Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:45

Ik haak ook weer in, net allemaal weer leuke spulletjes gekocht bij de Action, zal zo even foto's maken. Ons huis hebben we sinds december en het wordt steeds meer af. We hebben een heel mooi oldskool dressoir van mijn opa overgenomen, ben er heel blij mee. Wilde het eerst schilderen maar t staat heel mooi.
Langzaam wil ik ook de rode kleuren het huis uit doen, maar dat gaat niet 123 :P Weet iemand mooie hoezen voor om de stoel? beetje anders dan anders? Dan hoeven we geen nieuwe te kopen namelijk maar kan ik die hoezen er gewoon omheen doen. Geen wit, liefst bruin of turqoise. :P Als de stoelen zijn omgetoverd hoef ik alleen nog maar de kussenhoezen te vervangen, de rode ikea lacktafeltjes te vervangen voor de turqoise en dan als laatste nog onze schitterend tapijt. Iemand toevallig op zoek naar een hoogpolig tapijt met rood, zwart en wit? :D

Het enige wat nog mist is de boekenkast in de laatste open ruimte en dan is de woonkamer af. Oh ja en de hoge witte plinten :P

Jolanda ik zou idd even de kringloop afstruinen en de action. Heeft altijd leuke dingen. Zelf een leuk bord samenstellen is niet zo ingewikkeld met wat kaarsen en leuke dingetjes.
Verder kun je iets groots aan de muur hangen, dat is in zo'n grote ruimte wel gaaf. Zou eens op mp kijken voor iets groots. :D

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:54

Kan je zelf niet hoezen maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:25

takkie_muis schreef:

Geen verkeerd idee, ik heb een schoonmoeder heeft een naaiatelier :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 16:28

Joolien schreef:
takkie_muis schreef:

Geen verkeerd idee, ik heb een schoonmoeder heeft een naaiatelier :P

*\o/* Kan je helemaal je eigen stof kiezen en je eigen smaak :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:35

Mooie dingen komen er voorbij! Ik zal van de week eens foto's maken van ons huisje, eerst een beetje ehh opruimen. Haha.

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:07

1234 schreef:
Ik ga zondag weer met spullen naar m'n kamer rijden, derest afwerken :P
Heb nu een nieuwe hocker gekocht als salontafeltje, en daar dan een dienblad op :D
Zal wel foto's maken als het erin staat. Of nja heb dr nu alleen nog eentje met mijn kat erop die het wel ideaal vond :+ Geen zin om nu nog foto te maken zonder kat xD
http://i61.tinypic.com/2euk9iu.jpg
staat nu dus nog bij mij thuis, maar kon wel mooi kijken of het leuk stond met rood en wit :D (de basiskleuren van mijn studentenkamer)
Vind dat wel heel handig van zo'n hocker, als ik extra zitplek nodig heb dan kan ik het gebruiken als poef, en anders als salontafel.

Verder nog kussentjes voor op m'n bank. Maar zal wel zondag even foto's maken. Maandag ga ik in m'n kamer intrekken.

Waar heb je die hocker vandaan? :)
Hij kleurt aardig met mijn bank en ik zoek nog een kleine hocker omdat mijn chaise longue te kort is voor mijn lange lijf :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:19

x_spekkie_x schreef:
1234 schreef:
Ik ga zondag weer met spullen naar m'n kamer rijden, derest afwerken :P
Heb nu een nieuwe hocker gekocht als salontafeltje, en daar dan een dienblad op :D
Zal wel foto's maken als het erin staat. Of nja heb dr nu alleen nog eentje met mijn kat erop die het wel ideaal vond :+ Geen zin om nu nog foto te maken zonder kat xD
http://i61.tinypic.com/2euk9iu.jpg
staat nu dus nog bij mij thuis, maar kon wel mooi kijken of het leuk stond met rood en wit :D (de basiskleuren van mijn studentenkamer)
Vind dat wel heel handig van zo'n hocker, als ik extra zitplek nodig heb dan kan ik het gebruiken als poef, en anders als salontafel.

Verder nog kussentjes voor op m'n bank. Maar zal wel zondag even foto's maken. Maandag ga ik in m'n kamer intrekken.

