Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yipee

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:12

Gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:33

Gefeliciteerd dat is fijn nieuws.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 23:44

Gefeliciteerd!

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:19

Dat is vlot! Gefeliciteerd! :D

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 00:36

Thanks allemaal, zo niet verwacht na alle mega overbiedingen op de woningen waar ik een bod op gedaan had.

Ze waren idd echt mega vlot, hopelijk gaat de bank dat ook zijn omtrent de hypotheek :o

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 06:45

Nogo gefeliciteerd! Dat is goed nieuws. Geeft ons ook weer hoop haha.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:46

Gefeliciteerd NoGo!
Suc6 met de hypotheek regelen!
God wat een gedoe is dat wordt echt tijd dat wij flinke stappen vooruit gaan maken nu.
De stress van niet weten of het wel of niet lukt is echt irritant

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:30

Gefeliciteerd Nogo!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:35

Gefeliciteerd NoGo!

Met wat ben je bang dat het niet lukt Elaine?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:38

Gefeliciteerd NoGo!

Pff Elaine ik ken je gevoel haha. Vriend en ik zouden de hypotheek makkelijk moeten kunnen krijgen, maar hij is ondernemer en ik heb tijdelijk contract. Dat maakt de situatie complex. Doorlooptijd is ook langer volgens adviseur wegens “complexe aanvraag” :+
Maar hij zei op zich ook wel dat hij dacht dat t wel goed moest komen. Dus daar vertrouwen we dan maar op :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:40

Animal schreef:
Ons dilemma betreffende 1 persoon die kon gaan kijken is ook opgelost. Het huis is verkocht. Er is een bod gedaan zonder bezichtiging, zonder voorwaarden en flink overboden :+

Wij hebben ook geen enorme haast, maar er zit wel wat druk achter. Wij wonen samen in een klein appartementje en hebben echt wel wat meer ruimte nodig. Het is hier nu propvol en mega rommelig. Dat zorgt voor wat onrust in ons hoofd. Gelukkig hebben we geen enorme spoed, maar we hopen wel dat het dit jaar nog lukt om te verhuizen.

Te bizar!!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:40

NoGo schreef:
Ik was echt totaal verbaasd toen ik vanochtend in de auto ineens hoorde dat banken hun prognoses hadden bijgesteld van gelijk blijvende prijzen naar 8 procent stijgend en de verwachting voor volgend jaar nog eens 4 procent. :wow:
Echter heb ik mega geluk, om 10.45 uur bod gedaan op een huis waar ik van de week ben wezen kijken.
11.00 sloot de biedingen en 11.06 werd ik gebeld dat ik het was geworden!
Degene onder mij bleek een kleine 1000 euro minder te hebben geboden.
Maakt nog een rondedansje x 3, duimt dat de hypotheek rond komt en er dit keer niet mega bedragen uit het bouwtechnische rapport komen *\%/*

Gefeliciteerd!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:45

Gefeliciteerd NoGo!

Ik heb afgelopen weekend het huis na de bezichtiging voor het eerst gezien. Gelukkig klikt het met de huidige bewoners ook heel goed. Ze gaan alleen maar weg vanwege ruimtegebrek, dat is wel erg fijn om te horen. Ze gaven aan dat het een rustige buurt is, terwijl het wel heel dicht bij het centrum ligt en alle voorzieningen heel dichtbij zijn. En het huisje is nog steeds zo leuk! *\o/*

1 juli is de sleuteloverdracht, dus nu ben ik heel ongeduldig.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:47

Gefeliciteerd NoGo!

En wat fijn Whupp. :) Nog even aftellen..

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:01

Whupp schreef:
Gefeliciteerd NoGo!

Ik heb afgelopen weekend het huis na de bezichtiging voor het eerst gezien. Gelukkig klikt het met de huidige bewoners ook heel goed. Ze gaan alleen maar weg vanwege ruimtegebrek, dat is wel erg fijn om te horen. Ze gaven aan dat het een rustige buurt is, terwijl het wel heel dicht bij het centrum ligt en alle voorzieningen heel dichtbij zijn. En het huisje is nog steeds zo leuk! *\o/*

1 juli is de sleuteloverdracht, dus nu ben ik heel ongeduldig.

