Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Christadk

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:46

Spannend Simone! Wij zijn nu ook al druk bezig met alles verzamelen en krijgen nu beide al de kriebels haha. Hoop dat je snel akkoord krijgt op de hypotheek!

De overdracht is uiterlijk 15 september. Dit is nog afhankelijk van de verkoper die een nieuwe woning moet zoeken. Dus het kan zomaar ook over 2 maanden zijn.

Een linkje wil ik pas delen als het volledig rond is allemaal. Blijft toch spannend met de hypotheek.. En ja we hebben flink moeten overbieden maar dat is het volledig waard!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:59

Ik ben met name ook zenuwachtig voor de taxatie. We kunnen onze overbieding wel financieren zelf als t moet, maar liever niet natuurlijk haha.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 12:10

SimoneeM schreef:
Ik ben met name ook zenuwachtig voor de taxatie. We kunnen onze overbieding wel financieren zelf als t moet, maar liever niet natuurlijk haha.

Wij hebben precies dezelfde situatie
En de taxatie kan elk moment binnen komen nu, dus we wachten vol spanning af :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:17

Spannend allemaal.

Hier net weer een bezichtiging aangevraagd. Althans de aankoop makelaar.
Net online, hij heeft gelijk gebeld.
Ook al vol...
Ik krijg er wat van

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:21

Jeetje zeg horsii, daar word je toch ook gek van idd.

Hier was onze hypotheekadviseur vergeten te zeggen dat ik, wegens tijdelijk contract, ook een coronaverklaring moet invullen (getekend door werkgever). Moet nu dus weeer op werkgever wachten. Word gek van al die documenten :roll:

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:30

Mooi huisje hoor melanie20. Vervelen dat jullie eigen huis nog niet is verkocht. Of loopt het wel volgens plan?

Ohh pff het zit jullie niet mee Horsii. :n

Oh ik snap dat je daar gek van wordt SimoneeM! Wij moesten ook een coronaverklaring invullen, maar daar hoefde geen handtekening van de werkgever op. Verschilt misschien per geldverstrekker.

Hopelijk vallen alle taxaties goed uit!

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:40

Tis ook wat suf want ze hoeven alleen het deel te tekenen wat betreft dienstverband enzo. En dat staat ook al op mn werkgeversverklaring. Verder moet ik gewoon zelf invullen. Dus het voelt ietwat overdreven :+

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:05

Dinsdag eerste bezichtiging. Werd tijd. Sinds januari bezig en dit wordt pas de eerste bezichtiging.
Huis kwam net op copaan. Aankoopmakelaar direct gebeld.
M'n duimen draaien voor mezelf haha

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:47

Leuk Christa!
Wij konden ook een maand eerder, hoop dat jullie ook eerder kunnen :)

Spannend Elaine!

Wat vervelend horsii!
Wel fijn dat er nu eindelijk een bezichtiging gepland staat, hoop dat het wat is en wordt :)

Wij moesten ook een corona verklaring invullen.
Ik heb eerder meer werk sinds corona en bij mijn vriend is gelukkig ook niets veranderd. Bij ons hoefde er ook geen handtekening op.

Een collega heeft ook akkoord op een bod gekregen en getekend.
Ze zijn drie maanden aan het zoeken geweest, maar schrok nogal wat ze boven de vraagprijs hadden geboden :')
Dan snap ik wel dat ze akkoord zijn gegaan met hun bod en al een woning hebben :+
Wat een gekte joh, besef steeds meer dat wij echt geluk hadden.
Al zaten we prima en hadden we geen haast.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 19:38

Wat houd z’n Corona verklaring in?
Heb daar nooit van gehoord.
En wat apart dat daar dan geen handtekening op hoeft.

Horsii: wat fijn dat jullie eindelijk een bezichtiging gepland hebben!
Hopelijk is het ook wat jullie hopen.

Nou hier hadden we eind van de middag nog steeds geen taxatie rapport.
Was al 1,5 week geleden dat de opdracht geaccepteerd is.
Ben gaan bellen.
En hij is vanmiddag opgestuurd naar het Nwwi.
Die moeten hem nog goedkeuren
En als dat gebeurt is het erg gunstig voor ons ;)

Verder ook bericht gehad van de notaris,
Vriend helemaal in de stress ivm de bankgarantie die we moeten overleggen.
Terwijl dat gewoon met de hypotheek mee geregeld wordt, maar dat wil hij maar niet snappen :+

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:07

Coronaverklaring gaat met name om het risico dat je loopt qua baan wegens corona. Dus je moet aangeven in hoeverre het invloed heeft op je baan. Omdat ik tijdelijk contract heb moet ik dus vooral aangeven of mijn vakgebied "gevaar loopt" door corona. Stel je werkt in de horeca is dat natuurlijk wel een dingetje. Heb ik gelukkig verder niet, dus dat scheelt.
In mijn geval moet er met name handtekening op, omdat ze willen dat bedrijf aangeeft of ze wel of niet van plan zijn je binnenkort te ontslaan (voortijdig dus). In de horeca kan dat zomaar eens gebeuren natuurlijk.

Wat fijn Elaine van de taxatie! :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:10

Heb je dan ook geen intentieverklaring of dat wel?

Fijn Elaine! Dat komt vast helemaal goed.

En super Horsii. Hopelijk is het wat!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:12

Hier ook corona verklaring maar geen handtekening van werk gever nodig en werken beide in de zorg dus eerder inderdaar meer werk dan minder.

En oei moeite om doo4 bezichtigingen heen te komen.

Horsii wel leuk en spannend!!

En hopelijk een paar goede taxaties. Onze overbieding van 4k. Op de ter overname van dingen werd helaas niet meegenomen. Dus die moeten nog uit eigen zak haha.

