Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:19

Haha, wat zit die kat daar mooi! :))

Ik heb een goede ervaring met PLNTS. De bestelling werd vlot geleverd. Mijn Squamiverum heeft grote bladeren dus die hadden tijdens het transport wat in de verdrukking gezeten maar dat is vrijwel geheel weggetrokken.

Ik ben trouwens erg te spreken over de kwaliteit van de planten die ik had besteld, ze groeien allemaal als een malle!

rollyjogered

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:22

CCCCC schreef:
Ik kende PLNTS trouwens helemaal niet? Nu helaas wel, ik wil zoveel!!

Wat zijn jullie ervaringen?

ik zag de link een tijdje terug hier voorbij komen en begin vorige maand bestelling geplaatst. planten zagen er goed uit, eentje was veeeel groter dan ik dacht dus dat was mooi meegenomen. alleen 1 gaat niet zo goed en heb ik over gemaild, kreeg tips om hem te redden maar als het niet lukt zou ik m’n geld terug krijgen. vond ik wel heel aardig. helaas denk ik niet dat de plant het nog gaat redden. :') maar de andere planten groeien hard en doen het goed. ik raad ze zeker aan :)

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:29

Met PLNTS geen ervaring, maar Stekjesbrief.nl is ook een fijne site als je online wil bestellen. Heb daar afgelopen weekend voor het eerst besteld. Gisteren heb ik die bestelling met een mini hoya carnosa albomarginata tricolor, mini maranta amabilis mint en kleine philondendron black cardinal binnen gekregen en die waren heel netjes verpakt en in goede staat.
(Aluminiumfolie om de potjes, bubblewrap om de planten en dan nog papiervulling in de doos erbij.)

Hier ook een groot fan van Calathea's overigens, ook vooral vanwege de mooie kleuren en omdat er hier twee katten rondlopen die niet altijd van de planten afblijven (giftige planten staan buiten bereik of in de studeerkamer).

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 11:35

CCCCC schreef:
Fading schreef:
Oooooh wat goed! Ik vind die calathea mosaica ook echt prachtig :j heb je een foto. :D

Ja heb een foto! Hij is nog steeds wel een beetje zielig, maar hij komt er wel! De kat vindt hem ook errrrg leuk.

[ [url=m/hWhX1m.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qvVL9S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die is ook gaaf, die fijne tekening. <3

Geen ervaring met PLNTS, nog. O:) :D Ik was ook aan het overwegen een bestelling te plaatsen daar. Site ziet er goed uit vind ik. Maar ze hebben de plant die ik wil alleen vrij groot al en wilde wat kleiner, dat is nu even mijn enige twijfel.

Puera

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:02

Stekjesbrief.nl ziet er ook goed uit! Mooie Hoya’s hebben ze daar.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 12:39

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb nu een vraag. Ik zou graag een Monstera willen kopen, alleen zit ik met de giftigheid van deze plant.
We hebben een jonge hond in huis die graag een hap van de planten neemt als hij de kans krijgt...

De Monstera kan ik zo hoog zetten dat hij er niet bij kan, maar toch twijfel ik nog. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:26

Ann schreef:
Ik lees al een tijdje mee in dit topic en heb nu een vraag. Ik zou graag een Monstera willen kopen, alleen zit ik met de giftigheid van deze plant.
We hebben een jonge hond in huis die graag een hap van de planten neemt als hij de kans krijgt...

De Monstera kan ik zo hoog zetten dat hij er niet bij kan, maar toch twijfel ik nog. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? :-)

Als ie er echt niet bij kan gewoon doen! Wij hebben echt het geluk dat onze kat schijt heeft aan de planten, zolang ze niet op de vensterbank staa'n ;)

Oh gisteren zagen ik en m'n huisgenoot deze foto terug, mini monstera is nu wat groter. Ondanks dat ie minimaal een jaar trips heeft gehad proberen we hem te blijven redden!

18-04-2020
Afbeelding

Vandaag

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:25

Oeps...

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:38

:)) Doe stonden er zeker zomaar ineens. :D

Je Monstera ziet er goed uit.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:53

Polly toch? :+:

Je monster is mooi groot geworden!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:55

Die mini is echt heel schattig! Ik heb wel gelezen op FB dat die soms om de wortels een soort bandje hebben van stof, dat verhinderd ze om te groeien. Misschien een idee om dat even te checken, dan wordt ie straks groot en sterk :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:29

Ja, polly! <3

Ik zag 'm staan voor 1,80 en dacht die is van mij haha!
Oooh sting! Thanks voor de tip, dat ga ik eens even checken! :D

Onze monster heeft wel nog wat beschadigingen hoor en hebben er helaas twee flinke bladen af moeten halen, maaaaar hopen dat ie nu weer iets gaat doen! <3

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 20:34

Jee, da’s echt geen geld!

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:17

Ik kom weer even binnenvallen. :o

Afgelopen week zag ik kleine vliegjes in de woonkamer en tot mijn grote verbazing heeft mijn pannenkoekenplant last van rouwvliegjes. Kan dit kwaad en wat kan ik doen? Hij krijgt zeker niet teveel water en de wortels zijn ook niet aan het rotten. Ik heb al nieuwe aarde geprobeerd maar dit helpt helaas niet. :( Kan ik hem beter in stukken hakken en het zo opnieuw proberen in een andere pot?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 21:22

Rouwvliegjes zijn vervelend. Ze leggen eieren waardoor ze zich verspreiden Je kunt ze bestrijden met aaltjes, maar die zijn vrij prijzig.

