Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:29

Nou met het huis zelf kun je nu niet zo heel veel hoor ;)
Zit geen keuken in, geen badkamer/wc, geen slaapkamer, geen ramen boven, alleen maar een houtkachel in de "woonkamer" enz enz.
Vandaar dat we er ook nog een caravan bij hebben :(

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 16:17

Dat is niet prettig inderdaad maar je zit wel op een lekker stekje zo te zien !

Frankrijk toch ?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:12

Ja wij zitten lekker in Frankrijk :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:23

Inderdaad lekker !

Hier is een kijker net helaas niet op komen dagen :\

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:26

Dat is wel weer jammer dat ze niet komen dan, je hebt er toch extra werk van.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:14

Ja inderdaad en niet alleen wei.. Makelaar heeft hier ook een half uur staan te wachten .

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:22

:wave: mag ik ook mee kletsen? Heb vorige week maandag de sleutels gekregen van mijn appartementje, dus nu druk bezig met verhuizen. Alles is gelukkig al geschilderd, schilders waren een kadootje van moeders :D de vloer in de slaapkamers moet er nog in, gebeurd zondag, en alle meubels. Vanavond flink geshopt bij ikea in ieder geval.

A_nouk wat balen zeg, dat de kijkera niet op kwamen dagen... hebben ze niks laten weten?

Palousa_boy wat een geweldig huis hebben jullie! Maar wat een monsterproject zeg... lijkt me ooit ook nog wel eens heel gaaf!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:35

Santigo_ schreef:
:wave: mag ik ook mee kletsen? Heb vorige week maandag de sleutels gekregen van mijn appartementje, dus nu druk bezig met verhuizen. Alles is gelukkig al geschilderd, schilders waren een kadootje van moeders :D de vloer in de slaapkamers moet er nog in, gebeurd zondag, en alle meubels. Vanavond flink geshopt bij ikea in ieder geval.

A_nouk wat balen zeg, dat de kijkera niet op kwamen dagen... hebben ze niks laten weten?

Palousa_boy wat een geweldig huis hebben jullie! Maar wat een monsterproject zeg... lijkt me ooit ook nog wel eens heel gaaf!

Nog een Ikea fan :D

Ik heb trouwens voor m'n eerste huisje de hele woonkamer aan meubels overgenomen van iemand. Had ik een bank, 2 lekkere stoelen, een eettafel met 4 stoelen, een kleine tv meubel, een Side table, 2 schemerlampen en een lamp voor boven de eettafel.
Geloof dat ik er toen 250 voor betaald heb ofzo.
M'n ouders gingen toevallig kijken voor een nieuwe salontafel dus ik kreeg de oude mee.

Dit zijn de bank en stoelen.
Afbeelding

Wil maar zeggen dat je op marktplaats ook echt nog wel mooi spul tegen komt. Dit was op wat verkleuring na nog als nieuw.

En dit huis.. Als je de tijd en het geld hebt en het niet erg vind om een paar jaar in de troep te zitten (oja en ook nog een beetje handig bent ;) ) dan zou ik het zeker doen.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 23:52

Zo ik kom ook mee kletsen! Wij mogen binnenkort de sleutel gaan ontvangen van ons huis en dan word het klussen! Wij willen veel meubels zelf gaan maken van steigerhout. Vriend kan lassen en doet dit ook als werk en ik kan zeer goed omgaan met hout. Dus wij willen meubels gaan maken in combinatie met staan en steigerhout. En voor de rest een beetje Riverdale stijl :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:45

Wat een geweldige stoelen Palousa! Mocht je die ooit weg doen (..in Nederland..) ;)

Welkom Santigo en Suusje!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:49

Britt schreef:
Wat een geweldige stoelen Palousa! Mocht je die ooit weg doen (..in Nederland..) ;)

Welkom Santigo en Suusje!

Sorry britt, die heb ik al verkocht toen we nog in nl zaten, dat scheelde weer opslagruimte.
90% van onze spullen staat nog in nl ;)

Telkens nemen we weer een klein beetje mee, tot we hier genoeg ruimte hebben, dan gaat alles in een vrachtwagen en komt het hier heen.

En ja, je mist weleens wat. Dringende spullen kopen we dan maar en minder dringende dingen die moeten wachten tot de volgende keer dat het mee kan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:01

Ik koop ook veel via Marktplaats :j Soms heeft het een likje verf nodig en dan verf ik dat met alle plezier.
Soms heb ik echt goedkope dingen. En ik krijg nog heel vaak complimentjes over mijn mooie buffetkast in de keuken :j Tja 75 euro, wat verf en ik heb er een mooie sfeermaker in de keuken bij.

Zo ook de slaapkamer. Alle meubels, incl bedombouw komen allemaal van Marktplaats. Voor 150 euro was ik helemaal onder de pannen. Alles wit geverfd en ik ben er super blij mee :j
Volgens mij heb ik die foto's hier laatst ook geplaatst.

en je hoeft echt niet heel handig te zijn om meubels te schilderen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:33

Ik vind ook de stoelen geweldig Palousa!

Klinkt leuk Suusje! Handig, zo'n handige vriend :D

Ik heb veel gekregen van familie, ben nu ook een oude buffetkast aan het verven. En de rest heb ik bij Ikea, sloeg gister bijna steil achterover toen ik moest afrekenen := Maarja, wat wil je ook met lampen, eettafel met 4 stoelen, badkamerkast, lampen en nog wat kleine dingetjes... Als het goed is komt morgen mijn bank binnen bij de Leen Bakker, hoop dat ik die donderdag of zaterdag kan halen en dan is de woonkamer ver af :D Vanavond weer vergeten foto's te maken, morgen of donderdag ff doen.
Baal van lange dagen school, blijft weinig tijd over helaas. Maar het komt wel af. En snel :+

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:17

Ik lees al een tijdje mee, maar nog niet echt wat gepost.
Nu heb ik het geweldige idee opgevat om ons oude eiken bed te schuren en daarna een whitewash olie erop. Krijg alleen de toplaag er bijna onmogelijk eraf, zelfs met een elektrisch schuurmachine met grof papier. Denk dat het maar toch een kleurtje wordt.
Iemand een tip voor een mooie kleur?

