Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
suze_ schreef:Nou net de bank gebeld en het was geen probleem
zij werken via overbruggingsverhuur.nl dus ik heb hen gevraagd met mij contact op te nemen.
Kosten zijn 195,00 en dan regelen ze alles. Ook de gemeente vergunning, als je die zelf regelt is dat € 135,00. valt me reuze mee dus gezien wat ze extra nog allemaal regelen!
ow wat een opluchting!!!
Citaat:Bijkomende kosten voor de verhuurder
Wanneer een vergunning bij de gemeente wordt aangevraagd, brengt de gemeente de burger hiervoor kosten in rekening; legeskosten. Elke gemeente hanteert een eigen legestarief. Veel gemeenten hanteren een nul tarief bij het verlenen van een vergunning op grond van de Leegstandwet. De gemeente verstuurt de vergunning en de nota rechtstreeks naar de eigenaar van de woning
Ariebombarie schreef:pmarena schreef:Ligt er ook een beetje aan waar je woont en wat je verdient denk ik , ik had op mijn 22e gewoon een fatsoenlijke full-time baan maar kon hooguit de helft lenen van de waarde van de goedkoopste huisjes bij ons in de buurt
Dus dan zit er weinig anders op dan huren en er nog een inkomstenbron bij zoeken.... en / of een partner met goede baan
of in een iets mindere buurt goedkoper kopen, wat ik gedaan heb (huren is in A'dam geen optie gezien de wachtlijst)
pmarena schreef:Ariebombarie schreef:
of in een iets mindere buurt goedkoper kopen, wat ik gedaan heb (huren is in A'dam geen optie gezien de wachtlijst)
Ja lekker een flatje kopen in Hoogvliet of Spijkenisse , daar word je vrolijk van
Collega van me destijds kon met hangen en wurgen nèt een flatje in Rozenburg betalen , tophypotheek en dan zit je in een doos met een stinkend portiek in een pand met betonrot in de fundering
pmarena schreef:Ja lekker een flatje kopen in Hoogvliet of Spijkenisse , daar word je vrolijk van
pmarena schreef:Hier ook allerlei nieuwbouw , het laatste project staat al tijden te koop en elke zoveel maanden staat er bij dat project-bord weer een nieuw bij-bordje met een nog gekkere actie om maar kopers te vinden , zag er nu bij staan dat ze nu een gratis VIP-parkeerplek krijgen in de onderliggende parkeergarage
En in het volgende stuk land staat al weer een nieuw projectbord dat de verkoop voor dat stuk is gestart...lekker hoor als je huis al 3 jaar te koop staat tussen allerlei andere huizen in het dorp die ook maar niet verkocht worden
Maargoed , straks met die 2e Maasvlakte waar allemaal nieuwe werknemers moeten gaan werken zal er zat vraag naar huizen komen in Oostvoorne....in theorie