[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:23

Nope. Het komt namelijk van onderen in een hoek weg. Muren zijn gewoon droog.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:28

Is het nooit besproken in de VVE-vergaderingen? Vaak staan dat soort dingen in notulen enzo.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:32

Niet dat ik weet. Kaart het ook zeker nog wel aan. Kelder heeft nu een jaar droog gestaan maar ik heb weinig zin om in periodes van extreme regenval elke keer de schoonmaker te bellen. Toffe gozers hoor, en hij was met een kwartiertje weer droog maar goed. Ik blijf niet bezig :P

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:04

Ik meld me hier ook even!

We hebben vorige week donderdag een bod gedaan op een nieuw appartement, verkopende partij is nog aan het rekenen dus ik verwacht ieder moment een belletje met een counter. We wonen nu in een hele ruime eengezinswoning, maar vanwege verandert werk e.d. is het praktischer om dichter bij mijn ouders te gaan wonen. Helaas een dure woonomgeving, dus er zit voor ons niets anders op dan voor de time being te verhuizen naar een ruime 4 kamer maisionette... En ik hoop zo erg dat het door gaat! Ook voor zoonlief ideaal, want zijn toekomstige basisschooltje is de straat uit en je bent er :D

Ik lees dus graag even met jullie mee, want als dit huisje het niet wordt (wat ik wel verwacht hoor) moeten we toch opzoek naar weer wat anders!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:12

Welkom, is jullie huidige huis al verkocht, of is dat huur?

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:24

Wij hadden tot voorkort nog 2 woningen (mijn koopwoning) en zijn huur-eengezinswoning.
Mijn appartement is nu voor onbepaalde tijd verhuurd, wat weer enige financiele ruime creëert (Bijna een jaar zonder succes op de markt gestaan)
En met mijn man's woning is het een kwestie van een maand opzegtermijn en vertrekken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:32

veerle jij had toch ook via overbruggingsverhuur alles geregeld?
moest jouw huurder ook 595 aan kosten betalen + 95 fee + maand huur + maand borg?

ik vind het echt absurd... heb gevraagd waar die 595 voor is..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:51

suze_ schreef:
veerle jij had toch ook via overbruggingsverhuur alles geregeld?
moest jouw huurder ook 595 aan kosten betalen + 95 fee + maand huur + maand borg?

ik vind het echt absurd... heb gevraagd waar die 595 voor is..

Jup, vond ik ook absurd. Die fee van 95 zegt me zo overigens niks trouwens. Ik heb toen de maand borg lager gezet, die bepaal je immers als verhuurder zelf. Dat vonden ze toen bij dat kantoor zó raar, hadden ze ook niet aangepast omdat ze dachten dat het een foutje was. Dus uiteindelijk heb ik toch een maand borg ontvangen. Die 595 is vergoeding voor hun werkzaamheden, jij betaalt 200 euro en de rest is voor de huurder. Kromme verdeling dus, jij huurt ze in maar een huurder betaalt alle kosten. Ik weet overigens niet wat er gebeurt als je een nieuwe huurder krijgt, of die ook weer 595 zou ontvangen, terwijl ze dan het meeste werk niet nog een keer hoeven te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:58

ik heb zelf al de huurder aangedragen..
man dat meiske krijgt al dat geld nóóit bij elkaar...

we gaan dan dat bedrag splitten. ieder de helft.
595 euro vd werkzaamheden.. man.. trouwen is nog goedkoper :oo 8)7

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:33

okeej ik zoek lot genoten, huisje gevonden bod geaccepteerd meer dan genoeg salaris oke wilde graag voor kerst dat ging niet meer dus 23 januari. De bank was allemaal geregeld maar nu.... ze vallen over het feit dat mijn man lief een gedeelte van zijn salaris op de bank betaald krijgt en een gedeelte contant.
Hoe komen ze hier dan achter vraag je je af... nou door dat wij rood konden staan maar dit niet gebruikten hebben we dit af laten sluiten. bevestiging van de bank prima zou je denken. Niet dus dan willen ze jawel van een half jaar lang afgschriften zien een daar staat dus " deelsalaris" nu goed en wel al 2 weken bezig ( voor de kerst 1 en na de kerst en na oud en nieuw) maar ons voorbehoud loopt maandag af. dus moeten we dit gaan verlengen wilt de makelaar of verkoper dit niet zullen we moeten laten ontbinden :( en zijn we ons huisje weerkwijt??? grrr iemand dit wel eens mee gemaakt dat de bank zo moeilijk doet over een kredit dat nooit gebruikt is?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:49

wij moesten dat idd ook katen doen, maar wat ik begreep willen ze op de bankafschriften alleen zien of je het krediet niet even in een keer hebt aangezuiverd om nu te laten zien dat je het niet gebruikt (met elders geleend geld bv)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:49

