Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:37

Alja schreef:
noviceh schreef:
Hier hangen handdoeken over een handdoekenrek in de badkamer. Mijn ervaring is dat een radiator snel gaat roesten als hier vochtige handdoeken overheen hangen.

Klopt is bij mijn oude gebeurd en die is nu zo lelijk.

Hebben mijn ouders ook gehad bij een oud model... Weliswaar na de garantie...
Intussen hebben ze al meer dan 10 jaar een nieuwe en geen roestplekje te zien. Hoelang de mijne er in zit weet ik niet. Maar ze hebben bij vervanging wel nagevraagd en was toen ze 'm kochten nog vrij nieuw zeg maar...

Maar als ze snel gaan roesten staat de radiator te weinig aan of is er bij zomerdag te weinig ventilatie...

noviceh schreef:
Volgens mij is gevoelswarmte wel van belang in een badkamer, daar wordt je niet door kleding warm gehouden net zoals in de woonkamer. Het verhaal van Kirstenn klinkt wel plausibel :j

Hmmm... badkamer is kleiner en blijft vaak wel wat warm vanwege het douchen. Daarnaast luchtvochtigheid hoger direct na het douchen waardoor je ook wel wat makkelijker warm blijft... en je bent veel in beweging is mijn ervaring.

Kan me wel voorstellen dat een radiator aan te raden is om de luchtvochtigheid (= aanslag op alles) sneller omlaag te brengen (groter verwarmend oppervlak, dus meer droogkracht), zeker als je minimaal ventileert in de winter...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:39

Hier ook aan het speculeren over de nieuwe badkamer in wording. We willen eigenlijk geen verwarming in de badkamer. Je bent er maar kort en dankzij de douche toch snel warm. Verder vaak in badjas of in kleding, dus wij zien de toegevoegde waarde nog niet. Ook geen vloerverwarming dan trouwens. Maar de badkamer meneer adviseerde toch wel sterk in ieder geval een aansluiting te maken met het oog op verkoop ooit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:40

Kirstenn schreef:
Volgens mij heeft vloerverwarming te weinig vermogen om de temperatuur in de badkamer hoog te houden, en wordt daarom altijd bijverwarming geadviseerd. We zijn afgelopen vrijdag bij een badkamerzaak geweest en die man zei ook dat 't te maken heeft met 't gevoel van warmte, dat komt bij vloerverwarming niet hoog genoeg

Een neef heeft laatst een nulopdemeter-woning gekocht. In het huis is alleen vloerverwarming en nergens een radiator. Deze huizen zijn dan wel super-geïsoleerd.
Zij hebben ook geen gasmeter :D

Angelaa2

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:49

Wij waren verplicht om een radiator te nemen in onze badkamer ondanks de vloerverwarming. (Nieuwbouw)
Kan alleen zo snel de reden niet terug vinden.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:56

Electra63 schreef:
Kirstenn schreef:
Volgens mij heeft vloerverwarming te weinig vermogen om de temperatuur in de badkamer hoog te houden, en wordt daarom altijd bijverwarming geadviseerd. We zijn afgelopen vrijdag bij een badkamerzaak geweest en die man zei ook dat 't te maken heeft met 't gevoel van warmte, dat komt bij vloerverwarming niet hoog genoeg

Een neef heeft laatst een nulopdemeter-woning gekocht. In het huis is alleen vloerverwarming en nergens een radiator. Deze huizen zijn dan wel super-geïsoleerd.

Hier precies hetzelfde. Ook alleen vloerverwarming en verder niks. Ook gasloos. Ik let wel altijd op dat ik de handdoeken goed uithang, maar nog nooit problemen gehad met nog natte/vochtige handdoeken.
En dat terwijl de verwarming bijna nooit aan staat, ondanks dat er 24/7 een raam open staat.

