Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:39

Xyris schreef:
Net bericht gehad van United Consumers dat mijn tarief omlaag gaat:

Huidig elektra
Normaal - €0,69845
Dal - €0,48347

Nieuw tarief elektra
Normaal - €0,39978
Dal - €0,37126

Huidig gas: €1,86711
Nieuw tarief gas: €1,37504

Ik ben zelden aangenaam verrast....

€1,375 voor gas..... ik heb vorige week een jaarcontract gas bij hun afgesloten voor €1,336. En €115 bonus op de jaarafrekening.

Vanaf nu bij 2 verschillende leveranciers: United Consumers voor gas €1,336 m2 en met stroom blijf ik bij Oxxio, waar ik al zit, zodat ik kan blijven salderen, maar na een telefoontje wél lagere prijzen kunnen bedingen voor een 6 maanden vast contract. Ik geloof 0,3normaal dal en €0,37 dal.

purny

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 20:49

Mijn contract loopt in februari af en ik kreeg ook een aanbod.
Ik heb het nog niet geaccepteerd kijk in januari wel verder

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-23 21:06

Hmm, dit was niet eens een aanbod, alleen een melding dat de prijzen omlaag gaan.

Zie wel dat er ook een aanbod staat voor 6 maanden vast, moet ze sowieso even bellen want ik snap niet helemaal waar de prijzen vandaan komen.

Afgelopen maand heb ik 217,- betaald. Er staat dat de huidige overeenkomst 201,95 is (hoe dan met die aanzienlijk lagere prijzen?) en met 6 maanden vast 210,81. En ik wil nu ook die lagere prijzen XD.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:02

Die prijzen vind ik fors aan zeg, ik betaalde de afgelopen 3 maanden bij essent €0.68 excl extra kosten (€1.1698 incl alles) voor gas, en dat gaat naar €0.62 excl alle extra kosten voor de komende 3 maanden. Stroom zat kaal op €0.201 en incl alles €0.327. Gaat met €0.01 cent omlaag de komende 3 maanden, dus dat scheelt weinig. Maar wat waren de prijzen bij jou de afgelopen 3 maanden hoog zeg, niet normaal :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 10:43

Zojuist een lang gesprek met de leverancier gehad. Vast is voor nu geen optie :n tarief is tot hun verbazing per vandaag omhoog gevlogen 1,50 voor gas 8)7 maar ook de per dag leveringskosten zijn met 4 cent verhoogd. Wat dus 365/366 dagen terug komt. (Daarover gaat nagevraagd worden waarom dat opeens zoveel hoger is en afwijkt van de rest)

Die tarieven zijn kennelijk opeens fors verhoogd ten opzichte van gister (gister was de gasprijs 1,32 kennelijk) omdat ook zij worstelen met die terug leverings kosten. Wat eigenlijk raar is, de gasprijs gaat flink omhoog omdat de stroom terug geleverd gaat worden :? . is de hele branch in afwachting van wat acm gaat zeggen of vandebron mag doorvoeren wat ze willen doorvoeren.

Variabel is voor nu hoger, daar ben ik op terecht gekomen nadat mijn vaste contract stopte. Ik ga nu over naar flex wat me voor gas de komende twee maanden in ieder geval 30 cent per m3 minder gaat kosten en 16 ct per kw minder maar wel ook minder teruglevering kwa bedrag maar dat verschil is kleiner dan het minder gaan betalen opleverd.

Ik ga nu maandelijks de tarieven in de gaten houden vanaf november en dan per maand kijken of ik terug ga naar variabel, flex of alsnog op vast over ga. Beide varianten zijn per maand/direct te wisselen. :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 14:55

Raar. Bij Anwb Energie is er weinig te merken van enig vermeende stijging in gasprijs per m3.
Sterker nog, vandaag is de prijs alweer lager dan gisteren en die prijs was alweer lager dan de dag ervoor.
Oftwel, Karuna, laat je niets wijs maken. Misschien is het tijd voor een andere leverancier?

