Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:35

Gianti schreef:
Heb ook wel eens een farrow ball kleur laten mengen in histor. Pakte mooi uit!

In dit geval gaat het ook om een kleur van hun dus goed om te weten dat het met Histor goed uit kan pakken :D

Blij om te horen dat er positieve verhalen zijn!

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben in onze uitbouw gekozen voor een 3 vaks dakraam. En dat is echt de beste keuze ooit geweest: het zorgt voor extra daglicht en geeft daardoor veel sfeer. We vinden het geluid van de regen heerlijk, maar het is ook goed geïsoleerd dus heel veel herrie dat je niet meer met elkaar kan praten is er niet. We hebben er ook elektrische screens in, waardoor we zomers ze dicht kunnen doen (en ook merken wat een verschil aan daglicht dat is). Onze uitbouw is nu een jaar geleden geplaatst, we hebben afgelopen zomer niet gehad dat het binnen veel warmer was door het platte dak en de dakramen. Scheelt ook dat het een stuk beter geïsoleerd is natuurlijk!

Qua verf: wij hebben kleuren van Lab laten mengen in Sigma verf. Dat is heel mooi uitgevallen, voor mijn gevoel geen afwijkende kleur :o

Ik zal nog wat plaatjes delen van het resultaat van onze verbouwing.

Tijdens het plaatsen van de uitbouw:

Afbeelding
Afbeelding

We hebben er 3,5 meter bijgekregen. Ik wilde niet dat alleen de keukenruimte groter zou worden. Dus we hebben de muur van de gang 30 cm verplaatst (hierdoor werd de zithoek iets smaller, maar de gang wat breder) en de gang een meter langer gemaakt, waardoor we een extra kast in de gang konden maken (de gang vonden we erg krap en mijn man liep tegen de kapstok aan). De kast hebben we weggewerkt door een houten lattenpaneel te gebruiken.

De deur vanuit de gang naar het woondeel is een schuifdeur geworden. Waren benieuwd hoe dat zou bevallen, maar het bevalt echt heel fijn! Hierdoor bespaarden we de draai van de deur en hebben we een fijne hoek voor de mand van onze hond.

Resultaat:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Woongedeelte:
Afbeelding
Afbeelding

We hebben gekozen voor een schuifpui met dubbele schuifdeur, zodat we zomers de deuren helemaal open kunnen doen. Buitenkant:
Afbeelding
Afbeelding

Keuken komt bij SuperKeukens vandaan, echt heel tevreden over de service en hulp.
Vloer (walvisgraat extra mat) komt bij Solza vandaan.
De uitbouw hebben we laten plaatsen door De Prefabriek (de uitbouw is in de fabriek al helemaal gemaakt en in 5 dagen geplaatst).
Tv-meubel hebben we zelf gemaakt. De basis zijn de IKEA Besta kastjes. We hebben zelf met MDF de “ombouw” gemaakt en geschilderd in dezelfde kleur als de muur).
Kleuren op de muur zijn White Truffle en Zen Garden van Lab paint (gemengd in Sigma dus).
De bank wordt hopelijk komend jaar vervangen, deze hebben we gratis opgehaald zodat we konden kijken of we een u-bank willen. Dat bevalt goed dus komend jaar hopelijk een nieuwe bank :o

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Dat is heel mooi geworden!

Wij hebben ook LAB (white truffle en madonna) laten mengen in Sigma verf. Ging prima. Verder alleen ervaring met een dakraam bij plat dak in de serre.
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op Gisteren, 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Wij hebebn zo'n zelfde soort dakraam als Denise. Wel heel dik gelaagd glas. Ik vind het dus helemaal niet veel lawaai maken met regen.

_Nancy

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:47

Super mooi Denise!
Zo’n bank past daar prima inderdaad.

Wij nemen straks ook walvisgraat (wel met band en bies).
Vind het erbij jullie heel mooi uitzien :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

Wat een mooie woning, en een ook hele mooie pui <3
Wij hebben openslaande deuren, maar de draairuimte van die deuren moet altijd vrij blijven en dat beperkt de ruimte in onze serre enorm. Ik zou in een eventueel volgend huis ook voor dubbel schuif kiezen :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Ik heb juist een dakraam met geen enkel vak. Een gehele ruit van een ruime 3 meter.