Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:51

Maar ja, wat is de mooiste plek van NL? Ik loop zo een heel mooi bos / heidegebied in maar of dat de mooiste is :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:52

Dat blijft toch subjectief. De één vindt bos en hei mooi, een ander wil graag hartje Amsterdam en weer een ander aan het strand of aan het water.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:12

Er is ook niet 1 mooiste plek denk ik. Maar hier is het iig niet wat mij betreft haha

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 05:30

Oh nee, ik woon hartstikke fijn, maar er zijn zo veel mooiere plekken in Nederland.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:17

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:48

Wat vreselijk. Hebben ze daar gewoon een vroegere schuur/opslag afgesplits om te kunnen verkopen ofzo?
Ik moet een beetje denken aan die film ‘Room’ door alleen aanwezigheid van een dakraam.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:50

Mag zoiets uberhaupt wel? Lijkt me ook heel gevaarlijk bij brand?
Ik vind het ook een soort schuur.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:57

Dat is gewoon een kelder/opslagruimte joh, toch geen woning _O- koopje voor 3 ton! :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:58

Kennis van mij houdt van oude stadhuizen. Van die huisjes in smalle straatjes midden in het centrum.
Ik houd daar weer helemaal niet van, ik word daar echt benauwd van en vind het ook niet leuk of mooi.
En een prijzen die je daar voor moet betalen, niet normaal. Dan zou ik veel liever vrijaf zitten of in een ruim opgezette wijk, auto voor de deur, veel groen, uitzicht het liefst over weilanden/vrij. Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi en leuk.

Die kelder slaat nergens op. Dat wil je toch niet? Jeee, een eigen kelder van mezelf. Maar ja, je woont wel aan de Prinsengracht he?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:01

Niet-bewoningsclausule is een clausule waarin staat dat de verkoper er nooit heeft gewoond en daarom niet van alles op de hoogte is of kan melden (en dus aansprakelijk is) wat een bewoner wel zou kunnen melden.
Gaat dus om gebruikerskennis.

As is, where is, is een asbest/materialen clausule en ouderdomsclausule in een. Eigenlijk wordt verkoper overal voor gevrijwaard en het is "what you see is what you get". Verkoper wordt gevrijwaard voor evt gebreken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:15

Gewaagde koop dan. Ze inschrijven het wel allemaal mooi. Met de privacy door ligging :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:16

manzano schreef:
Niet-bewoningsclausule is een clausule waarin staat dat de verkoper er nooit heeft gewoond en daarom niet van alles op de hoogte is of kan melden (en dus aansprakelijk is) wat een bewoner wel zou kunnen melden.
Gaat dus om gebruikerskennis.

As is, where is, is een asbest/materialen clausule en ouderdomsclausule in een. Eigenlijk wordt verkoper overal voor gevrijwaard en het is "what you see is what you get". Verkoper wordt gevrijwaard voor evt gebreken.

Het is niet de vraag of maar waar de gebreken zitten en hoe ernstig dat dan is.
Als je goed naar de buitenmuur kijkt, zie je dat daar gewoon drie ramen hebben gezeten die dicht gemetseld zijn. Kippetje-eitje om dat weer open te maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:22

Het is ook letterlijk een kelder met een kelderdeur. Bijzonder dat het dan een eigen huisnummer heeft. Je zou zeggen dat het een a of bis nummer zou zijn.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:27

Suzanne F. schreef:
Het is ook letterlijk een kelder met een kelderdeur. Bijzonder dat het dan een eigen huisnummer heeft. Je zou zeggen dat het een a of bis nummer zou zijn.

Er is niks kelder aan dat pand. Het is gewoon begane grond en verdiepingsvloer. De enorme hoogte maakt dat je er nog best wat mee kunt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:53

sureido schreef:
Maar ja, wat is de mooiste plek van NL? Ik loop zo een heel mooi bos / heidegebied in maar of dat de mooiste is :+

Dan kom je bij mij heel erg in de buurt van het mooiste plekje :)

Ik woon zelf heerlijk rustig, maar geen bos waar je met de paarden uren kunt rijden dichtbij.
Dat is het enige waar ik voor zou willen verhuizen, een plekje aan een heel groot bos.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:00

Getup schreef:
Gewaagde koop dan. Ze inschrijven het wel allemaal mooi. Met de privacy door ligging :D

Mwah valt wel mee. Huizen uit een erfenis worden ook vaak zo verkocht.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:28

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:39

manzano schreef:
Getup schreef:

Mwah valt wel mee. Huizen uit een erfenis worden ook vaak zo verkocht.

Veel oude huizen ook wel. Als alles gestript gaat worden is het niet altijd duidelijk wat er vroeger is gebruikt.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:54

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:11

Dat lijkt me haast een gevalletje 'geen geld voor iets beters'. Waarom zet je anders maar 1 bank in de woonkamer, zonder verdere inrichting? En waarom anders een tweepersoons (volwassen) bed in een kamer met kinderbehang? Er zal vast een (sneu) verhaal achter zitten, het is verder (voor zover ik kan zien) wel schoon en netjes.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:12

Mijn woonplaats is zeker niet de mooiste van NL. Maar wel heerlijk centraal, en ik woon op loopafstand van het bos. Kwartiertje rijden richting de Veluwe en ik kan ook daar zo de natuur in. Maar met een halfuurtje ben ik ook in de randstad als ik zou willen. Liefst zou ik zoals in Vierhouten ook midden in de natuur wonen. Maar dan moet ik eerst de jackpot winnen de 10e van de maand.

Die in A'dam is echt te erg voor woorden. Daar kun je toch niet wonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:20

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:27

Die in Gemert is echt heel mooi.
En dan die overkapping/balkon wat slim en prachtig gedaan.

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:33

Echt gezellig en handig met paarden in Zevenhuizen. Forse lap grond.
Wat jammer Renee.... soms word je gewoon verliefd op een stekje he!

Oh jeetje, die in Amsterdam |(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:36

Die in Gemert doet me niet zoveel, maar die in Zevenhuizen vind ik wel leuk :j
Terwijl ik qua omgeving Gemert dan weer leuker vind <3
Het gezin dat in Den Bosch heeft gewoond lijkt me echt letterlijk uit het huis te zijn gegroeid :=

Hier moet je even door het rommelige interieur heen kijken, maar wat een prachtig statig huis in Zaltbommel <3
Die rode lamp is wel bizar groot :') En het is volgens Streetview echt recht tegenover de kerk, dus rustige buren en je stapt op zondag zo de mis in :+
https://www.funda.nl/koop/zaltbommel/hu ... kplein-16/