Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4495
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:12

Relaxed schreef:
Euh bij Leenbakker? :+


Ja, maar ik vraag om meer :+
Leen heeft ze alleen als online only, dus in de winkel hebben ze ze niet.

@DubbelDun, goede! Ga ik binnenkort ook even kijken :j

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:30

Die van leenbakker zijn houtlook-folie/ melamine, zou mijn keuze qua materiaal niet zijn. Wel makkelijk schoonmaken maar het is kwalitatief altijd goedkope prut vind ik..

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:17

Eens bij Casa kijken? Volgens mij heb ik ze daar gisteren in de winkel gezien.

Denise_Storm

Berichten: 2375
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:37

Banyu schreef:
Denise_Storm schreef:
Wauw Dana, hele mooi kleur groen! Goed dat je niet voor oker erbij hebt gekozen

Mandy, ik vind de stoelen niet misstaan hoor! Je ging ook nog andere lampen ophangen toch? Tussen welke kleuren twijfelen jullie voor op de muur?

Spannend Janine! Ben benieuwd wat je hebt uitgekozen.

Mijn vriend had wat in zijn hoofd gehaald en toen ik een middagje paarden deed vandaag, heeft hij zijn plannetje maar gelijk uitgevoerd. Een Philips Hue ledstrip voor achter de tv/televisiekast. We zaten zo te tobben met de staande lamp, die stond eerst in de hoek waar nu t tafeltje met vaas staat, maar als ik dan op de bank zat, keek ik in de lamp, heel vervelend. De lamp staat nu naast de bank, maar vraag me af of die blijft (nu een groene kap tegen een groene muur, ziet er niet mooi uit. En ik kan geen andere kap vinden...).

Strip zit nu achter de kast, we twijfelen of we hem achter de kast willen of achter de tv. Ik denk dat ik neig naar zoals het nu is!

[ [url=m/1lUnwt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En had ook in de vensterbank nog wat veranderd:
[ [url=m/vNmhtM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf! Waar heb je die vandaag als ik vragen mag? Heb zelf phillips 50" tv, zonder led light. Maar savonds wel errug gaaf natuurlijk :D

En zit dit dan geplakt aan de tv, of hoe moet ik het zien?


De led strip is van Philips Hue (slimme verlichting dus) en we hebben hem bij Karwei gekocht. Je kan hem inderdaad vast plakken. We hebben hem nu nog niet definitief vastgeplakt. Hij zit nu achter de tvkast, maar willen hem misschien toch achter de tv. Onze tv is volgens mij 43 of 49 inch nu.

Gister zijn wij even naar Loods5 geweest. Ik had mijn zinnen gezet op een panter vaas, en ja hoor, gevonden! Ook nog een mooi zwart blad en een ronde spiegel gescoord.

Vaas, kaarshouder en het zwarte blad staan op de eettafel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de spiegel, komt in de gang. Twijfelen alleen nog even welke plek precies haha
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 13:39

@denise: dat is een sfeervolle eethoek geworden :)
Die lamp zal ook wel wat wegen :D

Mandyy

Berichten: 30596
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:22

Denise_Storm schreef:
Mandy, ik vind de stoelen niet misstaan hoor! Je ging ook nog andere lampen ophangen toch? Tussen welke kleuren twijfelen jullie voor op de muur?

Klopt, lamp moet nog worden opgehangen.
Mij lijkt mintgroen wel mooi (heel licht), m'n vriend wil liever grijs.

Sfeervolle inrichting heb je!

miramii schreef:
Mandyy schreef:
Tulpen! <3

Ik zou wit doen bij zon donkere muur denk ik.

De stoelen zijn er:

[ [url=m/3VLIou.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oooh die tafel! Waar komt die vandaan?

Leen Bakker. We hebben er ook de salontafel en tv meubel van.

Janine, gaaf je voordeur!
Ik vond dat donkere ook niet eens lelijk!

MarliesV

Berichten: 15271
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:25

Mooi Denise dat centerpiece op tafel, heel smaakvol.

Wij hebben een huis zonder radiatoren, dus ook in de badkamer.

Wat wij wel hebben gedaan is naast de vloer, ook de grote wand van de douchehoek en de wand boven het bad inleggen met vloerverwarming.
Als dus de vloer warm is, dan zijn ook die wanden 'warm' en geeft dat een extra stuk comfort.
Handdoeken drogen wij gewoon op de badrand, op de wand van de douche (glas) of 1x dubbel op de vloer, altijd binnen een paar uur droog.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:58

M'n keratdecoratie die ik nog op tafel had staan is ook weg. Alleen de lichtjes er tussen uitbgehaald!

