[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 19:36

Dat laatste is normaal gesproken erg pijnlijk voor een keukenboer :+ Succes!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:29

Manzano: Veel plezier en goede zaken! ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:05

Even ego-vraag:

Wie heeft ervaring met combi-magnetron en met name jullie ervaring met de ovenfunctie en het formaat.

Ik twijfel enorm tussen losse echte oven en aparte magnetron.
Combi is kleiner en vraag me af of je daar last van hebt en of je bijv die moet laten afkoelen voor je de magnetron kan gebruiken etc.

Anderzijds scheelt het een apparaat in de keuken (en dan kan de vriezer in de keuken ipv elders).

Kortom dilemma!!!
(en morgen moeten we het weten ;))

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:12

@manzano heb zelf een goede combimagnetron en kan de magnetron meteen na de oven gebruiken, zonder dat hij af moet koelen, maar met meteen opnieuw de oven gebruiken moet hij wel koelen, of van te voren de tijd ruimer instellen. Wel is hij een stuk kleiner dan een gewone oven en dat is vooral lastig als je bijvoorbeeld 2 pizza's tegelijkertijd wil bakken. Daarnaast is het met bakken van taarten en ovengerechten altijd even proberen op welke temperatuur en tijd je het beste resultaat hebt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:14

Ja! Die heb ik!
Maar welk merk.. daarvoor zou ik richting kelder moeten. Ik had een grote (dure) combi-magnetron. Ideaal ding. Met zo'n ronddraaiend plateau dus ovengerechten worden heel mooi rondom even gaar. Magnetronfunctie is handig voor ontdooien, verder gebruikte ik hem bijna niet.
Of je de oven af moet laten koelen voor je hem weer als magnetron moet gebruiken.. geen idee? :=

Nu heb ik een ingebouwde oven in m'n keuken en aangezien ik bijna geen magnetron nodig heb staat mijn hele mooie combi te staan in de kelder :+ Huisgenoot wil hem heel graag terug in de keuken maar dan moet er weer een meubeltje voor komen, wil het bakbeest niet op het aanrecht hebben.

Ik heb er in ieder geval wel heel veel plezier van gehad in mijn vorige huis :j

Edit: :)* ik heb een LG :j

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:27

manzano schreef:
Even ego-vraag:

Wie heeft ervaring met combi-magnetron en met name jullie ervaring met de ovenfunctie en het formaat.

Ik twijfel enorm tussen losse echte oven en aparte magnetron.
Combi is kleiner en vraag me af of je daar last van hebt en of je bijv die moet laten afkoelen voor je de magnetron kan gebruiken etc.

Anderzijds scheelt het een apparaat in de keuken (en dan kan de vriezer in de keuken ipv elders).

Kortom dilemma!!!
(en morgen moeten we het weten ;))

Ikke!

Ik had een combi oven in ons eerste huis. Toen ik weer voor een keuken koos, heb ik gekozen voor een losse oven en een losse magnetron. Ik merkte dat ik voornamelijk de oven gebruikte. De magnetron werd er één met een erg goede ontdooifunctie. Ik greep regelmatig mis in mijn keuken. Dan stond de ovenfunctie aan en kon ik niet even iets opwarmen in de magnetron. :+ Ook heel irritant idd als je toestel moest afkoelen als je 'even' magnetron wilde gebruiken. Dat moest bij mij ook. Ik had hiervoor een losse siemens oven en magnetron. Beiden bevielen me prima. Ik persoonlijk vind eten uit een 'echte' oven lekkerder. Ik bak graag lasagne, appeltaart, aardappelschotels enzo. Croissants. Met een combi worden vooral de laatsten nogal plakkerig. Ook de lasagne vind ik lekkerder uit een echte oven.

Vandaar dat ik nu een Fratelli heb staan. Dat is een toestel met een grote en een kleine oven. Ik geniet er met volle teugen van en de kids ook. Koekjes lukken er ook prima mee.

Wat ik je aanraad, is dat je eens goed kritisch kijkt naar je kookgewoontes. Aan de hand daarvan kan je het beste bepalen hoe of je het wil. Een magnetron is tegenwoordig echt niet zo duur meer. En ik kan beter zonder magnetron inmiddels, dan zonder oven. :') Mss heb ik er binnenkort één in de aanbieding t.e.a.b. Als ik een nieuwe keuken heb. :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:04

Haha nou ik heb 2 magnetrons hoor. Maar alles wordt inbouw, dus daar heb ik niks aan ;)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:18

Tzt wil ik ook weer inbouw en niet meer zo'n draaiknop. Ik kan daar niks mee. Dan is de melk overgekookt, dan weer niet. Doe mij maar een digitale klok! En tzt overweeg ik serieus weer een Siemens. Die ontdooifunctie, echt geweldig. 2 magnetrons? Hoe werk jij er dan mee?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:22

Niet specifiek maar ik heb ze toevallig.
Heb een combi met grill die je gewoon met digitale klok kan instellen. Heb altijd aparte oven erbij gehad.

