Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 11:56

Een mooier resultaat heeft niet alléén met de kwaliteit van de verf te maken ;)
En als je liever wat vaker tegen een ander kleurtje aan wilt kijken is goedkope verf een goede optie.

@zonnebloem: mij lijkt het leuk om de wand en behang van de gang/hal door te trekken in de wc. Met een goede afwerklaag is die prima schoon te houden.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 12:11

Zijn hier ook mensen die zelf spackwerk met een grove korrel glad gemaakt hebben? Mijn hele huis heeft van onder tot boven, muren en plafonds, zo'n grove structuur. Zo heb ik het destijds gekocht maar ik ben er nu wel op uitgekeken. Voor de benedenverdieping overweeg ik wel om het professioneel glad te laten strijken, maar de slaapkamertjes boven zou ik misschien zelf nog wel willen proberen onder het mom van kostenbesparing.

Ik heb alleen nog geen idee hoe en als ik er emmers vol Albestine muurglad tegen aan moeten rollen, misschien is een professioneel bedrijf dan niet eens zoveel duurder :+

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-26 16:33

Wij hebben het destijds met de albestine muur glad gedaan. Ter voorbereiding van het behangen. Maar Stucadoor maakt het wel veel mooier hoor.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:07

Iedereen bedankt voor het meedenken over ons toilet. Ik wilde heel graag een donkerblauwe tint, helaas wilde mijn man geen blauw. We gaan nu voor Sturdy Leaf van Flexa.

Morgen denk ik de verf alvast halen en kijken wat voor plankjes we willen. Lamp is ook al uitgezocht.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 21:40

Die hebben wij ook in de wc. Mooie kleur!

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 18:03

Zijn er hier mensen met goud of koperkleurige kranen met name in de badkamer en hoe houden deze zich?
Ik vind het zo mooi maar ook zo bang dat het een groot kras festijn wordt. Het zou wel gaan om grohe/hans grohe kranen mocht dat nog verschil maken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 18:37

Hier geen krassen (op koper), maar het is wel wat meer poetswerk.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 18:50

_Lorette_ schreef:
Hier geen krassen (op koper), maar het is wel wat meer poetswerk.

Hmm ik had eigenlijk niet verwacht dat je er sneller vuil/kalk op zou zien maar dat is zeker iets om mee te nemen dan.

Durf jij er een schuursponsje op te gebruiken en gewoon schoonmaakmiddel of ben je er extra voorzichtig mee?
Hoe lang heb je de kraan al en is het een bepaald merk?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 19:23

Is het dan echt koper? Want dat oxideert uiteindelijk. En/of het ontwikkelt een patina.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 19:36

Meestal als mensen het over koper hebben bedoelen ze eigenlijk messing. Dus dat wil ik ook eerst weten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 19:38

Malenka schreef:
Meestal als mensen het over koper hebben bedoelen ze eigenlijk messing. Dus dat wil ik ook eerst weten.

Ja, of brons.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 21:27

Wispeltuur schreef:
Zijn er hier mensen met goud of koperkleurige kranen met name in de badkamer en hoe houden deze zich?
Ik vind het zo mooi maar ook zo bang dat het een groot kras festijn wordt. Het zou wel gaan om grohe/hans grohe kranen mocht dat nog verschil maken.

Wij hebben goud/brass, vind het heel mooi! En vlekken vallen niet op erop zoals bij zwart

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 21:32

Ik in de keuken, koperkleurig. Blijft top, geen kras er op.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-26 21:47

_San87_ schreef:
Is het dan echt koper? Want dat oxideert uiteindelijk. En/of het ontwikkelt een patina.

9 van de 10 kranen hebben een pvd coating dus ik ga er vanuit dat mensen het daar over hebben, kranen die echt volledig van koper zijn zijn volgens mij ontzettend prijzig en behouden hun mooie koper kleur inderdaad niet.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-26 10:57

_San87_ schreef:

Vermoedelijk zoals ze zegt koperkleurig, dus gewoon rvs met een koperkleurtje ;-)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 11:42

Ik kom even binnenvallen, wat betreft Grohe zegt bij ons de badkamerboer dat ze Grohe niet meer zo geweldig vinden qua kwaliteit en de hogere prijs het eigenlijk niet meer waard vinden.

