Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:30

Haha schitterend!!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 22:54

Ja voor mezelf zou ik ook een oude foto pakken.
Maar die kids zijn toch wel veranderd in 5 jaar. Van schattige snoetjes naar pubers. :')

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:16

Vanmorgen nieuw matras gekocht, 700 euro. Oude was 19 jaar en lag niet meer lekker. Vakantie geld komt in juni. Kan dan van de week nog wel 142 euro van de belasting terug krijgen. Juni moet de Audi ook voor de keuring, maar verwacht daar geen kosten mee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:25

Ik heb altijd gedacht dat vakantiegeld altijd in mei uitgekeerd werd haha.
Totdat mijn vriend wee voor een ander bedrijf ging werken en het in juni uitbetaald wordt.

In zijn functie is iedere 5 jaar wisselen van bedrijf wel een beetje de gewoonte. Hij zit hier nu in september 3 jaar, maar denk niet dat hij over 2 jaar gaat. Heeft het zo enorm naar zijn zin. Op 5 minuten fietsen van thuis. Enorm veel vrijheden en mogelijkheden.

Ik zit alweer ruim 13 jaar bij dezelfde school. Mijn eerste baan in het onderwijs. Denk niet dat ik snel weg ga.

gabiiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:27

zojuist te horen gekregen: stalling gaat hier nu per 1 juni €40 omhoog per paard ;( €425 ipv €385.. dat betekent voor mij bijna €1000 pm voor 2 paarden stalling (incl buitenzetservice). Je moet wel, want zie maar eens een andere stal te vinden. :+ Voor mij 10 andere pensionklanten zal hij wel denken.

Verder blijven voorlopig alle overige kosten gelijk zoals buitenzetservice (€60,- pm pp) bakhuur (€5 per les) extra kast en trailerstalling (€365 per jaar).

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 23:50

Hier wordt het vakantiegeld ook in juni uitgekeerd. :j Niet echt plannen voor meeste kans gewoon gebruiken zoals de naam ook zegt, vakantie. :))
Verder staat er hier nog een nieuwe keuken op de planning, maar dat is al een paar jaar zo. :') Was het volgende project zei manlief, maar ik denk dat dat een zoethoudertje was. :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:10

gabiiy schreef:
zojuist te horen gekregen: stalling gaat hier nu per 1 juni €40 omhoog per paard ;( €425 ipv €385.. dat betekent voor mij bijna €1000 pm voor 2 paarden stalling (incl buitenzetservice). Je moet wel, want zie maar eens een andere stal te vinden. :+ Voor mij 10 andere pensionklanten zal hij wel denken.

Verder blijven voorlopig alle overige kosten gelijk zoals buitenzetservice (€60,- pm pp) bakhuur (€5 per les) extra kast en trailerstalling (€365 per jaar).

Pfff wat een geld!! Ik ben zo blij met wat ik overhoudt nu ik sinds maart mijn paard verkocht heb! Stort het lekker rechtstreeks naar de spaar.

Voorlopig geen nieuwe hier. Heb een lieve vriendin met trainingsstal waar ik mag rijden!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:11

Neonlight schreef:
Hier wordt het vakantiegeld ook in juni uitgekeerd. :j Niet echt plannen voor meeste kans gewoon gebruiken zoals de naam ook zegt, vakantie. :))
Verder staat er hier nog een nieuwe keuken op de planning, maar dat is al een paar jaar zo. :') Was het volgende project zei manlief, maar ik denk dat dat een zoethoudertje was. :))

Helemaal nieuwe keuken of fronten?
Dat gaan wij doen in de nieuwe keuken. Oude blijft bestaan, komen nieuwe fronten voor en nieuw blad.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 08:33

Hier in mei.
Morgen het uwv en woensdag werk.

Ik heb zware keelpijn. En geen drop in huis.
2 keer negatief zelftest....

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 09:43

Ook geen honing in huis?
Wat ook helpt, maar heel vies is. Theelepel zout in mini beetje water oplossen. En hiermee gorgelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:19

Samantha_ schreef:
Ook geen honing in huis?
Wat ook helpt, maar heel vies is. Theelepel zout in mini beetje water oplossen. En hiermee gorgelen.

Net gedaan. Dank voor de tip.
Geen honing in huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 10:45

Ik betaal nu €395/maand aan stalgeld. Dat is all-in, binnen- en buitenzetten doen we als stalgenoten samen in onderling overleg. Maar stel dat je op vakantie bent of ziekte ofzo, dan pakken ze van stal uit de jouwe ook weleens mee. Heb superfijne binnen- en buitenbak, stapmolen, longeerring, zadelkast, rekje voor dekje en deken en mijn trailer mag er ook staan voor dat bedrag.