Hebben mensen hier trouwens nog een leuk idee qua kapstok oid voor in de slaapkamer voor gedragen kleding? Een dressboy vind ik de meeste niet zo mooi. Heb wel een mooi hangrek gezien maar eigenlijk komt iets aan de muur qua ruimte wat beter uit. Heb nu een kastje dat als "kledingstoel" fungeert maar daar ligt het me eigenlijk in de weg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:59

Sting schreef:
Hier ook aan het speculeren over de nieuwe badkamer in wording. We willen eigenlijk geen verwarming in de badkamer. Je bent er maar kort en dankzij de douche toch snel warm. Verder vaak in badjas of in kleding, dus wij zien de toegevoegde waarde nog niet. Ook geen vloerverwarming dan trouwens. Maar de badkamer meneer adviseerde toch wel sterk in ieder geval een aansluiting te maken met het oog op verkoop ooit.

Oeh. Ik heb ook geen verwarming in mijn badkamer en dan wordt zo'n wc-bril wel koud, hoor := Maar inderdaad, met douchen is het zo warm (wel lastig om daarna weer die kou in te stappen :P ) en verder ben ik er ook nauwelijks. Maar als ik later groot ben zou ik wel graag verwarming in de badkamer willen, inderdaad ook tegen vocht en schimmel.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:37

Wij hadden zowel vloerverwarming als een handdoekradiator waar altijd natte handdoeken overheen gingen maar geen plekje roest te bekennen.
Ook nu neem ik weer een handdoekradiator, heerlijk vind ik dat, een opgewarmde handdoek na het douchen.
Aan helemaal geen verwarming moet ik niet denken en kort sta ik ook niet in de douche. En zometeen nog minder kort want ik krijg een Sunshower :):)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 00:44

Fitzroy schreef:
Wij hadden zowel vloerverwarming als een handdoekradiator waar altijd natte handdoeken overheen gingen maar geen plekje roest te bekennen.
Ook nu neem ik weer een handdoekradiator, heerlijk vind ik dat, een opgewarmde handdoek na het douchen.
Aan helemaal geen verwarming moet ik niet denken en kort sta ik ook niet in de douche. En zometeen nog minder kort want ik krijg een Sunshower :):)

Daar had ik nog nooit van gehoord en moest ik dus even googlen :=
Die zijn duur zeg :wow:

In ons huis in DL zowel vloerverwarming als zo'n staande radiator.
Geloof dat de badkamer van begin 1990 is maar ook hier geen plekje roest op de radiator.
Ik hang ook altijd de handdoeken erop.

Nieuwe huis heeft weer een ander soort radiator in de badkamer,helaas geen vloerverwarming.
Helemaal links op de foto net boven het bad kan je een stukje zien van de radiator.

Afbeelding

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:12

Wij hebben in de badkamer geen vloerverwarming. En ga er vanuit dat de radiator toch niet zomaar gaat roesten. Tot nu toe hangt hij een jaar en nergens last van.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:17

Wij hebben een radiator in de douche, maar gebruiken hem nooit. :+ We hebben hem echt nog nooit aan gehad. Door het douchen wordt het er inderdaad vanzelf warm en je bent er maar even. Nu moet ik wel zeggen dat wij én een nieuwbouwhuis hebben (goed geisoleerd) én een open verbinding met boven/ beneden hebben. Onze bovenverdieping is dus nooit koud, omdat alle warmte van beneden daar naartoe gaat. Tijdens het douchen zetten we daarnaast standaard het dakraam open en die blijft na het douchen ook nog behoorlijk lang open staan i.v.m. vocht.
Ik kan van vroeger bij mijn ouders nog herinneren dat het in de douche erg koud was. Daar was boven/ beneden echt afgescheiden en was boven geen verwarming aan. Voor het douchen deden we dan altijd even de verwarming aan.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 08:52

Blacky94 schreef:
Hebben mensen hier trouwens nog een leuk idee qua kapstok oid voor in de slaapkamer voor gedragen kleding? Een dressboy vind ik de meeste niet zo mooi. Heb wel een mooi hangrek gezien maar eigenlijk komt iets aan de muur qua ruimte wat beter uit. Heb nu een kastje dat als "kledingstoel" fungeert maar daar ligt het me eigenlijk in de weg :')

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Ook wel gedacht aan een bankje maar dat wordt al snel zo vol

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:21

Afbeelding
Zoiets?
Ik heb een losse staan omdat ik die dan kan verplaatsen, leek me handig.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:26

Sting schreef:

Helemaal geen verwarming lijkt me vreselijk oncomfortabel. Zeker als je een keer een strenge winter hebt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:43

Onze radiator hangt er nu ruim 5 jaar. Geen roest. We douchen allemaal dagelijks.

