[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_s

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:13

wat een leuk huis van de buitenkant mandy! moet nog wel een hoop gebeuren zeg, pffff maar goed als je het dan helemaal je eigen kan maken is dat wel weer ideaal natuurlijk! Ben benieuwd wat jullie gaan doen, of het wat wordt!

ben zelf wel blij dat we niet zoveel aan het huis hebben hoeven te verbouwen :o pfff lijkt me slopend! Al zal het er hier in de toekomst er ook wel een keer van moeten komen. Wonen nou in een klein huisje dus ooit zal er uitgebreid moeten worden...
Wij zijn ook de gelukkigen met de paarden aan huis. Echt super luxe en ideaal. Ben er ook blij van, want anders waren de dubbele kosten naast een hypotheek bijna onmogelijk geweest. Als je 400 pm kwijt bent aan stalling en voer blijft er weinig over voor een hypotheek...

De rabo ben ik ook niet over te spreken. Maar we hadden misschien ook de verkeerde persoon tegenover ons zitten. Die liet ons geen mogelijkheden zien alleen moeilijk doen en dat we het huis nooit konden kopen en opbrengen.
Gelukkig was oa de sns bij ons wat makkelijker! en daar hebben we nu de hypotheek dus ook... Voor de hypotheker moet je ook oppassen in ons geval. Die rekent het heel leuk uit, maar het klopte niet helemaal bij ons...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:49

idefix4 schreef:
Dit is niet meer van de SNS. Regiobank is volgens mij weer zelfstandig. Ik weet het inmiddels niet meer. Het verandert zo vaak! De adviseur kan in elk geval gewoon bij elke willekeurige hypotheekverstrekker de hypotheek onderbrengen. Hij kijkt dan gewoon samen met je voor de bank met de mooiste voorwaarden. Volgens mij kwam de ING daarin heel hoog langs. Die is ook kanshebber. Een zeer aantrekkelijke verstrekker voor ons met mooie voorwaarden.
Ik heb verder geen ervaringen met SNS. Ik weet wel, dat ik het de Rabo niet meer gun, ook al ben ik dus oud-werknemer daar.

Rabo rentes worden uitgeschreven door Rabo Nederland. Het kan per bank een tiende procent schelen, maar dan heb je toch een indicatie. De Rabo geeft het niet prijs, omdat ze hopen dat je dan langs komt. Ze geven het ook niet telefonisch prijs en ze werken niet in elkaars werkgebied. Mééstal houden de lokale Rabobanken de rente aan die Rabo Nederland opgeeft, dus er is altijd wel een indicatie. Dus dat het niet landelijk is, is echt niet waar. Al jaren niet. Toen ik 7 jaar geleden bij de Rabo werkte, werkte het ook al zo. De lokale bank waar ik toen werkte, zat standaard 2 tiende onder die van RN, maar de meeste banken die ik erna trof, hielden heel gewoon de rente aan die ze van RN doorkregen. Dat was bij alle banken hetzelfde.

Nou ja, zo legde iemand het van ons die NU bij de rabo werkt het niet uit ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:52

Wij hadden onze eerste hypotheek bij de SNS voor het huis in Utrecht.
Toen we plannen hadden om te verhuizen weer gesprek met de SNS gehad. Was echt vreselijk beroerd gesprek, maar goed, kan gebeuren.........

Uiteindelijk plannen gewijzigd qua woonwensen ed en toen uiteindelijk huis gekocht. Weer gesprekken gepland, onder andere met SNS met ander persoon.
Was echt dramatisch. Ben halverwege bijna weggelopen van irritatie.
Daarbij vind ik het ook niet relaxed dat SNS tegenwoordig als een soort tussenpersoon fungeert tussen jou en weer andere instanties.

We hebben onze hypotheek dus bij de SNS weggehaald. Vonden ze niet zo leuk :+

Maar zo zie je maar dat het heel erg verschillend is per persoon/ervaring. Ik zou nooit meer iemand SNS aanraden en juist wel ABN/Rabo.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:44

Idefix: Tja ieder heeft weer andere gedachten bij bepaalde banken. Wat dat betreft is de bank in mijn werkgebied ook weer een "aparte" bank.. maar in positieve gedachten vind ik. Wij laten het niet altijd ergens bij zitten en gaan ervoor, dat is misschien ook wel de kracht van het Westland... Dat is kenmerkend voor hier. Maarja als je net een rotte appel voor je neus hebt. Wat dat betreft heb ik een super hypotheekadviseur/collega gehad... helemaal super! Met ABN heb ik dus weer helemaal niks. Staat namelijk ook een spaarrekening van mij vanwege gunstigere rente enkele jaren geleden, maar mennn nooit wat met het geld gedaan en rente gevangen. Wilde pas bellen om te vragen hoe en wat... krijg ik eerst een computer bandje toen moest ik mijn vraag inspreken tegen de computer... na 5 min had ik iemand aan de lijn werd natuurlijk weer doorverbonden en puntje bij paaltje nog geen antwoord. Kortom geld staat daar nog te staan, ach heb het nog niet nodig gehad... dus het staat nog wel ff best. Ik wil persoonlijk contact en als ik de Rabo bel is dat zo.. krijg gewoon een medewerker!!

Ik ben van mening dat het er heel erg aan ligt wie je voor je neus hebt...

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:13

pmarena schreef:
....en gelijk staat er een Rabo banner onderaan de pagina , geen SNS :P

Je hoort steeds meer mensen die helemaal klaar zijn met de Rabo.

Ik kan ook enorm geïrriteerd raken door zulke dingen als niet telefonische ENIGE info willen geven , bah.

Dat vind ik net zo iets als op een markt , (professionele) kraampjes met spulletjes waar geen prijsjes op staan. Of een winkeltje met spulletjes in de etalage waar geen prijs bij staat. Dan is dus het idee dat je naar binnen gaat en naar de prijs gaat vragen , en als er dan contact is , je je dan min of meer gedwongen voelt om het te kopen , omdat het lüllig voelt om weer weg te lopen / het gesprek niet voort te zetten.

Bah. Klantonvriendelijk vind ik het. Ook al vind ik iets leuk , als "straf" doe ik er dan niks mee :P

Paarden aan huis is gewoon fijn , ook niet meer werk dan voorheen want toen deed ik ook alles zelf moest er dan alleen ook nog naartoe gaan :P

Met 1 paardje van jezelf is het op zich niet zo interessant maar met meerdere al snel natuurlijk !

Mar ik wilde het graag , beestje lekker in de buurt.

Dus flink gezocht naar een leuk te koop staand huis met een stukje grond er achter dat er bij gehuurd kon worden :)
Gezien een huis met grond (voor ons) echt onbetaalbaar is...

Ik ben het roerend met je eens dat het klantonvriendelijk is. Bij winkels heb ik dezelfde houding idd.
Ik vind het verder ook heerlijk om de paardjes aan huis te hebben. Omdat we nog geen stallen hadden hier, hebben we ze alledrie tijdelijk elders moeten onderbrengen, maar ik was als een kind zo blij, dat ze thuis kwamen. Hier in de buurt kun je toch al een leuk huis scoren onder de 5 ton met minimaal 4.000 meter grond. Bij ons in de straat staat er nog één te koop inmiddels met iets meer grond en wat luxer, maar die is dan weer net boven de 5 ton. Wij hebben ook even moeten zoeken en we moeten nu een lange adem hebben voor we mogen bouwen, maar dan hebben we ook wat.

Roos: Wij zijn van oudsher Raboklanten. Mijn eerste rekening was een Rabo rekening. We kwamen met een flink vermogen op de proppen en met de Rabo konden we geen kant op. Helemaal niks! Dus wij waren ook heel snel uitgepraat. Dan kom je er achter hoe ze je zien: Een nummer in hun bestand. Nou, dan maar een ander hoor! :j Ik snap helemaal wat je bedoelt.

Manzano: Haha, grappig, tuurlijk leggen ze het zo niet uit, maar het is wel zo. ;)

Texas: ABN is bij mij een beetje principieel. Ik had aandelen en die moest ik bij de ABN over laten zetten van mijn ouders naam op de mijne. Dat kwam door omstandigheden. Hoe die man me aankeek! Echt hij had een heel lage dunk van mij. Ik was nog jong en student, dus arm. Die man stak niet onder stoelen of banken hoe ie over me dacht. Wat een minachting! Ik vond hem heel dom. En ik had geen trek meer om daar mijn bankzaken onder te brengen. Inmiddels ben ik daar wel over heen gegroeid hoor, die vent zal inmiddels wel met pensioen zijn. Maar het heeft bij mij wel een drempel gelegd. Over Westland heb ik ook wel meer goede verhalen gehoord. Ben benieuwd waar onze hypotheek dalijk beland.
Mbt Rabo weet ik dat het per bank verschilt. Veghel schijnt juist weer erg goed te zijn en ik heb in Best gewerkt en ook daar waren het gedreven mensen. Die Rabo's die het langste wachten met meegaan met de bubs, dat zijn de beste! Maar als ik in zee moet met de Rabo, dan is dat die van de Bommelerwaard en die lopen naast de schoenen van arrogantie. Dus met die mensen doe ik geen zaken. Het klopt idd wel, dat je het kan treffen met ze. Toen Bommelerwaard nog was opgesplitst in Hedel, Maasdriel en Zaltbommel, was vooral Hedel echt erg goed. Dat was ook zo'n eigenwijze bank, die zijn eigen plan trok. Helaas was Zaltbommel al onder toezicht geplaatst, straatarm en die heeft dus Hedel overgenomen. Dat heeft ze geen goed gedaan.

Haha, noem een bank waar je voor werkt op een verjaardag en je krijgt me een bubs verhalen. Eén collega van mij had dat ook gemerkt en die vertelde standaard dat ie voor de Postbank werkte. Dan had ie tenminste geen gezever over de Rabo en kon ie zijn koffie rustig opdrinken. _O- En dát was een heel goeie adviseur. Die had heel veel fantasie. Wat die allemaal in elkaar had gespijkerd. Een lust voor elke assistent om het geloofwaardig te maken en vaak lukte het ook nog.

Sinds woensdag is het nieuwe bestemmingsplan gepubliceerd. Nu is het 6 weken wachten en dan mogen we een omgevingsvergunning aanvragen!!! *\o/* Over ruim 4 weken weten we of de gemeente wil meewerken aan onze plannen en welke onderzoeken we nog moeten (laten) doen. En als dat klaar is, mogen we dus de stap naar de omgevingsvergunning zetten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:42

@idefix: het is een goede vriend die er werkt. Andere kant van nl., dus ben geen klant. Hij heeft ons juist ook buiten producten van de Rabo om geadviseerd.

Prima dat jij slechte ervaring hebt, maar zo extreem negatief doen vind ik beetje overdreven.

Zo heb ik weer hele slechte ervaring met SNS. Maar tot jaar geleden naar tevredenheid hypotheek daar gehad, dus in Arnhem hadden ze wel prima kantoor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:47

Oh blegh omgevingsvergunning. Wij steggelen nog steeds..... Gaat om doorbraak keukenmuur :roll:
Wou dat ik dat ding nooit aangevraagd had :o

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:18

Ach, zo bedoelde ik het niet hoor. Mss kwam het harder over dan het is. Over het algemeen kan ik aardig door één deur met de meeste banken. Alleen één bank liever niet. En omdat Rabo's niet onderling concurreren, valt de Rabo bij ons af. Ik weet er best een paar die idd echt heel goed zijn. Helaas dus die éne waar wij mee in zee moeten, niet meer.

