Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:56

Wauw, wat veel reacties al! Bedankt!

kohtje schreef:
Een mooi groot antiek buro met mooie stoel , evt een kleed

Hoe zou je die dan neerzetten? Met de korte kant tegen de muur? Overigens hebben we al een werkkamer met een heel mooi bureau, dus ik denk niet dat we in de woonkamer nog een zelfde soort setting creëren. Maar dat kon jij niet weten!

noviceh schreef:
Wauuuuuuw Many! Wat een mooie ruimte!
Je zou al bijna een indoor speeltuin kunnen maken! Wil je die hoek nog wel voor de kinderen gebruiken?
Wel zou ik de tv op de korte wand hebben gezet en de bank een kwartslag gedraaid (de kamer in). Zonde om met de rug naar de ramen te zitten. Maar daar heb je natuurlijk verder niets aan haha...

Ja, fijn he! In principe is het speelhoekje zoals het er nu is, voldoende qua ruimte. Het gaat om 1 kind dat de halve week bij ons is, dus ik wil vooral niet m'n hele huis omtoveren tot kinderparadijs, haha. De hoek mag dus ook best voor andere dingen worden gebruikt.
Geinig dat je dat zegt over de tv en bank een kwartslag draaien; wij hebben dat bewust niet gedaan om de lengte van de ruimte te benadrukken.

keeyzie schreef:
een ronde tafel met 4 stoelen?

Ik betwijfel of dat gaat passen, zo groot is het nu ook weer niet :D En we hebben in de keuken onze eettafel staan.

Ceetje_bokt schreef:
Niks, heerlijk zo veel ruimte. Eventueel een grote plant en collage van foto’s in dezelfde lijstjes voor de rust. Mis je nog iets qua bergruimte? Anders een zelfde soort kast als de houten kast die je tegenover de bank hebt.

Er stond inderdaad een grote plant, die hebben we even weggehaald om plaats te maken voor de kerstboom (die nu net de deur uit is). Maar zelfs dan vond ik het nog wat leeg lijken. Zou je de lijstjes dan op de korte muur doen?

Janine1990 schreef:
Ik zou de grote kast weghalen en daar eventueel een hoekje voor de kids maken en dan een grote eettafel neer zetten.

Mijn ouders hebben een enorme woonkamer (8 bij 4.5 in vierkant) en die hebben daar ook een grote eettafel neergezet. Gebruiken we bijna nooit, maar wel mooie opvulling!

De kast wil ik wel hebben :')
Ik weet niet of je een grote hal hebt, maar daar zou zo'n kast ook prachtig staan!

Oooh ik vind de kast daar juist zo mooi staan <3 Bovendien durven we 'm niet meer te verplaatsen, hij heeft de verhuizing nét overleefd _O- Een eettafel die je nooit gebruikt vind ik een beetje zonde, want die krengen zijn ook nog eens behoorlijk duur.

DubbelDun schreef:
@many: ik zou de grote kast achter in de hoek naast het raam zetten, een grote stoel rechts van de bank midden in de kamer en een mooi dressoir op de plek waar nu de grote kast staat.

Dat zou wel heel mooi zijn denk ik! Enige punt is dat het niet gaat passen om én een speelhoekje, én de kast in diezelfde hoek te zetten. Dat was namelijk eigenlijk ons plan, maar bij het verhuizen bleek dat dat niet ging lukken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:04

Ik denk dat het speelhoekje ook in de andere hoek (waar nu de gitaar staat) kan komen. Zoveel ruimte heb je daar niet voor nodig.
Een kast (ook een gammele :D ) kan makkelijk verplaatst worden door er hoogpolige matjes (pool naar beneden) onder te leggen of natuurlijk de officiële meubelrunners die verhuizers ook gebruiken.
Dit is ook een handig setje
https://eviewer.netmedia-europe.be/cach ... 000164.jpg

Ceetje_bokt

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:52

De lijsten zou ik dan op de muur waar nu de klok hangt doen en dan de klok ergens anders. Die hangt daar nu zo ‘zielig’ ;)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:54

Dubbeldun, dat is inderdaad nog wel een idee, om het speelhoekje daar te doen. Moet ik wel even kijken hoe het uitkomt met de radiatoren, als die er net boven uit komen ziet dat er niet zo mooi uit :+

Ceetje_bokt, die klok is inderdaad niet helemaal op z'n plek daar, haha. Goed idee om daar lijsten op te hangen, dankjewel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:58

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:05

Vrijdag gaan we over en we zijn al wat spulletjes aan het overzetten.

Het bad hadden we al laten zien nu hangt het meubel ook.

