[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:53

Spekkie ik mag hopen dat €250 genoeg is voor een chalet wat 3/4 minder oppervlakte heeft dan onze vorige woning van 120m2, waarvoor we €120 in de maand betaalden... Gas is idd duur, €3.40 per kuub, water ook duurder, stroom gelijk. Maar hebben een klein elektrisch kacheltje en omdat het hier zo klein is, vermoed ik dat het met dat kacheltje in no time goedkoper en snel warm is. Volgens mij is het voorschot zo hoog zodat ze eigenlijk altijd mensen kunnen zeggen dat ze geld terugkrijgen ipv dat ze moeten gaan leuren om geld terwijl iemand bv al vertrokken is of moeilijk te pakken te krijgen is.

Charaz

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:23

250 euro aan energie? Wij betalen voor een normale eengezinswoning met 4 personen 160,- dacht ik dus daar moet je dan toch wel mee uit kunnen komen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:27

Charaz, je vergeet dat je in een normale eensgezinswoning aardgas hebt. In een chalet maak je gebruik van propaangas. Propaangas is veel duurder dan aardgas, waardoor met hetzelfde gebruik de energierekening wel twee keer zo hoog is :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:44

Tjee dat wist ik niet, dan denk je wel 2 keer na voor je de verwarming aanzet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:34

wij stoken hier ook propaangas, en dat is inderdaad niet grappig.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:53

Charaz schreef:
Tjee dat wist ik niet, dan denk je wel 2 keer na voor je de verwarming aanzet.

Precies :j Vandaar ook het elektrische kacheltje, aangezien stroom wel gewoon voor de normale prijs gaat. Gas kost nu €3,40, d as gewoon 6 keer zo duur als wat we betaalden onderhand 8)7

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:48

Yes ! Volgende week woensdag bezichtiging van het appartement! Spannend! Half 6 aan het einde van de dag :D

Brechtje_A

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 18:54

Hallo!
Ik kom even binnen vallen :) Ik hoop dat ik dit hier mag stellen :)
Misschien dat jullie iemand weten die mij kan helpen! Ik zoek binnen anderhalve maand een woonruimte (huren) in en in de buurt van Wapenveld. Dit mag een klein huisje, appartement of een tijdelijke kamer zijn. Het liefste rond de 450/500 euro per maand.
Alvast bedankt voor het lezen!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:25

Yeeeeeh, onze hypotheek is eindelijk rond! Wat een gedoe was het zeg, naar nu eindelijk zo snel mogelijk passeren, hopelijk de 21e al :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:05

Goed nieuws Georgette!

Hier zijn we druk met offertes voor huizen, schuur/stallen en sloop.
Ons huis staat als definitief verkocht op Funda. De overdrachtsdatum was 15 augustus, maar omdat wij dan pas in ons huurhuis kunnen hadden we gevraagd of het een week later mocht. Geen probleem. Toen we met de kopers belden of dat kon vonden zij het op 1 september makkelijker. Op 1 september hebben we ook de overdracht voor de bouwkavel, koop en verkoop staan dus dan tegelijk. Alleen de grond doen we dan wel op 15 augustus.
Alle koopcontracten zijn getekend, financiering van onze kopers is rond, dus nu gaat het allemaal zeker door! We hebben 3 offertes voor huizen aan gevraagd. Naar de laatste zijn we erg benieuwd. We zijn een beetje op andere ideeën gebracht doordat we met de landschapsarchitect gesproken hebben.
Beetje ironisch is het wel..... gaan wij daar weg ivm met een stel malloten die in een schuur willen wonen, kopen we een bouwkavel waar de gemeente het liefst een zgn. 'schuurwoning' ziet.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:08

fijn dat alles rond is Georgette!!

en ook voor jullie Symbeami!! gefeliciteerd hoor, het is jullie zo gegund. t wordt vast een prachtige schuurwoning :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 21:11

Mooi Georgette!

