Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jiskaa

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:33

Zijn er hier mensen die zijn overgestapt van iOs naar Android? Hoe beviel dat?
Ik heb een iPhone SE, maar ik twijfel om toch weer over te stappen op Android. Ben alleen zo bang dat ik de Android toestellen traag ga vinden, na iPhone. Of gewoon iPhone houden? Dilemma..

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 18:58

Ik heb een tijdje een iphone gehad en heb nu de axton 7 met android, en ik merk bijna geen verschil - innhet voordeel van android. Qua snelheid zeker niet te klagen :j

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:21

Hm ja daar zit ik inderdaad ook wel een beetje mee.. Ik heb van de android naar de iPhone gestapt en vond het heerlijk, toch merk ik dat ik de nieuwere android telefoons wel heel erg gaaf vind, alleen ben er zo huiverig voor want mijn iPhone loopt vlekkeloos. Vastlopen of trager worden kent die niet. En bij de android telefoons heb ik dat wel vroeger gehad.

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:34

Ja dat is dus ook mijn dilemma HorseTimeXL. En dan kijk je sowieso al in het hogere segment Android telefoons; de goedkopere varianten gaan vast niet bevallen ben ik bang :')
De Axon telefoon is compleet nieuw voor mij. Ook niet bij een Mediamarkt ofzo te koop, wat ik wel een nadeel vind want ik wil eerst de telefoon zien/vasthouden/voelen voordat ik 'm aanschaf.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 19:58

Ik heb de Axon via Amazon Duitsland gekocht, was ie ook het goedkoopst. Hij is wel gewoon vrij tekoop in de Duitse Media Markt maar ik had hem binnen de week via Amazon. Nog geen minuut spijt van gehad. Ik heb hiervoor Iphone, Sony, Nokia en LG gehad maar hij steekt er bovenuit :j

Qua dimenties is de Axon 7 hetzelfde formaat van de Iphone 7 maar een groter scherm. Hij weegt ook iets minder.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 22:18

HorseTimeXL schreef:
Heeft iemand wat gehoord van de nieuwe LG G6 en LG in t algemeen. Was vandaag even langs de Tmobile winkel om wat telefoons te bekijken en vast te houden en toen zei de verkoper dat dit ook een hele interessante optie zou zijn ivm camera etc.

Ik heb geen ervaringen met de G6, maar heb zelf wel de G5. Ik heb hem nu ongeveer 8 maanden en ben eigenlijk 100% tevreden. Het enige nadeeltje dat ik zo kan bedenken, is dat hij vrij groot is voor mijn kleine handen, haha. Ik had hiervoor de G2 en ook daar heb ik nooit problemen mee gehad. Ik ben nooit zo merkvast, maar kon destijds de G5 behoorlijk voordelig bij een T-mobile abonnement krijgen. De telefoons die ik in dezelfde prijsklasse kon kopen, waren ouder of minder qua specificaties dus toen was de keuze snel gemaakt.

Ik weet trouwens niet wat de camera specificaties van de G6 zijn, maar ik ga er van uit dat hij weer dubbele camera heeft. Van tevoren dacht ik dat dat een beetje een gimmick zou zijn waar ik geen behoefte aan had, maar ik moet toegeven dat ik de groothoek camera juist heel veel gebruik.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 10:43

Marie111 schreef:
Caily schreef:
Willen jullie mij adviseren? Ik mag verlengen (Vodafone), maar heb echt geen idee. Ik heb nu een samsung s4 mini. Die is voor mij qua functies prima en qua formaat perfect, wil liever niet groter. Alleen mijn geheugen is steeds vol, en de telefoon flink beschadigd, dus wil toch een nieuw toestel. Samsung of eventueel Iphone. Minimaal 1,5 GB en niet duurder dan 35euro per maand. Voor de rest geen wensen eigenlijk. Een prima camera en radio zit op elke telefoon volgens mij. Ik hoef overigens niet persee een vodafone deal, overstappen vind ik geen punt.

