Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:41

Ik bespaar niet op kaas, ik vind goede kaas te lekker :9 (en goedkope kaas te vies)
Verder ben ik nogal kieskeurig wat brood beleg betreft en heb ik periodes zeg maar. Op dit moment een periode van pindakaas met stukjes noot :9

Ik heb bij de C1000 op de kaasafdeling gewerkt en op die grote stukken kaas zat ook weleens een beetje schimmel. Dat werd er ook gewoon vanaf gesneden :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:45

takkie_muis schreef:
_Nelleke_ Heb ook gigantisch moeite met geld omgaan , heb ik geld moet ik het besteden omdat ik het heb. En dat is maar 1000 per maand dus dan geef ik teveel uit en heb ik niks over , ben nooit zo eerlijk in maar ik koop van alles als ik geld heb en dan op gegeven moment maar pinnen voor de rest van de maand

Kun je niet bij het krijgen van je salaris alvast geld pinnen voor je boodschappen? En dan 4 of 5 envelopjes maken voor elke week.
Wat je dan nog hebt kun je evt opmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 22:49

Marley schreef:
takkie_muis schreef:
_Nelleke_ Heb ook gigantisch moeite met geld omgaan , heb ik geld moet ik het besteden omdat ik het heb. En dat is maar 1000 per maand dus dan geef ik teveel uit en heb ik niks over , ben nooit zo eerlijk in maar ik koop van alles als ik geld heb en dan op gegeven moment maar pinnen voor de rest van de maand

Kun je niet bij het krijgen van je salaris alvast geld pinnen voor je boodschappen? En dan 4 of 5 envelopjes maken voor elke week.
Wat je dan nog hebt kun je evt opmaken.

Ik wil vanaf volgende maand ook doen , ik heb ook tijdje pinpas bij moeder gehad maar die heeft zelfde probleem :Y) . Ik zit wel in traject tot hulp krijgen van een bewindvoerder , maar mijn begeleider doet wat lang erover.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 01:20

Plak de enveloppen dan ook dicht ipv te vouwen. En weeknummer er groot op. Dan ben je je net wat meer bewust als je het geld pakt. Zeker als je dat een week eerder al doet. Bij mij werkt dat iig wel.

En 1000/maand, ik kan niet wachten tot ik ooit dat te besteden heb (of meer). Momenteel heb ik nog €50 liggen en daar moet ik het mee doen tot aan kerst. Dit weekend wel even bij mn ouders geweest. Dus morgen kan ik thuis weer 2 broden de vriezer in schuiven. En heb vast wat groente en fruit om mee te nemen.

Voordeel is dat ik iig de winter gratis winterpenen kan pakken in de stal. Voordeel van wonen op stal! Dus ga veel recepten met wortel maken. De wortelsoep was iig al heel geslaagd deze week.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 02:08

idinn schreef:
Plak de enveloppen dan ook dicht ipv te vouwen. En weeknummer er groot op. Dan ben je je net wat meer bewust als je het geld pakt. Zeker als je dat een week eerder al doet. Bij mij werkt dat iig wel.

En 1000/maand, ik kan niet wachten tot ik ooit dat te besteden heb (of meer). Momenteel heb ik nog €50 liggen en daar moet ik het mee doen tot aan kerst. Dit weekend wel even bij mn ouders geweest. Dus morgen kan ik thuis weer 2 broden de vriezer in schuiven. En heb vast wat groente en fruit om mee te nemen.

Voordeel is dat ik iig de winter gratis winterpenen kan pakken in de stal. Voordeel van wonen op stal! Dus ga veel recepten met wortel maken. De wortelsoep was iig al heel geslaagd deze week.

krijg je dan geen loon voor die tijd dan? kerst is nog anderhalve maand?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 09:48

Takkie is die 1000,- vrij te besteden of moet je daar alles van betalen? Ik heb een tijd van een kleine 1300 geleefd en toen had ik een eigen huis, paard, auto en ik redde het daar prima mee. Kon niet sparen maar dat lukt me op een of andere manier altijd heel slecht. Idee met de envelopjes lijkt me heel handig!

Idinn, hoe kan dat dan? Heb je helemaal geen inkomen?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 10:11

ik ben ook wel nieuwschierig of die 1000 euro inclusief al je lasten zijn of volledig vrij te besteden?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:02

tja, 1000euro klinkt niet weinig maar is natuurlijk ook regio en situatie afhankelijk!
De een heeft hogere ziektekosten dan de ander of allergie, de ander heeft ook een paard maar met medicatie en ga zo maar door.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:06

1000 euro waar je de huur en alles van moet doen is toch een redelijk strak budget.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:23

Ik heb geen bijbaan (valt gewoon niet te combineren met studeren). En heb geen recht meer op stufi en krijg geen lening meer.
Er staat nog wel geleend geld op mijn spaarrekening voor vaste lasten. Maar omdat laatste tijd wel erg hard ging door DA rekeningen en cursussen aanschaffen, moet ik even flink besparen waar mogelijk. Dus niet meer boodschappengeld pinnen en geen uitstapjes ofzo.

Heb wel een goed gevulde voorraad en vriezer nog. Die hebben mijn ouders vorige maand aangevuld :+
Dus ik zou het moeten redden. Groente en fruit op de markt halen en van het seizoen.

Ben gelukkig vrij goed in zuinig leven. Gooi ook nooit dingen weg. Maar financieel is het dus wel echt behelpen. Paard weg zou veel schelen, maar dat is geen optie. Dat is de enige vorm van ontspanning die ik heb. Totaal kom ik qua uitgave/vaste lasten uit rond €600/maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 17:50

1000 moet ik alles mee doen , is afhankelijk van loon.. Ik heb uitkering 538 dat is eerste uitbetaling , dan loon rond de 180-250 . Afhankelijk daarvan is het 60 euro voor de 2de uitkering , of 250 voor 2de uitkering en dan nog toeslagen. Elke maand is het onzeker. .

