[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:29

secricible schreef:
Voogende week maar eens een paar bezichtigingen plannen :):) <<)

this means good news ?? :#

ik heb gister de zolder gestript (nog twee platen op de voorzolder dan is ie echt leeg)
al de platen moeten nog wel naar beneden (errug warrum, niet leuk)
vriendje is aan de bijkeuken begonnen, daar moet nog wat van de binnenkant van het dak af, ze hebben met restjes gipsplaat de boel afgewerkt, ziet er niet uit en we weten niet wat er achter zit, als we die gestript hebben werken we hem af met de platen van zolder, plafond er in , dan betegelen en dan is die klaar denk ik.
zolder word eerdaags preventief behandeld tegen houtworm zodat we hem daarna kunnen afwerken.
zaterdag komen ze de nieuwe trap naar zolder inmeten.
en in de tussentijd ga ik maar schuren, schuren, schuren , mijn moeder aan het werk zitten met het behang in de grote slaapkamer en mijn broertje zien te ritselen om de trap schoon te maken (afbijt)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:21

secricible schreef:
Voogende week maar eens een paar bezichtigingen plannen :):) <<)

Owww?! Dat klinkt wel als goed nieuws?!

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:22

Hallo, sorry dat ik zo binnen kom vallen.

Mijn vriend en ik weten eigenlijk niet meer echt wat we moeten. Ik zal even de situatie uitleggen. Ik woon al een jaar bij mijn vriend en schoonpa in huis. Vorige week is mijn vriend zzper geworden. Al een paar maanden komt de nieuwe vriendin van zijn vader elke dag over de vloer en slaapt elke dag in het huis met 2 kinderen van 10 en 12. Wij hebben besloten om maar op ons zelf te gaan omdat het erg druk is in huis en de irritaties oplopen van ons naar hun. We wouden eerst kijken of we een huis konden kopen. Afspraak gemaakt bij Rabobank, maar daar zakt je broek letterlijk van af. Omdat mijn vriend zzper is geworden krijgen we niet meer als 53.000 hypotheek. Toen maar besloten om te huren. 2 huur huizen bezocht maar was niks. Nu hebben wij ons gister ingeschreven bij Woonkeus stedendriehoek. (dat had veel eerder gemoeten maar omdat wij nooit gedacht hadden dat we op de boerderij van schoonvader weg moesten en omdat wij de boerderij willen overnemen later.) We hadden van de week een oogje op een appartement in Apeldoorn. Maar daar moet je 5x de huur aan inkomen hebben en 2 jaar kunnen laten zien wat we verdienen...

Weet iemand hoelang het kan duren voor je punten krijgt? Iemand verder ideeën of tips ?

fokfanaat

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:24

op marktplaatst staan ook particuliere zaken te huur

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 14:51

is er op de boerderij geen ruimte om een eigen woonruimte te creëren? grote stacaravan oid?
ik weet dat de wachttijden in sommige streken erg lang duurt, en ivm de evt overname zullen jullie toch in de buurt van het bedrijf willen blijven neem ik aan.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 17:58

Juval. Ja eerst wouden we ook zo dicht bij mogelijk maar het loopt hier zo dat als we in Friesland wat vinden dat ook goed is. Schoonvader wil geen sta caravan op zijn land.. ouwe brombeer.. :x

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 14:54

wij kunnen helaas niks particulier vinden. We moeten denk ik gewoon op onze punten wachten :( :\

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:40

hier ook goed nieuws.
makelaar is geweest om foto's te maken en tekst op te maken. 19 juli komt het huis op funda ( wij doen bezichtigingen zelf en vriend moet eerst naar usa voor werk vandaar pas de 19e). ook hebben wij een nieuwbouw woning op het oog ( nu hopen dat het nog niet verkocht is)

vraagje zouden jullie een optie zetten op nieuwbouw als je Eigen huis nog niet weg is ( bouw is nog niet begonnen)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 22:21

Weet ik niet :n Het is maar de vraag hoe lang jullie er over doen om jullie eigen huis te verkopen, maar ook hoeveel huizen van de nieuwbouw al verkocht zijn (en op welke termijn ze écht gaan bouwen dus). Dat soort overwegingen vind ik echt het lastige van een huis verkopen.
@citroen: in welke regio zoek je precies? Welke straal rondom apeldoorn?

Wij hebben vandaag weer kijkers gehad, horen begin volgende week meer. Als dit wat is, kan het maar zo heel snel gaan ineens. Om meerdere redenen, heel spannend.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:08

ze gaan nu beginnen met bouwen en er zijn er nog maar 1 a 2 te koop in onze prijsklasse..
is erg lastig...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:10

Wat voor woning verkopen jullie?

Is er mogelijkheid om te kopen met voorwaarde van eigen verkoop?

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:17

wij verkopen een 3 kamer appartement met vrij uitzicht over het lage bergsche bos in Rotterdam..

j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 23:24

Hmm, appartementen trekken wel aan, maar ik kan uit ervaring vertellen dat het wel een lange adem kost.
Als je niet kan kopen onder voorwaarde van verkoop zou ik niet niet doen...