Synbeami, goed geregeld! Gelukkig hebben jullie ervaringen met schuurwoningen om het precies te maken wat jullie willen. :P

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 08:59

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:11

Leuk huis!!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:14

dank je.. heeft wat voeten in de aarde gehad om er goede foto`s op te krijgen hahaha
maar een goede fotograaf doet wonderen ;

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 09:40

heel leuk huis missanita!! (die veranda!!! lijkt me superfijn!) veel succes met de verkoop!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:56

Leuk huis, enige wat ik mis zijn plattegronden, die vind ik wel altijd heel veel toevoegen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:58

Hé, wat een leuk topic :D! Wij zijn bezig met de hypotheek, en hopen vandaag groen licht te krijgen :D.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:49

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:22

dank je ria ;) haha eingelijk aan jouw te danken...
toen maar gebeld omdat ik er niet aan toe kwam op mijn manier :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 16:09

hier is het rond krijgen van de hypotheek trouwens probleemloos verlopen , ook geen issues verder met de verkopende partij oid
behalve dan dat ik de makelaar zelf nooit en te nimmer zal kiezen of aanraden :+
de notaris was de projectnotaris van de verkopende partij(woningbouwvereniging) maar die is ook goed bevallen, daar hebben de ook direct het samenlevingscontract etc geregeld.

helaas heeft de verkoper niets meer aan de tuin gedaan dit jaar := daar ben ik vandaag met de bosmaaier in bezig geweest , 3 uur lang , heb geen schouders meer over,
en verder sowieso nog genoeg te doen , ik wens iedereen die iets te koop heeft staan een spoedige verkoop en iedereen die iets aan het zoeken is, dat ze snel iets vinden en alles soepel verloopt :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:20

Hoe lang duurde het bij jullie voordat jullie de afrekening van de notaris kregen en het concept koopcontract? Wij gaan over 2 weken tekenen, maar hebben nog niets ontvangen.

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 11:33

Concept koopcontract was vrij snel, al een paar weken van tevoren. De afrekening kregen we echt heel laat, maandag zouden we tekenen en vrijdag ervoor, na 17.00u, stond ie online. Kregen daar ook geen bericht van en zaten midden in de verhuizing, dus ook niet gezien. En daaruit bleek dat er iets mis was gegaan in het afhandelen van de hypotheek (we wilden de spaarhypotheek door laten lopen, is gunstiger bij een nieuwe hypotheek) dus moesten dat naderhand nog op gaan lossen... Maar geen idee wat gebruikelijk is.

Missanita prachtig huis zeg, ziet er echt goed uit!

Rampshellie is het gelukt met de hypotheek?

Sym superfijn dat het allemaal nu snel geregeld gaat worden! Grappig eigenlijk ja, dat jullie nu zelf naar een schuurwoning kijken. Maar is toch heel wat anders met een stel fijnere buren, zonder gedoe!

Wij gaan vanmiddag weer naar 2 huizen kijken. Ben erg benieuwd. Heb voor mezelf de grens een beetje op einde zomervakantie gesteld. Als er dan geen huis bijgekomen is wat écht ons droomhuis is (kans is natuurlijk best groot, zoveel huizen zullen er niet te koop komen in de zomer vermoed ik) dan moeten onze eisen wat omlaag. Zie het echt niet zitten om nog heel lang in het chalet te zitten en moeten ook voor het einde van het jaar een nieuwe hypotheek hebben i.v.m. door laten lopen van onze vorige hypotheek.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:31

Dikke edit
Wij hadden alles een ruime week voor tekenen binnen; tussen Tekenen voorlopig en overdracht zat 7 weken, dus redelijk tempo er in zeg maar.

Van de hypotheek hebben we verder wei ig meegekregen. Dat hebben we lekker aan de adviseur over gelaten , alles is ook soepel verlopen.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:42

Wij zijn klaar voor de verhuizing van morgenavond. Alles is ingepakt. Alleen morgen moet het bed nog uit elkaar. Het scheelt dat we geen meubels hoeven te verhuizen, die worden volgende week allemaal nieuw geleverd. Maandag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis, heerlijk :)