Eens het boven de €410 gaat ben ik wel van plan om mijn paard in de zomermaanden terug 24/7 op de weide te plaatsen. Kan ik het bedrag missen? Ja, dat wel. Maar dan haal ik even lief weer een stapel hooi en rij ik weer met de trailer naar de les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:06

Purny, beterschap! Ik heb in 3 dagen tijd al bijna een pot honing erdoor gejaagd. Na 2 dagen keelpijn hoest ik nu ook de longen uit m'n lijf. Wel goede besparing, want niet gaan shoppen gister :')

Pff wat een stalgeld bedragen zeg! -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:35

Ik zit nog relatief goedkoop als je bekijkt wat ik ervoor krijg, zeker op vlak van kwaliteit van de accommodatie := Het enige wat ik jammer vind is de beperkte weidegang. Dat los ik op door hem regelmatig eens een dag of paar dagen op mijn eigen weide te zetten waar mijn 2 kleintjes sowieso 24/7 lopen. In de winter kunnen ze alsnog steeds in relatief droge paddocks. Heb jaren DHZ gestaan maar was er bakken tijd en kwijt en als ik even de rekening maakte kwam (en kom) ik nog steeds bijna even duur uit. En dan heb ik de werkuren er nog niet in verrekend, veel minder mogelijkheden qua accommodatie, kwaliteit fiks stuk lager, trailer kon er niet staan etc.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:28

Wij gaan voor een hele nieuwe keuken. Ik wil bovenkasten hebben, en 2 combimagnetrons. Wel houden we alle apparatuur op de huidige combi na. Vaatwasser is 2 jaar oud, Amerikaanse koelkast 3 jaar oud, de koffiemachine is onbetaalbaar en heeft al wat belangrijke onderdelen nieuw. Eigenlijk daardoor ook als nieuw. Wij hebben een heel fijn 6 pits gasfornuis, die willen we ook houden, alleen maken we het wel zo dat het voorbereid is op electrisch.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:57

Wist niet dat je dat aan kon passen tot elektrisch! Dat is handig!

Onze keuken is pas 4 jaar oud. koelkast nog geen half jaar. Was stuk en kregen een nieuwe, ander model uitgekozen, met oa een lade speciaal voor kaas/vleeswaren en hoefden niet bij te leggen. Hoe heerlijk!
Vaatwasser gaat ook overgeplaatst worden.

Hoop mijn vijfpits Smeg te kunnen verkopen via MP! Wij gaan dus voor nieuwe fronten en een heel mooi wit stenen blad. Ben zo benieuwd! En een nieuwe oven en een losse magnetron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:54

Balen zeg die verhoging van het stalgeld.
Ik zit nu op 350, ben benieuwd komend jaar.

Beterschap Purny!

Hier echt een dure maand met da rekening, nieuwe auto gekocht, kapper, man en kind jarig, en een paar etentjes.
En dat zonder inkomen deze maand.

Ik moet nu ook 2x per dag naar stal om buiten en binnen te zetten.
Voorheen werkte ik er vlakbij dus kwam er praktisch langs, nu werk ik heel ergens anders helaas.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:13

Nee, kan ook niet aangepast worden, zou dan een nieuwe kookplaat worden.
Maar het eiland moet er wel op voorbereid worden, zodat dat altijd vervangen kan worden. Als je een nieuwe keuken plaatst kun je het net zo goed daar meteen op voorbereiden, gas zal er toch wel een keer uit gaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:18

Neonlight schreef:
Nee, kan ook niet aangepast worden, zou dan een nieuwe kookplaat worden.
Maar het eiland moet er wel op voorbereid worden, zodat dat altijd vervangen kan worden. Als je een nieuwe keuken plaatst kun je het net zo goed daar meteen op voorbereiden, gas zal er toch wel een keer uit gaan.

O natuurlijk, duh niet goed gelezen!

Ik krijg nu een bora. Ben benieuwd hoe het afzuigen in het blad gaat bevallen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-22 23:19

Ik vind het ook een leuk idee van de trap! Hou daar wel van, ff iets anders dan anders :j

Vorige week flink inkopen gedaan bij Etos ook 2 vd prijs van 1 van zeep tot shampoo tot haarverf :o }:0

Vind dat zo gaaf zo'n bora!

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 06:13

PSvanLot schreef:

Oh mooi! Voor welke heb je gekozen? Wij zijn er ook naar aan het kijken, maar zijn er nog niet uit.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 07:20

Binck8 schreef:
PSvanLot schreef:

Oh mooi! Voor welke heb je gekozen? Wij zijn er ook naar aan het kijken, maar zijn er nog niet uit.

Ik ben er ook nog niet uit. De verbouwing start 7 juni en de keuken wordt 3 september geplaatst. We moeten het definitief weten als ze het werkblad komen inmeten.

Zit zelfs misschien nog in dubio een ander merk te nemen. Ben nog flink aan het oriënteren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:10

Thnx allemaal.
Ik ben inmiddels afgemeld op het werk. Raar idee om met een verkoudheid ziek thuis te zitten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:03

oef, 1000 euro per maand voor twee paarden, zou ik er niet voor over hebben.
Ik heb de mijne op doe het zelf, zelf ingericht, dus in de winter heb ik er een uurtje per dag werk aan, (uitmesten en eens in de tien dagen hooi laten vullen), in de zomer een kwartiertje (prikpaaljes verplaatsen en water vullen).
Los van de occasionele halve dagen om omheiningen en maaien etc.
Kost me rond de 400 euro per maand voor 2 paarden (stalling, hooi, voer en basisdierenarts en osteo en smid)
Met drie zat ik rond de 600-700 maar mijn oudje had speciaal voer nodig.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:55

purny schreef:
Thnx allemaal.
Ik ben inmiddels afgemeld op het werk. Raar idee om met een verkoudheid ziek thuis te zitten.

Waarom moet je daarvoor thuisblijven?