Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:11

Hier ook goed aan t bezuinigen :)
Afgelopen weekend waren bij jan linders de spruitjes in de aanbieding, 1+1 gratis.. Ik hou niet van spruitjes, maja vriendlief wel, en het is gezond, dus toch maar meegenomen.. Heb ik er vandaag stamppot van gemaakt, met een oud zakje kerriesaus wat ik vond toen ik de keukenkastjes schoonmaakte, en wat gewokte visstukjes erbij, en dat was toch wel érg lekker :9

En ik ben al de hele week het brood zelf aan t bakken. Dat scheelt ook veel! Normaal werkt vriendlief om de dag een heel brood weg à 2 euro.. Nu elke dag een klein vers supergezond biologisch spelt/kamut brood uit de broodbakmachine à €0,50 :) Scheelt toch weer 3,50 per week.

En ik wil mijn eigen soja-yoghurt gaan maken :j een liter soja yoghurt uit de winkel kost maar liefst 3,60! En een pak sojamelk een euro.. Reken uit je winst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:15

@Idinn geen gereedschap en kennis..

Klinkt goed 8nnemiek! , broodbakmachine lijkt me ideaal lekker vers :9

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:15

Zelfgemaakte nasi met kip

Morgen eet ik bij een vriendin ( heeel zuinig :P )

Woensdag rode kool met appeltjes, aardappelen en een stukje tartaar. De rode kool is in de aanbieding, aardappelen heb ik vorige week in de aanbieding gekocht en de taartjes liggen in de vriezer.

Donderdag hetzelfde als woensdag, want de rode kool zal nog niet op zijn.

Vrijdag soep met stokbrood en roomkaas.

Zaterdag pasta met kip, de rest van de roomkaas en spinazie.

Zondag pannenkoeken

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:30

Ineke2 schreef:
Klinkt goed! Dat ga ik morgen maken :D

en was het gelukt.. hier is het een favoriet gerecht voor in de winter (en herfst en voorjaar lol) en lekker makkelijk als er eens geen tijd is om te koken trekken we een paar porties uit de vriezer

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:33

Jaaa was heerlijk :D
Er staan nog 2 porties in de vriezer. De buurvrouw, mijn zus en broer hebben ook mee gesmuld!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:34

goed om te horen, dan kan ik blijkbaar toch 'koken' lol (het is een variatie op de ierse stew )

ik gebruik ook rustig nog brood erbij om in de bouillon te soppen met een klein portie als lunch hihi

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 22:56

takkie_muis schreef:
Bonnyyyyyy schreef:
Talkiemuis kettingen zijn niet duur!

Ik moet hem er ook op krijgen..

Hier heb je zo'n fietsenmaker die werkt met gehandicapten, dus die krijgen subsidie, dus daar betaal je alleen materiaalkosten, geen uurloon enzo, dus daar breng ik m altijd heen :) Zit er niet ook zoiets bij jou in de buurt toevallig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:12

Je recept is dus goedgekeurd... ga ik mij daar binnenkort ook eens aan wagen :+

Ik had rijst met een kerriesausprutje. Champignons, spekjes, ananas en cashewnoten in kerriesaus (gewoon zo'n zakje waar je melk aan toevoegt).
Was eigenlijk wel heel goed te eten. En nog een portie over voor morgenavond.

Woensdag hier ook goed bezuinigen door bij een huisgenootje te gaan eten :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:47

Hier maar eens mn vriezer leeg eten, hij zit vol nu haha :P Deze week nog even ergens aardappels halen, maar vorige week hier met vriendinnen gegeten, en nog 2 broccoli's en een doosje cherrytomaten over. Bloemkool van de markt. En nog genoeg groenten in blik/ pot en in de vriezer, en ook zat vlees in de vriezer :) Woensdag na mn training een opwarmstampot zondat in de aanbieding bij de AH gehaald voor €2.
Maar hier hebben ze altijd vrij weinig vlees en ander spul met 35% korting liggen... Alleen melk ofzo die dan tot die dag goed is... Zo snel krijg ik dat niet op, dus dan is het alsnog zonde van het geld

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 00:56

ik heb het geluk dat ik zakjes saus voor bij maaltijden vaak veel te sterk smaken.. hierdoor kan ik wel 'voordelig koken, omdat ik van 1x standaard 2x kan maken..

zoals bijvoorbeeld knor wereldgerechten kip siam vind ik heerlijk.. is bedoeld voor 2-3 personen..
de rijst is echter verdacht weinig (en boeit mij niet zo).. De saus daar gaat het hier om..

Dus 1 pak kip siam van knor, een zakje losse cashewnoten van een een of ander eigen merk extra, een zak goekope wokgroenten (wel het liefst aziatische, geen italiaanse of zo).

zakje rijst vul je aan met gewone goedkope rijst en je maakt van dat ene zakje saus een pan vol saus met roerbakgroenten (eventueel een wortel erbij ingooien of wat extra prei/ui). net als met spaghettisaus kun je dan rustig een portie of 8 eruit halen.

de cashwennoten verpulver ik in kleine stukjes eroverheen, en als het op is trek ik een zakje van de supermarkt open.. (doe ik overigens ook over brocoli en/of bloemkool als ik dat in huis heb, heerlijk)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 09:10

Super fijn dat je nu kan sparen Joyce! Heerlijk gevoel he?!

