Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:Ik ben blij dat ik een vast contract hebt afgesloten voor een jaar in ieder geval. Misschien betaal ik straks wel wat teveel, maar de gasprijs gaat vast wel weer stijgen en anders zit ik er maar een jaar aan vast.
Overigens begrijp ik dat ANWB e.d. nu erg goedkoop zijn. Het is immers nog zomer, vrij lang licht, veel mensen hebben zonnepanelen en weinig vraag naar gas. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat zij straks midden in de winter nog zo interessant zijn qua prijzen. Ik verbruik nu zo weinig gas in vergelijking met in de winter dat het verschil niet zou compenseren.
purny schreef:Als ik bij anwb kijk naar een nieuw contract dan kom ik precies op hetzelfde uit als mijn huidige leverancier. Dus dit vind ik dan wel apart.
Als ze echt zo goedkoop zouden zijn dan zou ik niet op een advies van 90 euro moeten zitten?
purny schreef:Dees schreef:Vergelijk aub niet op maandtermijn, maar op de prijs per eenheid en de maandelijkse abonnementkosten.
Je voorschot van je huidige leverancier kan te laag zijn.
Ik heb hem al een geruime tijd te hoog staan zodat ik een spaarpotje heb
Daar is mijn huidige adviesbedrag 0 euro.
Winged schreef:Ik heb een mitsubishi heavyBevalt goed, ga in de winter kijken hoe het zit met bijverwarmen ook.
Maar: Airco kun je ook het beste combineren met goede zonwering. Ik heb nu ook gewoon de gordijnen dicht en buiten het schaduwdoek voor het raam hangen. Overigens was vaste zonwering (screens) duurder dan de aanschaf van een airco.
IMANDRA schreef:Ik zag dat hier een paar mensen airco’s hebben laten plaatsen: zijn er tips voor goede airco’s?
We hebben nu sinds oktober vorig jaar een serre met 2 glazen kanten en een glazen plafond (alles zo isolerend en zonne/warmte werend mogelijk) en merk dat het toch wel een stuk warmer wordt in huis daardoor, de vloerverwarming (die ook koelt) krijgt dat niet gecompenseerd. Mocht het uitmaken: we hebben zonnepanelen, warmtepomp en een zeer goed geïsoleerd huis verder (NOM)! Had al bij Kemkes gekeken, daar hebben we een onderhoudscontract, maar die leveren op het moment niet.
Op zich niet heel veel haast -voor volgende zomer zou fijn zijn maar met de grote vraag die er nu is haha…
IMANDRA schreef:Winged schreef:Ik heb een mitsubishi heavyBevalt goed, ga in de winter kijken hoe het zit met bijverwarmen ook.
Maar: Airco kun je ook het beste combineren met goede zonwering. Ik heb nu ook gewoon de gordijnen dicht en buiten het schaduwdoek voor het raam hangen. Overigens was vaste zonwering (screens) duurder dan de aanschaf van een airco.
Ja gordijnen waren de eerste stap, zonnewering gaan we ook overwegen (hebben we sowieso al op het dak liggen, alleen niet aan de normale ramen zeg maar, maar daar hangen gordijnen die al best een verschil maken).
IMANDRA schreef:Ik zag dat hier een paar mensen airco’s hebben laten plaatsen: zijn er tips voor goede airco’s?
We hebben nu sinds oktober vorig jaar een serre met 2 glazen kanten en een glazen plafond (alles zo isolerend en zonne/warmte werend mogelijk) en merk dat het toch wel een stuk warmer wordt in huis daardoor, de vloerverwarming (die ook koelt) krijgt dat niet gecompenseerd. Mocht het uitmaken: we hebben zonnepanelen, warmtepomp en een zeer goed geïsoleerd huis verder (NOM)! Had al bij Kemkes gekeken, daar hebben we een onderhoudscontract, maar die leveren op het moment niet.
Op zich niet heel veel haast -voor volgende zomer zou fijn zijn maar met de grote vraag die er nu is haha…