Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rennie89 schreef:Ik meld mij ook even hier, maar dan voor stadsverwarming…
Ik stond nogal perplex bij deze jaarnota. Ondanks dat ik geld terug zou krijgen ben ik van 185 per maand naar 295 per maand door hun gezet. Wat sowieso al achterlijk hoog is voor 1 persoon maar mijn verbruik is ook hoog. Lager dan voorgaande jaren maar dat komt dus omdat ik er vorig jaar achter kwam dat mijn verwarmingen aan bleven zelfs als ik de thermostaat uit had gezet. Er was dus iets stuk. Eneco hield eerst vol dat dit probleem bij mijn leidingen zou liggen maar dat leek mij stug. Ze hebben toen uiteindelijk iemand gestuurd en die heeft idd geconstateerd dat er wat mis was. Dit is vorig jaar volgens mij rond april vervangen. Maar ik vind dit verbruik nog steeds idioot.
Voor een inzicht in mijn verbruik van de afgelopen jaren voor mijn 70m2 eerste verdieping hoek appartement uit bouwjaar 2013 (gerenoveerd complex, met goede isolatie etc). Ik woon alleen. Douche gemiddeld 1 a 2 x max per dag. Heb een vaatwasser en wasmachine die ik enkel snachts aan zet en zeker niet dagelijks. Thermostaat staat al maanden uit.
[ [url=m/ClyV0L.jpg]Afbeelding[/url] ]
Je kan zien dat het verbruik wel drastisch naar beneden is gegaan maar nog steeds absurd hoog.
Een bovenbuurvrouw helemaal boven in de hoek zit op de helft van mijn verbruik, zelfs lager. Dit lijkt mij toch niet oké?
Ik heb mijn maandbedrag naar beneden laten zetten, 200 euro per maand. Maar vind dit nog steeds achterlijk hoog…
verootjoo schreef:Als je zo door gaat kom je op 28 GJ uit, is ongeveer vergelijkbaar met 900m3 gas, dat vind ik geen wereldschokkend verbruik of ligt dat aan mij![]()
19 graden vind ik ook niet best wel warm maar gewoon normaal voor 24/7. Voor die paar uur in de nacht op 15 zetten zet echt geen zoden aan de dijk en is retekoud als je ‘s nachts of ‘s ochtends uit bed komt.
mvdende schreef:Ik vind 900m2 wel fors voor een appartement!
Hier in 2021 770m2 gas verbruikt voor een zo goed als vrijstaande woning! Grenst met maar één muur aan de woning van de buren en dan nog hun onverwarmde logeerkamer. De rest van 6 wanden grenzen direct aan de buitenlucht en 1 wand grenst aan de onverwarmde garage. Huisje is 90m2 en komt uit 1890. Wel goed geïsoleerd.
Afgelopen jaar maar 570m2 verbruikt en dan stond de thermostaat van 11:00 tot 19:00 op 19°c en buiten die tijden op 16°c
Rennie,
Hopelijk kwam je hoge verbruik door de kapotte verwarming/ thermostaat en is het verbruik nu een heel stuk lager.
Telpeva schreef:mvdende schreef:Ik vind 900m2 wel fors voor een appartement!
Hier in 2021 770m2 gas verbruikt voor een zo goed als vrijstaande woning! Grenst met maar één muur aan de woning van de buren en dan nog hun onverwarmde logeerkamer. De rest van 6 wanden grenzen direct aan de buitenlucht en 1 wand grenst aan de onverwarmde garage. Huisje is 90m2 en komt uit 1890. Wel goed geïsoleerd.
Afgelopen jaar maar 570m2 verbruikt en dan stond de thermostaat van 11:00 tot 19:00 op 19°c en buiten die tijden op 16°c
Rennie,
Hopelijk kwam je hoge verbruik door de kapotte verwarming/ thermostaat en is het verbruik nu een heel stuk lager.
Je vergeet denk ik dat je ook nog een andere kachel gebruikt naast je cv, logisch dat je gasverbruik dan lager is vergeleken met iemand die enkel de cv gebruikt om te verwarmen