Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Lorette_ schreef:Hier waren 2 dagen van bezichtigingen (iedereen 1x, max half uur) en konden geïnteresseerden op één moment één maal bieden, meteen hun maximale bod. Het beste bod had het huis. Er waren 7 biedingen die bijna gelijk waren, best wat duizendjes boven de vp. De markt lijkt hier al niet meer zó gek te zijn als even geleden, maar toch verbaasde ik me erover.
Mijn vriend en ik wilden aanvankelijk ook verhuizen en gaan kopen, maar ik vind het helemaal niet fijn om op zo'n manier een huis te moeten kopen... Wij blijven nog wel even plakken. Idealiter ruilen we van woning met mijn moeder (dan kopen wij de hoofdwoning), maar dat is groter dan ooit de bedoeling was en waarschijnlijk financieel ook een uitdaging.
Rebecca schreef:
Nynkster schreef:Afdingen kan ook nog echt wel, snap niet zo goed dat je dat niet wil proberen.
Ons huis was al niet duur maar toch met gemak meer dan 10.000 eraf gekregen. Dat is dan net mooi bedrag wat je evt voor andere dingen kan gebruikenProberen mag altijd toch. Denk als het huis duurder is dat daar ook meer marge in zit
fleurtjeuh schreef:Wat is eigenlijk jullie idee/voorspelling?
Gaat het binnen een jaar weer rustiger worden op de huizenmarkt of blijft het langer gekte?
Suzanne F. schreef:fleurtjeuh schreef:Wat is eigenlijk jullie idee/voorspelling?
Gaat het binnen een jaar weer rustiger worden op de huizenmarkt of blijft het langer gekte?
Nou een keer klapt het weer in. Dan is iedereen weer verhuisd die wilde verhuizen en misschien stijgt de rente dan weer en dan is het klaar. Ik kan me nog herinneren dat je hier in de buurt echt je huis niet verkocht kreeg. Bezichtigingen waren al zeldzaam en een bod helemaal. En het bod was dan ver onder de vraagprijs.
Cayenne schreef:Wij hebben er ook 10.000 afgekregen. Het stond voor 285.000 euro te koop en we kochten het voor 275.000 euro.
En daarvoor stond het voor 315.000 euro te koop.
Ik blijf het bijzonder vinden dat ons huis zo lang te koop heeft gestaan, want in deze omgeving gaan de huizen als warme broodjes en staan nooit lang te koop.
Misschien dat het afschrok dat zowel de badkamer als keuken aan vernieuwing toe waren (hoewel de keuken een kwestie van smaak is). Uit de bouwtechnische keuring is niets vreemds gebleken.
manzano schreef:fleurtjeuh schreef:Wat is eigenlijk jullie idee/voorspelling?
Elke makelaar die ik spreek merkt dat het al rustiger wordt en dat de markt terug loopt.
Doubtless schreef:He jongens, jullie zijn de kenners hier gok ik?
Wij zijn op zoek naar een huis, hebben ook al e.e.a bezichtigd. Nu zag ik vandaag deze voorbij komen:
https://www.funda.nl/koop/eindhoven/hui ... rslaan-33/
Ik kan zelf niet helemaal rijmen waarom ze voor die prijs gekozen hebben. Ideeën iemand? Supergoede locatie en huis lijkt in goede staat. Badkamer en hal zullen een x aangepakt moeten worden, maar verder?
fleurtjeuh schreef:manzano schreef:
Elke makelaar die ik spreek merkt dat het al rustiger wordt en dat de markt terug loopt.
Dus eigenlijk is het niet zo'n slechte tijd om te gaan kopen?
litilaura schreef:Bij ons is het een super positief verhaal geworden ruim 30k overwaarde terwijl we niks geïnvesteerd hebben in het huis en er puur 2 jaar gewoond hebben. Daardoor kunnen we ons nieuwe huis kopen want een hypotheek van dat aankoopbedrag hadden we nooit rond gekregen anders
SusanH schreef:Rebecca schreef:Duurr maar idd gaaf!
Huizen zonder foto's prima , alleen deze slaat kant noch wal
https://www.funda.nl/koop/berltsum/huis ... eane-64-a/
Hahaha ik kom niet meer bijhebben ze hun foto album er ook maar op gezet
![]()
manzano schreef:Klopt, alleen dat wat je koopt is doorgaans ook weer duurder.
De grootste winst is als je in de randstad verkoopt en naar de noordelijke of oostkant van NL gaat.