Dit vandaag er voor in de plaats gemaakt.


Afbeelding


Twijfel nogbsteeds voor radiator ombouw oid. Maar ben bang dat teveel warmte tegen gaat houden?

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:31

Neroo schreef:
[ [url=m/s1IiIS.jpg]Afbeelding[/url] ]

:j


Mooi!! Nu ben ik wel nieuwsgierig naar de rest van je badkamer :)

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:31

SuSem schreef:
Hoi!

Ik lees al een tijdje mee, want tegen de zomer is ons nieuwe huis klaar en moet natuurlijk helemaal ingericht worden!

We zijn nu in verschillende interieur winkels geweest en zijn ons op van alles aan het oriënteren.

Ook qua indeling van de woonkamer dubben we nog heel erg!

Dit is in ieder geval een beetje het kleurenpalet


[ [url=m/YFv1To.jpg]Afbeelding[/url] ]


We krijgen een zwarte keuken en een visgraat pvc vloer



Mooie kleuren!

Jes

Berichten: 12156
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:34

Blacky94 schreef:
Hebben mensen hier trouwens nog een leuk idee qua kapstok oid voor in de slaapkamer voor gedragen kleding? Een dressboy vind ik de meeste niet zo mooi. Heb wel een mooi hangrek gezien maar eigenlijk komt iets aan de muur qua ruimte wat beter uit. Heb nu een kastje dat als "kledingstoel" fungeert maar daar ligt het me eigenlijk in de weg :')


Mijn moeder heeft een kapstok op de slaapkamer die je tussen de vloer en het plafond klemt.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:28

Bij deze ga ik nooit meer impulsief doen :') vorige week zondag dacht ik, ik verveel me, laat ik gaan schilderen. Op pinterest zag geel met een bruin/rode bank er tof uit dus naar de praxis gefietst en verf gehaald. Uiteraard te ongeduldig om eerst testers mee te nemen. Banaan geel bleek niet zo goed te dekken en wel erg fel te zijn :')

Voor
Afbeelding
Banaan geel
Afbeelding
3 lagen verder besloten om een donkerdere kleur te nemen en vriendlief zag het project al mislukken en die had een bevriende schilder om hulp gevraagd. Ik had natuurlijk weer bezuinigd op de juiste roller en kwasten.

Net de laatste laag erop gezet. Perfect is het niet maar ik ben er inmiddels helemaal klaar mee :')

Afbeelding
Uiteindelijk is het zo. Aan de muur wil ik nog wat leuks hangen (twijfel tussen die fototegels of een leuke plank) ideeën zijn welkom.

Sintara

Berichten: 7523
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:37

Het is niet mijn kleur, maar het ziet er netjes geverfd uit! Ik snap dat je er klaar mee bent hahaah. Mijn hele appartement schilderen was ik op een gegeven moment ook ZO zat. Leuke plant ook.

Ik ga zelf voor een grote open klok aan de muur, maar dat komt ook omdat ik verder 0,0 creatief ben.
En ik ben zelf aan het kijken voor een lichtgekleurd kleed.. Maar weet nog niet zo hoe of wat. Het moet wel bij mijn blauwe muur en betonlook muur gaan dus niet heel bont zijn

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:41

Ik ben gek op geel. Zelfs mijn auto op kleur uitgekozen :') in het echt is het wel een tikkie donkerder dan op de foto's moet ik erbij zeggen. Beetje richting okergeel.

Een bijpassend kleed uitzoeken is lastig ja. Ik kijk al tijden rond maar nog niks passends gevonden

Een grote klok is idd ook een leuk idee

Electra63

Berichten: 18078
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:08

Denise_Storm schreef:
De led strip is van Philips Hue (slimme verlichting dus) en we hebben hem bij Karwei gekocht. Je kan hem inderdaad vast plakken. We hebben hem nu nog niet definitief vastgeplakt. Hij zit nu achter de tvkast, maar willen hem misschien toch achter de tv. Onze tv is volgens mij 43 of 49 inch nu.

Gister zijn wij even naar Loods5 geweest. Ik had mijn zinnen gezet op een panter vaas, en ja hoor, gevonden! Ook nog een mooi zwart blad en een ronde spiegel gescoord.

