Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 13:49

Onze aankoopmakelaar was +/- 1750, als het in één keer lukt +/- 1350. Dat was dan zonder meezoeken (zij gaf aan dat dat in onze regio niet zoveel toe zou voegen omdat de markt hier vrij transparant is). De bezichtigingen deed je zelf en als je na bezichtiging geïnteresseerd was dan ging zij nog een keer zelf kijken. Als je bij voorbaat al wist dat je op een bepaald huis zeer waarschijnlijk wilde bieden dan ging ze meteen mee. Vervolgens heeft ze ons advies gegeven mbt het huis en de bieding. Na acceptatie heeft ze het contract met ons doorgenomen en alles uitgelegd (en ook nog wat laten aanpassen).

Bellex

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:07

Hier niet verbaasd over het krantenartikel, onze adviseur vertelde ons in oktober al dat dit gebeurde hier in de regio. We boden toen via hem op 1 huis en zouden daarna een aankoopmakelaar in de arm nemen maar gelukkig in 1x raak! Veel succes met alle bezichtigingen en biedingen iedereen :D

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 14:32

Vandaag een artikel gelezen dat de huizen prijzen in de regio in 2020 z’n 30.000 gestegen waren ten opzichte van 2019.

Echt te idioot gewoon

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:04

Wij betalen 1500 voor het aankoop deel omdat we ook de verkoop laten doen door hem. Anders was het 2500.
Wij zoeken buiten de regio dus hij gaat niet standaard mee naar bezichtigingen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 15:09

Wij moesten 250 euro betalen als we niet via de aankoopmakelaar zouden kopen en anders 2500 euro. Uiteindelijk is hij 1 keer mee geweest naar een woning en hebben we nu een woning gekocht waarvan hij de verkoopmakelaar was dus mocht hij ons niet helpen. We verkopen ons huis ook via hun dus we hoeven niks te betalen, echt super netjes.

Afgelopen zaterdag hebben wij het koopcontract getekend dus nu gaat alles in werking. Kan niet wachten tot we de hypotheek rond hebben haha. Mocht iemand trouwens nog een linkje van ons nieuwe huis willen stuur even een pbtje!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:13

Christadk schreef:
Wij moesten 250 euro betalen als we niet via de aankoopmakelaar zouden kopen en anders 2500 euro. Uiteindelijk is hij 1 keer mee geweest naar een woning en hebben we nu een woning gekocht waarvan hij de verkoopmakelaar was dus mocht hij ons niet helpen. We verkopen ons huis ook via hun dus we hoeven niks te betalen, echt super netjes.

Afgelopen zaterdag hebben wij het koopcontract getekend dus nu gaat alles in werking. Kan niet wachten tot we de hypotheek rond hebben haha. Mocht iemand trouwens nog een linkje van ons nieuwe huis willen stuur even een pbtje!

JAAA LINKJE!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:27

Christadk schreef:

Netjes.
Ik ben wel benieuwd, stuur maar pbtje

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:29

Ik ben ook wel benieuwd welke het geworden is :j

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 16:53

Ik ben ook wel heel benieuwd :)!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:29

Ik brn ook benieuwd!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 17:41

Oeh ik ben ook benieuwd! :j

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:04

Zo veel positieve reacties dus over een aankoopmakelaar. Moet zeggen dat ik de prijzen die genoemd worden wel erg uiteen vind lopen. Ken een makelaar die bevriend is met mijn vader en ook de verkoop van mijn woning heeft gedaan, wellicht kan ik via hem iets moois regelen.

Wel fijn om al een beetje een idee van prijzen te hebben, ook al verschilt het veel.

Steenbok12 schreef:
Ik heb er een in Eindhoven. We hadden een huis zonder verkopend makelaar maar we wilde ons indekken voor extra expertise. Maar ik vond haar heel prettig, soepel contact en had wel echt het idee dat ze een goed zicht had van de markt. Ze heeft ook meer gedaan dan zou moeten zoals opstellen koop contract waarvoor normaal de verkopende partij moet zorgen. Maargoed ze heeft dus geen huis gezocht en denk wel dat ze iets prijziger is dan normaal. Ik geloof 2750 met zoeken en 2300 zonder. Als je wilt kan ik je wel de gegevens geven. Maargoed overdracht is pas Oktober dus ze moet nog wel wat dingen doen t.z.t. en nog betaald krijgen haha

En de markt.. 310.. daar koop je niks bijzonders voor helaas. Dat was ook ons budget. Om te huilen. Wat zijn je eisen? En regio Eindhoven of Eindhoven zelf.

