Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vanillia schreef:Maar als je onder voorbehoud van een bouwkundige keuring een bod uitbrengt en er komen verrassingen uit dan zit je dus nergens aan vast. Ik zou nooit een bouwkundige keuring doen zonder dat je iets op papier hebt staan. €300 per keer is toch een dure grap als je dat meerdere keren moet doen omdat de verkoper net na je keuring een voorlopig koopcontract met een andere gegadigde tekent
Wendy schreef:Vanillia schreef:Maar als je onder voorbehoud van een bouwkundige keuring een bod uitbrengt en er komen verrassingen uit dan zit je dus nergens aan vast. Ik zou nooit een bouwkundige keuring doen zonder dat je iets op papier hebt staan. €300 per keer is toch een dure grap als je dat meerdere keren moet doen omdat de verkoper net na je keuring een voorlopig koopcontract met een andere gegadigde tekent
Behalve dan dat je de kans loopt dat je (veel) te veel betaalt voor een huis.
Vanillia schreef:Volgens mij komt m'n punt niet helemaal aanAls je een keuring laat doen en er komen van die gekke dingen uit (dus keuring uitkomst is negatief) dan ontbindt je voorlopig koopcontract en kun je dus besluiten het niet te doen of weer opnieuw te onderhandelen met de uitkomst van de keuring in je achterhoofd.
Ik snap wat jullie zeggen hoor, alleen dat is in de regio waar ik woon op dit moment gewoon geen optie.
Booooo schreef:Ik zie inderdaad ook het nut niet van een bouwkundige keuring (iedere keer zo'n €300,-) laten doen zonder dat het bod überhaupt is goed gekeurd
Vanillia schreef:Maar als je onder voorbehoud van een bouwkundige keuring een bod uitbrengt en er komen verrassingen uit dan zit je dus nergens aan vast. Ik zou nooit een bouwkundige keuring doen zonder dat je iets op papier hebt staan. €300 per keer is toch een dure grap als je dat meerdere keren moet doen omdat de verkoper net na je keuring een voorlopig koopcontract met een andere gegadigde tekent
Noor schreef:Wat ben ik blij met jullie expertise!
Stel ik doe zo'n keuring in de ontbindende voorwaarden, wat zou voor jullie een reeel bedrag zijn waarboven je het huis toch laat schieten (huis van 2 ton)?
Shanna schreef:Ik lees hier graag mee! Wij zijn momenteel ook beginners op de woningmarkt, en hebben nu 2 hypotheekgesprekken gehad en morgen een 3e gepland staan omdat het inkomen omhoog is gegaan!
Tot nu toe 1 huis bekeken, maar daar moest flink wat aan gebeuren om het naar onze smaak te krijgen (o.a. de gehele beneden en boven verdieping zijn voorzien van zeer grof jaren 70/ 80 sierpleister, dus dat zou overal dichtgestuct moeten worden om gladde muren te krijgen waar je wat mee kan) dat we die toch maar laten gaan.
Nu hadden we voor deze week een bezichtiging bij een ander huis gewild, maar die is helaas net afgelopen vrijdag onder voorbehoud verkocht. Het liefste zouden we in december nog kopen vanwege de 101% regeling, maar ik vrees dat dat niet meer gaat lukken! Dus nu is het verder kijken en afwachten..
anjali schreef:Als jeeen paard wilt kopen laat je het toch pas keuren nadat alles over de koop is afgesproken,die dan doorgaat tenzij hij wordt afgekeurd? Je laat toch geen paard keuren waarover je geen prijsafspraak hebt gemaakt en waarvoor ook nog steeds meerdere geinteresseerden komen kijken?je hebt er dan nl.nog niets over te zeggen.En de verkoper is ook nog vrij om aan een ander te verkopen.Bij mijn huis heb ik het ook zo gedaan.Overigens stelt die bouwkundige keuring niets voor,er loopt gewoon iemand mee die oppervlakkig rondkijkt.Echte problemen zie je zo niet,dan ben je toch afhankelijk van de eerlijke informatie van de verkoper.Ik heb nu een huurhuis en daar zijn ernstige problemen mee die ik bij de bezichtiging niet zag. maar het oplossen daarvan hoef ik niet zelf te betalen ,wat bij een koophuis dus wel het geval is.