[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:17

fokfanaat schreef:
sita12 schreef:
okeej ik zoek lot genoten, huisje gevonden bod geaccepteerd meer dan genoeg salaris oke wilde graag voor kerst dat ging niet meer dus 23 januari. De bank was allemaal geregeld maar nu.... ze vallen over het feit dat mijn man lief een gedeelte van zijn salaris op de bank betaald krijgt en een gedeelte contant.
Hoe komen ze hier dan achter vraag je je af... nou door dat wij rood konden staan maar dit niet gebruikten hebben we dit af laten sluiten. bevestiging van de bank prima zou je denken. Niet dus dan willen ze jawel van een half jaar lang afgschriften zien een daar staat dus " deelsalaris" nu goed en wel al 2 weken bezig ( voor de kerst 1 en na de kerst en na oud en nieuw) maar ons voorbehoud loopt maandag af. dus moeten we dit gaan verlengen wilt de makelaar of verkoper dit niet zullen we moeten laten ontbinden :( en zijn we ons huisje weerkwijt??? grrr iemand dit wel eens mee gemaakt dat de bank zo moeilijk doet over een kredit dat nooit gebruikt is?

maar waar doen ze nu moeilijk over dat krediet, of dat een stuk van het salaris in zwartgeld of natura plaatsvindt?

Als het echt zwart is stond het ook niet op de jaaropgave, dus dan hadden ze het sowieso al niet meegenomen.

fokfanaat

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:18

nee maar als het gewoon wit is, kan het toch ook gewoon via de bank betaald, das ook geen probleem dan lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:21

ik kon ook 1000 rood staan tijdens hypotheek regelen..
als ik een persoonlijke lening wil afsluiten voor restbedrag moet ik dat wel opzeggen.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:00

het feit rood staan is geen probleem want dat staan we niet het gaat puur om het feit indd dat ze willenzien dat je het ingelost hebt met eigengeld en niet met geld van andere. maar ja we stonden niet rood hadden alleen de mogelijkheid tot.

idd zijn salaris staat gewoon op zijn loonstrook en jaar opgaves en daar is ook geen probleem mee het gaat er dus om dat er deelsalaris staat

ik wordt er echt gek van.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:01

dan laat je het toch allemaal op rekening uitbetalen door zijn baas.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:04

dat zou geen probleem zijn, maar het feit dat de sleutel overdracht al over 3 weken is heeft dat geen nut meer !.
dit gaat al jaren zo nooit problemen mee gehad juist wel makelijk die 200 euro per week die hij zo krijgt zijn mooi de boodschappe centjes.
dus ook al zou die man nu het op de rekening storten heeft het geen nut om aan te tonen dat het roodstand uit eigen middelen in gelost zou zijn. ( terwijl er niks in te lossen viel)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:28

manzano schreef:
Wij hoefden dat niet.

Wij ook niet, ik moest alleen niet (meer) rood staan op het moment dat de aanvraag bezig was. Waar ik dat geld om in te lossen vandaan haalde zou ze aan de bips roesten.
Vreemd verhaal, maar je kende diegene bij de bank toch? Die het allemaal snel zou regelen?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:31

je had toch familie bij de bank? kunnen die niet wat regelen?

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:38

ja zijn we nu mee bezig met die bekende alleen dat is zeg maar de goedkeurings persoon (waar je tussenpersoon het normaal na toe moet sturen voor goedkeuring) en dan gaat het na de bank. De bank komt dus terug met vragen. Deze bank argenta boeid het dus wel waar het geld vandaan komt :S ookal hoeft er geen geld te komen. want er isniks gebruikt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:40

Kortom......... nooit aannemen dat dingen rond zijn voor het zwart op wit staat.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:52

dat is het erge het is rond, zwart op wit want financieel kunnen we het prima alleen dat ene stukje niet. grrrr en dat is alleen administratief iets wat ze zeker willen weten. maar ja komt ook wel weer goed zeggen we dan :P hopen we blehehhh

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:14

Dus het is niet rond.......... als jij mogelijk moet ontbinden is het niet rond.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:18

Tja... ik vind het heel vervelend om te zeggen, maar we hebben je gewaarschuwd. Ondanks familie bij de bank kun je er NOOIT vanuit gaan dat het allemaal wel goed gaat en wel 'even geregeld' gaat worden. Zo werkt dat gewoon niet.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:30

Sita: Hele vervelende situatie, maar ik ben ook nergens vanuit gegaan dat het goed zou gaan ja of de nee. Altijd gezegd, pas als ik de sleutel in de voordeur steek weet ik zeker dat het van ons is.. Banken/hyoptheekverstrekkers kunnen over de kleinste dingen moeilijk gaan doen. Ik werk bij een bank, kreeg geen intentieverklaring (wegens reorganisatie) en heb via generatie een hypotheek te weten te krijgen over mijn deel. Puntje bij paaltje, 3 weken voor de overdracht, krijg ik een verlening van mijn jaarcontract, wordt omgezet in vast contract. Kortom hypotheek omgegooid en nu wel alles op mijn naam... hadden ze dit dan ook niet al eerder kunnen doen? Had ieder een hoop werk gescheelt, nee dus... zo werkt het eenmaal. Maar had je niet van te voren dit al kunnen weten? Wij hebben namelijk eerst de bank zo goed als rond geprobeerd te krijgen en toen echt pas gaan bieden... Wilde niet ineens in de kou staan, mezelf niet lekker maken... iig Succes! Hoop dat het allemaal goed komt.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:55

