Alja schreef:noviceh schreef:Hier hangen handdoeken over een handdoekenrek in de badkamer. Mijn ervaring is dat een radiator snel gaat roesten als hier vochtige handdoeken overheen hangen.
Klopt is bij mijn oude gebeurd en die is nu zo lelijk.
Hebben mijn ouders ook gehad bij een oud model... Weliswaar na de garantie...
Intussen hebben ze al meer dan 10 jaar een nieuwe en geen roestplekje te zien. Hoelang de mijne er in zit weet ik niet. Maar ze hebben bij vervanging wel nagevraagd en was toen ze 'm kochten nog vrij nieuw zeg maar...
Maar als ze snel gaan roesten staat de radiator te weinig aan of is er bij zomerdag te weinig ventilatie...
noviceh schreef:Volgens mij is gevoelswarmte wel van belang in een badkamer, daar wordt je niet door kleding warm gehouden net zoals in de woonkamer. Het verhaal van Kirstenn klinkt wel plausibel
Hmmm... badkamer is kleiner en blijft vaak wel wat warm vanwege het douchen. Daarnaast luchtvochtigheid hoger direct na het douchen waardoor je ook wel wat makkelijker warm blijft... en je bent veel in beweging is mijn ervaring.
Kan me wel voorstellen dat een radiator aan te raden is om de luchtvochtigheid (= aanslag op alles) sneller omlaag te brengen (groter verwarmend oppervlak, dus meer droogkracht), zeker als je minimaal ventileert in de winter...