[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:43

argenta bank staat ergens in

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:45

Daarom neem ik een normale bank ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:46

Google er maar eens op. Dan heb je zeker een hypotheek van Stater?
Ze zijn erg kritisch bij het verstrekken van hypotheken om het risico te verlagen (en hierdoor dus de rente).

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:51

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:52

Ja, lees maar eens op tros radar en andere fora....

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:53

dt zou best kunnen, dat zou ik ff thuis op de offerte/aanvraag moeten kijken

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:57

Is geen Nederlandse bank toch??

Maar met een normale bank bedoel ik gewoon de grote, bekende instanties in NL.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:00

Maar sowieso zijn wij niet voor de laagste rente gegaan. Dat was geen doorslaggevend criterium.
Maar volgens mij zijn we daar sowieso raar in :D

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:05

jah maar de gewone grote bekende instantie hier in NL zijn ook sneekie.. eerste 4 maande geen rente balbalbal lage rente maar owee als je periode afloopt dan is er geen lage rente meer te halen ( mee gemaakt met me ouders ) enkun je dubbel gaan betalen.Argenta bank is gewoon normaal bij NL aangesloten maar bij stater er Quion in nl.

en bij tros radar staan zowel positieve als negatieve reacties maar ja dat is overal .

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:15

manzano schreef:
Maar sowieso zijn wij niet voor de laagste rente gegaan. Dat was geen doorslaggevend criterium.
Maar volgens mij zijn we daar sowieso raar in :D

Lagere rente maar hogere kosten kan zorgen dat je toch hogere maandlasten hebt :j . Dus een lagere rente is niet altijd voordeliger.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:18

sita12 schreef:
jah maar de gewone grote bekende instantie hier in NL zijn ook sneekie.. eerste 4 maande geen rente balbalbal lage rente maar owee als je periode afloopt dan is er geen lage rente meer te halen ( mee gemaakt met me ouders ) enkun je dubbel gaan betalen.Argenta bank is gewoon normaal bij NL aangesloten maar bij stater er Quion in nl.

en bij tros radar staan zowel positieve als negatieve reacties maar ja dat is overal .

Als je daar in trapt moet je gewoon op lees-les denk ik dan maar ;) Vaak staat het er duidelijk bij, maar lezen mensen niet goed (of willen ze dat niet).
Wij hebben overigens bij geen enkele bank zo'n actie-aanbieding gehad :n

En je rentevaste periode moet je gewoon zelf in de gaten houden. Gewoon ruim op tijd van te voren nieuwe offertes aanvragen (en dat vergeten de meesten idd).

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:20

Dat je na je eerste RVP een hogere rente krijgt is te verwachten. De actie-kortingen die je bij het afsluiten krijgt gelden maar 1 RVP. Staat duidelijk in de offerte, maar ja, lezen is een kunst.
Daarnaast moet je altijd rekening houden met de marktontwikkelingen van de rente. Rente kan nu laag staan, maar als je RVP af loopt een stuk hoger. Ik spreek veel mensen die in zee zijn gegaan met een ontzettend laag percentage, nou staat de rente een stuk hoger, geen actiekortingen meer en dan kan de boel niet meer betaald worden. Tja....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:22

Onze rente staat 25 jaar vast (looptijd 27 jaar). Lekker rustig :D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:28

Onze staat 20 jaar vast en wat manzano zegt, optijd offerte opvragen en rente in de gaten houden... Daarnaast zijn wij ook niet voor de lage rente gegaan, maar zekerheid en goed gevoel...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:28

Texas1 schreef:
Onze staat 20 jaar vast en wat manzano zegt, optijd offerte opvragen en rente in de gaten houden... Daarnaast zijn wij ook niet voor de lage rente gegaan, maar zekerheid en goed gevoel...

Gewoon nu al een reminder in je digitale agenda zetten voor over 20 jaar :)) :D :D

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:34

Hahaha, tja waarom niet? Vergeten doe je het dan niet... maar dan zet ik hem er wel over 19,5 jaar in... anders ben ik nog te laat :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:35

Texas1 schreef:
Hahaha, tja waarom niet? Vergeten doe je het dan niet... maar dan zet ik hem er wel over 19,5 jaar in... anders ben ik nog te laat :P

-:) -:)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:38

Mijn bank adviseerde: als ik voor de laagste rente (of kortere periode) ga dan is het verstandig om te sparen voor ná je RVP.
Heb je daarna weer een lage rente dan heb je mazzel met spaargeld en anders kan je het opvangen met het spaargeld.

Ik durf met Berdien hier op het forum niet hardop te zeggen dat ING erom bekend staat dat ze een 'duaal rentespoor' hanteren.
Of ze het echt doen weet ik niet :n of misschien deden ze het in het verleden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 18:01

Je mag alles over de ING zeggen hoor! Ik werk ervoor, maar dat wil niet zeggen dat ik de ING verafgood :))

Duaal rentespoor werd in het verleden inderdaad gehanteerd :j verkooptarief en marktrente. Is nou niet meer zo, er is 1 rentelijst die voor nieuwe en 'oude' klanten gehanteerd wordt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:39

_/-\o_ ING _/-\o_ ING _/-\o_

Oke dus ze zijn er maar mee gestopt? Ja terecht je jaagt er mensen net zo hard mee weg.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:42

beetje jammer voor ze dat het imago blijft hangen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:27

Meld zich ook weer ff....

In de kerstvakantie weer een gesprek gehad bij een hypotheekadviseur (puur voor orientatie), omdat we beide een nieuwe baan hebben en meer verdienen. Ondertussen ook bezig met een huisje.

http://i70.photobucket.com/albums/i95/r ... CF4289.jpg

Staat te koop bij mijn werkgever, maar niet openbaar. Moet heeeeeeeeeeeeeel veel aan gebeuren, zeg maar dat ALLES moet gebeuren :+ Vanmiddag eerst een gesprek bij de architect die ons hopelijk wat goede ideeën en tips geeft. En als we exact weten wat en hoe we het willen, maar eens met een aannemer erheen.

Toch apart; normaal adviseer ik mensen en begeleid ze bij dit proces. Nu pas zit ik er zelf in....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:46

Ziet er wel leuk uit!!! :j :j Doet me beetje denken aan ons huis......... Ziet er van buiten leuk uit, maar binnen alles doen :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:51

Van buiten ziet ie er beter uit dan ie is hoor :P

Maar op zich klopt het wel wat je zegt. Voordeel is dat de prijs er naar is, nadeel dat het wel heel veel werk is. Dus eerst maar eens zien of het ook uit kan. Maar je kan het wel maken zoals je zelf wil :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:58

Zo op de foto ziet het er inderdaad prima uit , mooi strak dak , strakke kozijnen die goed in de verf zitten , nette muren , tuin is ook geen achterstallige bende..... ziet er allemaal mooi recht en goed onderhouden uit.

Wat mankeert er aan dan ?