Maar toen nog geen nieuw huis willen kopen? Huis van een vriendin komt binnenkort te koop in geldrop centrum. Een mooi redelijk nieuw huis en nette staat. Maar als ik je eisen hoor verwacht ik dat je een aantal dingen zou missen zoals garage ook?

Ik en mijn ex partner hebben wegens scheiding het huis moeten verkopen. Ik kon toen niet veel hypotheek aan, omdat ik parttime werkte. Ik had echter wel een behoorlijk hoge eigen inleg op onze woning, dus dat + wat winst maakte dat ik hypotheekvrij een appartement heb kunnen kopen, via de woningbouw. Toen ontzettend veel geluk gehad dat ik ben ingeloot, zat ook met een 8 maanden oude baby dus een dak boven ons hoofd was erg fijn!

Nu inmiddels een nieuwe partner waarmee ik nu op het gemak aan het kijken ben. Hij komt oorspronkelijk uit Den Bosch en woont inmiddels alweer een jaar terug bij zijn ouders nadat hij en zijn ex uit elkaar zijn gegaan.

We hebben wel wat eisen, zo willen we alleen in Eindhoven Noord wonen. Acht (staat op #1 qua voorkeur), Achtse Barrier en dan het deel aan de west kant en eventueel Blixembosch. Acht is alleen zo absurd duur, maar ik ben hier geboren en opgegroeid en hier zit mijn kind nu ook op de opvang en zal daar naar de basisschool gaan.

Daarnaast heb ik een regeling waardoor ik niet verder dan 6km van zijn basisschool af kan gaan wonen. Dat beperkt je natuurlijk ook behoorlijk. Best en Son en Breugel vallen bijvoorbeeld al af.

Qua huis willen we graag een ruime tuin, garage hoeft niet per se. Wel voldoende slaapkamers (er zijn nog kinderwensen) maar zelfs met een budget van ruim €400.000 valt het ons ontzettend tegen.. Misschien ben ik ook wel verwend :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:12

Hoi allemaal,

Mag ik mij hier ook melden?
Na zeven jaar in Engeland gewoond te hebben ben ik nu terug in NL (wel met mijn baan nog in de UK, maar op NL contract).

Ik ben op zoek in de Achterhoek, als starter, en alleen. Het wordt vast niet makkelijk...

Vorige week geboden op een huis waar de kijkdag al van geweest was. Daar waren twee biedingen uitgekomen die waren afgeslagen. Vervolgens bied ik de vraagprijs, en toen wilden ze nog meer hebben. Gezien ze er in september pas uitgaan en er een lekkend toilet inzat, heb ik 'm laten gaan. Geen idee hoe groot de schade anders is. Wel jammer, vond het een fijn huis, anderzijds was de vp al 20.000 meer dan een waar een ander huis in dezelfde straat voor is verkocht die zeer vergelijkbaar was (slechts een maand of twee geleden...)

Kan best zijn dat ik mezelf over 6 maanden voor m'n kop sla dat ik het niet gedaan heb, maar zij wilden echt 0 tegemoet komen (ik wilde nog wel in het midden gaan zitten) en hielden vast aan een bedrag boven de vp. Dan vind ik... moet je de vp omhoog gooien. Of zeggen, 'vanaf'. En dat was niet zo. Maargoed. :D

Misschien gaat het goed, misschien heb ik dikke pech. Vraag het me over een maand of zes eens. :')
Laatst bijgewerkt door Annash op 22-03-21 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:16

Volgens mij heb ik iedereen de link gestuurd!

