Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:26

"Omdat het op een konijn leek" _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:29

Lies, vraag eens wat hulp in het tuincentrum, dat doe ik ook altijd. Je moet ook rekening houden met planten die op lichte of donkere plekken kunnen/moeten. Veel of weinig onderhoud. Iemand bij het tuincentrum kan je hiermee goed op weg helpen. Je hoeft bijv geen orchideëen te proberen :+ Tenminste, die gaan hier altijd dood _O- Ik heb nu een varensoort staan, namelijk venushaar, dat is ook een uitdaging. Maar ik heb ook een keer een plant voor 9 euro meegenomen van de Aldi, die verwaarloos ik behoorlijk, maar die groeit als een tiet! :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:33

Uhh... wat betreft de achtertuin...
Ik heb dus voor mijn tuindeuren gewone vitrages, aan de keuken zit nog een gewone buitendeur met daarin een raam. Aangezien op die plek een bijkeuken komt, heb ik er niets aan gedaan... Onzin om daar iets voor te hangen, dacht ik...
Tot ergens eind oktober, begin november ik op een zaterdagavond lekker op de bank zat en me bekeken voelde. Mijn ogen werden naar die deur getrokken en daar stond dus iemand die wegliep toen ik opkeek...
Die ramen heb ik dus nu ook maar aangepakt (met statische folie), zolang ik nog niets anders heb.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:40

Mooie plant erbij kan zeker veel doen! Ik heb al jaren een Zamioculcas en die is niet dood te krijgen _-:( Weinig licht, veel licht, weinig water, geen water, geen extra voeding := Verhuizingen, vakanties, alles kan ie aan, hij blijft maar groeien. En mooi groot en groen! Maar je kan ze ook kleiner kopen :)

Zou het wat zijn om de bank te draaien? Zodat ie meer in het midden van de ruimte komt met de rugleuning? Ik weet niet of het kan in de ruimte en of je dan heel scheef tegenover de tv zit, want dat is niet prettig.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:36

MamaMiesje schreef:
"Omdat het op een konijn leek" _O-
Hij heeft ook wel wat weg van Mickey Mouse :') En die opmerking over de tv, héérlijk! Zou mijn man ook voorstellen haha. Hoewel een grotere tv trouwens niet zou misstaan in jullie huiskamer.

Die gordijnen zijn echt vreselijk. Zou sowieso een mooi railsysteem ophangen over de gehele breedte met 'maar' 2 gordijnen.
De klok en ladder zou ik op dat kleine muurtje weg halen. Kan de ladder niet naast de tv staan? Eventueel met het hoodfstel eraan? Op het dressoir zou je ook hogere vazen / windlichten kunnen zetten?
In de vensterbank kan je nog bijvoorbeeld 2 mooie grote vazen / windlichten oid zetten ipv dat kleine spul.
Het plankje boven de verwarming op de wand tussen keuken en woonkamer past daar niet. Deze zou ik weg halen, net zoals alle fotolijstjes. Dan een paar wandplanken boven elkaar ophangen en daar de foto's op zetten. Vind ik zelf een stuk rustiger ogen.

Ipv het canvas zou je ook een plank kunnen ophangen met een rits leuke plantjes. Of een wandrek ophangen en leuk aankleden? De muur achter de tafel bij de thermostaat zou je ook leuk kunnen behangen met bijvoorbeeld kitscherige bloemen of juist wat strakker, grijs steigerhout horizonzaal ophangen.

En grote planten inderdaad! Ik heb een drakenplant staan, supermakkelijk in onderhoud!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:21

Liess__ schreef:
Bedankt voor de reacties!! Leuke input :D

Vitrages... ik ga er eens naar opzoek! Ik gebruik de gordijnen vrijwel niet, want mijn achtertuin grenst aan dit raam. Er staat alleen een lantaarnpaal, waardoor ik het rolgordijn meestal wel omlaag doe.