En wat ik vertelde over die adviseur: Die man heeft echt al mijn respect. Hij schopte tegen alles wat regel heette, omdat hij juist zo goed kon meedenken met de klanten. Ik heb echt heel mooie plannen gezien, waar toen ook vaak al deels aflossing in werd meegenomen. Die adviseurs waren nog mensen die begrepen dat de klant die droomwoning wilde hebben en zij bewogen hemel en aarde om het voor ze mogelijk te maken binnen de regels die toen golden. Allemaal gecheckt en allemaal goedgekeurd toen door het AFM. We hadden er 2 zo. :j Jammergenoeg is de éne met pensioen en de andere is bij een andere bank gaan werken. :j Ik heb bij de bank waar ik zaken moet doen, niet meer zo'n gedreven adviseur getroffen. Helaas!

De omgevingsvergunning voor ons wordt idd nog een avontuur. Tot nu toe lijkt het er wel op dat de gemeente wel gaat meewerken aan onze wensen. We willen dan ook echt in de stijl van de straat blijven, dus dat vinden ze al prima. Over een paar weken weten we het. Hopelijk werken ze mee. Tot nu toe gaat het best wel goed. De publicatie stond gepland in februari, dus daarin zijn ze vooruit in de planning. Hopelijk zijn ze dat ook met het principebesluit! Ze zien wel in, dat er in ons geval snel iets moet gebeuren.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:27

Tja... banken..... :+ :)) Geloof dat ik maar even niets zeg :D
Nee hoor, geintje. Maar heb buiten m'n werk en privé-rekeningen weinig contact met banken. Hypothekenwereld is érg afgesloten, enige wat wij over andere banken horen is als een klant naar ons overstapt of bij ons weg gaat.
Mijn privé-rekeningen lopen bij ING, al vanaf dat ik nog drie turven hoog was en een Pennymaat *\o/* had. Bevalt goed, betaal er vooral niet te veel geld voor dus waarom overstappen? Hypotheek loopt privé, wanneer die overgesloten wordt naar een reguliere verstrekker dan ga ik de markt op. Ben een extreem kritische klant (krijg je, als je bij een bank werkt ;) ) dus mijn hyp gaat niet bij de eerste de beste bank op de hoek lopen. Maar waar wel? Geen idee. Voorlopig nog bij de familiebank :P

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:31

Krijg je dan geen personeelskorting op de rente, Berdien? Bij de Rabo was dat voor een deel altijd wel zo. Volgens mij is van 3x je jaarsalaris kon je met korting lenen.
En jaaah! Ik heb hem nog! Die Pennymaat! Toendertijd speciaal voor die spaarpot bij de Postbank een spaarrekening geopend. :j De kinderen hebben nu de Pinniemaat. Wat een ongelooflijk geinig ding...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:34

Nope. Gaat wat te ver om dat allemaal hier uit te leggen maar nee, ik krijg geen personeelskorting.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:39

Duidelijk hoor! Hoef je natuurlijk niet op het internet uit te leggen. Wel begrijpelijk dan, dat je tzt weer gewoon gaat shoppen. Wat ik me altijd wel realiseerde was, dat je dan ook naar de notaris moet om een nieuwe akte te tekenen. Het is dus niet altijd rendabel om over te stappen. Dat wordt nog wel eens vergeten door de shoppers hè?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:51

Klopt helemaal! En dat is ook iets wat ik tegen klanten zeggen die overwegen hun ING hyp over te sluiten. Je betaalt wel weer opnieuw de afsluitprovisie, notariskosten, mogelijke taxatiekosten.. en wat zit er achter die fors lagere rente? Mensen vergeten -helaas- vaak dat een hypotheek meer is dan de hypotheekrente.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:06

Ja, je moet wel heel erg graag weg willen of ongelooflijk veel voordeel hebben wil je echt rendabel oversluiten. Een hypotheek is niet zo maar een leninkje. Is het bij de ING nu ook zo, dat ze de bankhypotheek hanteren? Er waren een aantal jaar geleden nog wel banken die een Vaste hypotheek lieten inschrijven. Bij de Rabo schreven ze altijd automatisch hoger in, zodat iemand na een jaar of wat kon bijlenen, om die nieuwe keuken eindelijk te financieren. Ik vraag me af of andere banken dat nu ook doen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:49

Raadden ze ons allemaal ook al aan 6 jaar terug. SNS heeft dat toen ook gedaan.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:51

Ik vond het wel apart om te leren dat er nog 2 soorten waren. Bankhypotheek is dan wel ideaal!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:00

Geen idee, moest gewoon bij de notaris aangeven dat we hoger wilde inschrijven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:43

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:15

Bijna alle hypotheken die nou worden ingeschreven zijn bankhypotheken. En bijna alle oude hypotheken (+15 jaar oud) zijn vaste hypotheken.
Wil je een hogere inschrijving dan kan dat ook alleen maar met een bankhypotheek.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:35

Ik ben echt zooo blij dat ik gewoon een financieel adviseur heb ingeschakeld. Zou echt helemaal de draad kwijt zijn met al die regeltjes en gedoe enzo. Nu was het heel simpel: ik werd gebeld of kreeg een mail en moest even langskomen om eea te bespreken en zij hebben verder alles voor me geregeld.

Leuk Manzano, ik ben benieuwd, ga na deze post even foto's kijken :).

Ik heb eindelijk de sleutel *\o/* . Gister gelijk aan de vloer begonnen en ondanks dat ik me toch al op het ergste had voorbereid, was het toch wel even slikken toen bleek dat-ie écht zo erg was als dat ik had gedacht -O- . Gaat me flink wat centjes kosten om dat allemaal op te laten knappen. In de woonkamer zijn ze door de vloer heen gezakt. Ik snap ook echt gewoon niet dat die oude bewoners gewoon spullen op die vloer hebben kunnen zetten en er gewoon op hebben kunnen leven :? ! Die ene balk was echt door en door verrot, incl. paddenstoelenkwekerij. Nouja, vandaag komt er een bedrijf om even te kijken en dat gaat-ie een offerte voor me opmaken. Even kijken wat hij ook aanraadt: houten binten of betonnen binten of misschien zelfs een betonnen vloer laten storten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:37

wat balen, ben bang dat die bij ons ook niet helemaal gaaf zal zijn, weet ook niet wat we gaan doen. ben benieuwd waar je voor gaat kiezen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:39

Klinkt heftig Yv!! Hopelijk valt de financiële schade mee :(:)
Levensgevaarlijk dat die mensen nog zo gewoond hebben!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:43

Jeetje Manzano, wat een berg werk is daar al verricht zeg! Het wordt wel heeeeel netjes zeg! Mooi strak! Wanneer denken jullie het helemaal klaar te hebben?

Hier een fotootje van waar ze er doorheen zijn gezakt
Afbeelding

Ik ben ook heel erg benieuw fokfanaat. Heb een klein bedrijf gekozen, in de hoop dat ze eerlijke opties af zullen wegen.
Waardoor het komt is gelukkig wel bekend. De luchtroosters die in de buitenmuur horen te zitten, waren dichtgemaakt. Daarbij kwam het hemelwater van de buren onder mijn huis in de grond en hadden ze op de ondervloer blauw plastic vastgespijkerd. Die balken konden dus totaal niet luchten en met een regenachtig dagje stond alles onder mijn huis onder water omdat die afvoer van de buren zo vreemd in elkaar is gezet. Met mijn buurman de hovenier gaan we zondag aan de klus, dan is iig het probleem van het water ónder mijn huis alvast opgelost.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:46

pfffft wat een prutsers dan zeg!, iig weet je waarvan het komt en dat het niet weer hoeft te gebeuren

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:47

Poeh das niet best. Laat je 1 offerte maken??