Waar heb je die hocker vandaan? :)
Hij kleurt aardig met mijn bank en ik zoek nog een kleine hocker omdat mijn chaise longue te kort is voor mijn lange lijf :D

Leen Bakker! Daar hebben ze super veel kleuren! Is maar €29,99

Afbeelding

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:22

1234 schreef:
Leen Bakker! Daar hebben ze super veel kleuren! Is maar €29,95

[ Afbeelding ]

Tof +:)+
Daar komt mijn bank ook vandaan. Ik heb eerder geïnformeerd naar een hocker en die hadden ze niet specifiek in dezelfde serie als mijn bank. Maar ik zal eens even neuzen tussen de losse hockers :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:29

Haha ja. Ze zijn ook wel stevig! Maar toch ook licht van gewicht waardoor ze makkelijk te verplaatsen zijn.
Ik ben benieuwd hoe ie bij mij in mijn kamer staat. Zal t zondag wel zien.
Wij zaten tijdens het kopen echt zo te twijfelen tussen een aantal kleuren :') wilden eerst een witte nemen maar uiteindelijk toch deze grijze gedaan xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 28-08-14 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:31

Ik heb ook een hocker van de Leen Bakker, niet als tafel trouwens. Maar hij wordt graag door iedereen in gebruik genomen om te zitten (genoeg plek op de bank etc... Maar die hocker is favoriet :+ )

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:32

Haha :') nja heb je em iig niet voor niets gekocht xD

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:04

Onze verbouwing is iets groter ;) maar daar is het huis ook op gekocht.

Nadat we vorig jaar 2 weken bezig zijn geweest om alles op te ruimen en uitzoeken, waren de kamers leeg, de schuren gevuld met troep en was onze vakantie weer voorbij :)

Januari zijn we hier heen verhuisd.
Toen zijn we begonnen met de zolder, zodat de warmte die we stoken niet meteen door het dak weer naar buiten gaat.
Afbeelding
Al het hout hier moet bewerkt worden tegen houtworm dus dat is nogal een klus.
Toen we klaar waren met schoonmaken zag het er ongeveer zo uit:
Afbeelding
Daarna al het hout wat we straks nog zichtbaar hebben, hebben we in de beits gezet, het verschil zie je heel duidelijk :)
Afbeelding
Veel meer leven in het hout.
Daarna zijn we gaan isoleren, wat ook nogal lastig was, want geen balkje is recht, want bomen zijn nou eenmaal ook niet recht ;)
Afbeelding

Toen de zolder geïsoleerd was zijn we beneden begonnen. Hier moeten alle muren er uit en opnieuw gezet worden, want ook hier zit overal houtworm in. Deze muren zijn nog van hout, stro en leem gemaakt.
Begonnen met de eerste muur. De vloer rust ook op deze muur dus we moesten wat steunen plaatsen :)Afbeelding
Hier is het binnenwerk van de muur goed te zien. Een deel daarvan plaatsen we weer terug in de nieuwe muur, gewoon omdat we het mooi vinden :)
Daarna de muur tussen de keuken en het stuk wat we al gesloopt hadden weg gehaald, zodat ik een beetje werkruimte kreeg. Straks maken we er ook 1 grote kamer van dus hij moest er toch uit.
Afbeelding
Daarna begonnen met opmetselen van het eerste stukjes muur.
Afbeelding
Toen deze helft klaar was kon de andere helft van de muur gesloopt worden, waarna ik een kozijn moest maken voor de deuren die we gevonden hadden, zodat we konden beginnen met het metselen van de rest van deze muur.
Afbeelding

Daarna ging de rest van de vloer eruit, en hebben de rotten en slechte vloerbalken vervangen.
Ook meteen wat leidingen getrokken voor electra en eventueel water etc later, want als de vloer ligt kom ik er nooit meer bij zonder de vloer eruit te slopen.
Afbeelding
Toen alle balken lagen hebben we hier ook geïsoleerd.
Afbeelding
Waarna er platen overheen kwamen waar de vloerverwarmingsbuis gelegd kon worden.
Hierna beton eroverheen, en er ligt een vloer.
Afbeelding

