[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:45

Haha, mijn zwager werkt daar ook :) hij heeft ons even een rondleiding gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:46

Symbeami schreef:
Haha, mijn zwager werkt daar ook :) hij heeft ons even een rondleiding gegeven.

Leuk, in Rijssen neem ik aan?

Mijn vriend weet overigens ook heel veel van energiezuinigheid, ook altijd handig!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:55

Ja, in Rijssen. We hebben wat energiebesparende maatregelen mee genomen voor in de offerte. Zo hebben we al voor driedubbele beglazing gekozen. Mogelijkheid van een zonneboiler bekijken we even, nadeel vinden we de zonnepanelen op het dak, of die zouden dan op de schuur moeten.
Nieuw huis is natuurlijk sowieso energie zuinig, maar wij hebben ook gevraagd om extra maatregelen mee te nemen. Spannend allemaal, maar leuk spannend. :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:56

Berdien schreef:
Taxatie is voor NHG inderdaad altijd nodig, maar voor een gewone verstrekking zeker niet altijd. Er kan als extra bevestiging om gevraagd worden, maar zelf heb ik bijvoorbeeld mijn hypotheek kunnen sluiten op basis van de WOZ-waarde.

Afgezien daarvan: Wat ENORM fijn dat jullie eindelijk verder kunnen Symbeami! *\o/*

Waar kijken ze bij een taxatie eigenlijk naar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:58

Symbeami schreef:
Ja, in Rijssen. We hebben wat energiebesparende maatregelen mee genomen voor in de offerte. Zo hebben we al voor driedubbele beglazing gekozen. Mogelijkheid van een zonneboiler bekijken we even, nadeel vinden we de zonnepanelen op het dak, of die zouden dan op de schuur moeten.
Nieuw huis is natuurlijk sowieso energie zuinig, maar wij hebben ook gevraagd om extra maatregelen mee te nemen. Spannend allemaal, maar leuk spannend. :)

Ja je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, maar hij zei ook dat 3dubbelglas wel een van de slimste keuzes is. Spannend hoor, het lijkt me heerlijk om je eigen huis te bouwen, kun je gewoon alles kiezen wat jij wilt, stijl, grootte, indeling. Heerlijk! :P

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:38

ik kom me ook maar weer melden.
allereerst iedereen gefeliciteerd met verkoop en koop van hun huis.

wij zijn nu bezig met de aanmeldformulieren in te vullen voor de makelaar, aanvraag voor fotograaf gedaan en druk bezig met het huis opruimen verven en poetsen.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:00

Symbeami schreef:
Berdien schreef:
Taxatie is voor NHG inderdaad altijd nodig, maar voor een gewone verstrekking zeker niet altijd. Er kan als extra bevestiging om gevraagd worden, maar zelf heb ik bijvoorbeeld mijn hypotheek kunnen sluiten op basis van de WOZ-waarde.

Afgezien daarvan: Wat ENORM fijn dat jullie eindelijk verder kunnen Symbeami! *\o/*

Waar kijken ze bij een taxatie eigenlijk naar?

Bij een taxatie wordt er gekeken of de waarde die bij verkoop overeen gekomen is, overeen komt met de werkelijke waarde van de woning. Zo heeft de bank zekerheid dat, de waarde die geleend is, zij dit bij een eventuele verkoop weer terug kunnen krijgen. Deze taxatie moet altijd door een derde partij gedaan worden.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:23

Ik had het inmiddels al zo'n beetje bekeken, die taxatie. Is natuurlijk vooral van belang voor de koper.
Daarom ben ik nu ook niet erg te motiveren om op te ruimen haha.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:31

Haha spik en span hoeft het ook niet te zijn, vaak zijn ze met 15 min wel weer vertrokken..

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 09:52

Half uurtje is hij geweest. Was een beetje verbaasd over de ketel haha, die is van 2013 omdat we toen pas centrale verwarming er in gemaakt hebben. Kopers hebben ook getekend, dus nu is het helemaal echt :) Nou ons eigen nieuwe plekkie nog rond. Die makelaar komt vandaag weer terug, die was deze week even wat lastig te bereiken. Hopelijk kunnen we daar maandag voor tekenen.
Dan gaan we even lekker 10 dagen op vakantie en daarna kunnen we beginnen met opruimen en inpakken.
Ik moet eind augustus ook nog iets van examen doen, maar dat vergeten we maar even. Volgend jaar maar.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:16

Super Sym dat de kopers hebben getekend.
Na dat jullie hebben getekend inderdaad ff lekker relaxen.Zal je heel erg goed doen.