Zonder radiator zou ik echt niet willen.. en veel ruimte hoeven ze niet in te nemen.
Ik denk.. dat je daar spijt van krijgt. Ook omdat het vocht in een koude ruimte slecht wegkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:52

Oh nee helemaal zonder verwarming zou ik echt niet willen.. In mijn vorige huis had ik een douchecabine die aan 1 kant open was en de afzuiging zat recht boven de douchecabine en maar 1 kleine verwarming. Als het dan koud was in de badkamer stond ik te vernikkelen onder de douche, pas tegen het einde warmde het een beetje op door het douchen :n

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:59

Relaxed schreef:
Met vloerverwarming heb je toch geen radiator meer nodig? :+

Ja wel! Ik had in m'n vorige huis alleen vloerverwarming (was huur, dus dan ga je het niet zelf plaatsen) en het is zo onhandig om geen radiator te hebben.. Dan merk je pas hoe vaak je iets even snel wil laten drogen.
En sowieso zijn warme handdoeken fijn, maar dat is luxe ;)

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:01

Tiggs schreef:
Relaxed schreef:
Met vloerverwarming heb je toch geen radiator meer nodig? :+

Ja wel! Ik had in m'n vorige huis alleen vloerverwarming (was huur, dus dan ga je het niet zelf plaatsen) en het is zo onhandig om geen radiator te hebben.. Dan merk je pas hoe vaak je iets even snel wil laten drogen.
En sowieso zijn warme handdoeken fijn, maar dat is luxe ;)

Ik heb dus zelden dat ik iets op de verwarming hang.. Terwijl ik altijd gewoon een verwarming in de douche heb gehad..

Tiggs

Kirstenn schreef:

Klopt, dat zeiden ze bij mijn (nieuwbouw)woning ook... Maar zo groot is de badkamer niet, dus ook zonder radiator is het warm genoeg. Handig is het wel (zie vorige post).

Anoniem

Drico schreef:
Iemand enig idee waar ik meer van zulke hangende wandrekken kan vinden:
https://www.leenbakker.nl/opbergers/wan ... -3x15-7-cm

Ben dit weekend de halve woonboulevard langs geweest (Loods 5, Woondock etc) maar eigenlijk niks kunnen vinden :')

Euh bij Leenbakker? :+

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:02

Douchen zonder radiator...brrrrrr....!!!! :brr:

Ik heb een aantal ‘knoppen’ in de inloopkast hangen voor kleding, sjaals, tassen. Kijk, zoiets:

Afbeelding

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:02

Relaxed schreef:
Ik heb dus zelden dat ik iets op de verwarming hang.. Terwijl ik altijd gewoon een verwarming in de douche heb gehad..

Ook niet in de rest van je huis? Ik had dus nergens een radiator, alleen vloerverwarming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:04

Tiggs schreef:
Relaxed schreef:

Ook niet in de rest van je huis? Ik had dus nergens een radiator, alleen vloerverwarming.

Nee :n Ik heb op zolder een droogrekje en daar hang ik het op als ik iets moet drogen.. Of gewoon in de droger.. Of over de trapleuning oid..

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:05

Electra63 schreef:
Kirstenn schreef:

Die van mij gaat op stroom, niet op gas.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:11

@Drico: kijk eens bij de Action. Daar heb je setjes van 3 hang'dingen' zowel in vierkant als in langwerpig. Je zet ze met 1 a 2 schroefjes aan elkaar en geeft ze de kleur die je hebben wilt.
https://www.action.com/nl-nl/search/?q=wandboxen

Ik heb deze zo hangen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 03-02-20 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt