kohtje schreef:Een mooi groot antiek buro met mooie stoel , evt een kleed
Hoe zou je die dan neerzetten? Met de korte kant tegen de muur? Overigens hebben we al een werkkamer met een heel mooi bureau, dus ik denk niet dat we in de woonkamer nog een zelfde soort setting creëren. Maar dat kon jij niet weten!
noviceh schreef:Wauuuuuuw Many! Wat een mooie ruimte!
Je zou al bijna een indoor speeltuin kunnen maken! Wil je die hoek nog wel voor de kinderen gebruiken?
Wel zou ik de tv op de korte wand hebben gezet en de bank een kwartslag gedraaid (de kamer in). Zonde om met de rug naar de ramen te zitten. Maar daar heb je natuurlijk verder niets aan haha...
Ja, fijn he! In principe is het speelhoekje zoals het er nu is, voldoende qua ruimte. Het gaat om 1 kind dat de halve week bij ons is, dus ik wil vooral niet m'n hele huis omtoveren tot kinderparadijs, haha. De hoek mag dus ook best voor andere dingen worden gebruikt.
Geinig dat je dat zegt over de tv en bank een kwartslag draaien; wij hebben dat bewust niet gedaan om de lengte van de ruimte te benadrukken.
keeyzie schreef:een ronde tafel met 4 stoelen?
Ik betwijfel of dat gaat passen, zo groot is het nu ook weer niet

Ceetje_bokt schreef:Niks, heerlijk zo veel ruimte. Eventueel een grote plant en collage van foto’s in dezelfde lijstjes voor de rust. Mis je nog iets qua bergruimte? Anders een zelfde soort kast als de houten kast die je tegenover de bank hebt.
Er stond inderdaad een grote plant, die hebben we even weggehaald om plaats te maken voor de kerstboom (die nu net de deur uit is). Maar zelfs dan vond ik het nog wat leeg lijken. Zou je de lijstjes dan op de korte muur doen?
Janine1990 schreef:Ik zou de grote kast weghalen en daar eventueel een hoekje voor de kids maken en dan een grote eettafel neer zetten.
Mijn ouders hebben een enorme woonkamer (8 bij 4.5 in vierkant) en die hebben daar ook een grote eettafel neergezet. Gebruiken we bijna nooit, maar wel mooie opvulling!
De kast wil ik wel hebben![]()
Ik weet niet of je een grote hal hebt, maar daar zou zo'n kast ook prachtig staan!
Oooh ik vind de kast daar juist zo mooi staan

DubbelDun schreef:@many: ik zou de grote kast achter in de hoek naast het raam zetten, een grote stoel rechts van de bank midden in de kamer en een mooi dressoir op de plek waar nu de grote kast staat.
Dat zou wel heel mooi zijn denk ik! Enige punt is dat het niet gaat passen om én een speelhoekje, én de kast in diezelfde hoek te zetten. Dat was namelijk eigenlijk ons plan, maar bij het verhuizen bleek dat dat niet ging lukken.