[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:58

Leuk om door de tijd heen te zien wat jullie allemaal al gedaan hebben Manzano! Leuk om later terug te kijken ook!

@ Yv_: en achter die rotte vloer kwam je dus pas toen je het al gekocht had en ging klussen?

Gisteren zijn bij ons kantoor de foto's binnen gekomen van een ander heeeel leuk huis. Heel karakteristiek en al wel helemaal af. Vriendlief vind het helemaal geweldig.... Dus daar gaan we ook nog kijken, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar dat huisje waar je rigoureus mee moet verbouwen :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:00

kijken kan altijd rowo!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:10

Ja dat is ook mijn insteek.... :j En het komt te koop bij ons eigen kantoor, dus dat is wel fijn.
Ik vind een groot nadeel de tuin. Veel ligt aan de zijkant van het huis en daar is behoorlijk wat inkijk. Het huis zelf is perfect, maar een tuin weegt voor mij heel zwaar mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:16

Wij hebben op zich ook groot deel van de tuin aan de zijkant. Komt haag omheen. Hebben bijna alle huizen in de wijk....... daar kan je dus niets zien :n

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:19

Brr Yv! Dat ziet er echt naar uit! Hopelijk valt de schade idd mee. Ben benieuwd wat je kosten zullen worden. Maar je had er al een post voor ingecalculeerd toch? Ik zou toch meer offertes laten maken hoor. Je kan aannemers nu behoorlijk tegen elkaar uitspelen. Me dunkt dat dat hier ook kan!
Mbt je verhaal om iets te laten regelen door een financieel adviseur. Aan de ene kant mooi dat je er één hebt gevonden waar je dat vertrouwen aan durft te geven, maar ik vind het toch wel lekker dat ik weet waar ik over praat. Dit met de gedachte: "Het zijn toch me centen..." :+

Rowo: Zo het er nu voor staat, komt er bij ons ook een groot deel van de tuin aan de zijkant. Dat kan je heel goed privatiseren met een mooi hek of een schutting toch? Bij ons hebben we toch wel inkijk: Bij ons achter loopt een wandelpad. Frank is al een keer gaan paardrijden en over dat pad naar huis gekomen. Zag ie een buuf topless lopen. Die ging meteen met de handen voor de boezem. Frank had echt zo iets van: "Als je daar niet tegen kan, moet je dat gewoon niet doen. _O- Het wandelpad achter ons huis is heel erg geliefd bij hondenbezitters en het loopt helemaal door naar een ander kasteel. Echt heel erg veel bewandeld dus. Bij ons zal het ook niet helemaal dicht worden, want dan kunnen we niet op de wei kijken en dat vind ik nou juist zo leuk.
Maar idd gewoon gaan kijken. Wie weet valt het dan nog reuze mee of juist heel erg tegen hè?

Manzano: Ik ga even je topicje bekijken. Ben heel benieuwd, maar ik denk elke keer ff snel bokken.. :')

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:19

Ja, hier is dat dus niet zo makkelijk. Het ligt precies op de hoek van de straat... je kan er lei -linders (schrijf je dat zo?) langs zetten, maar dat neemt ook direct zo'n beetje alle zon weg.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:21

rowo schreef:
Ja, hier is dat dus niet zo makkelijk. Het ligt precies op de hoek van de straat... je kan er lei -linders (schrijf je dat zo?) langs zetten, maar dat neemt ook direct zo'n beetje alle zon weg.

Wij zitten ook op de hoek van de straat....... maar blijkbaar anders :) Moeilijk inschatten als je de situatie niet kent......
Maar een open tuin zou ik idd niet willen. Of het huis moet wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel geweldig zijn :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:22

Ik ben al ff een foto aan het uploaden, gewoon uit google maps gehaald. Zet het adres liever nog niet op internet :)

edit:

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:27

Rowo: Nee hoor, ik had een bouwtechnisch rapport op laten maken, alleen was er nergens iets van een kruipruimte, dus ze konden 'm alleen opmaken dmv springen en kijken via het waterluik zeg maar. Ik wist wel dat-ie slecht was hoor, maar stiekum hoop je toch dat het meevalt. Het enige nadeel is dat ze 'm getaxeerd hebben op 3000 euro, maar wel erbij gezet dat verdere evt. problemen niet zichtbaar waren. Deze kosten zijn dus meegenomen in de hypotheek, onder "direct noodzakelijke kosten". Ben alleen heeeeel erg bang dat het me veel meer dan 3000 euro gaat kosten. En het bijkomende probleem is dat er nog een zooitje meer gedaan moet worden dan alleen die vloer...

Heb net een advertentie op werkspot geplaatst, ik ken namelijk niet zoveel bedrijven die dat doen. Hoop daar op fijne reacties. Even afwachten dus. Het heeft ook geen haast, nu de vloer open ligt, hebben de jongens van de electra en de cv ook gewoon de tijd om hun werkzaamheden normaal af te ronden.

