Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DebGizmo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 12:15

ik heb ook de ingredienten gehaald voor de pizza, ben benieuwd!

Krijg je dan wit brood Quellian? (zo blond hierin wat dat betreft haha)

Gister van mijn moeder ook haar kaartje voor 12,50 gratis boodschappen gehad, erg blij mee! Net gelijk weer het een en ander ingeslagen. Dat is echt heerlijk bezuinigen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 16:30

Nou leuk hoor, heb ik eindelijk een winkel gevonden waar ze die liga fruitcrisp wel verkopen, staat er geen actiecode aan de binnenkant. -O-

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:47

zou de actie niet al voorbij zijn? Anders even mailtje eruit naar liga?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:01

Wel één waar het als actie opstond Wuis? Hier bij de Jumbo hadden ze ze helaas ook niet als actieproduct.

Nog even bij het vlees gekeken, maar ze hadden alleen stooflappen op datum liggen. Zou niet weten wat ik daarmee zou moeten :'). Ben niet zo'n vleeseter en die dingen moeten heel lang opstaan en goed kruiden. Als mn ouders thuis waren geweest had ik ze daar mee naartoe genomen, maar die zijn op vakantie. Nu dus maar laten liggen :P.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:11

DebGizmo, dat is witbrood ja :j

De pizza zit nu in de oven, ben benieuwd!
Ik hoor zoonlief mmmm-en, dus bij hem valt het in de smaak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:52

Oeh stoofvlees <3

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:07

Moet je ff naar de Jumbo in Haren :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:09

Ga ik niet meer redden :=

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:22

Vlees met stickers gaat hier meteen de vriezer in en dan bedenk ik later wel wat ik er mee ga maken.
Ze stickeren hier vrij veel dus bijna elke week ging er wel iets de kar in met sticker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 21:30

Ik heb een kip periode, heb shoarma gehakt wat schnitzels en kip :') . Poten filets karbonades :') , dus ik probeer wat meer te varieren als ik bij vlees kijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:21

Sting schreef:
Wel één waar het als actie opstond Wuis? Hier bij de Jumbo hadden ze ze helaas ook niet als actieproduct.

Nog even bij het vlees gekeken, maar ze hadden alleen stooflappen op datum liggen. Zou niet weten wat ik daarmee zou moeten :'). Ben niet zo'n vleeseter en die dingen moeten heel lang opstaan en goed kruiden. Als mn ouders thuis waren geweest had ik ze daar mee naartoe genomen, maar die zijn op vakantie. Nu dus maar laten liggen :P.

Nee, dat was mij dus ontgaan, dat er actieverpakkingen waren.. -O- die heb ik ook nergens gezien. En meestal is dat ook niet zo, kijk bijv. naar de kwekkeboom kroketten.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 22:43

Ik had ook de verkeerde mee.... Maar heb hem teruggebracht 'Want mijn zusje wilde de andere smaak' O:) Wel bij een andere Appie dan waar ik normaal kom hoor, haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:09

Is er ook nog ergens een algemeen bezuinig topic wat nog loopt? Ik heb bezuinigd op BH's :P

Had gisteren bij de hardloopwinkel een nieuwe shock absorber bh gekocht, kreeg onverwacht korting en toen was hij nog 45 euro (ipv 50). Nu ik de juiste maat wist even op ebay gekeken en er voor 57,27 inclusief verzendkosten vanuit engeland er nog 2 bij kunnen kopen, nog in een gaaf kleurtje ook. Dat scheelt wel behoorlijk in de kosten moet ik zeggen :j

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:55

Wuis, het geldt alleen op verpakkingen waar in koeienletters GRATIS op staat. Ik had dat van tevoren op de site gezien, en ben dus achterin het schap gedoken waar die actiedingen dus nog wél stonden.

Overigens is de actie van Fruitcrisp nog tot 30 november geldig.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:07

maakt het voor een pizza uit of je er plakjes kaas of geraspte kaas overheen doet? Ik heb momenteel alleen plakjes (gratis met de kaart van AH) kaas en wil eigenlijk geen geraspte kaas halen omdat er al niet heel veel kaas doorheengaat hier. Iemand enig idee?

(wil vanavond de pizzabodem eerder genoemd in het topic proberen, heb nog 3 soorten paprika en uien om mee te beleggen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:08

Kan makkelijk hoor, snijd ze desnoods in dunne reepjes?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:40

Ik vind plakken kaas zelf wat minder op een pizza, maar soms ben ik te lui om te raspen en dan schaaf ik plakken die ik daarna gewoon met mn vingers "versnipper".