Lieszje oei zoveel overboden ja?? Het moet ook wel leuk blijven. Hadden z zoveel haast?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:16

Sem_ schreef:

Nee helaas; ik ben promovendus, dus in principe is het gewoon "klaar" na 4 jaar contract. Verder geen issue, is in mijn geval best omheen te werken, zeker in combi met vriend.
Al had ik die coronaverklaring ook nog moeten hebben bij wel intentieverklaring trouwens, omdat ze dus willen weten dat je geen gevaar loopt omdat er ineens geen werk meer is door corona.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:23

Pfft zelfs de Corona maakt een huis krijgen er voor sommige dus ook niet makkelijker op.
Hoop dat z’n verklaring voldoende is voor jullie.

ChantalSmook: jammer dat jullie 4K niet mee getaxeerd is. Maar dat is een bedrag dat nog te overzien is gelukkig

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:28

Meestal doen ze niet zo moeilijk hoor gelukkig, tenzij je echt in horeca, reiswereld of detailhandel ofzo zit. Maar als je enigszins aannemelijk kunt maken dat je niet onwijs geraakt bent door corona valt het geloof ik wel mee :)
Gelukkig kan ik met mijn promotietraject ook heel prima universitair onderwijs in, en dat zie ik nog niet zo snel verdwijnen, haha :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:40

Elaine. Zeker. Wij hebben ook de vraagprijs betaald dus dat scheelt ook dat we daarmee akkoord gingen. Ze gaven geen ruimte voor onderhandeling lager dan dat maar hebben verder de prijs helemaal getaxeerd. En voor best wat spul wat ik wel graag wil. Zgan raambekleding overal, rolluiken overal. giga inbouwkast en lampen enzo buiten. Niet echt dingen om mee te nemen vooe hun dus zelf had ik het gewoon achtergelaten. Aan de andere kant zijn een aantal rolluiken dat bedrag al waard dus ach.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:53

SimoneeM schreef:
Meestal doen ze niet zo moeilijk hoor gelukkig, tenzij je echt in horeca, reiswereld of detailhandel ofzo zit. Maar als je enigszins aannemelijk kunt maken dat je niet onwijs geraakt bent door corona valt het geloof ik wel mee :)
Gelukkig kan ik met mijn promotietraject ook heel prima universitair onderwijs in, en dat zie ik nog niet zo snel verdwijnen, haha :D

Ik heb mijn 1e huis ook gekocht toen ik nog promovendus was. De Duitse bank waar ik een hypotheekaanvraag heb gedaan vond werken bij een universiteit (en het perspectief wat dat biedt) genoeg zekerheid om die hypotheek gewoon toe te kennen zonder werkgeversverklaring. Ik merk dat veel promovendi denken niets voor elkaar te krijgen, maar dat blijkt dus best mee te vallen denk ik.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 20:54

NoeskaMoos schreef:
SimoneeM schreef:

Ik heb mijn 1e huis ook gekocht toen ik nog promovendus was. De Duitse bank waar ik een hypotheekaanvraag heb gedaan vond werken bij een universiteit (en het perspectief wat dat biedt) genoeg zekerheid om die hypotheek gewoon toe te kennen zonder werkgeversverklaring. Ik merk dat veel promovendi denken niets voor elkaar te krijgen, maar dat blijkt dus best mee te vallen denk ik.

Klopt :j Onze adviseur leek er ook niet zo bang voor, idd omdat je toch universitair geschoold bent en dan ook nog gepromoveerd. Moest wel een CV aanleveren, maar hij verwachtte dat dat prima zou moeten zijn :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:14

Corona verklaring had ik nog niet van gehoord. Gelukkig wij beide genoeg werk.

Soms is raambekleding etc best handig om over te nemen ja.
Wij laten hier zoiezo alles hangen.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:31

Onze buren (paar huizen verderop) wilden hun huis laten taxeren om te kijken wat het na verbouwing waard was. Taxateur (tevens makelaar) was zo bijdehand om direct een geïnteresseerde koper mee te nemen. Koper heeft ter plekke een bod gedaan die buren niet konden weigeren, dus buren moeten nu snel op zoek naar een nieuw onderkomen.
En dit betreft een huis die ruim een miljoen kost...

Complete gekkenhuis

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:32

Horsii wat fijn dat jullie eindelijk kunnen gaan bezichtigen!

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 21:36

Plukje schreef:
Onze buren (paar huizen verderop) wilden hun huis laten taxeren om te kijken wat het na verbouwing waard was. Taxateur (tevens makelaar) was zo bijdehand om direct een geïnteresseerde koper mee te nemen. Koper heeft ter plekke een bod gedaan die buren niet konden weigeren, dus buren moeten nu snel op zoek naar een nieuw onderkomen.

Complete gekkenhuis

Holy crap zeg!
Wat een bizarre gang van zaken ook.
Zou dat als verkoper zelf echt niet waarderen eerlijk gezegd

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:09

SimoneeM schreef:
Sem_ schreef:

Nee helaas; ik ben promovendus, dus in principe is het gewoon "klaar" na 4 jaar contract. Verder geen issue, is in mijn geval best omheen te werken, zeker in combi met vriend.
Al had ik die coronaverklaring ook nog moeten hebben bij wel intentieverklaring trouwens, omdat ze dus willen weten dat je geen gevaar loopt omdat er ineens geen werk meer is door corona.

Mijn vriend is ook promovendus, maar bij onze hypotheekverstrekker (Rabobank) werd dat gewoon als vast contract behandeld. Ik hoorde allerlei horrorverhalen over het krijgen van een hypotheek als phd, maar dat viel gelukkig hartstikke mee. :)

Wow wat bizar Plukje!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 22:17

Plukje schreef:

Complete gekkenhuis

Jeetje bizar zeg