Afbeelding
Afbeelding

En moet passen bij deze kast, greywash
Afbeelding

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:41

Ik heb ook weer wat veranderd.
Dressoir
Afbeelding

wat rechts op mijn dressoir staat
Afbeelding

salontafel
Afbeelding

eettafel
Afbeelding

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 08:46

Dat ziet er gezellig uit!!
Ben wel benieuwd naar een overall foto van je woonkamer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 20:05

Idd sfeervol :j

Ik heb eindelijk te tafel die ik wou _/-\o_ , klein oud en schattig :)) Hij is uit te schuiven :) , zaten stoelen bij maar heb geen geld voor stoffeerder hoe leuk ze ook zijn . Dus die de weggeefhoek op :( , berging zit namelijk tjokvol -O-

Zo foto bom :

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3804686f42

Volle berging,ga er spontaan van bewegen :P

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 2cb08ea984

Stoelen erbij moeten een nieuw hip stofje , ze zijn verder leuk <3

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0f1cac9e3f

Oude tafel

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... c196254386

Nieuwe tafel

De oude tafel moet ik vanaf , maar komt in de berging te staan kan perfect , Dus morgen die berging leeg klauwen #)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 17:00

wiliejanne, want onwijs sfeervol!! <3

esther, weet niet of je het juist licht of donker wilt, maar antraciet?!

een suusje en santigo, gefeliciteerd met jullie huisjes!

houd iemand van jullie zich bezig met het huis feng shui inrichten??
Wij komen net terug van vakantie en daar spraken we iemand. Het zit ze allemaal niet mee en hebben nu ook hun huis moeten verkopen. Huizen daar in de omgeving stonden zelfs wel een aantal jaar leeg. Er is iemand bij die mensen thuis geweest die zich onder andere met de feng shui bezig houdt en heeft een aantal tips gegeven. Binnen 2 weken was het verkocht!!!
Ben eens aan het googlen gegaan. En het heeft mijn interesse wel erg gewekt! Alleen ben ik (helaas) van veel en leuke spullen, dus de rust moet ik zeker ook nog hard aan gaan werken... :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:45

Ik houd me er niet bezig, maar kan me wel heel goed voorstellen dat als je iets positiefs kan doen met de energie in een huis dat mensen dat merken. Jaren geleden hebben wij eens bij een huis gekeken en terwijl we bij de voordeur stonden, voelden we al dat dit het was. Ondanks de balken aan het plafond en schoonmetselwerk := helaas niet eens kunnen worden over de prijs.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 20:57

Ik heb me er een tijd geleden ook in verdiept, maar er waren best veel dingen waar je rekening moet houden, dus weer afgehaakt.

Bed is inmiddels geverfd met grijze kalkverf, heb helemaal de smaak te pakken van deze verf. Zal binnenkort foto's maken.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 01:41

Wow, Williejanne. Dat ziet er echt mooi sfeervol uit.

Heeft er iemand ervaring met magneetverf op de muur?
Blijft er echt iets op "plakken", zoals op bv de koelkast?
En hoe kun je het dan het beste er op doen?

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:41

Meelezer heeft tips:
ik heb gewerkt voor een bedrijf dat magneetverf maakt, dus ik weet er iets van :D
Let goed op welke magneetverf je koopt, zit veel verschil in kwaliteit! Normaal geldt: hoe zwaarder, hoe beter (want zwaarder = meer ijzerdeeltjes in de verf) aanbrengen in 3 lagen (dus een dikke laag) en goede (neodymium) magneten gebruiken. Dan werkt het echt als een tierelier. Je kunt het ook zelfs nog overschilderen met een kleurtje, of bijvoorbeeld whiteboardverf of schoolbordverf.
*kruipt weer in de meeleeshoek*

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:09

Ik ben bezig met een magneetbord. heb net de 3e laag erop en ga vanmiddag nog voor een 4e. En dan nog minimaal 2 lagen schoolbordverf. Ik moet inderdaad nog wel even op zoek naar een set degelijke magneten, want al die sierdingen die zich in der jaren op mijn huidige bord verzameld hebben zijn niet veel meer waard. Er staat wel een foto in mijn laatste blogpost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:31

Mooi Williejanne!

Ik ben ook blij met de sfeer in mijn huis :D
Afbeelding

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:47

takkie_muis schreef:
Idd sfeervol :j

Ik heb eindelijk te tafel die ik wou _/-\o_ , klein oud en schattig :)) Hij is uit te schuiven :) , zaten stoelen bij maar heb geen geld voor stoffeerder hoe leuk ze ook zijn . Dus die de weggeefhoek op :( , berging zit namelijk tjokvol -O-

Zo foto bom :

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3804686f42

Volle berging,ga er spontaan van bewegen :P

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 2cb08ea984

Stoelen erbij moeten een nieuw hip stofje , ze zijn verder leuk <3

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 0f1cac9e3f

Oude tafel

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... c196254386

Nieuwe tafel

De oude tafel moet ik vanaf , maar komt in de berging te staan kan perfect , Dus morgen die berging leeg klauwen #)

Je kunt evt. ook zelf een leuke stevige stof kopen en die "nieten" aan de onderkant van de zitting, denk dat je zo een bouw-niet-geval zelfs zou kunnen huren bij een dhz zaak