Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:06

Maar als je dat toch wilt, dan wacht je daar toch op? Je gaat toch niet op een appartement bieden wat niet helemaal naar je zin is?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:08

Ik kan me in deze markt voorstellen dat je al blij bent iets te kunnen kopen, al is het dan niet helemaal naar je zin.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:09

M’n buren gaan verhuizen naar een mooi vrijstaand huis. Alle bezichtigingen waren vol en zij hadden als enige een bod uitgebracht.

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 17:28

[quote="Fitzroy"]
Maar als je dat toch wilt, dan wacht je daar toch op? Je gaat toch niet op een appartement bieden wat niet helemaal naar je zin is?
[/

Ik lees meer dat het niet perfect is, maar wel aardig in de buurt komt.
De kans is ook aanwezig dat je droomhuis binnen een redelijke termijn niet te koop komt.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 19:39

Fitzroy schreef:
Hier prima ervaringen met de VVE. Ja, er mogen bepaalde dingen niet, maar dat weet je als je er gaat wonen. Ik vind de regels wel oké, anders wordt het echt een rommeltje.

Ik ervaar het net zo. Soms heb ik wel het idee dat bewoners denken dat het hetzelfde is als een woningcorporatie. Die geven dan burenruzies door en of het bestuur dat even op wil lossen. Of ze denken dat het bestuur ook een soort van conciërge is. Maar dat ligt meer aan de bewoners dan aan de VvE. De helft leest de regels niet en toen ik mijn huis kocht stond dat allemaal keurig in de brochure. Ik kon dus vooraf bepalen of het me aansprak of niet.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 22:55

Fitzroy schreef:

Klopt, maar door prive omstandigheden waar ik online niet op in wil gaan, heb ik tot februari om een woning te fixen. Ik wil het appartement heel graag hebben en ga dus zeker een bod uitbrengen. Maar mocht er nog iets anders groters komen voor die tijd en haalbaar om de hypotheek te regelen dan is dat mee genomen natuurlijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 23:32

O ja, tijdsdruk maakt het wel lastig. En dan is februari inderdaad kort dag.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 12:33

Marcella schreef:
Mijn oom heeft gehad dat de VvE er met de pot vandoor is gegaan.

Dan heeft iedereen wel zitten slapen, want normaal gesproken kan je met '1 handtekening' niet zulke grote bedragen overboeken. Wij hebben een professionele beheerder, een bestuur en een kascontrolecommissie.
Soms zijn mensen verbaasd dat iets niet mag, maar die weten dan eigenlijk gewoon niet wat een appartementsrecht is.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:25

Flying_Angel schreef:
M’n buren gaan verhuizen naar een mooi vrijstaand huis. Alle bezichtigingen waren vol en zij hadden als enige een bod uitgebracht.

Ja, door de gekte gaan mensen ook sneller kijken bij huizen waar ze uiteindelijk toch niet op gaan bieden.

Ik ga vrijdag kijken bij mijn droomhuis, zou toch wel erg mooi zijn als ik 2024 uitga met een huis.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:39

Wij zijn op een gegeven moment ook wel gaan kijken bij dingen die we op de foto's maar zo-zo vonden. Je weet nooit of het in het echt meevalt.
Meestal viel het niet mee, haha. Maar ik begrijp het wel.

Dat zou tof zijn Biks2!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 18:08

ik heb wel het huis gekocht destijds wat mij op de foto's echt helemaal niet aantrok, gewoon slecht op de foto,leek hokkerig en klein, terwijl het super ruim is. Mijn vader wilde perse dat we gingen kijken... hij had gelijk:)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 21:38

Wij gingen ook bij die mwah-gevallen kijken (vooral ook omdat mijn wensen te hoog lagen voor het budget :')) en ik zag dan allemaal mogelijkheden na een dikke ton verbouwing maar is dat haalbaar? Guess not. Uiteindelijk huis gaan kijken waar je even door de meubels en keuken heen moest kijken maar een plaaatje om te zien, prijs ook aangenaam. Bleek echt een heel fijn huis op een fijne plek. Geen spijt gehad (wel toen we moesten gaan verhuizen qua vermoeidheid en onzekerheid maar toch)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:23

Dat is het hè, Hutcherson. Ik zag die mogelijkheden bij mindere huizen ook wel, maar ook op een "mwaaah" huis moet je tegenwoordig overbieden, en dan ook nog voor een ton verbouwen zit er gewoon niet in.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 22:57

Precies. En een verbouwing is mentaal ZO heftig (als je niet in je oude huis of caravan kunt wonen).
Wij hebben nu een heerlijke woning met land voor de paarden, twee schuren in een dorp gekocht voor echt een keurige prijs. Slechtst twee muren eruit gehaald, andere keuken, vloer en plafond en behang. Nog wat dingetjes laten doen qua aanleg paddock en inloopstal maken. Oh en de kozijnen en ramen triple glass met 7 luchtkamers en zonnepanelen. Dat was wel een aanslagje op het budget.
Maar geen ton :')
Enige nadeel... 2 uur reistijd naar mn werk. Heb mn eigen bedrijf en die kan ik niet even oppakken en verhuizen. Al werk ik wel steeds meer op locatie bij mijn clienten dichterbij. Dat was de consessie die ik moest/moet maken. Maar als je dan weer thuis komt en het elektrische hek gaat voor me open.... Ja love it.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 08:37

