Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 13:08

Echt he. Met de auto ook wel eens gehad hoor, meer dan eens eigenlijk, maar dan in het buitenland. Stond je midden in een bos op een zandpad hield dat pad op :+
Ach ja het brengt je wel op plaatsen waar je zelf niet op zou komen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:24

Dat heb ik weleens gehad als ik met de trailer op pad ben naar een wedstrijd. Uiteraard kom je dan wegenwerken tegen en vindt die gps het prachtig om je ofwel steeds terug te willen sturen. Ofwel stuurt die je via Gods vergeten minieme straatjes waarvan je hoopt dat je geen tegenligger tegenkomt.

Ook zo'n mooie ooit: in 2 naburige gemeenten, elk eigen postcode maar wel samen onder zelfde stadsdeel, 2x dezelfde straatnaam. En Murphy beslist dat in straat A jouw wedstrijd is maar de Google blijft volhouden dat je naar straat B moet. Was zodanig vertrokken dat ik 2,5u voor start proef zou aankomen. Ik reed 15 min voor start het terrein op...

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:34

In den beginne, in de prehistorie van de navigatiesystemen, hadden mijn ouders wel eens zomaar verdwaasd om zich heen kijkende wandelaars achter het huis staan. Die waren bezig met het Pieterpad, en om onverklaarbare reden kwamen die dan daar uit _O-.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 17:18

:') ik heb beeld :+

Zo hier weer 45 Euries uitgegeven voor de kapper maar het ziet er weer picobello uit *D
En een hoofdstuk (ik schrijf o.a. voor een opleider als ZZP werk) ingeleverd waar ze ontzettend tevreden over waren dus dat geeft vertrouwen voor de toekomst :D erg blij mee.
Kan mezelf dan wel verkopen maar ben best onzeker als ik dingen moet opleveren dus ... ^) :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:50

Ik heb vandaag bespaard door tussen de kindermaten te neuzen in de schoenenwinkel := Van Haren bood sneakers aan van Adidas aan verlaagde prijzen. Vriend wou even kijken, dus ik mee naar binnen. In mijn maat bij de dames was een leuk paar er niet meer in mijn maat, dus ik baalde wel wat. Zegt hij plots "valt 36 niet onder kindermaat"?. En jawel, daar stonden ze wel nog in maatje €36 en ze waren nog €10 goedkoper ook :D

Verder 3 nieuwe blouses/hemdjes, een donkerblauw pak en wat spul van rituals gehaald zonder een cent uit te geven. Had nog cadeaubonnen die op moesten :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-22 20:22

Dat klinkt goed Varekaj +:)+

Hier wel lekker boodschappen gedaan met veel korting en een prima groenten to good to go zak :Y)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:31

Dat is relaxed dat als je nog in kindermaten valt. Ik ook, heerlijk!!

Morgen wordt de hypotheek afgehouden, die is veranderd sinds 9 mei en wordt nu verrekend. Ben benieuwd hoeveel het gaat zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:38

Ik had nooit zelf bedacht dat schoenmaat 36 zowel bij dames als kinderen zou staan. Sterker nog, die gingen zelfs tot maatje 40! Heel handig als je smalle voeten hebt, kan je daar ook altijd eens kijken. Ga ik nu standaard doen hoor.

Deze maand wordt mijn reeds uitbetaalde vakantiegeld van mijn loon gehouden. Ik wacht vol spanning af hoeveel ik van de spaar zal moeten bijtanken :7

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:50

Ik hoop voor je dat dat niet hoeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:54

Normaal kan ik er niet onderuit, ik hoop alleen dat de schade wat beperkt blijft. Ik heb speciaal hiervoor genoeg apart gezet, ik kan het me veroorloven gelukkig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:10

O dan is het inderdaad wat minder erg!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:55

Pffff, waar ik vorige week nog €65,- kwijt was voor een volle tank benzine, was ik vandaag €76,- kwijt... Baal hier zo ontzettend van, maarja...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 07:13

Het viel me gister ook op dat het weer 5 cent duurder geworden is!
€2,27.. wat een geld.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:17

2,31

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:31

Alles is zoveel duurder geworden, echt bizar.

Ik zit te kijken voor een nieuwe lounge-dining set. 2 jaar geleden heb ik mijn set aangeschaft maar ik vind hem nu toch te laag. Leuke set gezien, bij vd Garde : 1149,-. Kijk ik bij mijn foto’s van 2 jaar geleden had ik blijkbaar al exact dezelfde set op de foto gezet met prijs. En toen was de prijs € 749,-. Een prijsstijging van € 400,- in 2 jaar :wow:

En dan gaan we het nog maar niet hebben over de energietarieven per 1 juli. -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 08:34

Fitzroy schreef:
Alles is zoveel duurder geworden, echt bizar.