Zo fijn dat je gevoel nog steeds goed is! 1 juli is zo! Wacht maar tot je 2 weken voor de overdracht bent, dan denk je nergens anders meer aan. (ik spreek uit ervaring)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:04

Haha ja hetzelfde hier. :+

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:05

NoGo schreef:
Ik was echt totaal verbaasd toen ik vanochtend in de auto ineens hoorde dat banken hun prognoses hadden bijgesteld van gelijk blijvende prijzen naar 8 procent stijgend en de verwachting voor volgend jaar nog eens 4 procent. :wow:
Echter heb ik mega geluk, om 10.45 uur bod gedaan op een huis waar ik van de week ben wezen kijken.
11.00 sloot de biedingen en 11.06 werd ik gebeld dat ik het was geworden!
Degene onder mij bleek een kleine 1000 euro minder te hebben geboden.
Maakt nog een rondedansje x 3, duimt dat de hypotheek rond komt en er dit keer niet mega bedragen uit het bouwtechnische rapport komen *\%/*

Gefeliciteerd! Wat fijn dat er toch bemoedigende verhalen blijven komen in dit topic.

Ik moet nog 1.5 maand wachten, kan mij ook niet snel genoeg gaan... morgen meteen naar de winkel om een nieuwe bank te shoppen, nu het weer mag.. hopelijk komt die dan nog net op tijd :')

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:13

Sem_ schreef:
Haha ja hetzelfde hier. :+

Collega's zeiden vanmorgen ook, ja nog 2 weken hé!! En toen dacht ik, was het nog maar 2 dagen :Y)

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:27

SimoneeM: oef ja snap dat je dan ook de zenuwen hebt! Hopelijk gaat alles goed komen bij jullie.

Whupp: fijn dat het huis nog steeds leuk is!
En zulke berichten horen van de verkoper is altijd heel fijn natuurlijk.
Suc6 met aftellen!

Voor ons is dit ons eerste koophuis, dus dit hele proces is nieuw voor ons.
En ik kan niet goed tegen afwachten :')
We wachten nog steeds op het taxatie rapport, die hopelijk vandaag of morgen komt
En dan kunnen we eindelijk verder met alles

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:27

@ NoGo: Gefeliciteerd!
@ CCCCC: hier slaat het ongeduld al maanden toe :+ Wij wachten al een jaar en moeten nu nog vijf weken, maar wat duren deze weken láng... Kan al maanden aan niets anders meer denken dan aan ons nieuwe huis :)) We hebben daarentegen wel alle tijd gehad om over alles na te denken.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:38

CairnTerrier schreef:
@ NoGo: Gefeliciteerd!
@ CCCCC: hier slaat het ongeduld al maanden toe :+ Wij wachten al een jaar en moeten nu nog vijf weken, maar wat duren deze weken láng... Kan al maanden aan niets anders meer denken dan aan ons nieuwe huis :)) We hebben daarentegen wel alle tijd gehad om over alles na te denken.

Haha ik merk het pas sinds deze maand! Maar nu is het zo erg dat ik me heel slecht kan focussen op werk haha.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 11:55

Ik ben er ook veel mee bezig, maar mijn vriend veel minder volgens mij. We hebben over de afgelopen weken een hele planning met to do list bijgehouden waar we dingen weg konden strepen. Werkt ook erg fijn!

Spannend _Elaine_, hopelijk komt het rapport snel en valt het goed uit!

Leuk Narya! Wij zijn vorig weekend ook meteen naar een showroom gegaan om de bank die we op het oog hadden uit te proberen. :))

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:08

Wij hebben ook zo'n lijstje ja!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:31

Staat er zoveel op jullie to do lijsten op voorhand?
Hier denk ik vrij simpel. We moeten echt informeren en bestellen van een keuken tzt en iemand die naar het dakkapel eventjes kijkt en de trap bekleding.
Verder is het voornamelijk schilderen. We hebben wel nu al een eettafel en dressoir komt volgende week al binnen. Dus daar hebben we hier voordat we verhuizen al een half jaar plezier van.
Verder ben ik bezig met kleuren bedenken en wil ik nog echt een bank uitzoeken. Maar de rest.. lampen e.d. nemen we mee, bekleding van ramen hangt allemaal al dus daar starten we mee en dingen voor aan de muur enzo wil ik echt pas doen als ik erin zit. Bedenken hoe alles voelt.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 12:33

Bij mij staan er ook andere dingen op hoor! Dingen als internet en TV, energie, verzekeringen. En ook wie wanneer komt helpen!