[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Georgette

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:45

Shiloh, mooie keuken zit erin!

Ik ga maar weer eens een paar dozen inpakken. Wat kan een mens een hoop spullen hebben zeg.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:09

Symbeami schreef:
En zo snel al! heb je al iets voor tijdelijk?
is het uiteindelijk in zijn geheel verkocht, of het land apart?
echt heel fijn voor jullie!

Als het goed is kunnen we een deel van de boerderij huren waar we naast gaan bouwen. Die boerderij staat wel te koop en ik begreep dat er een kandidaat koper voor is, dus dat is nog even afwachten hoe dat gaat lopen. Ik hoop wel dat we dat kunnen huren, desnoods tijdelijk van de nieuwe kopers. Maar ook dat onderhandelt de makelaar voor ons uit.
Huis en grond zijn apart verkocht.
Paarden kunnen daar in de wei. Ik kan het nog niet helemaal bevatten haha.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:09

Sym,gefeliciteerd!!!
Echt super dat het verkocht is en dat jullie nu eindelijk van die treitertrol af zijn.
Wel gaaf dat je een nieuw huis gaat bouwen.
Kan je tenminste helemaal zelf de indeling bepalen.

Hier ook al weer een paar dagen flink wat dozen ingepakt.
Volgende week zaterdag overhuizen naar de opslagbox.
Nu al elke keer als ik naar mn ouders ga wat spullen meenemen die we bij hun nodig hebben.
Zal blij zijn als het 30 juni 11.30 is :j
Dan is dit huis verleden tijd en kunnen we gaan bouwen aan een toekomst in mn geboortedorp.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:12

Sym, gefeliciteerd!!!!! *\o/*

Shiloh, ziet er mooi uit. Klusmoe, ik kan het me wel voorstellen. Hier ook nog bergen om uit te pakken, en bergen kleine klusjes wat het uiteindelijk nog heel veel werk maakt.
Maar wij moeten nu wel doorzetten, 4 juli moet alles er goed uitzien vanwege de bruiloft.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 19:19

Dank jullie wel voor de felicitaties. Ik mocht steeds niets zeggen, maar nu het koopcontract getekend is, is het toch aardig definitief hihi. We zijn met de aankoop van de bouwkavel nog niet helemáál rond, dus alles is nog onder voorbehoud van dat we daar rond komen. Maar ik ga er van uit dat dat goed gaat komen. Het ziet er wel goed uit.

Wat dat klussen betreft ben ik toch blij dat wij nieuw gaan bouwen. :) wij laten ook alles doen, gewoon een sleutelklare woning. Met ons budget kan het, gelukkig.

Ziet er wel goed uit Shiloh!

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 09:05

Gefeliciteerd, wat fijn!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:32

Leuk, zo'n mail van Funda met 'Uw huis is verkocht'! :) :) :)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:52

jaaa zo`n mail wil ik ook hahaha

gefeliciteerd allemaal

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:12

Heeeeeel fijn Sym, gefeliciteerd!

Wij ook (onder voorbehoud) een huis gekocht!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:14

Gefeliciteerd sym!! Eindelijk zeg! Veel plezier met de nieuwbouw :D
Mooi gedaan hoor Shiloh, eventjes rustig aan kan geen kwaad, toch? :)
Gefeliciteerd Georgette en Jildau!!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 14:35

Wooow Shiloh, mooie keuken idd. Het wordt sowieso erg mooi. Maar inderdaad wat de anderen zeggen, even een soort pauzetje kan geen kwaad toch.

Jil! Gefeliciteerd! Toch gelukt dus? Linkje?

Sym, heerlijk een eigen huis bouwen. Dat is ook wel mijn ultieme droom hoor!

Hihi dat is zeker een fijn mailtje Georgette!

Ik kan ook niet wachten tot ons huisje op funda op verkocht staat hihi. Dan is het toch echt nog meer van ons. Onze volgende stap is nu de notaris en een hoop kluszaken, offertes en meubelwinkels bezoeken. Willen en moeten stiekem toch meer doen dan verwacht.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:07

Loes: dat hadden wij dus ook van ooh valt wel mee maar nu is het tog best veel :P

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:09

Vandaag kozijnen geschilderd en de verwarmingsbuizen en alle deuren in de grond verf gezet.

Morgen de trap schilderen.
De badkamer begint ook al wat te worden!
Vandaag zijn ze begonnen met tegelen.
Morgen ook nog en dan kunnen ze vrijdag alles monteren :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:47

Gefeliciteerd Georgette en Jildau!

