[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:04

Sommige makelaars zijn echt verschrikkelijk.
Wij hebben ook een huis bezichtigd waarvan we elkaar achteraf aankeken zo van "Wílde hij überhaupt wel verkopen??" Even snel een rondje door het huis.. kamers konden we niet eens fatsoenlijk bekijken want dan was hij alweer weg. Bleven wij wat langer hangen, stond de makelaar al een verdieping hoger... dus....

Wij hadden wel serieus interesse, alleen dat hele huis moest gestript en de vraagprijs was écht te hoog. Dus voorzichtig vragen of er al een bod was geweest. Ja, dat was er, maar dat was resoluut afgewezen. Nou, toen wisten we genoeg, want ons bod zou écht nog lager zijn geweest.

Dat huis staat inmiddels meer dan 4 jaar te koop en het bod dat de verkopers hebben afgewezen, binnen de eerste maar maanden dat het te koop stond, is maar € 9.000 lager dan hun huidige vraagprijs. Die zullen zich achteraf wel voor hun hoofd slaan denk ik....

Georgette

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:13

Ehh Sym, betekent dat goed nieuws?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 15:57

Heb ook wel wat verschil gezien in makelaars.
Die we nu hadden toen we dit huis kochten vond ik nou ook niet echt fijn Maarja hij liet wel heeel veel los.
Hij zei dat de eigenaar een hypotheek schuld had en het huis niet meer kon betalen waardoor de bank het tekoop heeft gezet.
Hij wist ook te vertellen dat de bank wou zakken met de prijs.

Heel raar dat je dat allemaal verteld als makelaar.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:04

dat soort info ben ik wel gewend te krijgen van makelaars, zeker als het niet meer in directe handen van de eigenaar/een particulier is ...
1 van de huizen waar we zijn wezen kijken daar was het ook de bank die het verkocht, eigenaar kon de hypotheek niet meer betalen, dus had de bank het huis in beslag genomen en werd het nu door de bank verkocht, als wij geen passend bod deden, ging het de veiling op.
die ging dus de veiling op (wrak van een woning)

dus op zich vind ik die info niet zo raar...is ook een hele andere situatie als dat ene particulier de wonign verkoopt,

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:44

Heb je ook enig wat dat huis uiteindelijk heeft opgebracht Sonja?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 18:54

geen idee eigenlijk... mag hopen voor de koper dat ie weet waar ie mee bezig is ...fundering was iets mis mee, 1 muur naar buiten aan het zakken met stenen die op het punt stonden om vanaf boven het raam naar beneden te komen vallen...alles wat ze geklust hebben aan dat huis, daar hebben ze de verkeerde keuzes bij gemaakt, dat was echt een bodemloze put. dus ook 1 grote vochtige bende en achterstallig onderhoud vanaf een eigenaar voor de laatste die het kluswerk heeft gedaan...daarna is er dus een krappe tien jaar niets, maar dan ook niets meer aan gedaan...dat in combi met slechte kluskeuzes :=
waarde volgens bouwkundige "grondprijs min sloopkosten"
alleen dat slopen is lastig bij dat huis door de buren die er aan vast zitten :P

ben eigenlijk wel benieuwd, paar jaar terug eens bij een huisje wezen kijken aan die dijk, daar waren de plinten achter de dikke laag verf weggerot, iets met heul boel veul vocht
dat huis is uiteindelijk voor weinig verkocht, opgeknapt en weer door verkocht.
alleen hetgeen het huis nodig had (uitgraven aan de dijkzijde , van buitenaf behandelen tegen vocht etc en de dijk weer dicht gooien ) is niet gedaan.
vrees dat het met dit huis ook weer zoiets word...word gekocht, op het oog opgeknapt en verkocht aan de eerste de beste die er in trapt .

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:33

vandaag weer wat foto's gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

begint al ergens op te lijken *\o/*
alleen zagen we net dat de stucadoor die beneden alles heeft gedaan( is een andere dan die boven alles heeft gedaan want die had het nu even te druk dus had iemand anders ingehuurd)
maar er hebben steen strips tegen de muur gezeten die we er niet meer af kregen maar dit is niet vlak gezet want overal zitten golven in -O-
dus morgen maar eens opbellen dat hij dat mooi allemaal over mag doen.
en dat ik hier dus absoluut niet mee eens ben hoe het nu is gegaan.
want nu moeten we nog langer wachten met spuiten..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 08:43

Ben je echt van plan Spack op de muren te laten spuiten, of laat je Spachtelputz opwrijven zeg maar?