Momenteel zou ik ook wel vooruit kunnen met een goeie inbouwcombi, maar probeer ook vooruit te denken en kijken. Wellicht zijn wensen dan anders (bijv met kids ofzo)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:36

Absoluut! Nu ik kids heb, worden er regelmatig koekjes, cakejes, worstebroodjes, appelflapjes en nog meer van die ongein gebakken. Dan is een 'gewone' oven echt ideaal! Kids vinden dat echt geweldig! En in een magnetron mocht je vroeger geen mamamelk verwarmen. Tegenwoordig wel. Ik vond dat echter niet verantwoord. Er blijft straling vanaf komen en men kan wel beweren dat het onschadelijk is, maar ik geloof dat nooit zo snel. :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:41

Ja daarom, dus dat wil ik wel meewegen buiten m'n eigen gebruik nu om (ben totaal geen keukenprinses haha).
Geen idee of er überhaupt ooit kids komen, maar is ook balen als je dan spijt krijgt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:56

Mijn schoonouders hadden een combi-oven met ingebouwde magnetron van Bosch.
Niet de goedkoopste maar dat ding staat na 20 jaar dienst bij ons te snorren, niet stuk te krijgen.
Ideaal ding en ook de oven-functie is beter dan die van mezelf; ik heb een whirlpool maar ik verslijt ze nogal snel of ze gaan snel stuk, en ook is de oven functie minder goed.
Die van Bosch is eerder als een gewone heteluchtoven.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:00

Siemens is vergelijkbaar met Bosch, maar idd, daar ben ik ook goed over te spreken. Bij mijn moeder was ie ook niet kapot te krijgen!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:19

Ik heb zelf juist weer goede ervaringen met Whirlpool. Hebben we nu ook in de offerte staan. Morgen nog maar ff checken....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:36

Hier komt er niks van Philips / Whirlpool e.d. meer in , HEEL veel gedonder mee en daarmee zijn we absoluut niet de enige in de familie- en vriendenkring :=

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:06

Hier in het vorige huis idd een combi-magnetron.
Ik wil nu niks meer uit de magnetron, maar dat is persoonlijk, natuurlijk.
We hebben een Boretti met twee ovens en een Steamer van Siemens.
Ik gebruik, wss doordat we het gewend zijn van het vorige huis, nog regelmatig de oven van de steamer, maar echt bakken idd bevalt me toch beter in de "echte" ovens, maar nogmaals, normaal gebruik is goed te doen met een combi, hoor :j .

Een prettige jaarwisseling en voor 2012 niets dan goeds, voor de zoekenden hun droomhuis en dat eenieder met een huis in de verkoop ook mag slagen!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 14:56

Mijn ouders hebben trouwens een groot boretti-fornuis met een kleine en grote oven en in een hoge keukenkast een magnetron.
Met whirlpool zijn er heel veel mensen die zeggen "Ik heb er nooit problemen mee" en weer anderen hebben áltijd problemen, heel vreemd.
Ik behoor tot die laatste groep.

Ik eet tegenwoordig ook zo min mogelijk uit de magnetron, zelfs ontdooien doe ik liever niet meer in de magnetron.
Als ik wat vergeten ben eruit te halen kieper ik het bevroren in de pan met een deksel erop.
Iemand die ik ken eet dag in dag uit een stoommaaltijd uit de magnetron, lijkt mij ook niet echt gezond ook al zitten er gezonde ingrediënten in.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:37

Ja, ik overwoog ook Boretti. Ik kreeg advies van een keukenboer om te kiezen voor Fratelli. Die is niet zo bewerkelijk bij het schoonmaken. :D Ik houd daar namelijk niet van... Maar voor de rest is de Fratelli vergelijkbaar met Boretti. Echt ideaal! Mijn moeder kookt met een Aga. Ook best mooi, maar dat vind ik dan weer net iets te veel van het goede. Maar ja, mijn moeder is gek op koken en voor mij is het toch iets wat eens per dag moet gebeuren... Daar heb ik niet altijd evenveel zin in.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:08

