Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:40

Hier ook dingen als internet/tv, energie, verzekeringen, adreswijzigingen, bepaalde afspraken die we moesten maken bv. voor de vloer, busje regelen, naar de stort, vrij vragen voor de verhuizing, huidige huisbaas inlichten, bank en andere meubels bestellen, verf en klusmateriaal in kaart brengen en bestellen wat we nog missen, rekening dingen die we nog moeten regelen...

Dat soort dingen. Dus ook veel kleine zaken die niet veel tijd kosten maar die we niet moe(s)ten vergeten. Niet zoveel echt klus gerelateerde dingen, maar meer dingen die we moeten/willen regelen voor de verhuizing, dus het meeste is al gedaan. Het is vooral voor mezelf omdat ik het fijn vind om overzicht te hebben wat we per week ongeveer willen regelen. Dan hoeft het niet in 1x allemaal. :)

Ik heb ook nog een lijstje voor dingen die we willen doen in het huis, maar daar kijken we dan wel weer naar.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:58

Hier is de hele planning ook al in kannen en kruiken. Wanneer de schilder komt, de bank wordt geleverd, de vloer boven wordt geleverd, wie wat en wanneer helpt om te verhuizen en schoonmaken. Verf heb ik allemaal al op voorhand al besteld voor boven (want beneden komt een bedrijf) en staat ook al klaar om verhuisd te worden. Zelfs alle materialen/kwasten etc. heb ik al lang en breed in huis en het huis is al zo goed als ingepakt en nu wel erg kaal. Hoe bedoel je voorbereid? :D

Steenbok12

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:59

Ochja goh dat soort dingen moet ook allemaal.... niet eens aqn gedacht haha

Sanne_Visser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:23

Haha, ik doe niet zoveel. Ik weet hoe en wat ik wil met verhuizen, schoonmaken uiteraard en dan vooral eerst even zien. Schilderen hoeft niet daar het hele huis ‘gewone’ muren heeft en niet zijn gestuct. Voor nu wil ik dat houden. Als we er zitten kunnen mensen komen voor offerte vloerverwarming, nieuwe vloer, nieuwe keuken etc. Maar ik ga daar de erfgenamen nu niet lastig mee vallen qua meten. :) Enkel de rietdekker is besteld voor onderhoud, maar die komt pas wanneer het mooi weer is.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:31

Dat kan natuurlijk ook. :) Wij hebben wel al gekeken naar vloeren en wat stalen uitgekozen. Voor het inmeten hebben we alvast een afspraak gemaakt voor de eerste week nadat we de sleutel hebben. Dan hebben we snel de offerte. We hopen dat de vloer dan snel besteld en gelegd kan worden.

Wij verhuizen ook bijna meteen dus dan is het wel fijn als er snel een nieuwe vloer is!

Het zou leuk zijn als de bouwmarkten dan weer helemaal open mogen. Dat maakt het wel makkelijker om snel even iets op te pikken.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:41

Hoe hebben jullie dat gedaan dan?
Want als je bv een schilder wil laten komen, zal hij toch het huis moeten zien voor een offerte?

Lopen wij nu ook tegen aan( beetje op de zaken vooruit denkend)
Tijdens de bezichtiging zag het er allemaal netjes uit
Maar je weet niet of er kleur verschil is als het leeg gehaald is, door bv schilderijen enzo
Als je een schilder laat komen op dag van oplevering kan die echt niet de volgende dag aan t werk natuurlijk

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 17:49

Je kan natuurlijk de verkopers vragen of je een keer langs mag komen met een schilder oid, maar dan zullen er idd nog wel meubels staan. Daarom hebben wij zsm een afspraak gepland voor het inmeten van de vloer zodra we de sleutel hebben, maar daar zullen vervolgens vast nog wel een paar weken overheen gaan ivm bestellen en hun beschikbaarheid. Conclusie eigenlijk heb ik geen goede tips. _O-

Verven doen wij zelf dus daar starten we meteen mee de dag na de sleuteloverdracht.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:15

Ja ik heb ook bedacht zelf te kunnen verven.
Mijn vriend denkt er echter anders over :+

Nouja eerst maar de hypotheek rond, dan de volgende stap :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 18:37

Wij verven ook zelf! Wel met hulp van vrienden en familie. We gaan twee verdiepingen schilderen... Hebben er ook wel 5 dagen voor uit getrokken!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:28

Het gaat om de muren toch Elaine?
Dat zou ik persoonlijk ook zelf doen, ik denk dat het een duur geintje is terwijl het goed te doen is.
Al kan een offerte laten maken natuurlijk altijd :')

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:51

Sem_ schreef:
Je kan natuurlijk de verkopers vragen of je een keer langs mag komen met een schilder oid, maar dan zullen er idd nog wel meubels staan. Daarom hebben wij zsm een afspraak gepland voor het inmeten van de vloer zodra we de sleutel hebben, maar daar zullen vervolgens vast nog wel een paar weken overheen gaan ivm bestellen en hun beschikbaarheid. Conclusie eigenlijk heb ik geen goede tips. _O-

Verven doen wij zelf dus daar starten we meteen mee de dag na de sleuteloverdracht.