Afbeelding

Dit is een deel van de slaapkamer het bed plaatsen we vrijdag omdat we er nog moeten slapen en de kast deurtjes moeten er nog in die staat links. De tv kast is een commode.
Afbeelding

De kattenkamer heb ik nog niet in beeld staat nu vol met troep jet als kantoor van vriend.

Wel deel van woonkamer met geschilderde deur.
Afbeelding

Keuken krijgt achter in de hoek nog een afwerking en Eva grepen ipv goudkleur.

Afbeelding

Dit is de badkamer waar we op schoonmaken na niks aan hebben gedaan nog.

Afbeelding

En de wc krijgt een spiegel. Nieuwe wc rol houder en wc bril. De borstel en prullenbak zijn uiteraard ook nieuw.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:20

Many schreef:
Hoi Bokkers! Ik lees al een tijdje mee in dit topic, en nu hoop ik dat jullie me kunnen helpen met een interieurprobleem. Wij hebben in onze woonkamer aan de ene kant de bank, tv, salontafel etc, maar we weten niet wat we met de andere kant moeten. Daar staat nu alleen het speelhoekje van de peuter, en verder is het vrij kaal.

Het lastige is dat er twee grote ramen zitten, waardoor je er geen kast(je) kunt neerzetten. Ik heb ook gedacht aan een zithoekje (stoel, bijzettafeltje, lamp) maar ik weet dat we er in de praktijk nooit zullen gaan zitten, dus dat vind ik dan ook weer zonde van de ruimte. Heeft een van jullie een goed idee?

Dit is de kant van de woonkamer waar we wél blij mee zijn :D
[ [url=m/BoEzGt.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is, zoals jullie zien, de lege kant.
[ [url=m/sEhe3u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Men is altijd gewend om alles tegen de kant aan te zetten, maar dat is helemaal niet nodig, dat maakt een ruimte zoals deze wat leeg. Idd een ronde tafel zou mooi kunnen, maar een bureau kan prima hoor, ook al staat deze dan wat hoger dan de vensterbank. Maar je kunt ook een lange tafel met de korte kant tegen de rechter muur zetten, zeg maar met 1 kant tegen de grote kast aan. Dan breek je de ruimte een beetje.
Qua zitplek denk ik niet dat het nog kan, maar wat leuk zou zijn is de zitplek plus tv een slag draaien, dus tv tegen de korte kant, en bank als het ware in t midden van de kamer. Zo kun je ook de ruimte wat opdelen en krijg je wat knussere plekjes. Dan kun je bijv ook een sidetable tegen de achterkant van de bank zetten.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:45

Daar dacht ik ook aan maar volgens mij is het tv meubel breder dan de muur naast de verwarming.
Een ander idee is om in de hoek bij de klok een heerlijke fauteuil neer te zetten met een leuk boekenkastje en leeslamp. De peuterspeeltafel inderdaad naar de hoek van de gitaar.
Nu mijn jongens hun gamehoek boven hebben, heb ik nu een lege ruimte naast mijn grote kast. Mijn man wilde er een bureautje neerzetten maar ik heb er de hondenmand nu neergezet. Op de muur komt nog een leuke tekening of zo. Ik vind het heerlijk juist om steeds minder in de woonkamer te hebben nu.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:59

Ik zou zoiets doen op de muur waar nu de klok hangt Many
Afbeelding

Dat kleed denk ik meteen meer aan zonder dat je vloer oppervlak ‘bedekt’ met iets wat je niet gebruikt

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:59

Ceetje_bokt schreef:
De lijsten zou ik dan op de muur waar nu de klok hangt doen en dan de klok ergens anders. Die hangt daar nu zo ‘zielig’ ;)
Klok past wel mooi op het korte wandje in het zitgedeelte.
Iemand dit topic heeft 2 planken vol met planten, dat zou denk ik ook wel mooi passen op de wand van de klok. Of een mooie open kast / buffetkast met leuke accessoires? Een eventuele fauteuil zal ook mooi passen in het hoekje tussen de ramen.

Mooi Waxsmeltenzo! Ben benieuwd hoe lang jullie toiletborstel mee gaat, wat een onding is dat |o

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:00

noviceh schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Iemand dit topic heeft 2 planken vol met planten, dat zou denk ik ook wel mooi passen op de wand van de klok. Of een mooie open kast / buffetkast met leuke accessoires? Een eventuele fauteuil zal ook mooi staan in het hoekje tussen de ramen.