Vaas, kaarshouder en het zwarte blad staan op de eettafel

[ [url=m/PuWMCz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Tcoc1I.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kPc56D.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de spiegel, komt in de gang. Twijfelen alleen nog even welke plek precies haha
[ [url=m/4HhDej.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik was zaterdagmiddag in Loods 5, wat een idiote drukte.
Nu weet ik weer, waarom ik nooit in het weekeind voor meubels enz. ga kijken. :D
Laatst moest ik snel op zondag iets halen bij IKEA. Om 11.45 uur stond ik al in de file om naar binnen te kunnen. Wat een gekkenhuis.

Leuke vazen, ik heb ze ook gezien. +:)+

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:09

Heb je nu gewoon behang geschilderd? Jammer want het glanst nu wat raar...

Kleur is wel gaaf, kleedje over de bank en klaar ;)

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:10

@capopjekop: geel is een hele moeilijke kleur om dekkend te krijgen. Ik kreeg toentertijd als advies om de muur eerst wit te schilderen. Dan pakt het beter :)
Op zich geen verkeerde kleur, maar ik twijfel of ik er lang tegenaan zou kunnen kijken.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:20

Glans komt omdat het net geschilderd is. Droog kijkt het al weer anders. En achteraf gezien had ik het behang er beter af kunnen halen (maar ja zit een lelijke muur onder) of eerst moeten witten. Leermomentje.

@dubbeldun: die kans is aanwezig. Maar dan ga ik gewoon weer aan de slag. En hopelijk kunnen we over niet al te lange tijd verhuizen. Voordeel van een huurwoning waar we geen jaren meer willen wonen :)

Blacky94

Berichten: 3524
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:22

noviceh schreef:
Douchen zonder radiator...brrrrrr....!!!! :brr:

Ik heb een aantal ‘knoppen’ in de inloopkast hangen voor kleding, sjaals, tassen. Kijk, zoiets:

[ [url=m/euqFoD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zoiets vind ik nog best een leuk idee. Waar heb jij ze vandaan?

Die boom van eerder vind ik het idee dat het verplaatsbaar is op zich wel leuk, maar het past verder totaal niet in onze stijl. Plus die muur is wit dus dan wordt het helemaal zo wit bij elkaar...
Huis heeft wel een redelijk industriële inrichting.

Poeh, zoveel lagen verf... Verschrikkelijk :') wij hebben 1 kleur die we 3x hebben moeten verven ipv 2x zoals alle andere kleuren en ik was daar al goed klaar mee :')

Sting

Berichten: 12868
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:40

Bij de ikea hebben ze ook een boom, maar dan alleen van metaal. Kan hem zo gauw op de telefoon niet vinden.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:03


Myka

Berichten: 726
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:28

Het is wel lekker tropisch capopjekop, maar kan me voorstellen dat je niet goed wordt van al die lagen. :=

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 20:05

capopjekop schreef:
Bij deze ga ik nooit meer impulsief doen :') vorige week zondag dacht ik, ik verveel me, laat ik gaan schilderen. Op pinterest zag geel met een bruin/rode bank er tof uit dus naar de praxis gefietst en verf gehaald. Uiteraard te ongeduldig om eerst testers mee te nemen. Banaan geel bleek niet zo goed te dekken en wel erg fel te zijn :')

Voor
[ [url=m/UmRN7e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Banaan geel
[ [url=m/3sQBk5.jpg]Afbeelding[/url] ]
3 lagen verder besloten om een donkerdere kleur te nemen en vriendlief zag het project al mislukken en die had een bevriende schilder om hulp gevraagd. Ik had natuurlijk weer bezuinigd op de juiste roller en kwasten.

Net de laatste laag erop gezet. Perfect is het niet maar ik ben er inmiddels helemaal klaar mee :')

[ [url=m/toMxLZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uiteindelijk is het zo. Aan de muur wil ik nog wat leuks hangen (twijfel tussen die fototegels of een leuke plank) ideeën zijn welkom.


Daar zitten wel heel veel lagen op aangezien het printje van het behang weg is (dat behang heb ik nu op de kamer van de oudste op 1 muur).

Denise, dat is een supergave vaas! Je inspireert me. Toch maar eens naar Loods 5 gaan...

De poten van de eetkamerstoelen zijn afgezaagd, en gelukkig allemaal recht. Staat en zit een stuk beter.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:01

Alja schreef:
[ [url=m/APSym9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik wil dit rek ook en die is alleen in zwart dus moet wel matchen


Tip van flip is gewoon stijgerpijp! Super cheap zelf maken

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 21:29

Blacky94 schreef:
Zoiets vind ik nog best een leuk idee. Waar heb jij ze vandaan?

Bij de Karwei :j