Grappig dat groen, mijn ouders willen er een keuken in en ik zit bij ons ook ernstig te overwegen om een deel van de muren van het nog te bouwen huis, groen te gaan maken. Zit wel nog met de werkbladverlichting want hoe maak je daar iets leuks van.... we hebben altijd gewoon verlichting onder bovenkastjes gehad maar nu moet het zoiets gaan worden :=

Afbeelding

Toch maar eens gaan kijken voor hulp bij een lichtplan maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar...
ben bang dat ze bij een verlichtingszaak dan toch aansturen op een stijl die niet goed voelt... -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 11:45

Goh, welk merk raden ze tegenwoordig aan dan? Ik weet wel dat ze bij Grohe verschillende lijnen hebben met heel verschillende kwaliteit

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 11:48

Niet echt specifiek iets. Maar de opmerking was dat het Grohe van vroeger, dat er echt bovenuit sprong qua kwaliteit / duurzaamheid, niet meer zo is in hun ervaring. Ik weet verder natuurlijk ook niet of andere partijen het anders ervaren, het is maar 1 mening zeg maar ;)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 12:22

Nee snap ik, ik was gewoon benieuwd of er een nieuwe ster aan de top staat naar hun profi mening :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 12:42

_Lorette_ schreef:
Wij zijn sinds onze verbouwing echt in een rommelfase beland met ons interieur. Zo nu en dan komen we er eindelijk aan toe om iets te vervangen of af te ronden. Na meer dan een jaar op een noodbankje was ik het helemaal zat en heb ik laatst gezegd dat we op die dag een andere bank zouden gaan kopen. Want ik zat maar steeds met een baby op een gare bank te voeden. En ja, dan moet er eigenlijk ook weer aan ander kleed, andere salontafel (is ook een soort van noodoptie met een ronde rand voor het moment dat de oudste ging lopen en niet heel handig was :+ ) en zo gaat het maar door. Ik vind het best lastig om te moeten kiezen tussen praktisch/verstand en mooi. Ik wil bijvoorbeeld wel een andere eettafel, maar heb nu 2 kleine kinderen. Het is verstandig om het eerst zo te laten. Herkennen jullie dit? := De lichte bank die ik graag wilde is al mislukt, maar ik begin er langzaam aan te wennen. Dit vloerkleed is te klein, maar de kleur is wel praktischer dan de andere optie die we hebben. Pfff.

[ Afbeelding ]

Ik vind dit lichte met die bank echt heel mooi! Jij zelf dan niet?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 14:38

@pmarena: ik vind zo’n railsysteem heel tof. Dit kan je ook combineren met spotjes boven het werkblad en hanglampen boven de tafel.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 15:49

pmarena schreef:
Niet echt specifiek iets. Maar de opmerking was dat het Grohe van vroeger, dat er echt bovenuit sprong qua kwaliteit / duurzaamheid, niet meer zo is in hun ervaring. Ik weet verder natuurlijk ook niet of andere partijen het anders ervaren, het is maar 1 mening zeg maar ;)

Zo'n 12-13 jaar terug was dat al inderdaad. Hans Grohe was toen (nog) wel goed/werd wel aangeraden.

Wat nu de "go-to" merken zijn weet ik niet.

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-26 23:59

Sintara schreef:
Goh, welk merk raden ze tegenwoordig aan dan? Ik weet wel dat ze bij Grohe verschillende lijnen hebben met heel verschillende kwaliteit

Bij ons raadde de badkamerzaak specifiek Hans Grohe aan, hij zei dat de service en kwaliteit heel goed was.
Ik heb er zelf echt totaal geen verstand van. :')

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-26 08:26

pmarena schreef:
Ik kom even binnenvallen, wat betreft Grohe zegt bij ons de badkamerboer dat ze Grohe niet meer zo geweldig vinden qua kwaliteit en de hogere prijs het eigenlijk niet meer waard vinden.

Grappig dat groen, mijn ouders willen er een keuken in en ik zit bij ons ook ernstig te overwegen om een deel van de muren van het nog te bouwen huis, groen te gaan maken. Zit wel nog met de werkbladverlichting want hoe maak je daar iets leuks van.... we hebben altijd gewoon verlichting onder bovenkastjes gehad maar nu moet het zoiets gaan worden :=

[ Afbeelding ]

Toch maar eens gaan kijken voor hulp bij een lichtplan maar ik weet eigenlijk niet zo goed waar...
ben bang dat ze bij een verlichtingszaak dan toch aansturen op een stijl die niet goed voelt... -O-

Wij krijgen een koof met spotjes boven de keuken om goed licht te krijgen.