Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 22:14

Isabelle98 schreef:
Wat is jullie ervaring wat er nog aan bijkomende kosten bijkomt qua vloer, behang, tegels, en andere eigen dingen? Ongeveer een indicatie :j

Gaat om een nieuwbouwhuis van rond de 140m2.

Vloer 4000€ excl leggen
800€ behang
Tegels hebben wij dus niet want pvc vloer
Plafond 1500€ stucwerk nog los van gipsplaten, richels, etc en het pleuriswerk boven je hoofd.

Vloer egaliseren 2000€ egaline.

Marcella

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 20:41

Ben trouwens gaan navragen, maar krijg geen hypotheek. Zou ik wia iva 80-100 krijgen dan worden de zaken anders.

Zolang ik nog ww en geen uitspraak is kunnen ze niks. Zou ik nu een man/vriend hebben met baan wordt het ook anders.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 09:45

Ik meld me hier ook eens, ben recent begonnen met mijn zoektocht. Wordt door prive omstandigheden een snelle zoektocht met snel iets moeten vinden als ik nog een kans wil hebben iets te kunnen kopen. Wil daar hier zo openbaar liever niet op ingaan.

Ik heb inmiddels twee appartementen gezien die mij beiden aanspreken. Beiden hun voor en nadelen.
Er komt in onze regio helaas weinig te koop en mijn budget is zeer arm :+ dus heel veel keuze is er niet. Wil namelijk wel een woning die in orde is. Vloeren, muren, keuken, badkamer kun je allemaal wel aanpassen maar er het moet geen bouwval zijn of vol schimmel en vocht enzo.... wil er zonder grove verbouwingen wel gewoon in kunnen.

Maar goed, ik heb dus twee appartementen gezien die me beiden aanspreken.

Appartement 1: is in een flatgebouw, 66 vierkante meter, twee slaapkamers aan de kleinere kant maar een van de twee is groot genoeg voor een tweepersoons bed en de ander voor een eenpersoonsbed. Er is een kleine krappe badkamer bij en een apart wchok dat ook niet te groot is. Een lang smal balkon waar je net een stoeltje en tafeltje kunt zetten maar je kont wat lastig kan keren. Wel een nette keuken en 32 vierkante meter woonkamer. Op de eerste etage dus dat valt nog mee. Wel alles met de trap.

Appartement 2: is een stuk kleiner en in oppervlakte hetzelfde formaat waar ik nu woon, zo'n 40 vierkante meter. Woonkamer is klein, keuken wel wat groter en netter. Heeft een iets ruimere badkamer met een wc, er zou eventueel een ligbad in kunnen...iets dat ik eigenlijk heel graag wil en bij appartement 1 zeker niet past. Er is een kleine slaapkamer, vergelijkbaar met de grote slaapkamer van het andere appartement en prima geschikt voor een kast, tv of bureau en tweepersoons bed.
Hoewel dit appartement dus een derde minder leefruimte heeft, en balen geen tweede slaapkamer...is er wel een kleine tuin bij. Ook niet al te groot, zo'n twintig vierkante meter... maar ik heb een hond en een kat waarvoor de tuin echt ideaal zou zijn. Zelf zou ik het ook heerlijk vinden buiten te zitten. Maar in woonruimte ga ik er niet op vooruit en ik wilde ook graag een tweede slaapkamer.

Nu slaan de twijfels dus toe.
Meer of minder ruimte.
Wel of geen tweede slaapkamer
Wel of geen tuin
Grotere woon en slaapkamer of klein en zelfde oppervlakte wat ik nu heb alleen dan anders ingedeeld.

Appartement 1 moet nog wat dingen in gebeuren, zoals de vloer vernieuwen en de muren aanpakken.

Appartement 2 hoeft eigenlijk niks in te gebeuren en is gewoon al super netjes, ook nieuwer en een beter energie label.

Zelf vind ik het vooral ook belangrijk dat ik straks de maandelijkse vaste lasten kan betalen, en dat vind ik nogal lastig om te berekenen. Beiden zitten rondom dezelfde vraagprijs dus de hypotheek zelf zal wel ongeveer gelijk komen.
Ene appartement is stuk duurder in vve kosten maar ik dacht (pin me er niet op vast) dat de verwarming en dus het gas wel al daarin is opgenomen. Bij apartement 1 moet ik zelf voor alles zorgen en dat dus betalen.

Zijn er hier mensen die er verstand van hebben om een en ander op een rijtje te krijgen wat de uiteindelijke vaste maandlasten worden? En of die nu de ene kant of de andere kant opgaan maakt me niet zoveel uit. Ik zou gewoon graag eens willen weten wat er totaal van mijn rekening af gaat per maand :=

In ruimte neig ik op moment naar woning 1. Maar woning 2 de kleine dus, heeft wel een tuintje en dat is echt een grote plus vind ik, alleen ja er kan niet echt iemand komen logeren ofzo, en ik heb geen extra slaapkamer. >;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:00

Ik zou zeker in deze tijd sowieso op beide woningen een bod doen. Kans is klein dat je bij beide het hoogste bod hebt.
Ik wilde ook groter dan ik nu heb, een tweede slaapkamer en groot balkon of tuin. Ik heb wel een tuin (groter dan mijn appartement) en geen tweede slaapkamer. Ik ben ook alleen en klein huis is leker snel schoon :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 10:53

Beter gas/verwarming zelf betalen. Blokverwarming is alleen leuk als individueel bemetert is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:06

silvericathy schreef:
Ik meld me hier ook eens, ben recent begonnen met mijn zoektocht. Wordt door prive omstandigheden een snelle zoektocht met snel iets moeten vinden als ik nog een kans wil hebben iets te kunnen kopen. Wil daar hier zo openbaar liever niet op ingaan.

Ik heb inmiddels twee appartementen gezien die mij beiden aanspreken. Beiden hun voor en nadelen.
Er komt in onze regio helaas weinig te koop en mijn budget is zeer arm :+ dus heel veel keuze is er niet. Wil namelijk wel een woning die in orde is. Vloeren, muren, keuken, badkamer kun je allemaal wel aanpassen maar er het moet geen bouwval zijn of vol schimmel en vocht enzo.... wil er zonder grove verbouwingen wel gewoon in kunnen.

Maar goed, ik heb dus twee appartementen gezien die me beiden aanspreken.

Appartement 1: is in een flatgebouw, 66 vierkante meter, twee slaapkamers aan de kleinere kant maar een van de twee is groot genoeg voor een tweepersoons bed en de ander voor een eenpersoonsbed. Er is een kleine krappe badkamer bij en een apart wchok dat ook niet te groot is. Een lang smal balkon waar je net een stoeltje en tafeltje kunt zetten maar je kont wat lastig kan keren. Wel een nette keuken en 32 vierkante meter woonkamer. Op de eerste etage dus dat valt nog mee. Wel alles met de trap.

Appartement 2: is een stuk kleiner en in oppervlakte hetzelfde formaat waar ik nu woon, zo'n 40 vierkante meter. Woonkamer is klein, keuken wel wat groter en netter. Heeft een iets ruimere badkamer met een wc, er zou eventueel een ligbad in kunnen...iets dat ik eigenlijk heel graag wil en bij appartement 1 zeker niet past. Er is een kleine slaapkamer, vergelijkbaar met de grote slaapkamer van het andere appartement en prima geschikt voor een kast, tv of bureau en tweepersoons bed.
Hoewel dit appartement dus een derde minder leefruimte heeft, en balen geen tweede slaapkamer...is er wel een kleine tuin bij. Ook niet al te groot, zo'n twintig vierkante meter... maar ik heb een hond en een kat waarvoor de tuin echt ideaal zou zijn. Zelf zou ik het ook heerlijk vinden buiten te zitten. Maar in woonruimte ga ik er niet op vooruit en ik wilde ook graag een tweede slaapkamer.

Nu slaan de twijfels dus toe.
Meer of minder ruimte.
Wel of geen tweede slaapkamer
Wel of geen tuin
Grotere woon en slaapkamer of klein en zelfde oppervlakte wat ik nu heb alleen dan anders ingedeeld.

Appartement 1 moet nog wat dingen in gebeuren, zoals de vloer vernieuwen en de muren aanpakken.

Appartement 2 hoeft eigenlijk niks in te gebeuren en is gewoon al super netjes, ook nieuwer en een beter energie label.

Zelf vind ik het vooral ook belangrijk dat ik straks de maandelijkse vaste lasten kan betalen, en dat vind ik nogal lastig om te berekenen. Beiden zitten rondom dezelfde vraagprijs dus de hypotheek zelf zal wel ongeveer gelijk komen.
Ene appartement is stuk duurder in vve kosten maar ik dacht (pin me er niet op vast) dat de verwarming en dus het gas wel al daarin is opgenomen. Bij apartement 1 moet ik zelf voor alles zorgen en dat dus betalen.

Zijn er hier mensen die er verstand van hebben om een en ander op een rijtje te krijgen wat de uiteindelijke vaste maandlasten worden? En of die nu de ene kant of de andere kant opgaan maakt me niet zoveel uit. Ik zou gewoon graag eens willen weten wat er totaal van mijn rekening af gaat per maand :=

In ruimte neig ik op moment naar woning 1. Maar woning 2 de kleine dus, heeft wel een tuintje en dat is echt een grote plus vind ik, alleen ja er kan niet echt iemand komen logeren ofzo, en ik heb geen extra slaapkamer. >;)

Ga langs bij een onafhankelijke hypotheekadviseur (dus niet die van bijvoorbeeld de Rabobank, maar eentje die veel verschillende banken kan vergelijken). Die kan jou hier heel goed bij adviseren en meestal is het eerste gesprek gratis.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 11:28

Ik zou eerst eens goed navragen of inderdaad gas en elektriciteit bij de servicekosten inzitten. Dat is stap 1. Met ‘dacht ik’ kom je niet zo ver ;)
Anders is het ook lastig om een schatting te maken. Sowieso zou ik ook het energielabel bekijken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:21

Idd eerst alles echt op een rij: hypotheeklasten, vve-kosten, gwl, etc. En dan bedenken: vind ik een tuin (alleen leuk in de zomer) of een tweede slaapkamer belangrijker. Is het bijv handig/nodig dat de kat weg kan van de hond, dat je ze eens kunt wegzetten (als er iemand op bezoek komt die doodsbang is) of heb je mensen die regelmatig komen logeren? Als je kijkt naar wederverkoopbaarheid, is een appartement met twee slaapkamers ook nog geschikt voor mensen in een relatie of met een kindje. Een appartement van één slaapkamer is echt alleen te doen als je single bent of met z'n tweeën nul persoonlijke ruimte nodig hebt.

En extra woonruimte betekent ook extra ruimte voor bijv een krabpaal of een servieskast oid, dus dat scheelt alweer ruimte in je keuken en woonkamer.

Heb je anders linkjes?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:52

Tink89 schreef:
Idd eerst alles echt op een rij: hypotheeklasten, vve-kosten, gwl, etc. En dan bedenken: vind ik een tuin (alleen leuk in de zomer) of een tweede slaapkamer belangrijker. Is het bijv handig/nodig dat de kat weg kan van de hond, dat je ze eens kunt wegzetten (als er iemand op bezoek komt die doodsbang is) of heb je mensen die regelmatig komen logeren? Als je kijkt naar wederverkoopbaarheid, is een appartement met twee slaapkamers ook nog geschikt voor mensen in een relatie of met een kindje. Een appartement van één slaapkamer is echt alleen te doen als je single bent of met z'n tweeën nul persoonlijke ruimte nodig hebt.

En extra woonruimte betekent ook extra ruimte voor bijv een krabpaal of een servieskast oid, dus dat scheelt alweer ruimte in je keuken en woonkamer.

Heb je anders linkjes?

Laat ik zo zeggen ik ben lekker introvert en super single en plan om dat ook lekker zo te houden, er komt misschien een keer op de maand iemand op bezoek...denk dat ik meer marktplaats verkopen heb dan bezoek :+.

Over weder verkoop maak ik me niet zo druk, ik moest al moeite doen om nog te kunnen kijken want heel veel vraag naar zulke woningen hier in het zuiden. Daarnaast ben ik zeker niet van plan om binnen tien jaar weer te verhuizen.

Mijn huidige studio is een beetje kleiner en er zijn al vier jaar standaard dingen die ik hier roep
-ik mis een echte slaapkamer met een muur en een deur dus.
-ik mis iets van berging.
-ik mis een tuin.
-ik mis een bad.

Appartement 1 (de tweeslaapkamer) heeft 2/4
Appartement 2 (de kleine) heeft 3/4 waarbij 4 nog wel te maken is en past in de badkamer.

Ik zit/zat regelmatig buiten toen ik nog een tuin had vroeger. Ook in de winter als het zonnetje schijnt is dat heerlijk. Ik werk in de nacht dus ik noem dat overdag vitamientjes vangen :j

Daarnaast maar dat kan bij beiden, moet het hondje inderdaad wel even weg gezet kunnen worden. Is een super lieve maar erg drukke enthausiast hondje. Hij genoot ook altijd van even lekker buiten zijn, en vroeg daar ook om en ging dan met zijn speeltje lekker buiten nibbelen. Dus eigenlijk gun ik hem dat ook wel weer.

Voor de kat heb ik eventueel ook nog de mogelijkheid om een ren buiten te zetten met een kattenluikje tussen binnen en buiten, dan kan ze niet weglopen maar wel lekker naar buiten toe op een veilige manier.

Gesprek hypotheek adviseur is er reeds geweest. Kosten hypotheek zijn geen probleem. De rest is voor hem ook wat lastig natuurlijk omdat veel dingen ook afhangen van je eigen wensen en verbruik. Je kunt het zo gek maken als je wilt wat betreft vaste lasten. Kunt heel basic en goedkoop leven of je kunt jezelf van luxe voorzien zoals tv, snelle internet, veel stroom en gas verbruiken etcetera zeg maar.

Ik ben zelf erg zuinig, verbruik weinig en zelden de verwarming aan.
Ook wat betreft spullen leef ik het liefst zo weinig mogelijk, dus heel veel extra ruimte is niet echt nodig.

Blokverwarming ga ik nog even navragen hoe dit geregeld is. Als het een bijdrage ketel is, hoeveel die dan is. En of je daarnaast na gebruik betaald. Kan namelijk best zijn dat dit goedkoper uitkomt dan zelf een cv ketel huren met onderhoudscontract enzo...

Al met al is appartement 2 dus beter voor mijn dieren. Maar ik moet kijken of het voor mij ook realistisch is in de maandlasten en wat het verschil is met de andere woning. :')
Laatst bijgewerkt door silvericathy op 05-12-24 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:13

Je heb ook blokverwarming en dan niet individueel bemetert dan wordt alles bij elkaar gegooid en gedeelt door aantal woningen. Dan kan jij zuinig zijn, maar betaal dan mee aan de mensen die niet zuinig zijn.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 13:20

Marcella schreef:
Je heb ook blokverwarming en dan niet individueel bemetert dan wordt alles bij elkaar gegooid en gedeelt door aantal woningen. Dan kan jij zuinig zijn, maar betaal dan mee aan de mensen die niet zuinig zijn.

Klopt, ik heb de makelaar gemaild met de vraag om dit uit te zoeken bij de verkoper en het liefst ook een overzicht van de totale maand lasten huidige bewoner, betreffende de woning.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:40

Isabelle98 schreef:
Wat is jullie ervaring wat er nog aan bijkomende kosten bijkomt qua vloer, behang, tegels, en andere eigen dingen? Ongeveer een indicatie :j

Onze berekening voor een nieuwbouwhuis van 112m2 kwam uit op 80.000, inclusief keuken, exclusief badkamer, inclusief schuttingen voor de tuin (10 meter diep, beide zijden een schutting want tussenwoning) maar verder geen tuininrichting.
Wij kunnen/willen niets zelf en wilden het wel in 1 keer goed doen. Je kunt het gekker of minder gek maken.

Het is voor ons bij een berekening gebleven, want zoals dat gaat op de huidige markt liep alles een beetje anders en hebben we deze woning uiteindelijk toch niet gekocht.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:45

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat nr 2 beter bij je past Silvericathy

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 15:49

Dat denk ik ook. Met weinig ruimte kun je echt creatief zijn, zeker als je nu ook al klein woont.
Aan het niet hebben van een tuin kun je verder niets veranderen, je tovert die er niet ineens bij bij keuze 1. Die zou ik dus zelf veel belangrijker vinden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:28

Isabelle98 schreef:

Er is een nieuwbouw topic op bokt waar het hier vaker over gegaan is. Wij wilde alles in 1x af hebben en hadden de luxe dat dit kon. Huidige huis is 175m2 excl garage. Beneden voorzien van pvc, boven en zolder laminaat. Volledige woning voorzien van renovlies en gesaust. Begane grond en eerste verdieping voorzien van raambekleding. Keuken en badkamer verlaagd plafond. Beide trappen bekleed met pvc. Tuin en oprit volledig aangelegd. Dan nog wat decoratie en meubels etc. Hebben alles laten doen. Waren hier 4,5 jaar geleden zo tussen de 50-75k aan kwijt. Als je de keuken, badkamer en ruwbouwoptie meeneemt komen we op zo’n 120-150k in totaal.

Als je dit nu zou willen verwacht ik dat je te maken hebt met zo’n 20% prijsstijging.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 16:48

silvericathy schreef:
Tink89 schreef:

Heb je anders linkjes?

Laat ik zo zeggen ik ben lekker introvert en super single en plan om dat ook lekker zo te houden, er komt misschien een keer op de maand iemand op bezoek...denk dat ik meer marktplaats verkopen heb dan bezoek :+.

Over weder verkoop maak ik me niet zo druk, ik moest al moeite doen om nog te kunnen kijken want heel veel vraag naar zulke woningen hier in het zuiden. Daarnaast ben ik zeker niet van plan om binnen tien jaar weer te verhuizen.

Mijn huidige studio is een beetje kleiner en er zijn al vier jaar standaard dingen die ik hier roep
-ik mis een echte slaapkamer met een muur en een deur dus.
-ik mis iets van berging.
-ik mis een tuin.
-ik mis een bad.

Appartement 1 (de tweeslaapkamer) heeft 2/4
Appartement 2 (de kleine) heeft 3/4 waarbij 4 nog wel te maken is en past in de badkamer.

Ik zit/zat regelmatig buiten toen ik nog een tuin had vroeger. Ook in de winter als het zonnetje schijnt is dat heerlijk. Ik werk in de nacht dus ik noem dat overdag vitamientjes vangen :j

Daarnaast maar dat kan bij beiden, moet het hondje inderdaad wel even weg gezet kunnen worden. Is een super lieve maar erg drukke enthausiast hondje. Hij genoot ook altijd van even lekker buiten zijn, en vroeg daar ook om en ging dan met zijn speeltje lekker buiten nibbelen. Dus eigenlijk gun ik hem dat ook wel weer.

Voor de kat heb ik eventueel ook nog de mogelijkheid om een ren buiten te zetten met een kattenluikje tussen binnen en buiten, dan kan ze niet weglopen maar wel lekker naar buiten toe op een veilige manier.

Gesprek hypotheek adviseur is er reeds geweest. Kosten hypotheek zijn geen probleem. De rest is voor hem ook wat lastig natuurlijk omdat veel dingen ook afhangen van je eigen wensen en verbruik. Je kunt het zo gek maken als je wilt wat betreft vaste lasten. Kunt heel basic en goedkoop leven of je kunt jezelf van luxe voorzien zoals tv, snelle internet, veel stroom en gas verbruiken etcetera zeg maar.

Ik ben zelf erg zuinig, verbruik weinig en zelden de verwarming aan.
Ook wat betreft spullen leef ik het liefst zo weinig mogelijk, dus heel veel extra ruimte is niet echt nodig.

Blokverwarming ga ik nog even navragen hoe dit geregeld is. Als het een bijdrage ketel is, hoeveel die dan is. En of je daarnaast na gebruik betaald. Kan namelijk best zijn dat dit goedkoper uitkomt dan zelf een cv ketel huren met onderhoudscontract enzo...

Al met al is appartement 2 dus beter voor mijn dieren. Maar ik moet kijken of het voor mij ook realistisch is in de maandlasten en wat het verschil is met de andere woning. :')

Ik zit een beetje in zelfde schuitje als jij.
Ook op zoek en woon nu in ex zijn huis dus kan niet eeuwig duren.
Ik kan wel hypotheek vrij kopen maar budget voor wat ik zoek wel krap al is het er wel. Ik zoek ook instapklaar. Maar huis met tuintje dat is een eis en wil niet aan VvE vast zitten.

