geef mij 60 euro vrij te besteden aan boodschappen en het lukt mij ook wel hoor haha is natuurlijk maar net wat je prioriteiten zijn, en of je een dure eter bent of niet
Hmmm, die Kwekkeboom hapjes lijken me wel de moeite waard om te proberen, wij hebben geen frituurpan. Zaterdag eens kijken of ze die verkopen bij de Jumbo.
Hou alles bij in een Excel bestandje, we doen het tot nu toe erg keurig met de boodschappen, zeker in vergelijking tot vorige maand. Hebben tot nu toe € 35,00 minder uitgegeven in 13 dagen tijd, en in de afgelopen 13 dagen hebben we een flinke lading voorraad besteld aan koffie (Dolce Gusto). Hopelijk kunnen we zo doorgaan.
Sting
Geplaatst: 13-11-14 17:54
Ik heb de Kwekkeboom kroketten gehaald door de actie. Gisteren geprobeerd. Heerlijk! Maar: 3,90 voor 4 kroketten.... Dus ik haal ze niet weer maar geniet extra van deze .
joyce2
Geplaatst: 13-11-14 17:56
Volgens mij is iedereen lekker bezig met bezuinigen! Hier gaat het ons ook echt goed af. Ik weet niet of ik het al eerder had geschreven, maar ik had laatst even berekend wat we gemiddeld per week hadden uitgegeven in de afgelopen 4 weken en ik kwam uit op zo'n €41,- (het doel was max €50,- per week uitgeven).
Ik zal ook eens kijken naar die Kwekkeboom hapjes, maar vind ze wel erg duur zeg... Scheelt dat het gratis is, maar toch!
Ik kom mee lezen en praten! Woon alleen in België en heb geen vriezer, merk dat de grote carrefour hier echt belachelijke verpakkingen en prijzen hanteert. 1,89 voor een pond diepvries doperwtjes bijvoorbeeld. Vleesvervangers zijn hier standaard rond de 3-4 euro en buiten de doperwtjes op zijn alle diepvriesgroenten per kilo verpakt.
Wel zit er een stukje verder lopen een Aldi met 750 gra diepvries groenten voor een schappelijke prijs. In mijn straat zit een turks winkeltje die qua prijs niet veel verschilt van de te dure carrefour en de markt vond ik laatst ook geen groot succes helaas.
- Gist met 1dl handwarm water 10 minuten weken. - 3 eetlepels water met olie mengen - Deeg van maken (GIST NOOIT OP DE ZOUT!) - Opbollen en dan 45 min laten rijzen (in een kom met warme vochtige handdoek erover bv.) - Deeg in stukken verdelen, uitrollen. - En beleggen maar!!
joyce2
Geplaatst: 13-11-14 19:17
Nice!! Dat ga ik binnenkort proberen. En hoe lang (en op welke temperatuur) doe je ze in de oven?
Ohja haha In onze oven 14 minuten op 250! Maar ik zou hem eerst op 10 zetten en dan als het nodig is wat tijd bij geven. Die van ons gaat niet zo hard namelijk!
Hoe vries je dat in? Al helemaal klaar en dan netjes invriezen of beiden verpakken en dan bevriezen?
Klinkt superlekker!
DebGizmo
Geplaatst: 13-11-14 21:13
ik ben vast heel erg blond, maar wat houd Gist nooit op de zout in?
Wil het zeker eens proberen!
asjemenou
Geplaatst: 13-11-14 22:13
Gist en zout gaan niet samen, dus die moet je proberen gescheiden te houden. Wij leerden een kuiltje in de bloem te maken, daar het vocht met de gist in en dan het zout aan de buitenkant van de bloem. En dan eerst vocht met gist mengen en dan van binnenuit naar buiten steeds meer bloem erbij.
Hmm, zelfgemaakte pizza Ik maak het altijd in de broodbakmachine, al dan niet met de timer zodat het net klaar is als ik thuis kom En dan onderin het water met olie en zout, daar bovenop het meel, en daar een kuiltje in met de gist en pizzakruiden Binnenkort krijgen we een houtkachel met oventje erboven, dan kan ik brood en pizza in de houtkachel bakken
Ik gooi zout en gist gewoon bij elkaar Ik heb brood leren bakken van een Griekse mevrouw:
- 250ml handwarm water - scheutje olie - eetlepel azijn - 2 tl suiker - 1 tl zout - iets minder dan een eetlepel gist (ik gebruik 1 zakje)
Dit mengen met een garde, dan 500gr zelfrijzend bakmeel erbij en een bal van maken. Dan een minuut onder een theedoek laten liggen. Nog eens goed doorkneden, bakblik/ovenschaal invetten met olie, brood erin leggen in vorm, inkepingen maken en 30 minuten onder een theedoek laten rijzen. En zij deed het brood dan 30 minuten op 250gr (voorverwarmd!), maar bij mij is ie dan al na 10 minuten verband, dus ik zet hem lager (200gr). Erg afhankelijk van je oven.
Maar vanavond eten we pizza, bedankt voor de tip hierboven!