Wij hebben hier echt spijt gehad van Spack (spuitwerk) en Spachtelputz bevalt VEEL beter :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:35

Het is allemaal al gestuct maar de verf word erop gespoten

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:36

Wij hebben gekozen voor pleisterwerk. Is nu ook flink aan het drogen zoals je kunt zien op de foto's

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:23

Wij hadden in eerste instantie alles laten stucen, drogen en vervolgens spuitwerk erop laten spuiten (spack).

Maar dat is erg kwetsbaar, als daar een keer een vlek op de muur kwam (bvb. vieze handafdruk naast de deur ofzo) en ik haalde daar een doekje overheen, dan poetste ik zo die toplaag eraf.... rotspul. Wilde dat ik dat eerder had geweten... -O-

Spachtelputz dat er echt opgesmeerd wordt is veel sterker, daar kan je tenminste een doekje overheen halen zonder dat het direct beschadigd :j

De muren moesten nog een keer opnieuw gedaan worden nadat we de verdiepingsvloer helemaal besloten te vervangen en toen hebben we alles laten spachtelen, is echt 1000x fijner +:)+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:58

Ja hier is ook alles met een doekje af doen en het is weg :D

Volgende week vrijdag komen ze de halve beneden verdieping opnieuw doen omdat het een golfslag bad is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 15:59

Aha dus ze spuiten alleen nog een kleurtje verf erop bedoel je :)

Balen zeg dat je nu weer een week vertraging hebt... en weer zooi natuurlijk ook -O-

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:29

ja alleen verf :P

ja maar het loopt meteen 3/4 weken uit want nu kan het niet meer geverft worden voordat ze de badkamer komen monteren want onze trap staat in de woonkamer dus je kunt dan niet spuiten als hun steeds te trap op moeten.

dus we zitten er aan te denken om dan als ze de 20ste klaar zijn eerst de tegelvloer erin te leggen en dan spuiten.
maar dat moeten we even kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:39

Ow dat is nog best link als je de vloer doet na de muren, hard duimen dat je geen klodders tegellijm op je muren krijgt dan :=

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:41

Haha ze doen maar gewoon voorzichtig hahaha

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:42

Alleen mijn vriend heeft Pdd nos dus die kan heel slecht tegen veranderingen dus dat is best lastig als er dan zoiets gebeurd dan krijg ik weer de volle laag..
En het word hem soms te veel als hij te veel moet regelen helaas :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 16:43

Tja, niks aan te doen, hij zal er even doorheen moeten als hij een mooi huis wil :(:)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:06

haha dat zei ik ook al.. :P
maar kan zomaar zijn dat die het over een paar dagen wel inziet dat het zo ook niet kan.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:19

Je bent wel lekker bezig Helga! ziet er toch al heel anders uit, ook al is het niet goed gegaan. Dat is dan wel weer flink balen. Zijn altijd van die tegenvallers.
Wat is Pdd nos?

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:43

Soort van autisme dat je heel slecht tegen veranderen kunt en dat je alles echt moet ordenen en dat het heel snel te druk kan worden in zijn hoofd.

Hij heeft hier medicijnen voor maar op sommige momenten helpen ze niet genoeg.

Probeer zoveel mogelijk uit hadden te pakken maar hij is chauffeur en kan altijd zijn tel opnemen en ik dus niet als ik aan het werk ben.

Dus hij regelt veel telefonisch maar dat is ook best wel een geregel.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:57

Aha, dan snap ik het, een broer van een vriend van ons heeft ook zo iets, die kan absoluut niet tegen veranderingen. Dat kan heel erg lastig zijn.
Als je veel telefonisch moet regelen kan het ook zeker wel heel druk in je hoofd worden.
Maar goed, een verhuizing is voor iedereen toch behoorlijk stress verhogend.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:04

ja klopt en hij moet alles weer tegen mij vertellen dus dan moet hij alles goed onthouden en dan vergeet hij wel is wat dingen.
en hij geeft gelukkig wel aan als het hem teveel word dus dat is wel fijn.
en heb een brede rug dus dat komt goed uit hahaah

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:04

Pffffff, ik heb de makelaar gevraagd mij te bellen en hij doet het gewoon niet....

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:15

Pfff lekker dan.. Zo hebben wij een bod uitgebracht en horen we niks meer. Nu weer lang weekend. Zucht wachten is zo moeeeilijk!