Ik zou inderdaad ook gaan denken aan een heg, bomen oid. Zou zonde zijn om een huis wat verder perfect is te laten liggen omdat er teveel inkijk is. Wellicht is daar een vrij simpele oplossing voor. Of wil je niet afgeschermd zitten?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:30

Wij zitten zo....

Afbeelding

Die rij struiken naast het huis en die grasstrook hebben we erbij gekocht.... die struiken gaan er dus uit om het bij de achtertuin te trekken. Maar langs de stoep komt een haag te staan :j

edit:
1 blokje verder, zelfde situatie

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door manzano op 24-01-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:31

Ah okee.... naja dan kun je dus iig niets meer richting verkopende partij. Daar doel ik meer op.
K hoop dat het mee valt en het 'alleen' de vloer is zeg maar.

Oh ik wil wel afgeschermd zitten, maar is daar gewoon bijna niet mogelijk. Die nieuwbouwwoningen daar rechts kijken echt allemaal de tuin in. En tja, ik woonde altijd buitenaf dus ben nogal wat vrijheid gewend.
En ter vergelijk zal ik zo ff de foto uploaden van de tuin van het andere huisje :+

@ Manzano: wat een lap heb je er bij gekocht zeg. Perfect zeg!! Maar voordeel bij jou is dat er een redelijke straat langs ligt en niet direct woningen op 5 meter afstand ;)

edit:
Afbeelding

http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... CF4272.jpg

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:35

Ja zit er wel dichterop ja...... jammer hoor.... ziet er wel heel leuk uit nl

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:36

Zie nu je edit.... waar zijn die foto;s van?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:37

Dat is dat huisje waar we voor naar de architect zijn geweest. Die heeft qua perceel ong. hetzelfde aantal m2, maar daarbij ligt zo'n beetje alles achter het huis.
Garage willen we overigens meer richting straat halen om nog meer tuin te creëren.

Andere tips zijn uiteraard ook welkom ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:39

Ja dacht ik al. Dat is wel een veeeeeeeel praktischer tuin!!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:41

Ja.... en de tuin is bij mij een heel zwaar punt. Deze tuin ligt ook op zuid/zuidwest en heeft altijd zon. Dat andere huisje heeft de zijtuin op zuid, dus je moet dan al naast je huis zitten....

Naja wordt vervolgd dus.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:44

Manzano: Wow! Jullie hebben onderhand het halve huis uitgebroken! Wat een werk! Maar het resultaat mag er wezen! En die vaste kast als scheiding tussen 2 kamers. Wat een mooi idee! Daar was ik zelf nooit op gekomen.

Die man van de spouwmuurisolatie heeft een mooi beroep. Staat ie lekker op één been te leunen en naar buiten te kijken... :j Da's nog beter dan matrassen inslapen! _/-\o_

Die keuken heb je slim gedaan. Zou ik ook gedaan hebben. Je krijgt gelijk een minder hokkerig effect. Wat heb je met het keukenblad gedaan? Die had ik nog wel willen hebben! :P

Uhm... bij welke serie van de IKEA heb je een decoupeerzaag nodig?? Dat spul zet je toch zo in elkaar?? :') En zet jij je wasmachine en droger in kasten? Ik wil wel een soort plank erboven dat ik het vanuit de machine zo kan wegvouwen. Nu ligt het nogal eens in de woonkamer. :o

Zonder meer ontzettend veel werk verzet joh! En wat is Martijn handig! Picobello resultaat! Geeft mij nog meer zin om te beginnen. Ik begon er van de week al over om alvast grond op te rijden waar we willen bouwen, maar ja, als de gemeente iets anders wil dan wij, dan is dat weer voor nop... Pff, nog 2 weken wachten, dan weten we waarschijnlijk meer.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:50

@Idefix!

Tnx!!!!!
Er zat in eerste instantie ook een vaste kast tussen die kamers, dus ze waren in de jaren '60 al zo slim :D :D (alleen niet zo estetisch verantwoord _O- :)) ).

Hahaha ja die man van de spouwmuur was geniaal. Eerst zat ie te mopperen dat ze van binnenuit moesten isoleren, maar later was het eigenlijk wel prima :))
Toen hij nog door onze tuinstoel zakte was de pret helemaal compleet :)) :D

DAt keukenblad is helaas weg. Die zat zo vast aan kastjes dat die in 1 geheel de kamer uit gegaan is :D

Hahaha ja, die decoupeerzaag.......... dat is een keukenkast van Ikea. Alleen het achterblad was scheef :') Moest dus een randje af, want hij moest in de achterkant "vallen" en dat wilde niet....
De wasmachine komt naast die hoge kast (en de droger als we hem gekocht hebben ernaast). Ze komen dus niet in de kast, maar het blad loopt er wel boven door en we maken er wel deurtjes voor.

