Ik heb dit nog nooit gehad in een plant! Iemand de ultieme tip om dit te bestrijden??
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schemerdier schreef:Wat een grote stippenbegonia! Thanks voor de uitleg erover, de mijne doet het inderdaad veel beter sinds hij in de badkamer (luchtvochtigheid) met een raam op het oosten staat.
Is er een bepaalde tijd wanneer je best stekjes neemt? Wachten tot de lente, of maakt dat niet uit?
Ik zou graag mijn monkey leaf stekken, en eventueel later de stippenbegonia. Is dat bij beiden gewoon een steeltje afknippen en in water zetten?
Jis_ schreef:Schemerdier schreef:Wat een grote stippenbegonia! Thanks voor de uitleg erover, de mijne doet het inderdaad veel beter sinds hij in de badkamer (luchtvochtigheid) met een raam op het oosten staat.
Is er een bepaalde tijd wanneer je best stekjes neemt? Wachten tot de lente, of maakt dat niet uit?
Ik zou graag mijn monkey leaf stekken, en eventueel later de stippenbegonia. Is dat bij beiden gewoon een steeltje afknippen en in water zetten?
Voor de Stippenplant stekken staat het hier uitgebreid uitgelegd.
https://www.linspiration.nl/de-stippenp ... verzorgen/
Ik heb een stengel van de Monkey afgeknipt 2 weken geleden en in het water gezet.
[ [url=m/RUUBIU.jpg]Afbeelding[/url] ]
Robijntjah schreef:Oeh ik heb ook een calathea gehad van fading.
Mooie planten. Krijg vrijdag een monstera mee van vrienden van mijn moeder.
Enne die andere is al verplaatst [***]
_Karlijn schreef:Ik heb deze een keer gekocht, ook de natuur maakt foutjes![]()
[ [url=m/I5jiFe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vond ik wel leuk om nog te delen, had nog nooit zoiets gezien!
Luxorvalkje schreef:Ik heb ook een stip (de normale met die grote stippen???) en die groeit als een malle niet normaal. Staat nu een half jaar voor een raam op het noorden.
Dit was van de zomer, kan nu helaas geen nieuwe foto maken. En deze komt gewoon uit het tc. Toen ik hem kocht had hij nog weinig hoogte.
[ [url=m/wKKK01.jpg]Afbeelding[/url] ]
CCCCC schreef:Kom er net achter dat mijn calathea mosaica trips heeft![]()
![]()
Ik heb dit nog nooit gehad in een plant! Iemand de ultieme tip om dit te bestrijden??
Badeendje schreef:Wat leuk Karlijn, en wat een lief cadeau!
Zoey, wauw, vooral die watermelon vind ik prachtig, leuk joh!
Leuk plankje Isa! Is de bovenste een lipstickplant?
Carola, wat een prachtige urban jungle heb je, heel gaaf!
_Karlijn schreef:Geen kamerplant maar dit was wel een leuk projectje, zelf gemaakt met 3 terra cotta potten en rotsplantjes. Ik heb hem gister aan mijn moeder gegeven als cadeautje. Foto 1 is van 4 augustus foto 2 van gisteren, snel gegroeid!
[ [url=m/Z82ycP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kHi4x7.jpg]Afbeelding[/url] ]