Annash wat een gek verhaal. Ze hadden je daarin idd best tegemoet kunnen komen! Maarja hun verlies, zo moet je het maar zien. Voor jou komt er vast iets moois op je pad.
Laatst bijgewerkt door Christadk op 22-03-21 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:18

De meeste huizen gaan boven de vraagprijs weg.
In dit topic zie je dat soms 10-15% overbieden alsnog te weinig is.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:20

Brainless schreef:
De meeste huizen gaan boven de vraagprijs weg.
In dit topic zie je dat soms 10-15% overbieden alsnog te weinig is.

Klopt, daar ben ik me ook van bewust. Dit huis stond nu 4 weken, en de kijkdag was echt al ruimschoots geweest. Ik heb de gok genomen en wilde nog onderhandelen, maar zij absoluut niet. -O-

Ik heb 'm nog bij m'n bewaarde advertenties staan, ben benieuwd of 'ie snel gaat of dat het meevalt. Met het oog op de vp al ruim 20.000 meer dan het recent verkochte (en vergelijkbare) huis dacht ik, nog maar even niet. Het was ook echt mijn eerste rondje kijken dat weekend, en ik had helemaal niet verwacht dat ik het huis zo leuk vond. Echt weer een actie voor mij. :')

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:23

Misschien vinden hun het wel de moeite waard om te wachten op een koper die flink overbied. Echter vind ik dat je dan ook wel je zaakjes op orde mag hebben zoals de lekkende toilet.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 19:29

Christadk schreef:
Misschien vinden hun het wel de moeite waard om te wachten op een koper die flink overbied. Echter vind ik dat je dan ook wel je zaakjes op orde mag hebben zoals de lekkende toilet.

Dat vond ik dus ook. De optie om het toilet te repareren en dat ik dan hen tegemoet zou komen werd eveneens niet aangenomen. Ze wilden per se die prijs, en niks doen aan het toilet. Anders waren we er wel uitgekomen. Maar ze waren zo verschrikkelijk star. Dus toen dacht ik, dan mag iemand met meer centen het opknappen. :')

Ik heb vrijdag een bezichtiging staan, en op 1 april. Dus we gaan het zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:01

Misschien raken ze het toch niet kwijt en bellen ze je over een week of 4 terug omdat ze alsnog willen onderhandelen :+

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:05

Cayenne schreef:
Misschien raken ze het toch niet kwijt en bellen ze je over een week of 4 terug omdat ze alsnog willen onderhandelen :+

Stiekem hoop ik erop. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:06

Gaan de huizen in die omgeving ook voor hoge prijzen weg? Of valt de gekte daar nog mee?
Het lukt jou al om te bezichtigen, sommige mensen in dit topic moeten daar echt onwijs veel moeite voor doen :=

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:10

Cayenne schreef:
Gaan de huizen in die omgeving ook voor hoge prijzen weg? Of valt de gekte daar nog mee?
Het lukt jou al om te bezichtigen, sommige mensen in dit topic moeten daar echt onwijs veel moeite voor doen :=

Nou, ook niet heel tijd hoor. Vrijdag direct contact opgenomen, en toch al te laat.
Er komen veel mensen uit het westen deze kant op, met een dikke(re) portemonnee, en dat is lastig. Ook hier worden huizen regelmatig overboden met ongeveer hetzelfde % als in de rest van het land.

Ik verwacht dan ook dat het niet makkelijk wordt. Maargoed, ik ben net begonnen, dus we zien wel waar het schip strandt. Ik denk wel dat als het over een maand of twee echt nog nergens op lijkt, ik wellicht ook met een aankoopmakelaar ga werken.

Ik heb denk ik wel het 'geluk' dat ik niet gehecht ben of me focus op een bepaalde woonplaats, maar eerder een regio. Dat doet ook niet iedereen wat ik zo in mijn omgeving gehoord en gezien heb.

Verder ben ik heel nieuwsgierig naar de verschillende zoektochten (en hopelijk vondsten!) in dit topic. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 20:59

Christadk schreef:

Altijd leuk!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 21:04

JLLN_ schreef:
Zo veel positieve reacties dus over een aankoopmakelaar. Moet zeggen dat ik de prijzen die genoemd worden wel erg uiteen vind lopen. Ken een makelaar die bevriend is met mijn vader en ook de verkoop van mijn woning heeft gedaan, wellicht kan ik via hem iets moois regelen.

Wel fijn om al een beetje een idee van prijzen te hebben, ook al verschilt het veel.

Steenbok12 schreef:
Ik heb er een in Eindhoven. We hadden een huis zonder verkopend makelaar maar we wilde ons indekken voor extra expertise. Maar ik vond haar heel prettig, soepel contact en had wel echt het idee dat ze een goed zicht had van de markt. Ze heeft ook meer gedaan dan zou moeten zoals opstellen koop contract waarvoor normaal de verkopende partij moet zorgen. Maargoed ze heeft dus geen huis gezocht en denk wel dat ze iets prijziger is dan normaal. Ik geloof 2750 met zoeken en 2300 zonder. Als je wilt kan ik je wel de gegevens geven. Maargoed overdracht is pas Oktober dus ze moet nog wel wat dingen doen t.z.t. en nog betaald krijgen haha

En de markt.. 310.. daar koop je niks bijzonders voor helaas. Dat was ook ons budget. Om te huilen. Wat zijn je eisen? En regio Eindhoven of Eindhoven zelf.

Maar toen nog geen nieuw huis willen kopen? Huis van een vriendin komt binnenkort te koop in geldrop centrum. Een mooi redelijk nieuw huis en nette staat. Maar als ik je eisen hoor verwacht ik dat je een aantal dingen zou missen zoals garage ook?

Ik en mijn ex partner hebben wegens scheiding het huis moeten verkopen. Ik kon toen niet veel hypotheek aan, omdat ik parttime werkte. Ik had echter wel een behoorlijk hoge eigen inleg op onze woning, dus dat + wat winst maakte dat ik hypotheekvrij een appartement heb kunnen kopen, via de woningbouw. Toen ontzettend veel geluk gehad dat ik ben ingeloot, zat ook met een 8 maanden oude baby dus een dak boven ons hoofd was erg fijn!

Nu inmiddels een nieuwe partner waarmee ik nu op het gemak aan het kijken ben. Hij komt oorspronkelijk uit Den Bosch en woont inmiddels alweer een jaar terug bij zijn ouders nadat hij en zijn ex uit elkaar zijn gegaan.

We hebben wel wat eisen, zo willen we alleen in Eindhoven Noord wonen. Acht (staat op #1 qua voorkeur), Achtse Barrier en dan het deel aan de west kant en eventueel Blixembosch. Acht is alleen zo absurd duur, maar ik ben hier geboren en opgegroeid en hier zit mijn kind nu ook op de opvang en zal daar naar de basisschool gaan.

Daarnaast heb ik een regeling waardoor ik niet verder dan 6km van zijn basisschool af kan gaan wonen. Dat beperkt je natuurlijk ook behoorlijk. Best en Son en Breugel vallen bijvoorbeeld al af.

Qua huis willen we graag een ruime tuin, garage hoeft niet per se. Wel voldoende slaapkamers (er zijn nog kinderwensen) maar zelfs met een budget van ruim €400.000 valt het ons ontzettend tegen.. Misschien ben ik ook wel verwend :')

Snap ik! Dat waren voor Eindhoven ook mijn wensen. Maar daarom zijn we uitgeweken buiten Eindhoven omdat wij voor 3 ton dat niet kregen. Voor 4 ton heb je wellicht kans. Je hebt een mooi budget. Wie weet kom je er tussen. zeker jammer dat je afhankelijk bent van het aantal km. Son en Breugel vond ik ook zeker oké maar net die afstand dan ja. Hopelijk kom je er tussen! Fijn dat je een nieuwe man hebt, hopelijk vinden jullie snel een nieuwe plek!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:25

Het huis en het perceel waren fantastisch. Ligging ook perfect.
Echt alles wat we zoeken.
Binnen moet wel gemoderniseerd worden maar zowel binnen als buiten wel zeer netjes onderhouden.
We zijn echt beide verliefd.

Vandaag 9 kijkers en donderdag 15u deadline
Zit daar niets tussen hebben ze volgende week nog een kijkers dag gepland staan.