tamary schreef:Leningen en sparen als item bij je vaste lasten schrijven. Want het komt net als de huur, g/l/w, enz. elke maand terug.
Dat heb ik in mijn maandelijkse berekening wel gedaan inderdaad. Het is vooral nu nog zoeken naar hoe ik mijn geld goed verdeel zodat ik wel genoeg boodschappen kan doen en nog enigszins fijn kan leven, dus ik ben echt nog op zoek naar wat ik wel en niet kan uitgeven 
[edit]
tamary schreef:"Sparen" voor kortingen is enkel interessant als je die dingen ook gebruikt, zowel wat je moet kopen om te sparen als wat je er voor kan kopen. En die andere valkuil : je gaat er meer door uitgeven omdat je er mee "spaart". Die acties zijn in voordeel uitgever, niet in het jouwe. Ga dus eens goed zitten en uitrekenen wat je werkelijk nodig hebt en hoeveel je uitgeeft door zulke acties.
Klopt, dat is zeker zo. Maar als ik op mijn werk zit en we bestellen avondeten, dan kost het mij niets extra's om dat via Thuisbezorgd te doen (iig niet bij de snackbar die wij bestellen) maar het levert me wel 5 ct per liter extra korting op. De 2 ct per liter krijg je standaard en hoef je niets voor te betalen