Ik heb nog prei in de koelkast uit de tuin van vrienden, en doosje champignons en witlof over van de boodschappen van vorige week.
Toen was de boerenkool zoveel dat ik 5 dagen achter elkaar boerenkool heb gegeten :')
En nog sperziebonen uit mijn kas.

Vanavond wordt prutje van de prei en champignons, met kipfilet die ik gisteren wel even moest halen. Hele vriezer vol vlees, maar geen ongekruide kipfilet... En bij de Xenos het weekend een doosje kruidenspul voor saus gehaald.
Twijfel nog of ik dat met rijst of pasta ga eten, maar heb beiden in huis.
Daar zal ik wel 2 of 3 keer van kunnen eten.

En witlof maak ik met aardappels (die ik ook nog heb) en aardappel anders uit de oven. Witlof even kort koken, goed uit laten lekken. Aardappels voorkoken, in schijfjes doen in ovenschaal. Uitgelekte witlof eroverheen. Potje aardappel anders (stond ook nog in de kast) erover en hup de oven in.
Kan ik ook wel 2 keer van eten.

En dan nog een keer sperziebonen met gekookte aardappel en een stukje vlees uit de vriezer. En dan is de week alweer om.

Dat allemaal als ik weer een beetje bijgekomen ben... gisteren kwam ik niet verder dan soep en thee...
Leuk hoor zo'n verstopte neus... Ik kan niet eens lang genoeg mijn mond dicht houden om te kauwen, en ik heb ook gewoon echt geen honger

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:14

Voor de vegetariërs in limburg/brabant/gelderland: bij Jan Linders zijn alle Vivera vleesvervangers deze week in de aanbieding; 1+1 gratis :D
Straks maar eens kijken of ik nog wat plek kan maken in de vriezer..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:38

5x achter elkaar boerenkool? Jeetje... Nu hou ik niet zo van boerenkool maar zovaak achterelkaar zou echt mijn neus uitkomen haha.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:47

Bij mij is 2x achter elkaar hetzelfde eten wel zo'n beetje de max en als ik dan over heb vries ik het in. Maar gister sprak ik m'n moeder en die had het erover dat ze al 4 dagen achter elkaar kippensoep aan het eten was (wel een hele gevulde maaltijdsoep hoor). Zou me ook echt m'n neus uitkomen!

Weet iemand hier toevallig waar je een goede staafmixer, liefst voor niet te duur, kan kopen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 10:54

Als ik iets écht lekker vind dan kan ik dat best 5 dagen achter elkaar eten, maar dat vind ik dan weer zonde want dan gaat het lekkere eraf :Y)

Goedkope staafmixer.. Ik zag toevallig toestraks eentje in het lidl krantje voorbij komen, maar geen idee hoe die kwaliteit is. Vaak zijn daar best leuke spullen te koop.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:13

Heb voor €10 een staafmixer bij de Blokker gehaald, prima ding, doet z'n werk.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:14

Lidl is idd vaak best aardige kwaliteit.

En 5 keer heeft ook niet mijn voorkeur, maar de vriezer was echt echt vol...
En stiekem houd ik ook wel heeeel erg van boerenkool

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:33

Ik heb ook een staafmixer van de Lidl, prima spul hoor!

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:43

Mijn staafmixer komt van de Action, gaat nu al bijna 3 jaar mee :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 11:49

Mag ik me hier ook melden? Altijd handig om de tips voorbij te zien komen :)!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:14

Ja 2 dagen hetzelfde eten is de max inderdaad. Overige porties vries ik in.

Ik heb mijn staafmixer bij de HEMA vandaan. Was toen 10 euro en doet het prima :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:15

Ik moet en wil ook heeel graag bezuinigen op mijn boodschappen.
Ik eet sinds kort veganistisch en ik ben hier echt veeel te veel geld aan kwijt.
Iemand goede tips&tricks voor goedkoop vegetarisch/veganistisch boodschappen doen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:21

Ik eet ook zo goed als veganistisch. Bij de lidl vind je veel betaalbaar groente en fruit, en de diepvrieszakken met aardbeien, frambozen en bosvruchten zijn een aanrader als je wel eens smoothies maakt :9
Ik ga proberen om zelf sojayoghurt te maken, dat scheelt ook enorm op de winkelprijs :j
En als je de ruimte hebt thuis; een moestuin :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:28

Bliksem een tip qua boodschappen heb ik niet voor, wel de waarschuwing dat je enorm op je eigen gezondheid moet letten. Vegetarisch krijgen veel mensen al gezondheidsklachten van bij veganistisch is dat nog een graadje erger.
Ik heb een vriendin die dat jaren was, maar ondanks goed opletten uiteindelijk overgestapt op vegetarisch wegens ernstige gezondheidsklachten voortkomend door dat eetpatroon.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-14 12:29

Ik maak heeeel vaak smoothies, ben er gek op! Lidl zit alleen niet heel erg in de buurt en dan ben je weer extra benzinekosten kwijt :( Toevallig is het diepvriesfruit deze week bij de AH in de bonus.
Hoe ga je dat maken? Sojayoghurt? Dat gaat er hier flink doorheen dus dat lijkt me wel wat.

Ik woon helaas nog in mijn studentenkamertje..
In de zomer heb ik wel een bak met kruiden uit het raam hangen. :D