Vandaag mag ik nog een keer het huis goed opruimen, deze keer niet voor een bezichtiging, maar voor de taxateur. Morgenvroeg wordt het huis getaxeerd omdat onze kopers met NHG kopen.
Ik word er nu wel een beetje zenuwachtig van. Blijft toch een raar idee om na 17 jaar hier weg te gaan. Maar ook wel weer een mooie kans.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:53

Dat is niet alleen voor NHG, ook voor de hypotheek-verstrekker, wij moesten onze nieuwe woning ook laten taxeren. Zo'n hypotheekverstrekker wil toch weten of het onderpand ook werkelijk de hypotheek waard is.
Echt opruimen en spik en span hoeft het daarvoor ook niet te zijn. Je wil niet weten hoe ons nieuwe huis eruitzag op de foto's van de taxateur. :=

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:53

Hier helaas weinig nieuws onder de zon, geen kijkers, geen kopers... Morgen maar weer eens grote schoonmaak gaan doen, mochten er dan onverhoopt toch mensen komen kijken...

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:11

Haha Neonlight, sommige mensen kan het ook niets schelen waarschijnlijk. Ik vind gewoon dat het netjes moet zijn als er iemand komt kijken om wat voor reden dan ook. Het gaat nu ook meer om opruimen dan om schoonmaken. Je wil niet weten hoe vol mijn huis nu ligt met allerlei brochures, offertes en andere papierenzooi omdat we ook nog in de afwikkeling zitten van het overlijden van mijn vriend zijn vader.
En als ik dan toch bezig ben dan kan ik misschien vast wat overbodige dingen weg gooien.
Je moet toch een keer beginnen ......

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:13

kleine tip (heb spijt dat wij dat niet gedaan hebben) laat voor je verhuizing een container voor je deur zetten bij het oude huis en gooi direct alles overbodige weg.

wij hebben eerst alles verhuist, nog tijden in de weg gestaan en toen pas in de container gegooid.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:21

Wij hebben al heel veel naar de vuilstort gebracht. Eigenlijk al toen wij het huis in de verkoop hebben gezet. Alleen is er ondertussen wel weer nieuwe troep bij gekomen. Ik ben er wat makkelijker in dan mijn vriend, die heeft dus weer spullen van zijn vader hier heen gesleept waarvan ik niet weet wat wij er mee moeten.
En dan moeten we nog 2 keer verplaatsen, 1 keer naar ons tijdelijke onderkomen en dan uiteindelijk naar
het nieuwe huis. Bij het tijdelijke onderkomen hebben we niet veel opslag ruimte.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:23

dat scheelt, ik had een groot huis, veel opslgruimte en dus troep van 15 jaar, met 2 kids opgeslagen, je wil niet weten wat allemaal.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:25

Taxatie is voor NHG inderdaad altijd nodig, maar voor een gewone verstrekking zeker niet altijd. Er kan als extra bevestiging om gevraagd worden, maar zelf heb ik bijvoorbeeld mijn hypotheek kunnen sluiten op basis van de WOZ-waarde.

Afgezien daarvan: Wat ENORM fijn dat jullie eindelijk verder kunnen Symbeami! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:28

Symbeami schreef:
Wij gaan binnenkort verhuizen :)
Vanmorgen hebben wij het koopcontract getekend. Het gaat wel heel snel nu want onze kopers willen graag al in augustus in ons huis.
Wij gaan nieuw bouwen. Zijn nu druk met offertes opvragen voor een nieuw te bouwen huis en een schuur/stal.
Lekker opnieuw beginnen!

Boel bijgelezen en wat had ik het met je te doen, maar van harte gefeliciteerd :D :D
Nieuwbouw, leuk! Met wie gaan jullie bouwen?

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:29

Wij hebben hier wel veel schuur ruimte, dat gaan we nog missen. We hebben een ontwerpje gemaakt van een schuur/stal zoals wij denken dat we die 100m2 het beste kunnen benutten. Dan mag je nog 30m2 vergunning vrij bouwen, alleen het bouwblok is daar dusdanig dat je die 30m2 eigenlijk niet kwijt kan.
Verder hebben we nu een klein huis en ook geen kinderen dus dat scheelt wel.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:32

Joolien schreef:
Boel bijgelezen en wat had ik het met je te doen, maar van harte gefeliciteerd :D :D

We hebben een offerte liggen van Selekthuis. Maandag gaan we praten met Gorate, zij doen ook in kapschuren dus dat nemen we ook mee. Verder maandagmiddag nog een afspraak met Brummelhuis.
Ik denk dat het uiteindelijk tussen Brummelhuis en Selekthuis zal gaan. Ben wel heel goed te spreken over Selekthuis. Het is echt leuk hoe je je eigen ideeën vorm kunt geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:35

Symbeami schreef:
Joolien schreef:

We hebben een offerte liggen van Selekthuis. Maandag gaan we praten met Gorate, zij doen ook in kapschuren dus dat nemen we ook mee. Verder maandagmiddag nog een afspraak met Brummelhuis.
Ik denk dat het uiteindelijk tussen Brummelhuis en Selekthuis zal gaan. Ben wel heel goed te spreken over Selekthuis. Het is echt leuk hoe je je eigen ideeën vorm kunt geven.

Oh wat leuk, dat werkt mijn vriend! Als je nou een leuke tekenaar wilt met goede ideeen moet je vragen naar hem. Ik pb je even :P