@Idefix: manlief vroeg ook al of ik geen Aga wilde, maar dat vond ik ook wat te veel van het goede. De Boretti schoonmaken valt me eigenlijk reuze mee, alleen de Frytop (die bakplaat) die krijg ik niet helemaal schoon, die had al snel een verkleuring, maar goed misschien ben ik ook wel te pietluttig :') .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:51

Whirlpool verkoopt ook heel veel, dus niet zo gek dat er relatief meer klachten zijn. Is altijd met de meer doorsnee merken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:24

Het wordt overigens een losse oven.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 22:02

Aga is op zich wel heel gaaf hoor! Maar ik ben heel blij met mijn Fratelli. :j Ik heb wel 1 ding geleerd. Voor mij geen ceramisch meer. Dan wordt de plaat lang zo heet niet als met gas. Ik wok ook graag en dat gaat op gas veel beter! Alleen poffertjes heb ik 1 bak laten verbranden. Dat ging zo snel! Al doende leer je. Ik heb in een showroom nog gekeken. Boretti bestaan de pitten uit meer onderdeeltjes. Ons huis is een sloophuis. We gaan een nieuwe woning bouwen en wonen zo lang in het oude huisje wat er nu staat. Als de bouwvergunning rond is, gaan we naast het oude het nieuwe bouwen. Dan wil ik de Fratelli meenemen. Het risico om onderdeeltjes kwijt te raken vond ik ook te groot. En nu is het 2 onderdeeltjes in een sopje en hij is schoon. Boretti had daarin meer onderdeeltjes. Vandaar. Ik ben ook niet zo'n poets.

Manzana: Leuk! Welke?
Mijn moeder heeft op mijn aanraden een wirlpool koelkast gekocht. Ik heb er daarvan ook 1 gehad en die beviel mij prima. In het begin was ie wel nat onderin, maar dat kwam, omdat de inbouwers hem te ver achterin hadden geplaatst. De deur kon daardoor niet dicht. :+ De monteur vermoedde dat al, want dat was een algemeen probleem bij nieuwbouwwoningen. Daarna ging ie naar de buren. _O-
Siemens had timers op de oven die je kon instellen op aanspringen en weer uitspringen. Wij aten altijd warm tussen de middag en dat moest ik dan in een uur weg zien te krijgen. Als het druk was in het bedrijf was het fijn dat ik niet een half uur van te voren al thuis moest koken. (Mijn man had toen een eigen zaak en ik hielp regelmatig mee) Dan zette ik een ovenschotel vast klaar in de oven en ging dat ding bijtijds aan en als ik dan thuis kwam was het eten al klaar en sprong de oven vast uit als ik er nog niet was. Ideaal... hihi. Mijn schoonouders en zwager vonden dat altijd heel raar. Dan waren die dames vast naar huis om eten te koken en dachten ze dat ik mijn lief met een boterham zou opschepen. :') Nu mijn man op de vrachtauto zit heb ik dat niet meer nodig. Maar toen was het een superoplossing.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 02:13

Meeste van whirlpool. Gasplaat van Bosch en koelkast van Bauknecht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:51

Hier begint het nieuwe jaar goed. Kelder staat blank. Alles nagelopen, geen van de leidingen die er door heen loopt is lek. Ben even langs de buurman gelopen die hier al sinds het begin der tijden hier woont en het is dus een bekend probleem. Zodra het echt extreem hard regent zoals afgelopen dagen dan staat er water in. Valt dat onder een verborgen gebrek? Hele jaar is het ding kurkdroog geweest en nu.. Nu staat de keldervloer voor 3/4 van het totaaloppervlak onder water.
Heb gisteravond gebeld met de technische dienst van de VVE, die sturen een schoonmaker die de boel leeg komt pompen. Kosten zijn voor de VVE, die hoef ik niet zelf te betalen (hoewel je dat indirect natuurlijk wel doet ;) ).

Baal er wel van hoor, zeker met de weersvoorspelling van de komende dagen. Er schijnt ook niets aan gedaan te kunnen worden, heeft te maken met een funderingsbalk die de kelder in komt en die normaal waterdicht is maar bij te hoge waterdruk komt het daar dus door naar binnen. Enig :\

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:22

Gatsie Berdien! In die oude huizen in o.a. Haarlem en Utrecht gebeurd dit ook.
Volgens mij is natuurgeweld geen verborgen gebrek, alhoewel het bij jou een bekend probleem is...
Waren er toen je het kocht geen kringen zichtbaar op de muren in de berging?