Wij hebben het huis én de schilder overgenomen van de verkopers :D Hij weet wat er nu op de muur zit en is er al een keer geweest. Daarentegen zijn de muren gestuct en wil ik het streeploos op de muur hebben, dus gaat de schilder de benedenverdieping verven en wij zelf de andere twee verdiepingen. Scheelt ook wel heel veel gedoe hoor, een schilder...

Verder heb ik wel een keer een afspraak gemaakt om raamdecoratie in te laten meten door een bedrijf; je moet wel, anders loop je al die maanden/weken vast. Ik kan er namelijk echt niet tegen om pas alles te regelen als we de sleutel hebben :+

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:55

Zo eindelijk tijd om een update te geven. Vorige week woensdag zijn wij bij een huis wezen kijken en gister hebben wij een bod uitgebracht. Begin van de middag kregen wij te horen dat het bod is geaccepteerd! Wij zijn super blij want het is echt ons droomhuis!

Toevallig vanmiddag ook een waardebepaling gehad voor onze huidige woning en dat viel niet tegen dus die gaat ook binnenkort de verkoop in!

Wat betreft verven, wij hebben afgelopen week alle deuren en kozijnen opnieuw geverfd, nou dat gaan we in het nieuwe huis mooi uitbesteden haha. Wat een rot klus. Maar als het enkel om muren gaat zou ik het wel zelf doen!

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 19:59

@ Christadk : van harte!!! Dat is goed nieuws *\o/* Wanneer is de overdracht?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:01

Gefeliciteerd!! *\o/*

Nou, onze hypotheekaanvraag is de deur uit. Hopelijk snel uitsluitsel. Adviseur stond er nu ook wel positief in gelukkig, maar blijft spannend.

Wij gaan overigens ook zelf verven, binnen dan. Er moeten ook kozijnen gedaan buiten, dat besteden we lekker uit. Maar dat komt wel als we er in zitten.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:12

Lieszje schreef:
Het gaat om de muren toch Elaine?
Dat zou ik persoonlijk ook zelf doen, ik denk dat het een duur geintje is terwijl het goed te doen is.
Al kan een offerte laten maken natuurlijk altijd :')

Ja indd de muren en in de slaapkamer zit er een balk of iets tegen t plafond aan,
Maar ook dat moet zelf te doen zijn opzich

@christadk: gefeliciteerd!!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:18

Fijn als je het kan uit besteden maar schilderen vind ik nog de minst erge klus. Het is best duur en wat wat betreft steek ik liever zelf de handen uit de mouwen. Wel besloten te investeren in goede verf. Nu hadden we maar een huur flat maar wil straks alles wel goed hebben. Schijnbaar is er ook goed afpoetsbare verf. Handig voor kinder vingers? Haha

Gefeliciteerd simone!! Heb je een linkje? Viel het overbieden mee? En al enig idee van sleutel overdracht?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:21

Ik zou het zelf doen Elaine :o
Zou eerder kozijnen uitbesteden dan muren of plafonds :P

Ik gebruik altijd muurverf van Zero (blauwe emmers). Is wat duurder maar echt goede kwaliteit. Dekt goed en bij een vlekje haal je het er zo weer af zonder de verf te beschadigen.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:29

Alle kozijnen zijn in 2019 vervangen voor kunststof, dus die hoeven gelukkig niet.
Vrienden en familie hebben gelukkig wel aangeboden te helpen.

ChantalSmook: echt? Dat is best handig! Hier geen kinderen, maar zelf wat onhandig waardoor ik snel tegen een muur aan loop (thans in ons huidige huisje dan )

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:30

Dat is lekker Elaine!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:33

Gefeliciteerd Christa , fijn

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:35

_Elaine_ schreef:
Alle kozijnen zijn in 2019 vervangen voor kunststof, dus die hoeven gelukkig niet.
Vrienden en familie hebben gelukkig wel aangeboden te helpen.

ChantalSmook: echt? Dat is best handig! Hier geen kinderen, maar zelf wat onhandig waardoor ik snel tegen een muur aan loop (thans in ons huidige huisje dan )

Ja schijnbaar. Even gegoogled. Op deze site staat zelfs een filmpje met wat ze beweren haha. Zelf geen ervaring mee maar wel een dreumes rondlopen die al heel wat muren hier gespetterd heeft met eten enzo. Haha

https://www.verfwebwinkel.nl/blogs/verf ... -muurverf/

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:45

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 20:57

Wij hebben afwasbare verf in de keuken. Het zit er al jaren, heel handig. Vooral bij het koken

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:07

Zelf schilderen is ook een optie, maar streeploos is zó moeilijk en echt wel een harde eis van ons. Daarom laten wij het maar lekker doen en kunnen wij ondertussen weer andere zaken oppakken :)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 21:28

Gefeliciteerd iedereen met hun nieuwe huizen.

balen voor de mensen die steeds ernaast grijpen..

Sorry dat ik niet veel reageer... maar weinig tijd ervoor, maar volg het wel..

1 april krijgen wij de sleutel van ons huis er moet heeel heel veel gebeuren.

Afbeelding

Eigen huis is nog niet verkocht
Laatst bijgewerkt door melanie20 op 16-03-21 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt