[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:49

Bellatrix schreef:
Goddank heb ik dan 3 opdek deuren. :')

En ik heb een stopcontact helemaal bovenaan bij de afzuiger zitten, die wordt al 15 jaar niet gebruikt en zit ook nog verf op. En eerlijk, ik maak daar ook nooit schoon. :o Dus die moet ik eraf schroeven in laten weken. Geld voor alle contacten. Al denk ik dat ze ze gewoon allemaal gaan vervangen want ze zijn nog ouderwets geel. In mijn nieuwe woning zijn ze mooi wit.

Ik zou ze dan mooi niet schoonmaken, of voor de vorm eraf schroeven en in een bak water mieteren die er bij oplevering nog staat. :')

Edit: of zeggen dat je ze er niet af kreeg en geen hulp had. O:)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:54

Kun je de deuren toevallig niet op marktplaats vinden?
En wat heb je ermee gedaan dan dat ze er zo moeilijk over doen? :')

Edit:
Is het geen optie om de stopcontacten te laten zitten en gewoon met een doekje schoon te maken?
Laatst bijgewerkt door Lieszje op 03-08-23 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 10:55

De eindinspectie doet hij alleen, hebben we overlegd. Ik moet wel echt beloven alles te doen wat ik moet doen. Anders moet ik weer vrij nemen en ik heb al geen dagen meer. Dus ik doe de sleutels de dag ervoor in de brievenbus en dan gaat hij er alleen naar binnen.

Wat jij zegt zou ik wel willen maar kan ik echt niet maken.

Er zit witte verf op maar weet niet meer welke hij zei. Latex ofzo? Ik weet niet meer wat hij zei. Maar ze waren natuurlijk origineel gelig. Zoals alle deuren toendertijd.

Lieszje

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:58

Latex is muurverf. Ik zou het toch proberen er vanaf te krijgen..

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:00

Kun je niet gewoon zelf nieuwe stopcontacten erop zetten? Als het maar om een paar gaat dan zou het me die paar euro echt waard zijn ipv die krengen schoonpoetsen. Die verf krijg je er nooit meer normaal af denk ik...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:05

Wat een ellende zeg. Ik kan daar ook wel een beetje boos om worden hoor, dat soort gezeur.

Ik kreeg ook ooit eens commentaar tijdens de oplevering, nou heb die man gezegd hoe ik het zelf opgeleverd had gekregen. De staat van de woning had ik juist duidelijk verbeterd t.o.v. hoe het was. Er wordt verder ook in zo'n woning gewoond hoor. Mogen de nieuwe huurders ook best wel even schoonmaken hoor. Ik heb nog nooit ergens kunnen wonen zonder zelf flink te moeten poetsen. Hoort erbij als nieuwe bewoner. Gekkigheid allemaal.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:11

Klein tipje van een stille meelezer, als je zelf niet bij de eind inspectie aanwezig bent, zorg dat je goede detail fotos hebt van alles wat is besproken! Desnoods inclusief een foto van de stopcontacten in een schoonmaakbadje. En daarnaast wat overzichtsfotos van het geheel zoals je het huis oplevert. Dan heb je in ieder geval nog iets van bewijs als ze gaan zeggen dat je bepaalde dingen niet (goed) hebt gedaan. Als je er niet bent, je hebt geen fotos en je kunt niet meer naar binnen omdat de sleutel al is ingeleverd, heb je geen poot om op te staan bij gezeur.

Hier ook een keer zo'n geintje gehad met een over ijverige meneer bij de inspectie, hoop gedoe om wat stof op een plint in een bergruimte en bij een stopcontact... Ze zouden dan wel op mijn kosten het appartement professioneel laten reinigen was het voorstel :x Dat was gelukkig nog 1 dag voor de officiële einddatum van mijn huur, dus ik heb die avond nog wat gestoft en een scheut chloor in alle putjes gegooid voor een fris schoongemaakte geur. De volgende dag kwam hij dan weer en heb ik gezorgd dat ik er bij was, ik stond de fotos te nemen toen meneer aankwam. Toen was het binnen een paar minuten gepiept zonder problemen en ik heb niks hoeven betalen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 11:12

Ik krijg die deuren niet meer zoals ze waren. Dan maar betalen.

En het zijn een stuk of 5 stopcontacten denk ik? Wel verschillende.

Wel klote allemaal. Ook qua tijd.

Goede tip van foto's maken!

_djoeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:21

Bij de Kringloopwinkel liggen ook vaak stopcontacten. Misschien kun je dan het oude kapje eraf schroeven en een schonere van de kringloop erop zetten.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:26

Ik zou kantoor bellen om te verifiëren of dit allemaal wel klopt en dat er niet verwacht kan worden dat er na zoveel jaren er wonen alles nog spik en span is en of er niet sws wordt gerenoveerd?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 12:31

Ik heb de stopcontacten al in een sopje gedaan. Ik krijg ze allemaal redelijk schoon. Maar sommige zijn ook gewoon stuk. Gebarsten bij de schroefjes of een stukje eraf. Ik heb hier 15 jaar gewoond, de persoon voor mij had deze stopcontacten ook al dus ze zijn echt heel oud.

En ze moeten sowieso renoveren, mijn slaapkamerraam sluit niet goed en is enkel glas. Maar goed, dat zoeken ze maar uit. Het rooster boven het raam is ook stuk. Zit geen beweging meer in. En keukenblok heeft ook zijn beste tijd gehad. Maar daar zei hij allemaal niets over.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:54

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 12:57

zonnebloem18 schreef:
Je zou eens na kunnen vragen bij de Huurcommissie of hier richtlijnen voor zijn. Na 15 jaar mag je ook enige gebruiksschade verwachten.
Edit: https://www.juridischloket.nl/wonen-en- ... %20nu%20is.

Dat dus.

Ik zou even goed rondvragen want ik kan me op z'n minst niet aan de indruk onttrekken dat ze je een oor aannaaien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:17

Ik vind het echt klinken als waanzin. Ik weet niet waar je moet zijn voor bezwaar, maar stopcontacten eraf schroeven om ze te laten weken, en herstelkosten voor deuren die 15 jaar geleden geel waren en die je wit hebt geschilderd? Bizar.

En ja, documenteer echt goed!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:22

Weet je ook welke dag en welk tijdstip ze komen voor de eind inspectie? Ik wil als de kinderen bij de opvang zijn eventueel voor je kijken of ik er voor je bij kan zijn...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 13:39

Woensdag 30 aug 10.45.
Ik ben er zelf niet bij, gooi de sleutels in de brievenbus van de woningbouw.

Er werd mij ook op het hart gedrukt de deuren in mijn nieuwe huis ook niet te schilderen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:40

Jeetje dat klinkt bijna alsof ze je een oor willen aannaaien. Dit lijkt me niet terecht hoor. Je wilt echt niet weten in wat voor woningen de meeste mensen terecht komen.
Hoe hadden de deuren eruit moeten zien dan? Wat voor verf zit er dan op dat het niet goed is?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:49

Wij hadden de deuren ook geschilderd. Was geen enkel probleem. Nul gedoe mee gehad.

Je hebt wel een hele strenge ontvangen.

Is er geen lijst van de woningbouw met hoe je huis opgeleverd moet worden?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 13:52

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 13:54

Er zit muurverf opgesmeerd zo te zien? Ja daar zou ik ook niet blij van worden, dat verf je nooit meer over.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 13:55

Nee dat bedoel ik. Het is 15 jaar geleden, ik weet echt niet meer waarom ik daarvoor gekozen heb. :+

Mijn nicht heeft ook even naar de foto's gekeken en ze zegt dat het geen muurverf is...we gaan zondag even kijken of we er iets mee kunnen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:09

Bellatrix schreef:
Woensdag 30 aug 10.45.
Ik ben er zelf niet bij, gooi de sleutels in de brievenbus van de woningbouw.

Er werd mij ook op het hart gedrukt de deuren in mijn nieuwe huis ook niet te schilderen.

Dan heb ik de kinderen thuis... ik ga even bedenken of t handig is als ik ze mee moet nemen...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 14:11

Lief van je maar ik weet niet eens of het mag dat er iemand anders dan ikzelf bij is. Ik ga gewoon mijn best doen om het netjes op te leveren en dan zie ik wel.

Ik moet alleen vanaf de 21e weer werken dus ik heb eigenlijk alleen het weekend van de 26e om er keihard aan te werken. Spullen naar de stort, vloer eruit, en de rest van het huis. :+ Verder heb ik alleen de avonden maar de grote spullen naar de stort kan ik niet alleen, heb een auto plus aanhangwagen nodig.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:29

Stort kun je ook af laten halen toch? Is ook nog een idee. Moet je het alleen voor 07:30 aan de weg hebben staan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 14:39

Dat is volgens mij latex ( muurverf) wat erop zit.

Dat hij niks over het oude keukenblok zegt is omdat dat ok voor de verhuurder is.
Muren etc is voor huurder
Nu even de schouders eronder en afronden en dan al je tijd in het nieuwe appartement steken