Mooi Waxsmeltenzo! Ben benieuwd hoe lang jullie toiletborstel mee gaat, wat een onding is dat |o

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:22

noviceh schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Iemand dit topic heeft 2 planken vol met planten, dat zou denk ik ook wel mooi passen op de wand van de klok. Of een mooie open kast / buffetkast met leuke accessoires? Een eventuele fauteuil zal ook mooi staan in het hoekje tussen de ramen.

Heb jij hem ook? Vond hem wel erg leuk.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:52

Hij is heel leuk! We hadden in beide toiletten zo'n ding staan, maar ze vielen uit elkaar en het rvs roest al heel snel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 19:56

Hier ook een ultraslechte ervaring met metalen pleeborstelhouders...
Nouja, ik niet... de vorige eigenaar... Ik heb ze er meteen uit gekieperd. Maar de roestvlekken op de tegels (mat) zijn niet meer weg te krijgen ;( (of iemand moet nog tips hebben hier)

For the time beïng heb ik cheapass plastic pleeborstels. Het mooiste vind ik die met glazen houder/cup, maar die zijn van Plieger en consorten en das best prijzig... :$

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:15

Bedankt voor alle ideeën! Fijn als mensen er met een frisse blik naar kijken, want sommige dingen had ik zelf nooit bedacht. Ik laat ze allemaal eens rustig in me omgaan, maar ik weet zeker dat we hier wel wat mee kunnen!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:29

Stille meelezer meld zich!

Ik zal eerst even op wat andere reageren, wel zo netjes toch :)

Many: ik zou er denk ik een nephaard neerzetten met 2 lekker zittende fauteuils, mooi klein kleedje en een mooie lamp. Ik vind het heerlijk om op een winterdag bij een mooie haard wat te kletsen ipv altijd voor de tv te hangen :)

Waxmeltsenzo: gaaf badkamermeubel zeg! Als ik daar de ruimte voor zou hebben dan zou ik het ook wel weten :D en een hele mooie kleur op de wand! En die haard <3 ga je hem ook echt gebruiken??

Hier ook geen goede ervaringen met metalen/Rvs badkamer en wc spullen... heb een metalen afvalbakje in de badkamer staan en krijg de roest er alleen nog af met veel dasty en een schuurspons...

Goed.... nu mijn ‘probleem’... ik woon hier nu zo’n 10 maanden en stukje bij beetje is er steeds wel iets bijgekomen/aangepast, maar voor mijn gevoel is het het nét niet, en daar baal ik van Haha.

Er staan opzich genoeg spullen, maar het klinkt nog steeds hol en leeg en voelt het ook niet warm en knus. Heeft er iemand tips of dingen die jullie anders zouden neerzetten oid? :D

Afbeelding
Dit is zeg maar mijn hele woonkamer, gemaakt vanuit de keuken.

Afbeelding
Het hoekje rechts en gedeeltelijk onder de trap

Afbeelding
De zithoek. Foto is een beetje donker. Omdat het hier dus zo donker was heb ik van de week deze lamp gekocht zodat ik ook op de bank een boek kan lezen :)

Afbeelding
Tv staat op een dressoir, vooral in deze hoek vindt ik het enorm kaal... mijn vriend oppert een grotere tv, maar ik wil eindelijk niet dat de tv het enige is wat je nog ziet..

Afbeelding
De wand tussen de keuken en de woonkamer. Lijstjes hangen wat scheef :+

Afbeelding
En de eettafel.. let niet op al het karton rondom.. morgen wordt het papier opgehaald Haha. Dit canvas heb ik toen tijdelijk opgehangen, omdat ik hoopte dat het hol klinken daardoor zou verminderen. Hier zou ik eigenlijk een plank (met boomschors) willen hebben en dan leuke dingen erop, maar wat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:43

Wat apart dat het nog zo hol klinkt, Liess... Je hebt een vloerkleed, dingen aan de muur en rolgordijnen en vitrage. Ik heb geen vloerkleed en nog niets aan de muur, maar het klinkt niet hol.

Het ziet er zo trouwens echt heel erg leuk uit!

Ik weet niet of je de mogelijkheid (financieel) hebt, maar ik zou de gordijnen laten vermaken als het nodig is. Ik zou ze aan een gewone rail hangen en er van die vlindertjes in zetten bovenin (er is vast een bokker die weet hoe dat heet, ik weet het even niet), zodat ze mooier hangen. Dat ziet er meteen een stuk luxer uit.