Wat denk je van de Sony compact serie? Ik heb al twee jaar de ZX3 compact. Prima toestel en niet te groot

Hier ook een hele tevreden gebruiker van de xperia compact serie! Heb de Z1 gehad, fantastisch toestel :) batterij die eindeloos zeer lang mee ging, prima camera en lag fijn in de hand. Was bovendien niet kapot te krijgen :D

Ik heb bij mijn nieuwe toestel getwijfeld tussen de nieuwste kleinste xperia (4,6 inch) of de iPhone SE (4 inch). Uiteindelijk toch voor de iPhone gegaan, omdat de batterij en camera daarvan beter waren en ik met één hand alles kan bedienen. Hij werkt supersnel, ziet er mooi uit en Tele2 had een goede aanbieding voor de 32 en 64 GB. Enige nadeel vind ik is dat je bij de iPhone per se over moet stappen op 4G. Al weet ik niet hoe dit bij de nieuwe sony's is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:49

Ik heb toch besloten om 14 mei voor een refurbished iPhone te gaan met het oog op 'ik ga er gewoon voor en zie het wel'. Ook omdat er de komende twee jaar waarschijnlijk flink wat gaat veranderen en ik daardoor financieel niet veel kwijt wil zijn in een telefoon en liever t geld in andere dingen steken waaronder een eigen paard. En aangezien ik wel graag bij de iPhone wilde blijven maar toch een groter scherm heb ik voor Eem refurbished iPhone 6. Heb vandaag het hoesje al besteld! En ik moet ook eerlijk zijn ik moet ook maar eens een beetje detoxen van m'n telefoon. Kan niet wachten tot volgende week!

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:25

Ik heb wat advies nodig, want ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik ben toe aan een nieuwe telefoon, en had al een nieuwe besteld (HTC desire 10 Lifestyle), maar die viel wat groter uit dan gedacht... dus wil toch een andere...
Mijn huidige telefoon is ook een HTC, maar weet niet het type meer, is inmiddels 3 jaar oud en op...

Klein eisenlijstje:
- Niet te groot, mijn huidige telefoon is 13cm x 6,5cm. Maar had al gezien dat het lastig is om een telefoon van dat formaat te vinden, klein beetje groter mag dus.
- Hufterproof, ongeveer dan. Ik laat die dingen nog wel eens uit mijn klauwen vallen... Het zou wel fijn zijn als ze niet gelijk kapot zijn...
- Android besturingssysteem
- Budget, maximaal 300 euro.

Weten jullie iets?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:38

Jiskaa schreef:
Zijn er hier mensen die zijn overgestapt van iOs naar Android? Hoe beviel dat?
Ik heb een iPhone SE, maar ik twijfel om toch weer over te stappen op Android. Ben alleen zo bang dat ik de Android toestellen traag ga vinden, na iPhone. Of gewoon iPhone houden? Dilemma..

Ik heb een uitstap gemaakt naar de iOS maar ben vroegtijdig (na 1.5 jaar) teruggestapt naar Android (Samsung). Wat je in de gaten moet houden is dat een android-toestel niet per se een vlaggenschip is, terwijl een iPhone dat wel altijd is (of bij een ouder toestel, geweest is). Je moet dus de topmodellen van het merk waar je interesse in hebt vergelijken met de iPhone eigenlijk. Ik ben van een iPhone 5S (uit 2013, en een Note 2, 2012, vergelijkbaar met de 5S qua snelheid), naar een samsung S7 edge gegaan (sneller en algeheel beter) en een Samsung A3 2017 (vergelijkbaar qua snelheid maar vloeiender, wel minder goede camera bij slechte omstandigheden) gegaan.

De A3 2015 en A3 2016 waren veel slechter dan de iPhone 5S, ze waren namelijk ingezet als onderkant van het middensegment, terwijl de A3 2017 ingezet is als bovenkant van het middensegment, maar dan klein.

Mijn broertje is overgestapt naar de S8 terwijl hij altijd iPhones heeft gehad en is volgens mij tevreden.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:51

Ik ben ook overgestapt naar iOS. En volgende week mag ik verlengen en kies ik weer voor de iPhone. Waar ik bij Android aan het einde altijd last had van vastlopen, internet dat uit het niets word afgesloten, toetsenbord die niet werkt, loopt iOS bij mij bog steeds geweldig. Nu heb ik maar 8 gb geheugen vandaar m'n overstap naar een nieuwe iPhone anders had ik deze gehouden. T werkt perfect. Ben alleen wel jaloers op m'n zusjes met hun Samsung tijdens kerst. Hun kunnen daar geweldige kersthemas kiezen en ik hou al zo van kerst haha.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 17:27

Ik heb een aanbieding gekregen van TMOBILE voor een abonnement met nieuw toestel een MotoZ? Kent iemand dit toestel? Ik weet er niets vanaf. Volgens TMOBILE is het vergelijkbaar met de Samsung S7.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 12:14

Ik weet niet of ik het in dit topic kan vragen, maar het leek mij wel geschikt.