Ik ben helaas ook geen planten wonder... ik heb afgelopen zaterdag 1,5 uur door de groenrijk gewandeld opzoek naar een plant. Uiteindelijk kwam ik met deze naar buiten; omdat het op een konijn leek :Y)
[ [url=m/6Z4fIR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naar wat voor soort plant kan ik opzoek gaan? 1 met heel veel onderhoud gaat het niet overleven denk ik :+

Edit:

Joolien: dank je wel! :D als je een foto wilt maken heel graag! Ik weet niet zeker of dat hier gaat passen met het voeteneind wat aan mijn bank vast zit. Ik ga even kijken bij de Aldi!

*komt weer even binnen vallen*

De meeste groene planten gaan wel goed hier, ondanks dat ik ze regelmatig vergeet water te geven :o Zelf hebben wij een ‘geldboom’ (weet even de echte naam niet) en die doet het erg goed! Ook de Aloë Vera, sansevieria, goudpalm en ‘lepelplant’ leven nog na een jaar :D

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:25

Ik heb sinds kort een Yukka en een Drakenbloedboom in huis. So far zo good mooie en makkelijke planten. Om de 1,5 week een beetje water. :')

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:08

@liess, ik wilde ook voorstellen je trappetje en het krukje met de vaas om te wisselen. Heb je naast dressoir decoratie met iets meer hoogte. En kun je niet schuin rechts in de hoek boven de tv twee plankjes ter decoratie ophangen om de kale muur te breken. Bv 2 lack wandplankjes van 30 cm van ikea? Ik noem maar wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:27

Ik heb thuis een goudpalm en een Monstera zijn, allebei hele leuke planten die vrij makkelijk zijn in onderhoud. Goudpalm krijgt soms wat bruine puntjes maar over het algemeen heeft hij niet bizar veel water nodig. In de winter gooi ik er eens per week een slok water bij en dat vindt hij prima. Monstera is iets moeilijker, die wil kleine beetjes water en wordt snel slap als je het niet goed bijhoudt. Verder heb ik een Scandens hangen, die is heeeeel makkelijk in onderhoud. Geef hem zo nu en dan een paar slokken en dan blijft hij prima. Pannenkoekenplantjes zijn ook makkelijk, maar hebben veel water nodig en is niet echt een kamerplant qua grootte.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:33

Pannenkoekplantjes zijn echt heel leuk inderdaad. Die hebben juist niet veel water nodig. Hij houd liever van droge dan natte grond. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:34

Fee_ schreef:
Pannenkoekplantjes zijn echt heel leuk inderdaad. Die hebben juist niet veel water nodig. Hij houd liever van droge dan natte grond. :)

Niet veel, maar wel vaak is mijn ervaring. Die van mij wordt echt boos als ik hem niet minstens twee keer per week een scheutje geef. Niet echt zodat het natte grond is, maar hij heeft zeker wel wat nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:04

Ik zou even een foto delen over wat ik bedoelde met mn bank, en toen dacht ik, het wordt weer eens tijd om wat meer van mn interieur te delen :D
Het is nog niet helemaal af. Waar de witte limited edition Shakespeare Billykast staat, komt nog een mooie zelfgemaakte kast.
Zoiets als dit, maar dan over de hele breedte tussen de penant en de muur: https://i.pinimg.com/564x/13/24/d7/1324 ... 6ae551.jpg

Verder willen we nog iets achter de bank zetten in de aanbouw, dat is nu een lege ruimte.
Zoiets als dit, en dan nog met stoeltjes of poefjes, want het komt nog wel eens voor dat we met veel mensen tv kijken. https://i.pinimg.com/564x/36/fc/5c/36fc ... 894a03.jpg

Maar goed, verder is alles redelijk compleet. Al twijfel ik steeds meer over de kleur van de vloer... Had achteraf misschien een iets warmere tint gehad, met bruin. Maar goed, t is nogal een oppervlak, dus om nou een nieuwe vloer te nemen... :P Eerste wat we gaan vernieuwen zal de bank zijn. Deze zijn door de kat redelijk te grazen genomen, en vind ik niet meer zo goed passen in het interieur. Zou liever een warmere kleur willen.

Dit is wat ik bedoel met ruimte achter de bank :)
Afbeelding

Afbeelding

Eettafel. De stoelen heb ik voor €25.- euro totaal bij de kringloop vandaan *\o/*

Afbeelding

De zelfgemaakte kast van mijn vriend. Altijd lastig om deze in balans aan te kleden.