Martijn is vriend van mijn vriend :D Die heeft dat laminaat boven gelegd, dus mijn vriendje is de echte held haha <3

Pffffff gemeentes :roll: Spannend hoor!!! Hopelijk laten ze jullie niet te lang wachten.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:51

Rowo: Tuin helemaal op zuid? Zou ik niet willen. Dat heb ik eens gehad. In de zomer kook je dan je tuin uit. Wij konden echt nooit buiten zitten. Of te warm, te koud, te nat enz. Dan zou ik niet zo'n moeite hebben met een flinke haag. In de zomer lekker beschut en in de winter wat doorkijk maakt niet zo uit, want dan zit je toch niet buiten. Ik vind het wel een mooi huis idd.

Ik vind met een huis in een rij zowiezo dat je minder privacy hebt. Dan kunnen ze toch altijd je tuin in kijken? Bij ons kan dat ook gewoon. De buurman heeft een heel mooie schutting gezet, dat wel en de andere kant staat op een groot deel schuren. Maar als je boven staat kun je ver kijken.
Als je dat niet wil, kan je beter op een hutje bij de hei gaan zitten toch?

Maar je hebt wel gelijk: Jíj gaat er wonen en dan moet het gewoon volledig naar je zin zijn. Je moet niet een huis betrekken met de gedachte: "Had ik maar..." Dus je moet idd gewoon kritisch zijn. Kijken kost zowiezo niks. ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:53

Tuin op zuid-west is heerlijk <3 <3
Lekker lange zomeravonden met bbq en lekker wijntje.......

*kijkt naar buiten en droomt weer weg in de hoop dat het oooooit nog zomer wordt in NL :+ *

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:57

Nou, als Martijn zich komend jaar nog verveelt is ie meer dan welkom om hier te komen helpen. Jouw smaak komt volgens mij behoorlijk overeen met de mijne. Het is in elk geval ontzettend mooi geworden. En kastjes naast je droger en wasmachine. Een vondst. Die ga ik ook onthouden. Een washok lijkt mij ook heel handig. Laminaatkleur vind ik ook prachtig. Tzt zal ik je nog wel een keer vragen welke kleur dat ook weer was.
Zat er nog geen verwarming in of heb je die ook vervangen?
Ik merk zowiezo, dat ik bij veel huizen al sta te neuzen hoe het is ingedeeld enzo. Ideetjes opdoen.

Nog 2 weken. Ik heb begrepen dat de welstand al wel wat opmerkingen had op onze schets. Die nemen ze mee in het stedenbouwkundig onderzoek en die hebben over 2 weken waarschijnlijk een volledig advies voor ons. De ambtenaar die onze contactpersoon is, laat tot nu toe zien, dat het er één van spijkers met koppen is. Een heel fijne vent, die goed begrijpt dat we echt zitten te springen om antwoorden. Dus ik ben heel benieuwd. Hopelijk kunnen we ons vinden in wat de welstand voorstelt en kunnen we snel vooruit.

Wij hebben straks tuin op Oost, Zuid en West. West is de voorkant. Vandaar dat we de tuin aan de zijkant krijgen. Dat is het zuiden. ;) Er staat wel een flinke schuur voor schaduw. We hebben al één keer hier zitten bqq'en met een aantal bokkers. Was beregezellig en we hebben een klein schuurtje staan, waar we lekker luw zaten toen het begon af te koelen. Echt onbeschrijflijk gezellig. En dat wijntje was idd heerlijk. Ook ik heb zin in de zomer. :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:02

Verwarming/CV/waterleidingen zijn ook vervangen :j :j
Liepen van die grote dikke leidingen over de muren (met allemaal zwarte aanslag enzo).

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:36

Ah, dat zijn die dingen die jullie aan het verwijderen zijn op één van de foto's. Vandaar. Duidelijk! Het is een heel werk geweest. Ben ook heel benieuwd naar je keuken. Volgens mij stond daar nog geen foto van bij?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:56

idefix4 schreef:
Ah, dat zijn die dingen die jullie aan het verwijderen zijn op één van de foto's. Vandaar. Duidelijk! Het is een heel werk geweest. Ben ook heel benieuwd naar je keuken. Volgens mij stond daar nog geen foto van bij?

Haha nee klopt. Die hebben we ook niet. Komt in de week van 5 maart.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:58

heel gaaf manz heb ze ook even bekeken, viel me op dat jullie wel spouwmuurisolatie hebben, heb veel slechte verhalen gehoord over vocht dat niet meer weg kan. Durf het niet zo goed aan, denk dat wij het bij vloer en dakisolatie houden.