Ik denk dat een grotere tv geen gek idee is hoor, maar dan moet je een lager en minder grove kast hebben. (Ikea Besta? Past misschien niet helemaal in jouw inrichting hoor, maar kan je wel je freubeltjes op kwijt)

Verder weet ik niet zo heel erg veel, ik vind dat je huis er heel erg leuk uit ziet!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:52

Leuk! Fijn zo’n snelle reactie :D

Gordijnen zijn inderdaad nog wel een dingetje. Deze stangen hingen er al en zijn zo idioot opgehangen dat we ze niet loskregen :o vandaar dat ik even ‘nood’ gordijnen heb opgehangen, omdat ik dus hoopte dat het holle geluid er minder van zou worden. Maar helaas dus... wat voor gordijnen zou jij opgehangen? Wel lichtdoorlatend of verduisterend? Of iets er tussen in? Ik ben echt geen gordijnen wonder en ik vind in de winkel alles lelijk :+

En ander tv meubel zou inderdaad wel een optie kunnen zijn. Al ben ik wel een beetje autistisch dat alles hetzelfde moet zijn Haha, maar wellicht ‘breekt’ dat juist ook wel een beetje.

Dank je voor je tips! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:55

Ik zou één of meerdere mooie grote kamerplanten neerzetten.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:59

@ Liess: ik wilde dat mijn woonkamer er al zo uit zou zien haha. Erg leuk gedaan! Je kunt idd nog wat planten neerzetten.
Vraagje: wat voor lamp heb jij rechts naast het tvmeubel staan? Ik herken hem, maar kom er niet op :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:02

Liess__ schreef:
Leuk! Fijn zo’n snelle reactie :D

Gordijnen zijn inderdaad nog wel een dingetje. Deze stangen hingen er al en zijn zo idioot opgehangen dat we ze niet loskregen :o vandaar dat ik even ‘nood’ gordijnen heb opgehangen, omdat ik dus hoopte dat het holle geluid er minder van zou worden. Maar helaas dus... wat voor gordijnen zou jij opgehangen? Wel lichtdoorlatend of verduisterend? Of iets er tussen in? Ik ben echt geen gordijnen wonder en ik vind in de winkel alles lelijk :+

En ander tv meubel zou inderdaad wel een optie kunnen zijn. Al ben ik wel een beetje autistisch dat alles hetzelfde moet zijn Haha, maar wellicht ‘breekt’ dat juist ook wel een beetje.

Dank je voor je tips! :D

Wat je nu hebt vind ik best wel heel erg mooi hoor! Ik zou voor vitrages gaan, aangezien je ook rolgordijnen hebt. Ik heb zelf alleen vitrages (met een klein beetje een print), als je daar een lamp achter zet, kan men ook nauwelijks naar binnen kijken. En anders kan je voor in betweens gaan, daar kan men niet doorheen kijken (ook niet als het licht binnen schijnt)

Ik heb hier alles verschillend, zag er ook tegenop hoor... Maar met dank aan ervaringen in dit topic, heb ik tv meubel, eettafel en kast verschillend... En het lijkt hartstikke mooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:15

DubbelDun schreef:
Ik zou één of meerdere mooie grote kamerplanten neerzetten.

Tip van de dag, die zijn deze week weer te koop voor €8,99 bij de Aldi :D
Wij zijn ook bezig met meer groen, dus gaan ook een langs bij de Aldi :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:17

Aaah goede tip! Ik vind het wat kaal nu de kerstboom er uit is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:21

Edit, Lies ik mis idd ook wat groen. Misschien kun je in de hoek bij de tv niet een hangplant neer zetten, maar ophangen? Dan krijg je in de hoogte wat meer vulling.
En wat ook nog best kan, is je bank omdraaien en met de rug ter hoogte van de deur neer te zetten, en dan de tv aan de andere kant. Zo krijg je nog een doorlooppad achter je bank, en creëer je een knusser hoekje bij de tv. Hebben wij ook, en dat is zo fijn. Kan wel even een foto maken voor het idee :)

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:23

Bedankt voor de reacties!! Leuke input :D

Vitrages... ik ga er eens naar opzoek! Ik gebruik de gordijnen vrijwel niet, want mijn achtertuin grenst aan dit raam. Er staat alleen een lantaarnpaal, waardoor ik het rolgordijn meestal wel omlaag doe.

Ik ben helaas ook geen planten wonder... ik heb afgelopen zaterdag 1,5 uur door de groenrijk gewandeld opzoek naar een plant. Uiteindelijk kwam ik met deze naar buiten; omdat het op een konijn leek :Y)
Afbeelding

Naar wat voor soort plant kan ik opzoek gaan? 1 met heel veel onderhoud gaat het niet overleven denk ik :+

Edit:

Joolien: dank je wel! :D als je een foto wilt maken heel graag! Ik weet niet zeker of dat hier gaat passen met het voeteneind wat aan mijn bank vast zit. Ik ga even kijken bij de Aldi!