Ik zie ook erg op tegen grote verbouwingen. Niet alleen qua kosten maar ook al het gedoe wat je ervan hebt. Ik zou zelf altijd een overbrugging willen maar dat is financieel best fors. Zeker als je maanden moet verbouwen. En dan nog moet je geen tegenvallers krijgen of vertraging, want je moet je huis uit op de afgesproken datum. Dat zou me zoveel stress geven dat ik het al snel het niet waard vind.
Ik droom van de staatsloterij winnen en dan een mooi spul kopen, dat helemaal verbouwen naar mijn zin en dan rustig mijn eigen huis eens te koop zetten. :D

Maar heb al 2 huizen laten gaan (niet geboden) omdat ik zag dat er best nog wat aan moest gebeuren en het dan gewoon te duur werd. Want je moet ook nog overbieden.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:26

mijn vriend en ik hebben 1,5 jaar geleden ons klushuis gekocht. We doen alles zelf, vandaar dat we ons ook geen tijdsdruk opleggen. We zijn direct er gaan wonen en pakken vertrek voor vertrek aan. Zo heeft het bed een half jaar in de woonkamer gestaan (omdat we de bovenverdieping aanpakten) en zijn we nu de keuken in de ''oude woonkamer vertrek'' aan het maken. Als dat klaar is verhuizen we alle spullen naar de keuken en gaan we daar wonen om de woonkamer weer aan te pakken. We zijn maar met z'n tweeën en dit gaat gelukkig erg goed :D Verbouwen is voor ons totaal niet heftig of zwaar, maar met kinderen kan ik me voorstellen dat het allemaal wel lastiger is.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:44

Jeetje, respect hoor Aight!
Stiekem droom ik van een echte jaren 30 woning die niet "ge-VT-wonendiseerd" is, maar aan de andere kant kan en wil ik echt niet klussen :+

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 10:51

Ons huis in augustus gekocht is hopelijk eind december/begin januari bewoonbaar. Ook echt een grote verbouwing geweest en we hebben heel veel zelf gedaan maar we hebben wel nog ons huur appartement ernaast wat veel rust geeft. De deur dicht trekken en thuis douchen en slapen is echt luxe. Alleen die dubbele lasten is wel even slikken elke maand.

Het is echt wel pittig en zwaar geweest op sommige momenten met alle weekenden, veel avonden klussen en ik regel ook alles zelf zonder aannemer. Dus koop zelf materialen in, plan en regel bouwlieden en zit bovenop de planning en budget. Ik werk in de bouw dus dit is een fijne voorsprong, en een bevriende projectleider denkt en kijkt afentoe wel mee wat super fijn is. Maar het hele avontuur en straks ons 'droom' huis is het meer dan waard. Nu de laatste loodjes en het afwerken gaat veel tijd in zitten maar we kunnen niet wachten om te verhuizen *\o/*

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-24 17:04

Wij hebben sinds juli de sleutel van onze bouwval boerderij en 1 april moeten we ons huidige huis uit. Dan hopen we in een keet te kunnen wonen met onze 3 jongens. Op dit moment zijn we nog bezig met slopen en vergunningen.

Ik vind nu de dubbele lasten pittig, met de stijgende huizenprijzen durfden we het aan om langer dubbele lasten te hebben, dat pakte zo uit als we gehoopt hadden. Maar ik hoop echt dat we snel de eerste fase af hebben en we er kunnen wonen. Fase 2 (onze slaapkamer, badkamer en bijkeuke) en fase 3 (appartement) komen later dan wel.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 13:48

Respect hoor voor de mensen hier met een klushuis en dan alles zelf doen. Ik zou dat heel graag willen kunnen, maar mijn man heeft twee linkerhanden dus ergens bij aanhaken is in mijn geval niet mogelijk.

Vorige week een eerste bezichtiging voor een rijtjeshuis gedaan (wonen nu met 3 kids op een flat) maar ik vond het ontzettend onpraktisch ingedeeld en daardoor een kleine woonkamer. Ook moest echt ALLES gedaan worden. Dus ik heb niet geboden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:22

Wat jammer Muppett, hopelijk volgende keer beter! Hoe groot is je flat?

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 14:41

Klussen kun je met hulp van youtube en de instructievideo's van karwei en gamma enzo echt best wel leren. Niet alles, maar dingen als behangen, laminaat of pvc leggen, een lamp ophangen, schuren en schilderen, gordijnen ophangen, een kraan vervangen enz is echt prima te doen. Als je echt gaat verbouwen of renoveren, wordt het al snel ingewikkelder, maar voor dat soort basiswerk laat ik een huis niet schieten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 15:01

Laminaat leggen is helemaal niet zo moeilijk. Maar ben zelf redelijk handig.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 16:57

Konstantine schreef:
Wat jammer Muppett, hopelijk volgende keer beter! Hoe groot is je flat?

Onze flat is 80 m2. Heel fijne flat hoor, 3 slaapkamers dus mijn 3 kinderen passen er wel in, maar het is krapjes qua bergruimte. We huren wel een deel van een garage voor onze bakfiets en een opslagbox voor een hoop boeken.

Die klussen die jij noemt Tink89 zijn inderdaad prima te doen. Maar stucen, egaliseren en een keuken plaatsen bijvoorbeeld of een zolder isoleren, dat kunnen wij niet...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 17:11

Dat soort klussen zou ik inderdaad niet zonder ervaring aan beginnen.
Ik kan me voorstellen dat je bergruimte tekort komt, een rijtjeshuis heeft toch vaak een trapkast, zolder, eventueel ruimte achter de knieschotten, de mogelijkheid je schuur te vervangen/uitbouwen. Bij een appartement is het wat het is, je plaatst niet even een uitbouw :+