dat is het ergste de gene die onze hypotheek regeld is de goedkeurings persoon waar normaal je hypotheek naar toe gaat, hij keurt het goed ( normaal krijg je dan bevestiging vanje tussen persoon) en hij stuurt het na de bank. het komt 1 op 1000 voor dat de bank gaat vragen. helaas zijn wij die 1. wij vragen in hypotheek voor 210 en kunnen 270 of iets krijgen. dus dat hadden we allemaal uitlaten rekenen dat is ook niet het probleem. we kunnen er makkelijk aan maar juist omdat je dus rood kon staan en de bank dat niet wilt. hebben we dat uitlaten zetten. Maar dan zegt de bank waar heb je dat van betaald en zeggen wij NIET want we hebben er nooit gebruik van gemaakt. (gaat trouwens om 2000 euro :S) maar toch wilt de bank als je afschriften zien. daar kunnen ze ook zien dat we er nooit gebruik van hebben gemaakt. maar toen zaggen ze het kopje deelsalaris omdat mijn partner dus een gedeeltje contant krijgt. En nu vallen ze daar dus over.

ik heb me zelf dus niet lekker zitten te maken van te voren want we kunnen het huis met gemak kopen.

als we nu na een andere bank zouden gaan zouden we waarschijnlijk zo geaccepteerd worden omdat er geen bkr of niks meer staat en deze dus niet om afschriften zullenvragen

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 14:58

Ik ga eerlijk gezegd met de rest mee.... Ook al is het puur administratief, je voldoet blijkbaar niet aan de gestelde randvoorwaarden.

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:01

Sita: Andere bank dan???

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:04

rand voorwaarden prima daar voldoen wel aan, alleen als ze idee of gevoel hebben moetje alles veranderen.
dus ja we wachten tot morgen en anders idd spoed een andere bank.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:04

sita12 schreef:
dat is het ergste de gene die onze hypotheek regeld is de goedkeurings persoon waar normaal je hypotheek naar toe gaat, hij keurt het goed ( normaal krijg je dan bevestiging vanje tussen persoon) en hij stuurt het na de bank. het komt 1 op 1000 voor dat de bank gaat vragen. helaas zijn wij die 1. wij vragen in hypotheek voor 210 en kunnen 270 of iets krijgen. dus dat hadden we allemaal uitlaten rekenen dat is ook niet het probleem. we kunnen er makkelijk aan maar juist omdat je dus rood kon staan en de bank dat niet wilt. hebben we dat uitlaten zetten. Maar dan zegt de bank waar heb je dat van betaald en zeggen wij NIET want we hebben er nooit gebruik van gemaakt. (gaat trouwens om 2000 euro :S) maar toch wilt de bank als je afschriften zien. daar kunnen ze ook zien dat we er nooit gebruik van hebben gemaakt. maar toen zaggen ze het kopje deelsalaris omdat mijn partner dus een gedeeltje contant krijgt. En nu vallen ze daar dus over.

ik heb me zelf dus niet lekker zitten te maken van te voren want we kunnen het huis met gemak kopen.

als we nu na een andere bank zouden gaan zouden we waarschijnlijk zo geaccepteerd worden omdat er geen bkr of niks meer staat en deze dus niet om afschriften zullenvragen

je kan het huis misschien kopen qua hypotheekhoogte, maar dat wil niet zeggen dat je met gemak dit huis kunt kopen. anders had je dit nu niet :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:08

Een goedkeuringspersoon en dan gaat het naar de bank???? Nog nooit van gehoord. Ik heb geen tussenpersoon. Ja een bankmedewerker.
En elke hypotheekaanvraag gaat door naar de "directie" van de hyptheekafdeling.
Goede kennis van ons werkt als hypotheekadviseur van een bank en die had echt geen invloed op dingen. Dus vriendendiensten zijn er echt niet bij.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:12

Wat manzano zegt klopt. Elke hypotheek aanvraag wordt door een bepaalde afdeling binnen ELKE bank doorgelicht. Dus 1 op de 1000 klopt gewoon niet, elke bank pluist ALLES door.

Kelder staat hier wederom onder water, nu nog meer dan gisteren voordat de boel leeggezogen werd. Ben er echt helemaal klaar mee. VVE gebeld, schoonmaakploeg wordt weer opgetrommeld en dan wordt er ook een bedrijf/mannetje/watdanook opgezet om voor een oplossing te zorgen.
Tel daar dit bij op: http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... ingsgevaar en we zijn mooi de sjaak hier in Groningen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:21

Ja je zal het na vannacht wel mooi te pakken hebben Berdien. Mooi rot!!!! Hopelijk komt er snel een oplossing. Dit is niks zo :n :n

Ben ook heel blij dat we uit onze tijdelijke woning zijn sinds zondag...... daar hadden we ook flinke lekkage, dus wil niet weten hoe het daar nu uit ziet na de afgelopen dagen :=

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:22

Inderdaad Manzano, zo ging het bij ons ook... Mijn intentieverklaring is ook met directie besproken, als ik hem nou wel van mijn leidinggevende had gehad (wat niet mocht) had de leidinggevende van de hypotheken mij er zo uitgepikt. Was al tegen mij gezegd.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:25

klopt maar die directie van de bank is een centraal buro waar verschillende banken ondergebracht worden.
zij controleren alles, keuren het goed en sturen het na de desbetreffende bank. (die goedkeuring van de bank heb je normaal ook binnen 2 werkdagen ) die van dat centraal buro duurt vaak langer.
onze persoon is dus iemand die werkt op dat centraal buro En heeft alles netjes door gestuurd.
alleen heeft de bank deze keer dus wel na geplozen op de afschriften (wat dus bijna nooit voor komt) en vraagt om meer informatie. Dus niet de bank pluist door maar het centrale bedrijf

Texas1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:30

Welke bank is het als ik vragen mag? Of heb ik daar overheen gelezen?