Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Christadk schreef:Wij moesten 250 euro betalen als we niet via de aankoopmakelaar zouden kopen en anders 2500 euro. Uiteindelijk is hij 1 keer mee geweest naar een woning en hebben we nu een woning gekocht waarvan hij de verkoopmakelaar was dus mocht hij ons niet helpen. We verkopen ons huis ook via hun dus we hoeven niks te betalen, echt super netjes.
Afgelopen zaterdag hebben wij het koopcontract getekend dus nu gaat alles in werking. Kan niet wachten tot we de hypotheek rond hebben haha. Mocht iemand trouwens nog een linkje van ons nieuwe huis willen stuur even een pbtje!
Christadk schreef:Wij moesten 250 euro betalen als we niet via de aankoopmakelaar zouden kopen en anders 2500 euro. Uiteindelijk is hij 1 keer mee geweest naar een woning en hebben we nu een woning gekocht waarvan hij de verkoopmakelaar was dus mocht hij ons niet helpen. We verkopen ons huis ook via hun dus we hoeven niks te betalen, echt super netjes.
Afgelopen zaterdag hebben wij het koopcontract getekend dus nu gaat alles in werking. Kan niet wachten tot we de hypotheek rond hebben haha. Mocht iemand trouwens nog een linkje van ons nieuwe huis willen stuur even een pbtje!
Steenbok12 schreef:Ik heb er een in Eindhoven. We hadden een huis zonder verkopend makelaar maar we wilde ons indekken voor extra expertise. Maar ik vond haar heel prettig, soepel contact en had wel echt het idee dat ze een goed zicht had van de markt. Ze heeft ook meer gedaan dan zou moeten zoals opstellen koop contract waarvoor normaal de verkopende partij moet zorgen. Maargoed ze heeft dus geen huis gezocht en denk wel dat ze iets prijziger is dan normaal. Ik geloof 2750 met zoeken en 2300 zonder. Als je wilt kan ik je wel de gegevens geven. Maargoed overdracht is pas Oktober dus ze moet nog wel wat dingen doen t.z.t. en nog betaald krijgen haha
En de markt.. 310.. daar koop je niks bijzonders voor helaas. Dat was ook ons budget. Om te huilen. Wat zijn je eisen? En regio Eindhoven of Eindhoven zelf.
Maar toen nog geen nieuw huis willen kopen? Huis van een vriendin komt binnenkort te koop in geldrop centrum. Een mooi redelijk nieuw huis en nette staat. Maar als ik je eisen hoor verwacht ik dat je een aantal dingen zou missen zoals garage ook?
Brainless schreef:De meeste huizen gaan boven de vraagprijs weg.
In dit topic zie je dat soms 10-15% overbieden alsnog te weinig is.
Christadk schreef:Misschien vinden hun het wel de moeite waard om te wachten op een koper die flink overbied. Echter vind ik dat je dan ook wel je zaakjes op orde mag hebben zoals de lekkende toilet.
Cayenne schreef:Gaan de huizen in die omgeving ook voor hoge prijzen weg? Of valt de gekte daar nog mee?
Het lukt jou al om te bezichtigen, sommige mensen in dit topic moeten daar echt onwijs veel moeite voor doen
JLLN_ schreef:Zo veel positieve reacties dus over een aankoopmakelaar. Moet zeggen dat ik de prijzen die genoemd worden wel erg uiteen vind lopen. Ken een makelaar die bevriend is met mijn vader en ook de verkoop van mijn woning heeft gedaan, wellicht kan ik via hem iets moois regelen.
Wel fijn om al een beetje een idee van prijzen te hebben, ook al verschilt het veel.Steenbok12 schreef:Ik heb er een in Eindhoven. We hadden een huis zonder verkopend makelaar maar we wilde ons indekken voor extra expertise. Maar ik vond haar heel prettig, soepel contact en had wel echt het idee dat ze een goed zicht had van de markt. Ze heeft ook meer gedaan dan zou moeten zoals opstellen koop contract waarvoor normaal de verkopende partij moet zorgen. Maargoed ze heeft dus geen huis gezocht en denk wel dat ze iets prijziger is dan normaal. Ik geloof 2750 met zoeken en 2300 zonder. Als je wilt kan ik je wel de gegevens geven. Maargoed overdracht is pas Oktober dus ze moet nog wel wat dingen doen t.z.t. en nog betaald krijgen haha
En de markt.. 310.. daar koop je niks bijzonders voor helaas. Dat was ook ons budget. Om te huilen. Wat zijn je eisen? En regio Eindhoven of Eindhoven zelf.
Maar toen nog geen nieuw huis willen kopen? Huis van een vriendin komt binnenkort te koop in geldrop centrum. Een mooi redelijk nieuw huis en nette staat. Maar als ik je eisen hoor verwacht ik dat je een aantal dingen zou missen zoals garage ook?
Ik en mijn ex partner hebben wegens scheiding het huis moeten verkopen. Ik kon toen niet veel hypotheek aan, omdat ik parttime werkte. Ik had echter wel een behoorlijk hoge eigen inleg op onze woning, dus dat + wat winst maakte dat ik hypotheekvrij een appartement heb kunnen kopen, via de woningbouw. Toen ontzettend veel geluk gehad dat ik ben ingeloot, zat ook met een 8 maanden oude baby dus een dak boven ons hoofd was erg fijn!
Nu inmiddels een nieuwe partner waarmee ik nu op het gemak aan het kijken ben. Hij komt oorspronkelijk uit Den Bosch en woont inmiddels alweer een jaar terug bij zijn ouders nadat hij en zijn ex uit elkaar zijn gegaan.
We hebben wel wat eisen, zo willen we alleen in Eindhoven Noord wonen. Acht (staat op #1 qua voorkeur), Achtse Barrier en dan het deel aan de west kant en eventueel Blixembosch. Acht is alleen zo absurd duur, maar ik ben hier geboren en opgegroeid en hier zit mijn kind nu ook op de opvang en zal daar naar de basisschool gaan.
Daarnaast heb ik een regeling waardoor ik niet verder dan 6km van zijn basisschool af kan gaan wonen. Dat beperkt je natuurlijk ook behoorlijk. Best en Son en Breugel vallen bijvoorbeeld al af.
Qua huis willen we graag een ruime tuin, garage hoeft niet per se. Wel voldoende slaapkamers (er zijn nog kinderwensen) maar zelfs met een budget van ruim €400.000 valt het ons ontzettend tegen.. Misschien ben ik ook wel verwend