Ik wil op kort termijn een nieuw toestel aanschaffen. Mijn budget zal rond de 400/500€ liggen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, ik heb nu een IPhone 5c opzich ben ik er wel tevreden over maar over naar een Android vind ik ook geen probleem.

Wat ik belangrijk vind is een goede camera, zowel front als back. Daarnaast vind ik het belangrijk dat de batterij duur lang mee gaat en de snelheid van het toestel. Graag geen onbekend merk. Mocht iemand wat weten hoor ik t graag

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:32

Jammer dat je geen onbekend merk wilt, want de ZTE Axon 7 is alles wat je beschreef :j

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 14:39

Quebelle schreef:
Jammer dat je geen onbekend merk wilt, want de ZTE Axon 7 is alles wat je beschreef :j

Kwa specificaties spreekt hij mij wel enorm aan. En de prijs ook, ik ga hem toch op mijn lijstje zetten. Bedankt :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 15:11

Ik heb hem sinds februari ongeveer en het is een van de beste GSM's die ik al heb gehad :j Ik had hiervoor Sony/Apple/LG/Nokia.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:32

Ik mag m'n abo verlengen, en heb m'n oog laten vallen op de S7 Edge. Is dit nog steeds een goed toestel of raden jullie iets anders aan?
Abo dat ik nu heb is 15 euro, betaal 9 euro per maand aan het toestel af. Zou dat bij een volgend abonnement graag weer willen. Max bijbetalen rond de 300 euro. Hebben jullie nog suggesties?
Eisen: goede camera :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:40

Huawei p10?
Mijn vriend heeft m en het is een fijn dingetje. Zit een goede camera op en is ook niet gek duur.

Ik weet niet hoe Samsung zit met updates bij oudere modellen, omdat de 8 uit is kan de 7 al "oud" zijn.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:04

Ik heb een s5 en een s8.
Mijn s5 krijgt nog steeds updates.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:14

Ik zou niet ouder dan de S6 nemen, maar de S7 edge is een prima toestel. De S5 voldoet nu ook nog, maar ik ga er vanuit dat de telefoon minimaal 2 jaar mee moet gaan en dan is de S5 al weer 5 jaar oud. De kans dat hij dan problemen krijgt met bepaalde apps en updates is aanwezig. Bij mij heeft de S7 edge de Note 2 vervangen afgelopen december. Die was toen bijna 4 jaar in mijn bezit en het model was 4.5 jaar oud, de laatste maanden begon ik dat wel echt te merken. Het werd gewoon allemaal trager en minder soepel. Ik had er niet nog een jaar mee willen hoeven doen.

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:37

Op advies van hierboven heb ik de ZTE axon 7 aangeschaft. Eigenlijk wilde ik geen onbekend merk, maar heel eerlijk ben ik er echt heel blij mee.

Heerlijke camera 20 mp en ge wel dit geluid. Geheugen zeer uitstekend en de snelheid ook, tot nu toe geen min punten ervaren. Alleen moet enorm wennen aan de grote.

Hem hem nog geen week maar ik kan hem echt aanraden

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:43

Bedankt voor jullie antwoorden!
Heb ook even gekeken bij zte 7 mini, ziet er ook goed uit. Doet me een beetje denken aan htc. Volgens mij met een gebogen scherm als ik het goed zie?

Edit: had de instellingen niet goed staan. De 7 uitvoering is ook prima betaalbaar!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:47

Naaoommii schreef:
Op advies van hierboven heb ik de ZTE axon 7 aangeschaft. Eigenlijk wilde ik geen onbekend merk, maar heel eerlijk ben ik er echt heel blij mee.

Heerlijke camera 20 mp en ge wel dit geluid. Geheugen zeer uitstekend en de snelheid ook, tot nu toe geen min punten ervaren. Alleen moet enorm wennen aan de grote.

ja issie zo groot dan? dat lijkt me dan wat minder fijn

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:54

Hij is even groot als de iphone 7, en de meeste Sony telefoons. Ik heb kleine handjes en ik vind hem juist goed :j

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:57

Naaoommii schreef:

Ik ben blij dat je er blij mee bent! Ik heb de mijne sinds februari en heb ook niets op aan te merken. Ik heb juist de interface veranderd, die was behoorlijk Iphone-ish maar met Nova Launcher heb ik hem dus zoals de basic android phone, waar je apps niet geplakt zijn op je achtergrond maar je een menu hebt waar die instaan :)