[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:29

Nou ja, bij ons was Kanaleneiland ook gewoon 160.000 voor een simpel appartement.

Het zal de vraag zijn of ik dat in m'n eentje kan betalen nu.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:30

Suus: Dat is goed nieuws! Mooi geregeld.

Ik had met mijn 22e niet de baan waarvan de bank blij werd. Ik kreeg zelfs te horen dat ik toch echt fulltime moest gaan werken als ik geld wilde lenen bij een bank. Toen ik zei dat ik een baan had van soms 60 uur per week, zei de adviseur de zeer wijze woorden: "In dat geval heb ik een ander advies, zoek een andere baan!" Een jaar later werd ik aangenomen bij de bank in kwestie. Hij was dat toen natuurlijk allang weer vergeten, maar hij moest wel lachen toen hij hoorde, dat ik zijn advies zeer serieus had genomen. :D
Een adviseur met een gouden randje en helaas nu met pensioen...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:31

Hahaha geweldig Idefix :)) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:40

wat een mooi verhaal idefix!

en dank je wel!
meisje wat wil huren blij, wij blij. Iedereen blij haha.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:44

Fijn dat het zo snel geregeld is, Suze :j Ik heb een vriendinnetje met dubbele lasten en geen kijkers het berichtje van Veerledec doorgestuurd!
Idefix, Grappig is dat!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:03

Dank jullie wel. Het is inmiddels een lang geleden, maar tot nu toe wel het meest cruciale advies wat ik ooit heb gekregen. ;) Ben er toen veel wijzer door geworden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:26

suze_ schreef:
Nou net de bank gebeld en het was geen probleem +:)+
zij werken via overbruggingsverhuur.nl dus ik heb hen gevraagd met mij contact op te nemen.
Kosten zijn 195,00 en dan regelen ze alles. Ook de gemeente vergunning, als je die zelf regelt is dat € 135,00. valt me reuze mee dus gezien wat ze extra nog allemaal regelen!
ow wat een opluchting!!!

:j Die heb ik ook ingehuurd, heb ik in dit topic ook opgeschreven. Ik wist niet dat die gemeentevergunning zo duur was joh :wow: .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:28

De kosten van de gemeentevergunning komen daar nog wel bovenop hoor. Die zijn niet inclusief ;)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:29

Uhm, ik heb die volgens mij nooit betaald hoor. Of ben ik echt zo'n zeef? Ik ga het even nakijken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:30

veerledec schreef:
Uhm, ik heb die volgens mij nooit betaald hoor. Of ben ik echt zo'n zeef? Ik ga het even nakijken.

Dat verschilt ook per gemeente......

(het staat ook duidelijk op de site).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:32

Ahja, ik lees het nu ook:
Citaat:
Bijkomende kosten voor de verhuurder

Wanneer een vergunning bij de gemeente wordt aangevraagd, brengt de gemeente de burger hiervoor kosten in rekening; legeskosten. Elke gemeente hanteert een eigen legestarief. Veel gemeenten hanteren een nul tarief bij het verlenen van een vergunning op grond van de Leegstandwet. De gemeente verstuurt de vergunning en de nota rechtstreeks naar de eigenaar van de woning

Dan heb ik gewoon geluk gehad met een nul tarief denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:32

nee hoor is inclusief bij hen.

edit: ow.. ik zie kleine lettertjes :+
naja.
het moet maar :')
huurinkomsten eerste maand hiervoor dus :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:47

Ariebombarie schreef:
pmarena schreef:
Ligt er ook een beetje aan waar je woont en wat je verdient denk ik , ik had op mijn 22e gewoon een fatsoenlijke full-time baan maar kon hooguit de helft lenen van de waarde van de goedkoopste huisjes bij ons in de buurt :P

Dus dan zit er weinig anders op dan huren en er nog een inkomstenbron bij zoeken.... en / of een partner met goede baan :=

of in een iets mindere buurt goedkoper kopen, wat ik gedaan heb (huren is in A'dam geen optie gezien de wachtlijst) :)

Ja lekker een flatje kopen in Hoogvliet of Spijkenisse , daar word je vrolijk van :P

Collega van me destijds kon met hangen en wurgen nèt een flatje in Rozenburg betalen , tophypotheek en dan zit je in een doos met een stinkend portiek in een pand met betonrot in de fundering :=

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:51

pmarena schreef:
Ariebombarie schreef:

of in een iets mindere buurt goedkoper kopen, wat ik gedaan heb (huren is in A'dam geen optie gezien de wachtlijst) :)

Ja lekker een flatje kopen in Hoogvliet of Spijkenisse , daar word je vrolijk van :P

Collega van me destijds kon met hangen en wurgen nèt een flatje in Rozenburg betalen , tophypotheek en dan zit je in een doos met een stinkend portiek in een pand met betonrot in de fundering :=

ik woon in Zuidoost, was ook niet mijn eerste keus ;)
maar wel haalbaar en goedkoper dan huren..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:01

Huren was hier prima te doen , gewoon via de gemeente :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:16

Hoogvliet, tja, daar komt mijn familie van origine vandaan. Inmiddels hebben ze Rotterdam allemaal verlaten! Mijn pa vond het ook niks.