Maar wat belangrijk is dat je je wel fijn voelt in je huisje. Ik zocht eerst echt instap klaar maar wat vooral belangrijk is is een goede kerken en badkamer. Dat hoeft niet het nieuwste van het nieuwste maar wel goed apparatuur. Een muurtje verven dat kan ik met de tijd wel. Omdat ik nu ziek ben zie ik het niet zitten om een heel huis aan te pakken dus instapklaar is fijn. Maar dat hoeft geen high and afwerking maar gewoon netjes dat ik zelf van als ik er al woon dan een verfje kan geven of iets laten vervangen. Maar de badkamer en keuken die moeten voorlopig echt goed zijn.
Ik zie gek genoeg vaak iets grotere woningen dan ik zie met 4 of 5 slaapkamers. Maar dat blijft ook onderhoud vergen dus die laat ik voorbij gaan. In je eentje is klein zo gek nog niet

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:17

Ik snap dat je keuken bedoelt, maar ik moest even grinniken om je 'goede kerken' :D

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 11:40

Wat is er zo erg aan een VvE? Ik vind het wel fijn dat ik op die manier zelf niet voor groot onderhoud hoef te reserveren bijvoorbeeld.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:48

Dat is zeker handig, maar ze hebben ook wel vaak (veel) invloed op wat er in en om je woning gebeurt.

Welke kleuren je mag schilderen, of en wat voor zonwering je mag ophangen, of je mag bbqen op je balkon/in je tuintje, waar je auto mag staan (onze buurman kreeg ooit het verzoek om buiten op het openbare parkeerterrein te gaan staan met zijn barrel, want het was een smet op de reputatie van ons keurige gebouw :')).

Het verschilt waarschijnlijk per VVE, maar ik voel me hier altijd in de gaten gehouden en nooit echt op mijn gemak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:51

Hier geen ervaring met VvE, maar als ik mijn schoonouders er over hoor := Echt altijd gedoe!
Nu moeten ze allemaal een nieuwe verwarmingsketel kopen omdat de VvE heeft besloten dat ze overgaan op een ander systeem. Maar de huidige ketels zijn net een paar jaar oud!
Doen ze dat niet, dan kan hun huidige ketel niet meer gebruikt worden, dus ze hebben in feite geen keus.
Of je even een ketel van 3000 euro wilt aanschaffen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 12:54

Ik lees ook regelmatig over gedoe met dingen die bijvoorbeeld aan een deur hangen. Pas geloof ik weer een krans die niet aan de voordeur gehangen mocht worden. En bij de rijdende rechter regelmatig over ellende ermee. Dat een rollator ergens niet mag staan, of een leuke plantenbak enz

En bij mijn vader (en vorige week ook op tv bij dezelfde deeleigenaar deels huur deels koop) voorzieningen voor ouderen/gehandicapten die eigenlijk onderhouden hadden moeten worden maar waarvan de vve het eigenaargedeelte niet wilden meebetalen maar wat eigenlijk wel had gemoeten.

Maar ja als de woning je aanstaat, de het kan betalen en het eventuele gedoe voor lief neemt. Waarom niet

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:15

Oh dat soort dingen zijn hier vooral omdat het van de architect niet mag (verven of zonwering in een andere kleur). Maar dat heb je bij alle nieuwbouw. Ketel heeft ook iedereen zelf. Dus je moet het ook nog groter maken dan het is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:37

Hier prima ervaringen met de VVE. Ja, er mogen bepaalde dingen niet, maar dat weet je als je er gaat wonen. Ik vind de regels wel oké, anders wordt het echt een rommeltje.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 13:52

Mijn oom heeft gehad dat de VvE er met de pot vandoor is gegaan.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 16:28

Nou de keuze wordt al voor me gemaakt haha. Er is een bod geaccepteerd op appartement 1. En hoe langer ik erover na denk wil ik toch echt wel een tuin ipv een tweede slaapkamer :+
Ik heb nog tot vrijdag om een bod uit te brengen op appartement 2. Dus ik kijk deze week wel nog even wat er nieuw op funda komt. Ik verwacht er niks meer van, maar stiekem hoop ik een beetje dat er nog een iets grotere woning, met tweede slaapkamer en tuin te koop komt _O-

Ondertussen wel al bezig om met de hypotheek adviseur alles op een rijtje te krijgen zodat ik bij een acceptatie bod snel kan doorpakken. Ik wacht nu alleen nog op documenten van mijn werkgever.... dat duurt me wat lang :')