Ik zit te kijken voor een nieuwe lounge-dining set. 2 jaar geleden heb ik mijn set aangeschaft maar ik vind hem nu toch te laag. Leuke set gezien, bij vd Garde : 1149,-. Kijk ik bij mijn foto’s van 2 jaar geleden had ik blijkbaar al exact dezelfde set op de foto gezet met prijs. En toen was de prijs € 749,-. Een prijsstijging van € 400,- in 2 jaar :wow:

En dan gaan we het nog maar niet hebben over de energietarieven per 1 juli. -O-

Ja ik weet het. Tweedehands auto’s ook trouwens. Alles. Boodschappen, materialen. Zelfs je frietje bij de snackbar. Benzine rijst de pan uit en gas wordt helemaal dramatisch. Geen idee waar dit naar toe gaat.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:39

Vooral voor ondernemers ook heel ernstig als er straks mensen weg (moeten) blijven.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:40

O ja dat van die loungeset herken ik. Heb 2 jaar geleden eentje op marktplaats gekocht, omdat ik m nieuw te duur vond en de mazzel had hem tweedehands te vinden.
Toen was hij nieuw 1200 euro.
Nu staat hij nog te koop voor 1699!

Niet normaal hoe alles duurder word ja.
M’n dochter gaat volgend jaar naar de middelbare school. Of ik even een iPad model 2021 met hoes met toetsenbord eraan wil aanschaffen.
Tot overmaat van ramp, haar broer zit op een andere school in de 2e. Maar gaat niet zo goed en blijven zitten mag niet. Dus hij moet naar dezelfde school als haar. Heeft nu een MacBook voor school en moet nu dus ook een iPad hebben. Zucht, dag vakantiegeld. -O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:58

Hier gaat sparen even niet zo goed.
Ramen besteld en voorschot betaald (800 euro). Plafond moeten steken (850 euro materiaal). Auto voor onderhoud en een stukje vervangen en nieuwe remblokjes (500 euro). Een dierenwinkel stopte en gaf 70 % korting, dus we zijn voor ruim 1500 euro gaan hamsteren (en totaal 455 betaald), was wel "maar'" 280 voor mij, maargoed (kan ik wel een eindje verder met chinchillavoer en katteneten, mooie nieuwe krabpaal en een hoop speeltjes en vitaminebrok voor de paarden)
En deze maand moet ik 6 maand weidegeld betalen (340 euro) en volgende maand 3 maand stalgeld (360 euro) + nog 750 euro terug betalen aan mijn ex. dus mijn vakantiegeld gaat er ook al weer goed doorheen zitten.
Laat ik maar nog wat flexijobjes gaan doen. :+

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 09:59

Ik heb laatst een hele leuke lounge set bij de Action op de kop getikt. Was maar 80 euro :D
Achteraf zelfs gratis want ik heb hem van mijn ouders gekregen...

Ik ben pas op mezelf gaan wonen en dan merk je wel hoe duur alles is. Toen ik nog thuis woonde kocht ik gemakkelijk merk producten enzo, nu merk ik dat ik echt op zoek ben naar de goedkopere merken en dat ik meer bij de Lidl kom dan bij AH wat voorheen wel anders was :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:06

Duhelo, maar op sommige dingen is ook niet te besparen als je aan het verbouwen bent.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:21

PSvanLot schreef:
Vooral voor ondernemers ook heel ernstig als er straks mensen weg (moeten) blijven.

Dat zit er wel in natuurlijk. Met alle gevolgen van dien.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:44

PSvanLot schreef:
Duhelo, maar op sommige dingen is ook niet te besparen als je aan het verbouwen bent.

Nee, dat is waar, en het brengt op langere termijn wel op. De plafond scheelt al een deel in mijn pelletverbruik van de kachel, en met de nieuwe ramen zou dit nog een stuk meer moeten schelen, dus dit verdient zich wel terug. Maar het is alsnog zuur :+

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:39

PSvanLot schreef:
Het viel me gister ook op dat het weer 5 cent duurder geworden is!
€2,27.. wat een geld.

Hier is ie vandaag 18,3 cent duurder geworden 8)7

Blij dat ik ondertussen gewoon met de fiets naar het werk kan, dat scheelt echt enorm. Waar ik anders 2 keer per maand moest tanken (tegenwoordig aan >100€ per tank) is dat nu maximum 1 keer per 3 maand.

Ik hoop dat de pellets op een gegeven moment wel terug goedkoper worden, zodat we kunnen inslaan voor de winter. Als ik de prijzen daarvan nu zie, dat is ook verdubbeld tegenover vorig jaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 12:07

Ik zie net dat het €2,37 is…

Florenc, ik ben ook blij met mijn fiets!! Pak de auto voor school alleen uit noodzaak of als het heel slecht weer is.
Voor een klein buitje wat eventueel kan vallen neem ik een regenpak mee.