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 20:37

Ik heb een kaasdoos van de ikea. Ook een goed exemplaar.

Gisteren naar de ruitersportzaak geweest om te kijken of ze wat van mijn spullen hadden verkocht tijdens hun 2e hands markt: € 80,-. Bedrag kreeg je uit gekeerd in kadobonnen. Gelijk maar 6 zakken voer voor mee genomen. Hoef ik de komende 2 dure maanden me daar geen zorgen om te maken.

Gisteren appelmoes gemaakt. 3 potten in de kast en een flinke bak in de koelkast. Maar nu vroeg ik me af of ik pastasaus net zo in kan maken in potten als appelmoes. Weet iemand dit?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:44

takkie_muis hoeveel heb je per maand ongeveer te besteden voor je boodschappen? Wellicht zitten er hier nog bokkers die je op weg kunnen helpen!

Ik heb vandaag bij de AH 2x melk, appels, slavinken, eieren, beschuit, bananen en een paprika voor 45 cent :D (lang leve de 12,50 kaart van de postcodeloterij voor gratis puur en eerlijk producten) Als ze dat nou elke maand doen wil ik wel lid blijven haha!

Paan ik heb werkelijkwaar geen idee...

Zo, ik ga weer ff folders verder doorspitten..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:10

Pasta saus maak ik door: van de AH basic een blik tomatenblokjes, pakje gezeefde tomaat, blikje tomatenpuree in de pan te gooien. Lekker met gefruit uitje, knoflook en italiaanse kruiden. Groenten erbij die je lekker vind.
Gebruik dat bv voor de lasagne e.d. Kunt het makkelijk invriezen het is gezonder goedkoper want het is een flinke pan saus!

Trouwens tip van het vleeswaren op brood invriezen vond ik best Slim haha. Ik maak ook zakjes van ong. 4/5 plakjes vlees en doe dat in de vriezer, zo kan ik lekker afwisselen. Scheelt dat ik alleen ben. Heb ik altijd wat in huis en doe er veel langer mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:14

DebGizmo , hangt ervan af , ik weet nooit hoeveel ik te besteden heb maar 30 per week is wel vaak de max..

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:41

en dat is alleen voor jezelf toch? geen breed budget maar zeker niet onhaalbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:55

Ja ik en mijn 2 poezen en 2 konijnen , ik heb nog 4 konijnen bij mijn ouders maar die hoef ik alleen te voorzien van brok en hooi. Groente etc krijgen ze van mijn moeder

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:09

Kan je toevallig ergens op de site van AH vinden welke producten er allemaal te kopen zijn met die cadeaukaart? Dan kan ik van tevoren alvast bedenken wat ik wil hebben :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:30

Niet op de site van AH volgens mij, maar op www.doemaarlekkerduurzaam.nl staat wel een pdf bestand met een complete lijst van welke producten er allemaal mee doen. Helaas geen plaatjes, maar zo kan je toch kijken wat je zou willen hebben. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:46

Oh super, thanks!!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:49

in de winkel staat bij een hoop ook een bordje met doe maar lekker duurzaam erbij.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 17:04

Vet irritant, dacht ik allemaal producten te hebben die ik met die kaart kon kopen, kijk ik op de bon, waren er allemaal producten die er toch niet onder vielen... Normaal koop ik nooit carpaccio, vind ik veel te duur, maar ik dacht nu "oooh, eindelijk weer eens carpaccio meenemen!". Had ik wel naar de prijs gekeken, maar niet naar of er zo'n kaartje bij hing, viel die carpaccio er dus niet onder (blijkbaar hadden ze in die appie de juiste variant van de actie niet). En ik dacht op de lijst te hebben gezien dat de paprika's er ook onder vielen, dus ik gezocht naar de juiste paprika's, maar er stond nergens een bordje. Dus maar gewoon meegenomen omdat ze sowieso in de aanbieding waren, maar die vielen er dus ook niet onder. Naja, ik was alsnog niet veel geld kwijt hoor, ik had voor 6 euro nogwat:

Een doos met 3 pizza's
2 verpakkingen Ben & Jerry's ijs
2 zakken spruiten
2 verpakkingen zuurkool
Gelderse rookworst van Unox
Knor nasi mix
Carpaccio
Pakje met zakjes vleesjus
2 rode paprika

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:03

Hoe werkt t precies dan? Met t ah kaartje? Ik heb er een van opa en oma gehad.. mAr staat er duidelijk op de producten welke wel en welke niet?

kking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:19

Zoals hierboven te lezen Nee het staat er niet helemaal duidelijk op.
Op een aantal producten wel, maar een aantal niet.
Je kunt van te voren op de website kijken welke producten wel en niet.
Of je pakt alleen de producten waar wel een kaartje bijstaat van doe maar lekker duurzaam ;)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 08:36

En, ook belangrijk, het kaartje moet geactiveerd worden. Mét het rekeningnummer van jouw opa en oma.

Ik heb gister biologisch gehakt gegegeten, morgen biologische hamburgers. Ben benieuwd of die laatste minder krimpen dan de reguliere hamburgers, dat worden net schoenzolen..

De kaas is trouwens in de aanbieding, dus voor degene die van plakjes houden is dit het moment haha. Plakje jong belegen 48 + is nu ongeveer €6,- per kilo. Voordeel is dat de plakjes vrij dun zijn, dus je doet er ook nog redelijk lang mee.