Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
emilie schreef:Ik val ook (weer) even binnen.
Iemand hier een idee hoe ik kan voorkomen dat mijn pannenkoekplantjes gele bladeren krijgen? Het is heel opeens, er is niks veranderd aan de verzorging. Vind het zonde!
Amber_anne schreef:Karlijn toch, tough love helpt schijnbaar wel![]()
Ik heb een aloë stekje gekregen die al in de grond stond. Nou stond die heel onstabiel en kwam ik er net achter dat er geen wortels aan zitten. Heb hem in een iets kleiner potje gedaan voor meer stabiliteit. Kom er niet helemaal uit op internet of ik de grond nu nat moet houden of niet, wie weet dit toevallig?
Fading schreef:Amber_anne schreef:Karlijn toch, tough love helpt schijnbaar wel![]()
Ik heb een aloë stekje gekregen die al in de grond stond. Nou stond die heel onstabiel en kwam ik er net achter dat er geen wortels aan zitten. Heb hem in een iets kleiner potje gedaan voor meer stabiliteit. Kom er niet helemaal uit op internet of ik de grond nu nat moet houden of niet, wie weet dit toevallig?
Ik denk dat te nat houden sowieso niet goed is.
OMG OMG IK BEN ZO BLIJ!
Onze monstera die een jaar trips heeft gehad krijgt EEN NIEUW BLAD!
[ [url=m/2AkhID.jpg]Afbeelding[/url] ]
![]()
![]()
![]()
![]()
black_kelpie schreef:emilie schreef:Ik val ook (weer) even binnen.
Iemand hier een idee hoe ik kan voorkomen dat mijn pannenkoekplantjes gele bladeren krijgen? Het is heel opeens, er is niks veranderd aan de verzorging. Vind het zonde!
Ik denk teveel water. Minder uren licht op een dag nu, dan gebruiken ze ook wat minder water.
IsaCalixa schreef:Wat een leuk plankje Fading, vooral met die schilderijen er zo bijIs dat stekje een calathea?
En gefeliciteerd met het nieuwe monstera blaadje
Heeft iemand hier ervaring met het stekken van een stippenbegonia? Ik mocht van een vriendin een stekje van haar begonia afknippen, ik heb hem onder een vertakking geknipt en 1 blaadje eraf gehaald en in het water gezet. Zou dit voldoende moeten zijn om hem te laten wortelen?
[ [url=m/5jZLH8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Fading schreef:IsaCalixa schreef:Wat een leuk plankje Fading, vooral met die schilderijen er zo bijIs dat stekje een calathea?
En gefeliciteerd met het nieuwe monstera blaadje
Heeft iemand hier ervaring met het stekken van een stippenbegonia? Ik mocht van een vriendin een stekje van haar begonia afknippen, ik heb hem onder een vertakking geknipt en 1 blaadje eraf gehaald en in het water gezet. Zou dit voldoende moeten zijn om hem te laten wortelen?
[ [url=m/5jZLH8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja, een calathea Roseopicta
Geen ervaring mee sorry!
corine Ik vind dat je een leuke collectie hebt hoor
[ [url=m/uHqI9Y.jpg]Afbeelding[/url] ]