Als je vandaag een contract afsluit bij Vattenfall voor enkel gas, obv 800 of 1.200 m3 per jaar, dan betaal je per m3 € 1,2599.
Greenchoice € 1,2927 per m3. Kijk maar na via Gaslicht.com.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:13

ik zat net te kijken en een vast contract voor een jaar (een half jaar gaat nu niet blijkbaar) is per m3 gas 10ct duurder dan mn huidige variabele tarief..
Ik wilde een half jaar...
Want als ik nu een jaar zou doen betaal ik deze prijs ook volgend jaar zomer.. dat is zonde denk

voor ons is een leverancier die we kennen, wat fijner dan een leverancier zoals Frank Energy ofzo, maar dat is gevoelsmatig

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:17

Ik snap het wel vanuit hun kant. Als je nu een vast contract afsluit sluit je er een af met de huidige prijzen. Dus prijzen die wellicht lager liggen dan in de toekomst.
Met een variabel contract betaal je straks de hoofdprijs.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 15:54

purny schreef:
Ik snap het wel vanuit hun kant. Als je nu een vast contract afsluit sluit je er een af met de huidige prijzen. Dus prijzen die wellicht lager liggen dan in de toekomst.
Met een variabel contract betaal je straks de hoofdprijs.

Dat hoeft niet ;)

Wanneer we wederom een zachte winter krijgen zullen de prijzen alleen maar harder gaan dalen en betaal je variabel minder dan bij een vast contract. Het is gewoonweg niet te voorspellen.

Ik heb sinds vorig jaar oktober een pelletkachel en 8 panelen, betaal nu variabel en laat dat ook zo voorlopig.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 17:06

Ik heb mijn gas door airco en beter opletten afgelopen jaar van 1300 naar 350 m3 terug kunnen brengen. Voor komende winter nog infro rood paneel voor het comfort.

De pijn van een evt. hoge gasprijs is dus niet meer zo voelbaar.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:17

EllyC schreef:
Ik heb mijn gas door airco en beter opletten afgelopen jaar van 1300 naar 350 m3 terug kunnen brengen. Voor komende winter nog infro rood paneel voor het comfort.

Hier wordt het ook de 1e winter met airco en ir paneel :+
Afbeelding
Afbeelding

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:24

Ik ben blij dat ik een vast contract hebt afgesloten voor een jaar in ieder geval. Misschien betaal ik straks wel wat teveel, maar de gasprijs gaat vast wel weer stijgen en anders zit ik er maar een jaar aan vast.

Overigens begrijp ik dat ANWB e.d. nu erg goedkoop zijn. Het is immers nog zomer, vrij lang licht, veel mensen hebben zonnepanelen en weinig vraag naar gas. Ik kan me oprecht niet voorstellen dat zij straks midden in de winter nog zo interessant zijn qua prijzen. Ik verbruik nu zo weinig gas in vergelijking met in de winter dat het verschil niet zou compenseren.

Maar goed. Wij betalen sinds het begin van het gedoe al teveel, want zaten bij Budget Energie die over de kop ging (dat 'geintje' kostte al veel geld) en sindsdien zitten we variabel. Oh, en we hebben een (na geïsoleerde) hoekwoning uit 1840 zonder zonnepanelen _O- :$

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 19:29

Nog even een update over mijn vloerverwarmingpomp, ik heb vandaag 0.01kwh uur verbruikt voor 1 pomp. Gister voor 19.00 al 1.5kwh. Dat schiet op :D

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:05

Ik was juist bang voor een verhoging van de gasprijzen in de zomer, want dat gebeurde verleden jaar, toen de voorraad voor de winter werd aangelegd en er dikke paniek was door de afgeknepen gastoevoer. Dit blijft tot nu toe uit. Ik ben echt nog steeds enorm blij met de overstap naar ANWB.

Prijzen 2022 met duidelijke piek in de zomer.

Afbeelding

En prijsverloop 2023.

Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:15

JenniferU schreef:
EllyC schreef:

Hier wordt het ook de 1e winter met airco en ir paneel :+
[ [url=m/rhPvEp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XhwEBb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd hoe het ir panel gaat bevallen! Wij hebben er ook serieus naar gekeken voor de studeerkamer (thuiswerken). Maar eerst een waterpomp en isoleren :-)

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:31

Paneel werd tegelijk met de airo geplaatst op 2 februari dit jaar, we vonden het toen ideaal en zagen ons gas verbruik zakken, hebben wel met led zodat we er zomers ook wat aan hebben.
Deze winter wordt de eerste volledige winter en daarna kunnen we gaan kijken hoeveel m3 gas we hebben bespaard dit jaar met elektrisch verwarmen. Contract loopt tot 1 jan 2024 dus ben heel benieuwd. Had een 3 jaar contract dus gaat zeker pijn doen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:37

Geeft het ook fijne warmte? Wij denken erover voor een studeerkamer van 3x2, zodat de verwarming niet aan hoeft. Dus als ik aan het werk ben daar bijvoorbeeld.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 20:41

Wij hebben hem boven de eettafel en vind het heerlijk, hadden normaal bijv tussen 06 en 07 de kachel op 18 gezet, nu gewijzigd naar 16 graden(nacht temperatuur) en ir aan op 20.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 21:34

Is er ook iemand hier die een infraroodspiegel in de badkamer heeft?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-23 22:10

beert schreef:
Geeft het ook fijne warmte? Wij denken erover voor een studeerkamer van 3x2, zodat de verwarming niet aan hoeft. Dus als ik aan het werk ben daar bijvoorbeeld.

Wij hebben het op ons thuis kantoor voor mn man. Met dezelfde reden als jij niet de hele woonkamer verwarmen terwijl hij op een klein kantoor boven werkt.
Het is een heel fijne warmte. Zelf vindt ik het fijner dan de cv. We hebben er nu zelfs een in de woonkamer boven de zitbank omdat het zo fijn voelt

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 07:14

Sanet schreef:
Is er ook iemand hier die een infraroodspiegel in de badkamer heeft?

Ja hebben wij ook, gebruiken m niet als echte verwarming want daarvoor geeft t te weinig warmte af vergeleke met t paneel beneden. Aar je voeld de warmte wel iets

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:10

Esther_r20 schreef:
beert schreef:

Wij hebben het op ons thuis kantoor voor mn man. Met dezelfde reden als jij niet de hele woonkamer verwarmen terwijl hij op een klein kantoor boven werkt.
Het is een heel fijne warmte. Zelf vindt ik het fijner dan de cv. We hebben er nu zelfs een in de woonkamer boven de zitbank omdat het zo fijn voelt

Dank je! Welk merk of iets hebben jullie? Of maakt dat weinig uit?

En hoe is het verbruik, weet je dat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:15

Ik vraag me af of je met die panelen boven je hoofd niet krijgt dat je hoofd zo verwarmd wordt. Daar heb ik altijd een hekel aan.... ik heb vorig jaar daaro voor het ('s avonds) aan het bureau werken gekozen voor een Stoov matje in de bureaustoel. Dan weet je zeker dat je vooral verwarmd waar het om gaat :)

Schoonmoeder heeft er ook 1 gekocht voor in de luie stoel en is er ook erg blij mee.
Nouja als ze er zelf in kan dan want stokoude kat is er ook nogal fan van _O-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:18

Ik heb mijn infrarood paneel onder mijn bureau staan, lekker warme voeten en benen. Nadeel is wel dat mijn handen alsnog koud zijn. Misschien moet ik ook een verwarmd toetsenbord of zo’n onderlegger ding, daar steun je toch het meest op met je handen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 09:28

Hier ook een Stoov <3
Maar ik wil ook graag een infrarood paneel aanschaffen deze winter. Eigenlijk zo’n mooie met een foto erop die als schilderij aan de muur hangt.