Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:16

Nog iemand interesse in een vergelijkingslijstje AH - Lidl - Jan Linders?
Ik heb de afgelopen weken ook een excel bestandje bijgehouden, en de spullen die ik bijna wekelijks nodig heb staan erin, op groente/fruit na.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:19

8nnemiek schreef:
Nog iemand interesse in een vergelijkingslijstje AH - Lidl - Jan Linders?
Ik heb de afgelopen weken ook een excel bestandje bijgehouden, en de spullen die ik bijna wekelijks nodig heb staan erin, op groente/fruit na.

*stille meelezer*
Ja, graag :j

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:22

Hier ook een meelezer die geinteresseerd is in het overzicht :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:35

Grr, photobucket is belachelijk iPad-onvriendelijk _-:(
Even zien of dit werkt:
Afbeelding
De streepjes betekent dat ze het niet verkopen.. En de lege vakjes moet ik nog invullen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:56

Jaa hier ook!

Kaart samen met opa geactiveerd! Vanmiddag eens kijkben benieuwd.ben

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 10:58

grappig dat sommige dingen bij lidl niet goedkoper zijn he.vaak vind ik wel dat de kwaliteit van lidl beter is dan de ES variant bv. Heb je ook gekeken naar de inhoud van verpakkingen?
Ik heb ook dingen die iks tandaard bij AH meeneem omdat ik weet dat ze daar goedkoper zijn. Voor andere dingen is het zeker de moeite waard om naar de lidl te gaan.
zuivelspread/cottage cheese bv :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:00

Klopt :j Lidl heeft niet alles wat ik nodig heb, maar omdat veel producten wel goedkoper zijn loont het wel om naar twee of drie winkels te gaan voor de boodschappen. Kwaliteit van Lidl is vaak prima idd, maar brood, vleesvervangers, fris en chips vind ik weer helemaal niks daar.. Zo heeft de Lidl sowieso heel weinig aan vleesvervangers, die haal ik dus bij de AH.. En voor brood ga ik weer naar de Jan Linders, die hebben heerlijk, gezond zuurdesem brood, vers gebakken :9 en veel lokaal geteelde producten en dr Foots frisdrank :9
En dan nog aanbiedingen in de gaten houden.. Jan Linders heeft vaak 50% korting of 1+1 gratis acties.
En zo hou ik me wel bezig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:56

Lidl is voor mij helaas te ver , 20 minuten lopen met boodschappen of slingeren over de weg op fiets.

Bij jumbo weer bespaard , vlees van vandaag en lag nog pakje salami in een geparkeerde winkelwagen :o . Ook goedkoop muisjes en padden gehaald voor als er vanavond kinderen komen. Kaas en nog wat kip , nu nog aardappelen en wat kleine dingetjes. Over 9 dagen weer geld en heb nog 12 euro vermoed ik

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:18

Aardappelen zijn bij de AH in de bonus Takkie_muis!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:19

Vorige keer dat de aardappelen bij de AH in de aanbieding waren, waren ze bij ons bij de Lidl alsnog goedkoper. Dus is wel de moeite waard om even te vergelijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:20

Kruimig of vastkokend? , zaterdag ga ik naar ouders daar is de lidl veel dichterbij eventueel :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:21

Ik had de kruimige bij de Lidl, vind ze heel goed te eten. Maar ik ben niet zo super kritisch qua aardappels ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:28

Ik wel dus |o , kruimig vindt ik niet zo . Voor stamppot wel , vastkokend zit meer smaak aan . Gebruik ook geen zout zo beetje vastkokend is wel fijn , even gekeken het is licht kruimig.. Zal even vergelijken zaterdag met de lidl , haal ze normaal bij de jumbo. Had niet genoeg bij me om ze gelijk mee te nemen

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 14:53

Deze maand dusdanig zuinig aan gedaan met boodschappen dat ik 200 euro extra apart heb kunnen zetten, altijd lekker!

Ik heb nog slavinken liggen en speklapjes, moet nog even bedenken wat ik daarbij zal eten. Hebben het vlees gekregen, maar eten zelf weinig aardappelen (vinden we allemaal niet zo lekker) dus even denken wat er nog meer bij kan.

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 17:56

Speklapjes kunnen prima met rijst :j

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:44

DebGizmo schreef:
Deze maand dusdanig zuinig aan gedaan met boodschappen dat ik 200 euro extra apart heb kunnen zetten, altijd lekker!

Ik heb nog slavinken liggen en speklapjes, moet nog even bedenken wat ik daarbij zal eten. Hebben het vlees gekregen, maar eten zelf weinig aardappelen (vinden we allemaal niet zo lekker) dus even denken wat er nog meer bij kan.

Wauw dat is echt veel! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:29

Goed beziiiig!

Ik heb vandaag boodschappen gedaan bij de ah! Gratis ui, champignons, ham en heb parika ek kaas gekocht was 2,- kwijt haha, en weer twee dagen eten!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:47

Gratis? Zagen ze er zo slecht uit oid?

Ik had vorige week 2 zakken boerenkool die en in de bonus en met 35 procent korting waren ivm datum. Dus uiteindelijk 2 zakken voor 62 cent.
60 cent aan aardappelen erbij en 2.58 voor spekjes.
3.80 voor een grote pot stamppot waar ik 5 keer van kan eten, jummmmmm!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 19:52

Postcode loterij kaart haha!
Oh, doe je goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 20:12

Vorige week 3x bij ouders gegeten , deze week wordt het 2x :') . Heb nog 2 vijfjes voor 8 dagen!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 23:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:41

Bitterballen in de oven? := , drempelvrees bitterballen horen gewoon uit de frituurpan :P

Heb even eten gehaald , 2 kippetjes ipv 3,10 nu 1,55 (met datum van vandaag) . C1000 had alleen dure aardappels , dus zakje schijfjes gehaald. 425 gram voor een euro dus 2 keer opbakken is 50 cent , en broccoli was maar 60 cent kan ik prima 2 dagen van eten is 30 cent. Dat samen met kippetje maakt het een dure maaltijd :') van 1,65 :D XD . zaterdag bij ouders eten . Morgen kan ik weer aardappelen opbakken met resterende broccoli , en vlees uit de vriezer . Zondag iets makkelijks , maandag kip tandoori en dinsdag ook lekker met rijst :9 . Dan woensdag en donderdag nog :)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:44

Wij gaan de bitterballen uit de oven, als het mee zit, dit weekend uitproberen :D
Wij hebben geen frituur....slechte ervaringen mee O:) (ligt meer aan ons dan aan de frituur := )

Verder zit ik nog elke week tussen de 35-40 euro aan de boodschappen voor 3 personen + 5 euro van het groente/vlees/fruitpakket van mijn man zijn werk.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:47

echt netjes hoor nientje! is dat dan enkelt eten of ook luiers ed?