Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snorlex

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 19:59

Ik woon in een nieuwbouw gasloos appartement en kook dus ook op inductie. Behalve dat je moet letten op het aanschaffen van de juiste pannen vind ik het fijn koken.

Koken op gas heeft wat meer sfeer, maar het eten van de inductie smaakt niet minder :Y)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:33

Wij hebben bijna alles gehad, inductie, gas, keramisch en elektrisch. Gas heeft mijn voorkeur (we genieten nu nog van ons geweldige stoves fornuis <3) maar voor de keuken in het nieuwe huis overweeg ik op termijn toch weer inductie maar dan wel weer een stoves... Geeft toch meer uitstraling aan een keuken en ik ben echt weg van dit type fornuizen. :j

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:35

Dat is wel een 'serieus' fornuis ja :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 13:45

DubbelDun schreef:
Dat is wel een 'serieus' fornuis ja :)

Helaas moet ik toch echt nog even sparen voordat ik onze nieuwe keuken kan veranderen. :') Hoop hem doormiddel van nieuwe greepjes, andere kraan en het bouwen van een klassieke koof redelijk low budget iets meer stijl kan geven.
Maar op termijn heb ik hem in gedachten al helemaal voor ogen <3

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:16

Nadeel van een fornuis lijken me de kieren.. Wat ik nu heb is natuurlijk zeker niet wat je wilt. Maar echt in een luxe keuken een mooi fornuis lijkt me lastig.

Maar ik ben een enorme knoeier.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:22

Janine1990 schreef:
Nadeel van een fornuis lijken me de kieren.. Wat ik nu heb is natuurlijk zeker niet wat je wilt. Maar echt in een luxe keuken een mooi fornuis lijkt me lastig.

Maar ik ben een enorme knoeier.

Wij maken ons fornuis na ieder gebruik direct schoon. Dat is echt maar 1 minuutje werk en scheelt een hoop geboen. Roosters e.d. Zijn ook allemaal nog als nieuw (langleven de kruidvat grill en kookplaat spray ).
Maar ik ken genoeg mensen die hun fornuis bijv maar 1x in de week afnemen en dan vind je overal etensresten, dan zou ik voor een eenvoudige plaat gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:25

Ja doe ik ook, maar ik vind het niet prettig dat ik niet bij de zijkant van het fornuis kom, omdat je daar toch ook wat laat hangen met je doekje. :o

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 14:47

Zo een wilde ik eigenlijk ook, maar met een goed werkend vergelijkbaar gas fornuis vond ik het toch zonde van het geld. Je krijgt voor het oude fornuis bijna niks, de versie met inductie is nu nog enorm duur, en we hadden ook nog niet de juiste aansluitingen. Toekomstdromen :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:54

Ja heeel cool pindadipje!

Wij zijn vandaag in de badkamer bezig geweest. Daar stond voorheen de wasmachine, waar ik absoluut geen fan van ben.

Voor;
Afbeelding

Na;

Afbeelding
Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 16:59

Kon die deur naar de douche wel open met die wasmachine Lau? Jullie optie is veel netter/mooier/rustiger.

EDIT: Oh wacht, die gaat naar binnen haha.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:00

Ja het is een vouwdeur, dus dat was en is geen probleem! Maar vind het zo "bijkeuken vibes" staan, de wasmachine in de badkamer. Nu is het toch meer Wellness ruimte :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:57

Net kastje voor in de plaats gekomen.

Ik had vandaag eindelijk weer een pakje van Ali en kon mijn boomstam/touwlamp afmaken.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:01

Ik ben ook van gas naar inductie gegaan en vind het inderdaad wel veilig en makkelijk. Handig dat hij vanzelf uitgaat als er te lang geen pan op staat, en dat je een timer per pit kunt zetten waarbij die pit na een x aantal minuten vanzelf uitgaat. En makkelijk schoon te houden.

Wel vind ik het geluid vrij irritant. Het zal misschien per merk verschillen, maar bij de mijne hoor ik een soort gezoem als hij verwarmt. Afhankelijk van de intensiteit die ik heb ingesteld is dat gezoem in een soort langere of kortere 'golven'. En soms begint mijn pan enorm te resoneren als hij tegen het kookpunt aan zit. Dat is zo'n hard gebrom dat de buren het misschien wel horen :=

Zag een paar pagina's terug een mooi filmpje over kastideeën; dank voor de tip! (Geluid idd maar wel uit gezet, haha :D )

Grappige lamp, DubbelDun! Ik vind dat gele licht wel gezellig :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:08

culaccino schreef:
Ik ben ook van gas naar inductie gegaan en vind het inderdaad wel veilig en makkelijk. Handig dat hij vanzelf uitgaat als er te lang geen pan op staat, en dat je een timer per pit kunt zetten waarbij die pit na een x aantal minuten vanzelf uitgaat. En makkelijk schoon te houden.

Het zal ook wel per merk verschillen, maar ik vind wel het geluid vrij irritant. Het zal misschien per merk verschillen, maar bij de mijne hoor ik een soort gezoem als hij verwarmt. Afhankelijk van de intensiteit die ik heb ingesteld is dat gezoem in een soort langere of kortere 'golven'. En soms begint mijn pan enorm te resoneren als hij tegen het kookpunt aan zit. Dat is zo'n hard gebrom dat de buren het misschien wel horen :=

Zag een paar pagina's terug een mooi filmpje over kastideeën; dank voor e tip! (Geluid idd maar wel uit gezet, haha :D )

Dat gezoem hebben mijn ouders ook, maar niet enorm luid ofzo... Doet hij ook pas heel erg vanaf standje 6/7 geloof ik... Ze hebben een Whirlpool. Als het echt heel erg lawaai geeft zou ik eens gaan vragen bij de leverancier of het normaal is.

Geluid is natuurlijk wel iets heel persoonlijks he (en zeker een brommend geluid wordt heel verschillend beluisterd volgens mij), misschien ben jij er veel gevoeliger voor dan ik en beoordeel ik het weer heel anders. Zei die keukenman in ieder geval, al ging het dan over de afzuigkap. Die van mij wordt namelijk recirculerend i.v.m. geen fatsoenlijke afvoer naar buiten. Werd hier nogal gewaarschuwd dat ik dat beter niet kon doen i.v.m. het lawaai. Maar heb 'm getest in de winkel en hij is stiller dan wat ik nu heb. :') En ik denk dan weer; Staat alleen aan bij het koken.
Voor mij is zoiets achtergrond geluid, voor een ander is het veel meer aanwezig.

Wat ik een paar jaar terug wel grappig vond was een vriendin die bij mij in de auto zat en zich irriteerde aan het geluid van mijn knipperlichtverklikker. Ze vond het nogal luid, terwijl ik het niet eens hoorde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 18:10

Doubtless, leuke kastjes! Komen die van de Lidl?
Ik begrijp je bijkeukenvibes idee :')

DD, creatief gedaan weer hoor.

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:38

ik kom weer binnenvallen..... hebben nieuwe salontafel gekocht die wat lager was en rond...
morgen tv aan de muur.
Afbeelding

En vandaag ook de tafel besteld... deze afmeting, maar met rechte zijkanten en een mooiere overloop. Dus niet dat hele lichte naar het donkere....
Volgende week ophalen..... wiehoeeee
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:43

Klopt helemaal, Janine! Al is die trillende, resonerende pan wel echt luid. Ik zal eens vragen of mijn buren het horen :=

Mooi, die tafel!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:51

Wow mooi die tafel! Heel mooi blad.
Waar heb je die vandaan en hoe heet de kleur van het blad? :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 19:57

Janine1990 schreef:
Doubtless, leuke kastjes! Komen die van de Lidl?
Ik begrijp je bijkeukenvibes idee :')

DD, creatief gedaan weer hoor.

Nee van Hornbach!

Moooooi linnnde!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:09

@linnnde: heeft de salontafel lichthouten poten of zijn die ook wit ?? Het lijkt nu wat wit op wit.
Mooie tafel !!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:21

DubbelDun schreef:
@linnnde: heeft de salontafel lichthouten poten of zijn die ook wit ?? Het lijkt nu wat wit op wit.
Mooie tafel !!

Ben het wel met DD eens, het is nu een heel schril contrast met de tv en het tv meubel... :o

De bank met het bijzettafeltje met de plant samen doen natuurlijk aan, de bank met het vloerkleed en de salontafel doen steriel abstract modern aan en de tv met meubel zijn nogal hard. Ik mis de samenhang :o

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 20:24

Ik begreep dat het tv-kastje nog weg gaat en de tv zelf aan de muur komt te hangen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:20

Afbeelding
Iemand nog een tip wat er nog in het bakje bij in kan?

En waar ik een grote natuur spons kan kopen en dan niet online?

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:39

Potje met bad zout?

linnnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:32

Janine1990 schreef:
DubbelDun schreef:
Mooie tafel !!

Ben het wel met DD eens, het is nu een heel schril contrast met de tv en het tv meubel... :o

De bank met het bijzettafeltje met de plant samen doen natuurlijk aan, de bank met het vloerkleed en de salontafel doen steriel abstract modern aan en de tv met meubel zijn nogal hard. Ik mis de samenhang :o

Hihi klopt hoor. De tv wordt morgen opgehangen. Dit was even tijdelijk totdat we de juiste beugel hadden. Dan wil ik deze op grond naast de tv zetten, misschien nog een leuke plant/poef ernaast.

Afbeelding

Het tafelblad hebben we bij Zandee Steigerhout gevonden. Vandaag langs geweest dus. Ze hebben echt een enorm assortiment en je kan ook eventueel van die stalen poten er onder zetten. Dat doe ik zelf niet want dat vind ik te zwart en te hard ogen in ons kleine huisje.

Edit; kleur is inderdaad wit maar hij was in de aanbieding bij de karwei voor 40 euro. Misschien koop ik nog een potje verf en gooi ik een beige/zand kleur op de pootjes