Iemand die mij kan helpen met een vraag over de overdracht van ons huis?
De 30ste is de overdracht van ons oude huis.
Nu is mijn vraag hoe je het moet opleveren.
Moet ik het huis helemaal spik en span poetsen of hoeft dat niet?
Ik wil de ramen aan de binnenkant lappen en ook de beneden verdieping aan de buitenkant.
Heb nu ook al de keuken helemaal leeg en alle kastjes en laatjes goed schoon gemaakt.
Maar ik zit met de vloer.
Ik heb er een laminaatvloer in liggen en de kopers gaan deze er toch uithalen.
Moet ik deze vloer helemaal glanzend poetsen of gewoon stofzuigen en ff met een dweiltje erover heen gaan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 10:20

Gewoon een dweiltje erover en het is goed. Je moest eens weten hoe vies onze woning opgeleverd werd! Zijn niet echt regels voor, maar gepoetst vind ik toch wel zo netjes. Maar als zo'n vloer eruit gaat zou ik er niet teveel moeite op doen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:16

Het moet bezemschoon zijn. Dus dweilen/ramen etc hoeft eigenlijk niet eens :)

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:26

Wij hebben het hele huis gezogen en het laminaat in de woonkamer gedweild, in de andere kamers alleen als er echt vlekken op zaten. Kasten grofweg schoon aan de binnenkant (kopers gaan wrs toch weer flink poetsen), vensterbanken afgenomen en wc's schoongemaakt. Ramen niet gelapt, zou toch weer gaan regenen en anders had ik het ook niet gedaan. Zou een vloer die eruit gaat, toch niet helemaal op gaan poetsen. Bovendien als ze gaan klussen is het toch gelijk weer een bende. Gewoon op het oog netjes vind ik al keurig zat :)

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:55

OK,bedankt voor de antwoorden.
Ga volgende week gewoon stofzuigen en een dweil erdoor heen halen en dan zal het wel goed zijn met die vloer.
Ramen kijk ik nog wel want als ze toch gaan klussen heeft dat weinig nut om de ramen te lappen.
Kan mn tijd wel ergens anders aan besteden.
Zal blij zijn als het volgende week zaterdag is,dat alles in de opslagbox staat en ik met mn poten omhoog lig.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:02

Gister hebben we dan eindelijk na 20 dagen een offerte van de bank ontvangen. Nu hopen dat we alsnog 16 juli kunnen passeren.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:41

Zo, wij zijn er ook met de bouwkavel uit. :) koopcontract wordt opgemaakt. Joehoe, nu hebben we echt een nieuwe stek!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:53

Wat een leuke berichten allemaal! Bij ons was een kijker maar dat is m niet geworden. We hebben sowieso een restschuld straks maar ik vind het lastig om te bepalen hoeveel we moeten zakken. De makelaar vindt dat we een goede prijs hebben, alleen waar blijven de kopers.. 16 oktober gaan we uiterlijk over naar het nieuwe huis, ga nu de klusplanning maar eens wat specifieker maken. We zijn al sinds februari bezig, maar hebben nog een hoop te doen. Staan wel veel vrije weken in de planning dus dan kunnen we eindelijk eens tempo maken :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:29

Heeft hier toevallig iemand ervaring met kvik keukens?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:03

Allemaal goede berichten hier! I love it! Sym, het is je echt gegund! Ik ben zo blij voor je.... pffff....

Hier nog steeds verhuisdozen aan het inpakken. Nog 6 weken en dan krijgen wij de sleutel!! Ik ben nu al door alle kasten aan het gaan, zodat ik zoveel mogelijk in de gewone grijze container en de papiercontainer kan gooien.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:37

Het uitzoeken van een nieuwe energieleverancier is trouwens ook een K*t klus....

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:44

Liezel1 schreef:
Het uitzoeken van een nieuwe energieleverancier is trouwens ook een K*t klus....

Dat valt toch wel mee? Beetje vergelijken op internet, contractje afsluiten en klaar is kees, toch?

Er is helaas één potentiele koper voor ons huis afgevallen (kregen het financieel niet rond), dus weg luxe positie. Nu de ander nog afwachten, en op korte termijn de flyer actie maar eens gaan uitvoeren.

@sym: alsnog van harte gefeliciteerd! Hehe, eindelijk komt het dan toch goed. Veel plezier met plannen maken!
@dungen: geen ervaring nee :n
@ladyson: lastig is dat he? Waar die koper blijven? Klusplanning maken is altijd een goed idee, succes!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:50

Net de rekening gehad van de notaris voor volgende week.
Ik snap dr geen bal van.
Iemand die er wel verstand van heeft?
Wij hebben ons huis verkocht met kosten koper.
Ik dacht dat de kopers dan alle bijkomende kosten moeten betalen.
Nu staat er op de afrekening bij:
*kosten t.b.v het rijk en daar staat bij kadastraal recht royement.
*notariele kosten en die is uitgesplitst in
-honorarium royement
-telefonische overboekingskosten aflossing hypotheek
-kosten diverse controles (GBA,VIS,curatele-register,faillissementsregister enz)

Ik snap dat ik die telefonische overboekingskosten voor de aflossing van de hypotheek moet betalen maar dat andere snap ik eigenlijk niet.
Iemand die mij dat uit kan leggen wat het betekend?

Vandaag de bank al gesloopt en morgen naar de stort brengen evenals de eetstoelen en nog meer rommel.
Planten bij oma gebracht en de nog wat verder gerommeld met inpakken en dergelijke.
Zal zo blij zijn als het zaterdag avond is.
Ben echt supermoe en heb last van mn knieen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:52

Gefeliciteerd sym!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 12:53

volgens mij worden en al dingen verrekend zodra je een scheet laat :') maar geen idee hoe dat werkt dus :P

Gefeliciteerd Sym!