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 00:29

Hangt er vanaf. Als jullie 2 huizen kunnen trekken op jullie inkomen...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:26

Citroen22 schreef:
wij kunnen helaas niks particulier vinden. We moeten denk ik gewoon op onze punten wachten :( :\

Net zoals iedereen, wel zo eerlijk toch? Particulier hebben wij naar gekeken maar dan moet je echt mega verdienen om een normale eengezinswoning te mogen huren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:19

Gewoon eens informeren bij verschillende makelaars, wellicht hebben die huizen te koop staan van mensen die best tijdelijk willen verhuren :j

Doen wij ook, huurders wonen geheel gemeubileerd en gestoffeerd goedkoper dan wanneer het hun eigen huis zou zijn -O-

Maargoed zo krijgen wij dan tenminste een groot deel van onze hypotheek betaald en dat scheelt toch in de maandelijkse lasten :)

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:39

Charaz schreef:
Citroen22 schreef:

Net zoals iedereen, wel zo eerlijk toch? Particulier hebben wij naar gekeken maar dan moet je echt mega verdienen om een normale eengezinswoning te mogen huren.

Klopt ! en dan ook vaak 4 tot 6 x de huur als in komen hebben. IB60 verklaringen en zo nog veel meer eisen. Tuurlijk is dat wel zo eerlijk, ik zeg ook niet dat wij voorrang moeten hebben ofzo maar we worden hier thuis gewoon echt gek.

Maar gister gereageerd op een woning en waarschijnlijk komen we in aanmerking. We worden op de bezichtigings- lijst gezet en daar deze week nog voor gebeld. Een huur woning zonder eisen. Eindelijk zit het hier een beetje mee.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:52

Spannend hoor! Misschien voor jullie iets tijdelijk op een recreatiepark?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:04

Spannend, ik zal voor je duimen dat het iets is!

Mogelijkheid van Charaz is ook zeker geen verkeerde. Wij zitten nu tijdelijk in een chalet op een vakantiepark en dat is echt heerlijk :j Het is maar een klein hutje, maar we hebben ook niet de ambitie om hier heel lang te blijven zitten. Er zijn ook grotere te vinden waar het denk ik in de winter ook prima vertoeven is. Je moet alleen zorgen voor een officieel adres waar je ingeschreven staat en waar je post ontvangt om gedoe te voorkomen omdat je er niet permanent mag wonen. Maar we leven nu veel buiten en dat bevalt super!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:49

Tamara, wat betalen jullie per maand? Wij zijn ook een beetje aan het kijken naar tussenoplossingen voor enkele maanden, maar begreep dat je dan rond de 1200 e per mnd betaald...

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:58

@ Charaz: Daar hebben we ook naar gekeken. Maar vriendlief vind dat niks. Had al gezegd
dat wij niet zo veel eisend moeten zijn maar goed :')
@ Tamara, Thanks :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:49

Sec betekent dat dat jullie huis verkocht is?! :):)

Maar we betalen €650 huur en €250 voorschot voor gas/water/licht. Laatste is veel, maar elke maand worden de meterstanden opgenomen en wat je niet hebt verbruikt, hoef je minder in huur te betalen. We hebben de afgelopen 2 weken voor €26 verbruikt, dus hebben €224 minder aan huur betaald voor de komende maand. Dus valt reuze mee ten opzichte van die €1200. Scheelt denk ik wel waar je zit. Dit zijn particuliere huisjes en die mensen verhuren ze via het park. Maar als je echt op een park gaat zitten waar alle huisjes van het park zijn, betaal je zeker in het hoogseizoen de hoofdprijs. Zou eens rond gaan neuzen op Marktplaats, daar staan er zat te huur. Niet alles ziet er even denderend uit, ben ook bij iets geweest waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden, laat staan voor zou willen betalen. Maar dit is echt een leuk hutje, gemeubileerd en al dus hebben alleen onze belangrijkste spullen meegenomen. Zitten wel wat verder van Den Bosch af nu, maar die consequentie hebben we voor lief genomen. Hadden ook een optie voor een huisje in de binnenstad, maar das altijd gedoe met parkeren en hadden geen tuin. Heb straks zomervakantie en moet er niet aan denken om dan hele dagen binnen te moeten blijven of met tuinstoel onder m'n arm naar het park te moeten verkassen.

Citroen, het is maar net wat je wilt & belangrijk vindt :) Ik was er in eerste instantie ook niet enthousiast over, maar als ik kijk wat voor vakantiegevoel we allebei hebben hier... Het is zeker geen optie voor altijd, hoop er voor de winter weer weg te zijn, maar als je iets groters hebt en de druk om uit huis te gaan groot is, zou ik er toch nog eens naar kijken.. Zeker als je een prijstechnisch interessante hebt gevonden...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:36

Tamara, dat je nu veel geld terug krijgt naar aanleiding van je voorschot is logisch: het is zomer dus je hoeft niet te stoken. Moet je dan in de winter niet gaan bijbetalen? Een voorschot van gas/water/licht is normaal gebaseerd op verbruik van een heel jaar gedeeld door 12 maanden. Maar misschien ben je tegen de winter alweer het chalet uit :)

@secrible
Ik heb in de regio veel chalets gezien voor zo'n 800 euro per maand.
De reden dat het voorschot voor gas bij chalets zo hoog is, is dat je voor gasverbruik geen aardgas gebruikt, maar propaangas en dat is stukken duurder. Een voorschot van 200 euro per maand is heel realistisch.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:05

@Tamara, je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat als dit toch niks word, we zoiets moeten gaan overwegen. Of in ieder geval mijn vriend, want mij leek dat ook wel een prima tijdelijke oplossing.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 18:15

Er zijn echt hele leuke huisjes te vinden op parken, tis alleen even zoeken naar een betaalbare die ook echy voor een langere periode fijn gaat zijn.
Jaren terug eens bij een huisje op een park wezen kijken toen ik tijdeljjke woonruimte nodig had, tis dat de permanente oplossing toen opeens voorbij kwam...anders had ik er zo gaan zitten :)