Je kunt ook plakstrips in de pot leggen. Dat heb ik zelf nog niet geprobeerd maar schijnt wel effectief te zijn.
Anti-mier kun je ook proberen. Dat giet of spray je op de aarde. Let op dat het niet op het blad komt, dat vindt de plant niet zo leuk.

Ik heb Mier Buitenshuis van Protect gebruikt. Dat wordt in een doseerflacon geleverd. Ik heb het overgegoten in plantenspuit, dat doseert makkelijker.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:00

Kaneel op de potgrond helpt ook bij rouwvliegjes. Maar wel bij elke plant doen dan :D

Ik ben vandaag in een tuincentrum geweest en NIKS meegenomen!!! Ik heb geen plek meer :+

Maar als alles mee zit gaat mijn vriend wellicht verhuizen, aka meer plek!!!! :=

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:18

Fading schreef:
Oeps...

[ [url=m/MZO2tu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qRzCih.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die plantjes zijn echt leuk! <3 en wat goedkoop zeg, in de winkels hier zie ik soortgelijke voor 8 euro ofzo per stuk :')

Hier hing vandaag ineens deze varen aan de muur :+

Afbeelding

xPareltje, ik heb geen rouwvliegjes meer sinds ik alle planten van onderen water geef!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 22:36

Wat een leukerd en wat een leuke plek heeft ie!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:20

Puera schreef:
Wat een leukerd en wat een leuke plek heeft ie!

Ja he! Ik hoop dat ie mooi blijft, schijnt ook namelijk nogal een diva te zijn :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 01:29

Hier helaas ook gevallen voor twee nieuwe planten bij het tuincentrum :o
Weet nieteens waar ik ze neer moet zetten

Afbeelding
Afbeelding
De bovenste heb ik hier voorbij zien komen en vond ik heel mooi en het mini boompje is voor mijn vriend.

Die monstera is lekker gegroeid, prachtige vind ik ze altijd. Daar heb ik helaas echt geen plek voor

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 06:48

Fading wat voor hartjes plant staat er bij jou op de foto?

Ik heb meerdere hartjes planten in huis <3
En meer zijn er welkom.

Een varen vind ik ook mooi.
Hoevaak moet je die water geven?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:03

linnie050 schreef:

En meer zijn er welkom.

De varen mag volgens mij nooit helemaal droog zijn. En hij houdt van een vochtige omgeving, zoals dr badkamer. Dit is een venushaar trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:52

linnie050 schreef:

En meer zijn er welkom.

Welke bedoel je haha! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 12:08

Puera schreef:
Jee, da’s echt geen geld!

Neen, daar kan je hem echt niet voor laten staan...

xPareltje schreef:
Ik kom weer even binnenvallen. :o

Afgelopen week zag ik kleine vliegjes in de woonkamer en tot mijn grote verbazing heeft mijn pannenkoekenplant last van rouwvliegjes. Kan dit kwaad en wat kan ik doen? Hij krijgt zeker niet teveel water en de wortels zijn ook niet aan het rotten. Ik heb al nieuwe aarde geprobeerd maar dit helpt helaas niet. :( Kan ik hem beter in stukken hakken en het zo opnieuw proberen in een andere pot?

Wij hebben sinds kort van die plakkertjes erin dat werkt prima! :D

IsaCalixa schreef:
Oh die plantjes zijn echt leuk! <3 en wat goedkoop zeg, in de winkels hier zie ik soortgelijke voor 8 euro ofzo per stuk :')

Hier hing vandaag ineens deze varen aan de muur :+

[ [url=m/hoBjLk.jpg]Afbeelding[/url] ]

xPareltje, ik heb geen rouwvliegjes meer sinds ik alle planten van onderen water geef!

Ooooh, wat een leuke plek! <3 Ik ben niet zo van de varens maar ik vind dit wel echt erg leuk zo :D

Amber_anne schreef:
Hier helaas ook gevallen voor twee nieuwe planten bij het tuincentrum :o
Weet nieteens waar ik ze neer moet zetten

[ [url=m/e4C0gu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wWoNi2.jpg]Afbeelding[/url] ]
De bovenste heb ik hier voorbij zien komen en vond ik heel mooi en het mini boompje is voor mijn vriend.

Die monstera is lekker gegroeid, prachtige vind ik ze altijd. Daar heb ik helaas echt geen plek voor

Oooooh die eerste <3 <3 <3
Die heeft mijn huisgenootje ook nog een tijdje gehad, maar ik weet niet of die nog leeft? @xNavatu :P

Net heel onze monstera gecontroleerd en nog steeds geen trips te bekennen *\o/* *\o/* *\o/*
Ooooh daar ben ik zo ontzettend blij mee <3

Mogen we het vieren door nog meer plantjes te kopen? :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:34

Mijn ervaring met PLNTS heb ik ze nav de foto's gemaild. Het waren volgend hun wel de goede planten maar de vorm van het blad moest nog komen. En al die stippen op het blad zou waterschade zijn (waarom stuur je me een plant met waterschade op? Het zal vast niet geregend hebben in de doos := ), zou geen kwaad kunnen... Ben er niet helemaal tevreden over dus..