Momenteel zijn we bezig om 2 deuren te plaatsen in de muur tussen het huis en de schuur daarnaast, zodat we deze ook bij het huis kunnen trekken.
Deze muur is ongeveer 60cm dik en gemaakt van allemaal stenen met een beetje leem en kleine steentjes er tussen. Dit is dus nogal veel werk.
Ook kun je er niet gewoon een gat in maken want dan stort de halve muur in, en komen de daken naar beneden.
Dus we beginnen bovenaan (5 meter hoog) en stapelen dan steen voor steen naar beneden. Dat ziet er ongeveer zo uit :)
Afbeelding
Afbeelding

Alles doen we trouwens zelf. Hebben dit nog nooit eerder gedaan, dus soms lukt iets niet helemaal meteen zoals je wilt, maar we hebben de tijd, dus dan doen we het gewoon nog een keer :)
En als iets niet helemaal recht is... Het is een oud huis, dat willen we zo veel mogelijk in oude stijl opknappen, dus het hoeft niet allemaal kaarsrecht te zijn ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:07

:oo mijn god, wat een klus!!
Je zou bijna zeggen had het niet makkelijker geweest het helemaal plat te gooien en opnieuw te bouwen.... :o
wat ontzettend knap dat jullie dat allemaal zelf doen!
Wel geweldig zo'n oud huis als het straks helemaal af is! Heb je toevallig ook een foto van de buitenkant??

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:30

Zoooo zeg, daar is ons huisje een klein klusje bij! Ik neem aan dat jullie ook wel van klussen houden? Anders is zo'n project echt een hel... Wel grappig, onze woonkamer heeft ook zo'n balkenconstructie onder de vloer. Was een leuk klusje vond ik! Ik heb alleen geen fotos online zag ik, zal ik binnenkort ook eens even doen.

Ik ben trouwens wel even benieuwd naar jullie mening over de slaapkamervloer. Deze moeten we dit jaar vervangen (de balken zijn verrot dus op sommige plekken zak je wat weg nu...) en dan gooien we daar dezelfde eiken vloerdelen in als we in de woonkamer nu hebben. Die hebben we in de olie gezet, wat ik heel mooi vind. Ik heb de olie voor de slaapkamer ook al staan maar dat is wel een heeeeele wilde gok van mezelf, het is namelijk zwart.... Moet er wel bij zeggen dat ik hou van donker, klein en knus. Ik heb helemaal niks met strak, ruim en licht.
Dit is de slaapkamer: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-U3FP7R8C.jpg
Deze vloer gaat er dus uit. Ik heb nog geeeeen idee wat ik met de schrootjes ga doen. Plafond moet op den duur ook vervangen en dan wil ik er gewoon iets wits in hebben. Maar alle ideetjes zijn zeer welkom! Dus ook voor muur en plafond want zelf heb ik er nog nauwelijks plannen voor.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:37

Mijn keuze zou absoluut geen zwart zijn :o Ik houd ook absoluut van gezellig en knus, maar zou het dan toch benauwd krijgen, zeker nu het houten plafond er nog in zit.
En in een slaapkamer ligt altijd veel meer stof dan in de rest van het huis, dan denk ik dat je dat veel meer ziet op een zwarte dan op een houtkleur vloer?!

Wat een leuke ruimte!!

Plafond zou je ook kunnen kiezen voor een wit spanplafond met allemaal kleine lichtjes erin!? (soort van sterren hemel :) )

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:42

Kan een spanplafond wel met die knik in het plafond? Vind het sterretjesidee heel leuk, die schrijf ik meteen op het lijstje.

Ik begin dus ook een beetje te vrezen dat het te donker wordt. Gelukkig kan ik ook kiezen voor 1 laag, dan is het meer een donkerbruine kleur. Dat je meer stof ziet lijkt me idd logisch, maar dat boeit mij dus echt helemaal niks.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:49

dat kan ook met een schuin plafond!

Is dit iets voor op de muren?!
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:53

Gaaf die verbouwingen! Als ik ooit weer thuis kom vandaag eens beter op de lappie kijken!