Ik las vanmorgen in de krant dat de prijzen van huizen al weer zijn gedaald. Hier in de buurt staan diverse nieuwbouwhuizen in projecten. Allemaal te koop v.o.n. Er komt nog geen kip voor! En ze gaan stug door met plannen maken. Het volgende plan ligt al op stapel. Aantal geïnteresseerden voor die 80 woningen? 7! De rest waren omwonenden die al jaren tegen het plan zijn. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:21

mijn dorp heeft een wachtlijst van 8 jaar..
toen ik op mn 30ste weer bij mn ouders zat, zag ik dat vooruitzicht niet helemaal zitten :')

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:24

Qua huur is hier ook een flinke wachtlijst. Hier zitten veel inkomens die te weinig verdienen voor een hypotheek en te veel verdienen voor een huurhuis. En laat die projectontwikkelaars nu niet geïnteresseerd zijn in het bouwen van starterswoningen? Het zijn allemaal doorstromers. Daar is momenteel hier in elk geval geen markt voor. Het goedkoopste huis kost hier volgens mij iets van 2 ton v.o.n. Dan moet je toch als starter al wel wat spaargeld hebben. Helemaal als je het in je ééntje wil doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:23

Hier was de wachtlijst voor huren in principe ook een jaar of 7 hoorde je iedereen altijd klagen...

Ik heb me gewoon in de week dat ik 18 werd meteen ingeschreven en met m'n 21 zat ik in m'n huurhuisje :)

Nu ja , huisje , ook maar gewoon een benedenhokje van 5 x 9 meter ofzo , maar wel met een tuintje , best wel okee :)

Hier ook allerlei nieuwbouw , het laatste project staat al tijden te koop en elke zoveel maanden staat er bij dat project-bord weer een nieuw bij-bordje met een nog gekkere actie om maar kopers te vinden , zag er nu bij staan dat ze nu een gratis VIP-parkeerplek krijgen in de onderliggende parkeergarage :P

En in het volgende stuk land staat al weer een nieuw projectbord dat de verkoop voor dat stuk is gestart...lekker hoor als je huis al 3 jaar te koop staat tussen allerlei andere huizen in het dorp die ook maar niet verkocht worden :=

Maargoed , straks met die 2e Maasvlakte waar allemaal nieuwe werknemers moeten gaan werken zal er zat vraag naar huizen komen in Oostvoorne....in theorie :=

Hier moet je het ook treffen vanaf 2 ton inderdaad :)

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:37

pmarena schreef:

Ja hoor, zit hier prima in m'n koopappartementje in Spijkenisse :D

Maar snap je achterliggende boodschap, er zijn inderdaad genoeg flatjes te koop waarvan ik me afvraag hoe iemand het ooit gekocht kan hebben of ooit verkocht gaat krijgen, zeker voor het geld dat er nog voor gevraagd wordt :n

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 23:28

pmarena schreef:
Hier ook allerlei nieuwbouw , het laatste project staat al tijden te koop en elke zoveel maanden staat er bij dat project-bord weer een nieuw bij-bordje met een nog gekkere actie om maar kopers te vinden , zag er nu bij staan dat ze nu een gratis VIP-parkeerplek krijgen in de onderliggende parkeergarage :P

En in het volgende stuk land staat al weer een nieuw projectbord dat de verkoop voor dat stuk is gestart...lekker hoor als je huis al 3 jaar te koop staat tussen allerlei andere huizen in het dorp die ook maar niet verkocht worden :=

Maargoed , straks met die 2e Maasvlakte waar allemaal nieuwe werknemers moeten gaan werken zal er zat vraag naar huizen komen in Oostvoorne....in theorie :=

In theorie ja. Maar momenteel blijken bedrijven liever uit te breiden op een reeds bestaande locatie, dan dat ze verkassen, dus het is nog te bezien of die panden verkocht gaan worden. Bedrijfspanden staan ook lang te koop. Onbegrijpelijk dat ze maar doorgaan met bouwen. Hier blijven dat soort projecten ook lang te koop staan. Ze kunnen beter wat goedkopere huurwoningen gaan bouwen! Zorg dat die wachtlijst verdwijnt, maar dat is natuurlijk niet winstgevend genoeg voor de projectontwikkelaars.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:21

Fijne kerstdagen, allemaal {:) !

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 14:01

Hetzelfde! {:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 12:31

Fijne feestdagen en een voorspoedig 2012 waarin de te koop staande huizen allemaal snel een koper vinden en de zoekenden hun ideale pandje vinden voor een nette prijs.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:41

Daar sluit ik me bij aan :D

Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij keukenwinkel voor morgen..... hoop dat we daar kunnen slagen voor een leuke prijs :D