Alleen voor NHG, ik moest het rood kunnen staan op de bank opzeggen en de mogelijkheid om rood te kunnen staan op mijn creditcard. En dat allemaal inderdaad ook met spoed, omdat ze hier heel laat mee kwamen. De rabobank werkte gelukkig goed mee, ze hebben een schermprintje gefaxt waarmee ik kon laten zien dat ze hadden verwerkt dat ik niet meer rood mocht staan, en dit hebben ze zelf op de dag na de overdracht weer teruggezet zodat ik wel weer rood kon staan. Ook Visa werkte toen gelukkig mee door het snel te verwerken.

Met deelsalaris heb ik geen ervaring, en afschriften heb ik ook niet hoeven laten zien.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:50

Wij hoefden dat niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:51

Salaris staat ook in werkgeversverklaring toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:54

Ik heb ook een hypotheek met NHG en ik kan roodstaan op mijn betaalrekening & creditcard. Betaalafschriften heb ik nooit hoeven laten zien.
Sita, Het lijkt mij dat je vriend zijn contract en werkgeversverklaring leidend zijn?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:55

maar hoeveel? wij hadden dat vrij ruim staan, en hebben dat terug moeten zetten naar 1000.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:57

Beide 2500 euro. Staat dit geregistreerd, aangezien ze het niet aan mij hebben gevraagd...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:00

Ik 1000. Gezamenlijk 1200 en vriendje 2000. En nog beiden creditcard. Tijdens de procedure heeft bf het nog verder opgehoogd naar geloof 5000. Is gunstig voor rentepercentage ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:09

hij gaf aan dat het meeteld als bkr registratie, ondanks dat we in de plus staan.

maarweet het verder ook niet hoor, we hebben het door de bank aan laten passen, paar bankafschriften gemaild en toen was het prima.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:11

Zou goed kijken naar je ontbindingsvoorwaarden. Vaak moet je van meerdere banken/verstrekkers een verklaring hebben dat ze je geen hypotheek willen verstrekken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:11

Is te zien in bkr ja.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:13

Hmm, dan had Aegon er blijkbaar geen problemen mee :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:14

Mootje schreef:

Zal ook afhangen van de hoogte van je hyp tov je max. Althans dat was bij ons zo.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:16

sita12 schreef:
okeej ik zoek lot genoten, huisje gevonden bod geaccepteerd meer dan genoeg salaris oke wilde graag voor kerst dat ging niet meer dus 23 januari. De bank was allemaal geregeld maar nu.... ze vallen over het feit dat mijn man lief een gedeelte van zijn salaris op de bank betaald krijgt en een gedeelte contant.
Hoe komen ze hier dan achter vraag je je af... nou door dat wij rood konden staan maar dit niet gebruikten hebben we dit af laten sluiten. bevestiging van de bank prima zou je denken. Niet dus dan willen ze jawel van een half jaar lang afgschriften zien een daar staat dus " deelsalaris" nu goed en wel al 2 weken bezig ( voor de kerst 1 en na de kerst en na oud en nieuw) maar ons voorbehoud loopt maandag af. dus moeten we dit gaan verlengen wilt de makelaar of verkoper dit niet zullen we moeten laten ontbinden :( en zijn we ons huisje weerkwijt??? grrr iemand dit wel eens mee gemaakt dat de bank zo moeilijk doet over een kredit dat nooit gebruikt is?

maar waar doen ze nu moeilijk over dat krediet, of dat een stuk van het salaris in zwartgeld of natura plaatsvindt?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:16

manzano schreef:
Mootje schreef:

Zal ook afhangen van de hoogte van je hyp tov je max. Althans dat was bij ons zo.

dat zal goed kunnen, vanwege de overbrugging zaten we er flink in.