Ik zou ook niet voor donker gaan..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:58

Wauw zo'n muur lijkt me wel heel gaaf, beetje groteffect. Dan kan ik in mn eigen grot met sterretjesplafond kruipen <3 Heb je enig idee wat het is? Lijkt gewoon een stenen muur.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:04

Ik vond het ook wel heel gaaf (en ik vind het iets wat je niet gauw zat word)!! Mijn collega heeft het in haar badkamer! Het zijn steenstrips :D
Vind het ook heel mooi in combinatie met het (antraciet?) grijs! Zeker als je van wat donkerder houdt!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:10

Ik zit al druk te googlen. Heel suf, ik had dit idee al voor de badkamer want dat grove, ruwe effect ben ik echt verliefd op. Gewoon nooit aan gedacht om dit in andere ruimtes toe te passen! Badkamer leek me toch niet zo handig, door de diepteverschillen lijkt het me lastig schoon te houden en wateraanslag zie je dan wel snel denk ik.
Het is wel een beetje prijzig, maar dit idee gaat zeker op de lijst voor lange termijn!
Elke kamer moet hier namelijk nog volledig gestript worden. Dan vervangen we meteen de elektra enzo. Dit is nog de oude troep van vorige eigenaren, het interieur is nu pas een beetje aan de beurt, nog geen likje verf gehad. Het is heel leuk omdat dus alles nog mogelijk is, maar ik merk ook dat ik daar juist moeite mee heb, want er is zoveeeeel wat leuk is! Kiezen is lastig, luxeprobleempje :-)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:18

Dat is precies wat ik tegen m'n collega zei!! En dan heeft ze het ook nog eens op de muur achter de wasbak :+ Maar ze was er zo verliefd op, dat ze dat voor lief nam :D
Wij hebben niet deze, maar een andere op een muur in onze vorige huiskamer gehad. Houd er zelf ook heel erg van, natuurlijke materialen! (ook veel hout)
Je zou nog eens kunnen kijken op bijvoorbeeld marktplaats! Daar ben ik ook wel eens een partijtje steenstrips tegen gekomen!
En het zou er volgens een verkoper juist een beetje uitgaan :P Toen wij 2 jaar terug voor tegels voor onze badkamer gingen, hadden ze deze van de foto in de aanbieding. Hebben heel erg getwijfeld voor 1 muur in onze huidige huiskamer. (maar werd toch een beetje te duur)

Ik ben heel erg daarin :o Ik wil veel, maar wil het ook eigenlijk allemaal in 1x.........

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:58

Onze buiten muren zijn helemaal zo opgebouwd uit stenen, deze kunnen rustig 50 of 60 kilo wegen. Ben toch wel benieuwd hoe ze dat 200 jaar geleden naar boven kregen :) want als ik bovenaan m'n ladder sta met zo'n steen in m'n handen, dan moet ik toch wel goed bedenken wat ik doe, anders lig ik beneden.

Verder houden wij idd wel van klussen, waarschijnlijk komt het ook nooit echt af, want we bedenken telkens weer wat anders en dat geeft altijd meer werk op een of andere manier..
We zijn nu al een half jaar met de eerste kamer bezig, en dan moet de rest van het huis nog. (De woonkamer komt aan de andere kant van de gang en moet ongeveer hetzelfde gebeuren als de keuken, er komen boven 2 slaapkamers en een badkamer, in de schuur komt een bijkeuken met kleine badkamer en er komt een hele grote woonkamer met een vide rondom.)

Verder zou ik zelf niet voor zwart kiezen voor de vloer, dat gaat erg donker worden ben ik bang. Zou dan meer voor donker eiken kiezen ofzo.

Dit is trouwens de voorkant van het huis, dat moet ook ooit nog opgeknapt worden uiteraard, maar eerst de binnenkant. Onder de foto ligt een kleine doodlopende weg die zie je net niet, daar tegenover is onze wei van 3ha met onze 4 paarden.
Afbeelding
En dit is de achterkant met een stukje tuin. Daar tegenover staan nog 2 schuren en een garage, die hetzelfde opgebouwd zijn als het huis.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:35

Gaaf huis hoor, maar idd wat een werk!

Die wanden zijn idd heel gaaf, maar heel stofgevoelig, dus het is lastig schoon houden. En duur idd. Wel heel mooi :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:12