Vroeger was ik echt slecht met planten maar ik wil echt een groene oase creëren dus ik moet in rap tempo mijn planten kennis gaan bijwerken

Hoi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Karlijn schreef:@corinep: 2 verschillende planten in 1 pot (want dat bedoel je toch?) wil niet altijd, ook vanwege verschillende behoefte aan water, licht/schaduw, luchtvochtigheid etc... Het staat wel heel leuk, dat wel
carola schreef:Ik lees stiekem al even mee in dit topic, maar als jullie het goed vinden ga ik ook meeschrijven. Leuk topic en lekker veel info!
Ik heb zo'n 50 kamerplanten en een stuk of 10 stekjes, echt vanalles en nog wat. Al moet ik wel zeggen dat ik een lichte voorkeur heb voor hangende planten. We hebben er planten bij die al >10 jaar bij ons wonen, maar ook veel 'jongere' exemplaren.
Ik zal binnenkort eens wat foto's maken en hier plaatsen.
black_kelpie schreef:Ik heb een wit bloeiende tamaya![]()
Ook vanaf stekje, vorig jaar gekregen.
[ [url=m/ArbXFH.jpg]Afbeelding[/url] ]
Amber_anne schreef:Die ziet er goed uit! Ik hoorde dat een zonnige plek met vocht fijn is voor deze plant. Heb zelf een hele mooie maculata die permanent bloeit dus hoop dat deze het net zo goed gaat doen
black_kelpie schreef:Amber_anne schreef:Die ziet er goed uit! Ik hoorde dat een zonnige plek met vocht fijn is voor deze plant. Heb zelf een hele mooie maculata die permanent bloeit dus hoop dat deze het net zo goed gaat doen
Mijn ervaring met de stippenbegonia's is dat ze graag veel licht krijgen, maar geen directe zon. En inderdaad de grond altijd vochtig houden, maar geen natte voeten. Als je maculata goed gaat moet het met deze ook wel lukken
Mijne is afgelopen jaar enorm gegroeid, erg leuk. Mijn kat heeft hem gesloopt toen hij nog maar 3 blaadjes telde, maar het zijn veerkrachtige planten.
Luxorvalkje schreef:Ik heb ook een stip (de normale met die grote stippen???) en die groeit als een malle niet normaal. Staat nu een half jaar voor een raam op het noorden.
Dit was van de zomer, kan nu helaas geen nieuwe foto maken. En deze komt gewoon uit het tc. Toen ik hem kocht had hij nog weinig hoogte.
[ [url=m/wKKK01.jpg]Afbeelding[/url] ]