Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 13:59

Passibloem en campsis gaan nog wel eens buurten bij de buren en dan soms 6 huizen verder :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:13

Ooievaarsbek valt voor mij onder het kopje onkruid... Als je 'm een keer hebt, zie er dan maar weer vanaf te komen... :roll:

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:18

Daarom omarm ik mooi onkruid ook liever. Genoeg planten in het tuincentrum die je qua woekeren ook onder onkruid kunt scharen (verbena anyone? En ik heb hier een digitalisachtige staan die ook overal in de tuin opkomt). Als het mooi bloeit dan mag het van mij blijven staan.

Bijen zijn gek op de bloemen van Hedera en maden hebben er een hekel aan, dus er gaat wekelijks een stukje in de groene bak, daarom mag die ook blijven. hoewel ik hem wel een beetje binnen de perken hou.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:19

Net de voortuin gedaan.
Snelgroeiend graszaad en een witte hydrangea er voor nu in gedaan.
Deze week plant ik nog salvia en lavendel erbij.
Ook heb ik de tuin direct een grote mest beurt gegeven. Ik geloof dat er niet bijster veel voeding in ziy. Ook de hagenbeuken heb ik een dikke scheut voeding gedaan.
Zal tzt een foto plaatsen. Nu is het nog een zandvlakte

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:23

Kaka schreef:
Daarom omarm ik mooi onkruid ook liever. Genoeg planten in het tuincentrum die je qua woekeren ook onder onkruid kunt scharen (verbena anyone? En ik heb hier een digitalisachtige staan die ook overal in de tuin opkomt). Als het mooi bloeit dan mag het van mij blijven staan.

Bijen zijn gek op de bloemen van Hedera en maden hebben er een hekel aan, dus er gaat wekelijks een stukje in de groene bak, daarom mag die ook blijven. hoewel ik hem wel een beetje binnen de perken hou.

Mocht je toch dergelijke planten graag willen hebben, dan in een pot in de grond stoppen...

Althans, dat hebben mijn ouders met bamboe gedaan, blijft keurig op z'n plek :Y) Weet niet in hoeverre wortels omhoog over de rand kruipen...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 14:25

Nee hoor, ruimte zat hier, laat maar woekeren, worden de perken mooi vol van. Pas als het buiten de perken groeit grijp ik in. Ik heb het liefst zo min mogelijk in potten, zoveel werk met water geven.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 16:05

ik had in de hele achtertuin hedera als bodembedekker. Zelf ben ik er niet zo heel dol op, vooral omdat het andere planten geen kans geeft. Dus daar waar ik wat ging planten steeds de hedera uitgetrokken en ik ben echt positief verbaasd over hoe makkelijk dat ging en hoe goed het gewoon wegblijft nu. Dus ook al wil ik ze niet, ik ben niet echt ontevreden over hedera.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 17:44

Onze passiebloem heeft het enorm naar zijn zin. ❤️Afbeelding

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:32

Ik hou ervan! Vandaag ga ik ons hekwerk bestellen, we gaan voor een Frans hek (hazelaar stokken met ijzerdraad), en dan lekker laten begroeien.

Over onkruid was trouwens ook iets leuks geschreven in dat artikel in de vk die ik eerder deelde. O.a. dat je veel onkruid kunt eten.. het is ook maar net hoe je het bekijkt. Ik vind er wel wat voor te zeggen om eerst plantjes te laten groeien en te kijken wat het is, zo is er al een brunnera bij ons terecht gekomen. Prachtig blauwe bloemen, en de bijtjes waren er dol op!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:59

Wij gaan een strook grond bijkopen, zodat we op eigen grond de goten schoon kunnen maken. Dan komt er ook een hek langs, wat ik wil laten begroeien met kamperfoelie, clematis en passiebloem. Nu is het bos met heel veel bamboe, groene wildernis, maar het huis daar wordt verkocht en wellicht wordt die groene oase dan ook geruimd zodat ze meer tuin hebben. Zo kunnen we het ook mooi groen houden.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:48

Malenka schreef:
Onze passiebloem heeft het enorm naar zijn zin. ❤️[ [url=m/RVYLtC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig, je hebt me doen besluiten om mijn schuttingen ook daarmee te bekleden. Ik hou niet zo van de hedera soorten en op een ander stuk heb ik al Toscaanse Jasmijn geplant (ook dankzij dit topic).

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:14

Malenka schreef:
Onze passiebloem heeft het enorm naar zijn zin. ❤️[ [url=m/RVYLtC.jpg]Afbeelding[/url] ]
waauw

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:45

Afbeelding
Hebben jullie enig idee wat dit is? Vind het bloemetje wat weghebben van campanula, maar denk niet dat dat heel waarschijnlijk is als wildgroei tussen de tegels :+

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
T wordt toch steeds groener en kleuriger! Loveit!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:37

Rintah, is campanula. :j
Komt hier ook regelmatig tussen de tegels, evenals viooltjes.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:23

Rintah schreef:
[ [url=m/FiYoFF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hebben jullie enig idee wat dit is? Vind het bloemetje wat weghebben van campanula, maar denk niet dat dat heel waarschijnlijk is als wildgroei tussen de tegels :+

Zeker weten campenula. Dat is wat dat betreft ook net onkruid. Komt bij mij ook in allerlei kiertjes te voorschijn.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:54

Janine1990 schreef:
Ooievaarsbek valt voor mij onder het kopje onkruid... Als je 'm een keer hebt, zie er dan maar weer vanaf te komen... :roll:

Dat is toch een gewone plant? Ik heb hem gekocht in 2 soorten. Prachtige bloemen en in de winter schijnt hij te verdwijnen

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:07

Discussie is denk ik niet of het onkruid is of niet. Onkruid is een term voor planten die je liever uit je tuin houdt - maar dat is oa afhankelijk van je persoonlijke smaak.

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:13

Onkruid is voor mij iets wat op ongwenste plekken tevoorschijn komt. Daarom zeg ik ook "net"onkruid.
Ik heb het bewust in mijn bakken staan en het is een mooie plant (zei het dit jaar wat snel uitgebloeid met die warmte). Maar het komt werkelijk overal tevoorschijn. En dat vin dik wat minder.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 00:58

Afbeelding
Hier staat ook onkruid, maar de vlinder/bijen/lieveheersbeestjes/salamanders/kikker/paden zijn er blij mee dus mag ieder jaar weer terug komen. En dan is het al flink uitgedund aangezien ze zaad gingen schieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 08:56

Kwam vanmorgen buiten en mijn kamperfoelie bloeit :9

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:22

<3 <3 stuk of 20 mussen en 5 koolmeesjes in de tuin die allemaal genieten van een zandbad of waterbad (in dekseltje van bakje van de chinees :Y) )
En het ongemaaide onkruid vinden ze ook heerlijk om tussen te scharrelen :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:26

Ik wil ook mussen... *\o/* Maar geniet hier van de kwikstaartjes en zwaluwen! Hebben jullie voorbeelden van vogelbadjes in de eigen tuin? Dat zou ik graag willen, maar welke?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:31

Ik heb deze gekocht bij Gemvaria (dagbesteding) en een fonteintje op zonnenergie. Er komt helaas geen vogel drinken. :n Afbeelding

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:50

Euh, er kan ook nauwelijks een vogel bij lijkt me. Er zitten veel teveel neppers op. :+