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:51

Sting schreef:

stoofpotje van maken, heb je geen omkijken naar. van een flinke pot stoof kun je zo'n 10-12 porties halen voor ongeveer 10 euro ( flinke winterwortel, witte kool, kilo aardappelen, paar uien, laurierblaadje of drie en een blikje donker bier of flesje rodehuiswijn (zo'n kleintje).. als je het over besparen hebt, dan is juist stooflappen een goed middel zeker in de winter. stoof/sudder/hachevlees. EN als je niet zo'n grote eter bent, dan doe je er wat minder vlees in. meer portie zal niet lukken, want dan zit mijn soeppan meestal wel mutvol met een deksel die er nauwelijks meer oppast waarbij ik dus over sta te laden van en naar een braadpan lol

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:14

kaasplakjes in kleine stukjes snijden en dan op de pizza doen?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:33

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:44

Het hoort hier misschien niet, maar als je een jaar (of langer) "lid" bent van bijv KPN of Essent, bel ze op en vraag wat ze voor je kunnen doen omdat je al een jaar (of langer) "lid" van ze bent. Hebben wij vorig jaar gedaan. Van Essent een touch screen thermostaat gekregen (normaal 250,- :') ) en van KPN dik 10€ korting op het abonnement (normaal, normaal pakket, nu glasvezel pakket voor de prijs van het gewone pakket).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 14:21

JudithO schreef:
Wuis, het geldt alleen op verpakkingen waar in koeienletters GRATIS op staat. Ik had dat van tevoren op de site gezien, en ben dus achterin het schap gedoken waar die actiedingen dus nog wél stonden.

Overigens is de actie van Fruitcrisp nog tot 30 november geldig.

Ja, dat wist ik dus niet. Had de verpakking ook al open gemaakt omdat ik die code dus zocht, terugbrengen gaat dus niet. ;) Volgende keer ga ik dus maar extra goed lezen voordat ik aan zo'n actie mee doe. Normaal zou ik nooit dure liga's kopen namelijk maar gewoon eigen merk. :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:50

elenaMM77 schreef:
Sting schreef:

stoofpotje van maken, heb je geen omkijken naar. van een flinke pot stoof kun je zo'n 10-12 porties halen voor ongeveer 10 euro ( flinke winterwortel, witte kool, kilo aardappelen, paar uien, laurierblaadje of drie en een blikje donker bier of flesje rodehuiswijn (zo'n kleintje).. als je het over besparen hebt, dan is juist stooflappen een goed middel zeker in de winter. stoof/sudder/hachevlees. EN als je niet zo'n grote eter bent, dan doe je er wat minder vlees in. meer portie zal niet lukken, want dan zit mijn soeppan meestal wel mutvol met een deksel die er nauwelijks meer oppast waarbij ik dus over sta te laden van en naar een braadpan lol

Doe je dat verder zonder water toe te voegen?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 16:59

Hier weer bezuinigd. 3 pizza's bij de lidl voor de helft van de prijs met hun kortingsbon vd facebookpagina

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 17:32

Ineke2 schreef:
Sting schreef:

Doe je dat verder zonder water toe te voegen?

lol welnee, ik somde alleen de boodschappen op..

complete recept is als volgt:

stoof/braadvlees in kleine blokjes snijden
door de bloem halen
boter bruin laten worden in braadpan.
vlees erin.. goed dichtschroeien (klein bruin korstje als het even kan).. afblussen met rode wijn of bruin bier en 2-3 laurierblaadjes erbij doen (heel, anders vind je ze nooit meer terug!)

vervolgens beetje water erop met 1 rundvlees bouillon blokje en 1 kippenbouillonblokje (ik houd van een wat 'lichtere' bouillon).

na een half uurtje-drie kwartier, vis je eerst de laurierblaadjes eruit, mik je er nog een litertje water bij (meer of minder maakt niet zo veel uit) bij met 1 rundvlees en 2 kippenbouillonblokjes. (dit is ook gelijk het 'zout' voor de aardappels en dergelijken, dus de 'sterkte' valt mee). Aardappels er boven op mikken (niet mengen door het vlees!) en de laurierblaadjes er weer bovenop in in terugdoen.

fruit ondertussen de wortel en ui ietsjes aan in een beetje braadvocht dat je appart gehouden had (vergeten te melden eerder hehe). en mik dit 30 minuten na de aardappels boven op de aardappels in de pan erbij (opnieuw, niet mengen !). nu zal je pan behoorlijk vol zitten.. zorg ervoor dat er zoveel water in zit dat als je de wortels licht aandrukt het water boven de wortels en uien uitkomt. (grijns of beetje doordrukken als er te weinig ruimte is).. idem, eerst laurierblaadjes eruit en daarna er terug in.. of eruit laten als de smaak voldoende in de bouillon zit.
-----

nu komt het mooiste.. als je een hele grote pan had en er staat nog water boven de wortels.. dan is je stew gaar als het vlees boven komt drijven. met een volle (overvolle) pan is dit natuurlijk wat lastiger.. maar als de wortels er 20 minuten inzitten is je vlees redelijk zeker wel gaar.. om dit te checken schep je heel voorzichtig nu je stew een beetje om, het vlees moet dan 'makkelijk' naar boven komen zetten (omdat deze al tussen de aardappels terecht was gekomen toen het gaar werd denk ik)..

lukt het omscheppen niet? verdeel dan nu de stew over twee pannen.. ze hebben een gelijke garing en smaak, dus geen issues.. Snij tenslotte een halve witte kool in smalle reepjes en haal die 1x doormidden.. roer dit voorzichtig door je stoof (wil je iets dikkere bouillon, dan mag het wel wat steviger roeren, ook vastkokende aardappels zullen namelijk langzaam uiteen gaan vallen en deels je stoof binden)..

de stoof kan makkelijk ingevroren worden, al merk ik dat de aardappels wel ernstig ver oplossen als ik het daarna weer opwarm.. oplossing.. paar aardappeltjes van de avond ervoor toevoegen aan je ontdooide vriezer portie ;)