Afbeelding

Afbeelding

En een goed beeld van de zithoek. De bruine stoel heb ik voor €20.- bij de kringloop vandaan :D

Afbeelding

Afbeelding

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:26

Leuk om zo je volledige inrichting te zien Joolien! Ik word zelf wel lichtelijk onrustig van de hoeveelheid frutsels en dingen aan de muur :P
Als je je echt enorm ergert aan je vloer zou je kunnen overwegen om een groot (effen) vloerkleed neer te leggen bij je zithoek en eettafel, dat is een stuk minder prijzig dan je hele vloer vernieuwen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:27

Ik vind het erg druk over komen en idd de vloertint niet bij de rest van de houten meubelen passen.
De kast van boomstammen en witte panelen is wel erg mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:29

Vanillia schreef:
Leuk om zo je volledige inrichting te zien Joolien! Ik word zelf wel lichtelijk onrustig van de hoeveelheid frutsels en dingen aan de muur :P
Als je je echt enorm ergert aan je vloer zou je kunnen overwegen om een groot (effen) vloerkleed neer te leggen bij je zithoek en eettafel, dat is een stuk minder prijzig dan je hele vloer vernieuwen.

Ja er moeten her en der nog wat frustels weg haha. Staat ook teveel op het dressoir nu. Wordt zelf ook wat onrustig van de open boekenkast met alle troep erin haha.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:04

Ik vind je kast zo mooi, maar snap wat je bedoelt met moeilijk aankleden: volgens mij is de kast het mooist met weinig spul, maar wat er dan staat ‘groot’. De boomstammen zijn best grof en dan wordt het met die kleine dingetje een beetje een chaos imo.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:12

Joolien, Ik vind je interieur een mooie weerspiegeling zoals je overkomt op Bokt haha, vrolijk, overal voor in haha. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:16

Ik vind je interieur echt PRACHTIG Jolien <3 Het verschilt zo per persoon, ik vind bij de een een heel strak en clean interieur mooi, maar ik vind dit heel goed bij je passen zoals Fair zegt, en dit spreekt mij ook veel meer aan dan kamers die net uit een boekje lijken te komen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:37

Zitten echt gave dingen tussen Joolien! Hier en daar wel wat druk, maar heb ook het idee dat dat door de foto komt, met een groothoek gemaakt ofzo?

Zou de wereldkaart wel donkerder willen zien. Deze kaart had mijn vorige werkgever in een loods tussen de trekkers staan, dus heb er ook wat slechtere en kille associaties bij dan de bedoeling van de kaart is.

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:38

ik ben op zoek naar voorbeelden muren kleur ral 7035.
Vreemd genoeg kan ik nergens een voorbeeld vinden van een interieur met die kleur muur.

Is er iemand die een licht grijze muur heeft? En dan graag met foto en kleurcode :). Thnx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:43

Janine1990 schreef:
Zitten echt gave dingen tussen Joolien! Hier en daar wel wat druk, maar heb ook het idee dat dat door de foto komt, met een groothoek gemaakt ofzo?

Zou de wereldkaart wel donkerder willen zien. Deze kaart had mijn vorige werkgever in een loods tussen de trekkers staan, dus heb er ook wat slechtere en kille associaties bij dan de bedoeling van de kaart is.

Ja dat is ook zoiets wat behoorlijk aanwezig is, en de boel druk maakt. Dit is de standaard kaart van de Ikea. Toch is het wel onwijs leuk om m te hebben, want ik kijk er heel veel op :)
Ik wilde net gaan leren, maar door jullie ben ik eerst de boel wat aan het opruimen. Geeft ook rust in mn hoofd hoor.
Leuk dat jullie wel vinden dat het bij mij past :D Daar ben ik dan wel trots op, want ik vind autonomie in alles heel belangrijk en prettig, en dat je dat terug ziet in mn interieur vind ik leuk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:37

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo beter? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:01

Dat oogt een stuk rustiger :D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:19

+:)+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:47

Veel beter Jolien! Heel sfeervol. Ik vind de kast boven de tv nog te vol. Ik zou enkel op de 2 langere planken iets zetten, verder maken de boomstammen de sfeer wel.