Opbouwen vanaf nul op La Palma

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_88

Berichten: 14150
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:00

Snadrem schreef:
rien10 schreef:
Brutus the distroyer, ik vind het een toepasselijke naam.

Nee joh, deze spin heet duidelijk Marleen. En is daarmee gelijk een stuk minder bedreigend.


Ik ben een Marleen, nog nooit met een spin vergeleken in mijn leven. Heel apart is het wel. :')


Wij hebben overwogen om deze winter naar La Palma te gaan, maar hebben toch voor het meer bewoonde en toeristische buureiland gekozen.

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:14

Vanwege de spinnen ?

marleen_88

Berichten: 14150
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:45

Fitzroy schreef:
Vanwege de spinnen ?


Hahaha nee, we zijn wandelaars. Maar een wandel/hike vakantie is niet aan ons besteed.

Palmera

Berichten: 9497
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 23:48

Cowboy55 schreef:
Ik ken een Marleen. Ik kies voor Brutus the Destroyer. :')

:') Ik wil het niet meer weten

marleen_88 schreef:
Fitzroy schreef:
Vanwege de spinnen ?


Hahaha nee, we zijn wandelaars. Maar een wandel/hike vakantie is niet aan ons besteed.

Er is hier meer te doen, hoor!
Anyway, volgende vulkaan uitbarsting staat gepland op het buureiland :+

Vandaag zonder kleurscheren de dag dood gekomen. En de hond ook. :+

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 00:22

Dood gekomen nog wel. Ik moet spontaan aan de film Arachnaphobia denken :+

Mri

Berichten: 15322
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 01:32

Ohhh die verhalen... brrrr

Ik kan mij de "schat wil je je hand van mijn af halen" nog heel goed herinneren. Die werd opgevolgd door "jij hebt me hand op mij liggen hoor".

Gevolgd door blinde paniek... als het niet jouw hand is die ik voel, wat voel ik dan wel??? Lang leve een zaklamp op je telefoon....

Voor het idee, we waren aan het backpacken door Madagascar en sliepen ergens in twijfelachtige "hutjes" met krakende en piepende bedden en heeele grote kieren tussen de vloerplanken.

De klamboe hadden we niet overal goed strak tussen bed en matras vast gepropt.... dat waarvan ik dacht dat zijn hand was... dat was een volwassen (sissende) kakkerlak te zijn. Zo groot als de palm van je hand. En die zat niet alleen op mij, maar ook op hem en in ons bed.

De tassen hebben we de volgende dag gruwelend en af en toe gillend leeg geschud :=

Prairy
Berichten: 9227
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 06:15

Gatver Mir!

Palmera, ik had toen toevallig niks aan, was op Cuba en we zouden naar bed gaan. Ik ga me dan niet eerst aankleden :+

Ik hoop wel wat je nog leeft :P

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 10:33

Mri schreef:
Ohhh die verhalen... brrrr

Ik kan mij de "schat wil je je hand van mijn af halen" nog heel goed herinneren. Die werd opgevolgd door "jij hebt me hand op mij liggen hoor".

Gevolgd door blinde paniek... als het niet jouw hand is die ik voel, wat voel ik dan wel??? Lang leve een zaklamp op je telefoon....

Voor het idee, we waren aan het backpacken door Madagascar en sliepen ergens in twijfelachtige "hutjes" met krakende en piepende bedden en heeele grote kieren tussen de vloerplanken.

De klamboe hadden we niet overal goed strak tussen bed en matras vast gepropt.... dat waarvan ik dacht dat zijn hand was... dat was een volwassen (sissende) kakkerlak te zijn. Zo groot als de palm van je hand. En die zat niet alleen op mij, maar ook op hem en in ons bed.

De tassen hebben we de volgende dag gruwelend en af en toe gillend leeg geschud :=

Dit zijn onder andere redenen waarom wonen in Nederland zo f'ing awesome is.

juval

Berichten: 13391
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 11:07

nou ja, door klimaatverandering enzo, zullen er hier wellicht toch ook steeds meer 'enge' tropische beestjes naar toe willen komen.

Laurora

Berichten: 2658
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 15:49

Ik, die gek is op alles wat kriebelt en kruipt O:)

Gem

Berichten: 17551
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 18:57

Citaat:
Ik ben een Marleen, nog nooit met een spin vergeleken in mijn leven. Heel apart is het wel. :')


Wij hebben overwogen om deze winter naar La Palma te gaan, maar hebben toch voor het meer bewoonde en toeristische buureiland gekozen.

La Palma is erg mooi en heeft veel te bieden. Hubbie en ik hebben een Fly-drive gedaan van oost naar noord en geëindigd in zuidwest. Heel divers én... Palmera ontmoet, met wie ik heb getraild door het natuurpark!

marleen_88

Berichten: 14150
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:05

Palmera schreef:
:') Ik wil het niet meer weten

marleen_88 schreef:

Vanwege de spinnen ?


Hahaha nee, we zijn wandelaars. Maar een wandel/hike vakantie is niet aan ons besteed.

Er is hier meer te doen, hoor!
Anyway, volgende vulkaan uitbarsting staat gepland op het buureiland :+

Vandaag zonder kleurscheren de dag dood gekomen. En de hond ook. :+[/quote]

Goed om te weten, dan nemen we hem mee voor een volgende zomervakantie.

Gem schreef:
Citaat:
Ik ben een Marleen, nog nooit met een spin vergeleken in mijn leven. Heel apart is het wel. :')


Wij hebben overwogen om deze winter naar La Palma te gaan, maar hebben toch voor het meer bewoonde en toeristische buureiland gekozen.

La Palma is erg mooi en heeft veel te bieden. Hubbie en ik hebben een Fly-drive gedaan van oost naar noord en geëindigd in zuidwest. Heel divers én... Palmera ontmoet, met wie ik heb getraild door het natuurpark!


Klinkt goed. We nemen het mee naar volgende zomervakantie.

Palmera

Berichten: 9497
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 00:05

Mri schreef:
Ohhh die verhalen... brrrr

Ik kan mij de "schat wil je je hand van mijn af halen" nog heel goed herinneren. Die werd opgevolgd door "jij hebt me hand op mij liggen hoor".

Gevolgd door blinde paniek... als het niet jouw hand is die ik voel, wat voel ik dan wel??? Lang leve een zaklamp op je telefoon....

Voor het idee, we waren aan het backpacken door Madagascar en sliepen ergens in twijfelachtige "hutjes" met krakende en piepende bedden en heeele grote kieren tussen de vloerplanken.

De klamboe hadden we niet overal goed strak tussen bed en matras vast gepropt.... dat waarvan ik dacht dat zijn hand was... dat was een volwassen (sissende) kakkerlak te zijn. Zo groot als de palm van je hand. En die zat niet alleen op mij, maar ook op hem en in ons bed.

De tassen hebben we de volgende dag gruwelend en af en toe gillend leeg geschud :=

:brr:
juval schreef:
nou ja, door klimaatverandering enzo, zullen er hier wellicht toch ook steeds meer 'enge' tropische beestjes naar toe willen komen.

O.a die wespenspin. Die heeft zich sl gevestigd bij jullie en komt oorspronkelijk uit zuid europa

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:19

De wespspin heb ik laatst hier op stal gezien waar ik werk. Hebben het dan over noord/midden limburg. Die dingen zijn groot joh. Gatsie :brr:

Hier is een foto. Ik zet hem in een spoiler neer voor degenen die hem niet willen zien :=

En ik moest de paddock en het stalletje waar mevrouw zat (de vrouwtjes worden bij wespspinnen veel groter dan de mannetjes) uitmesten. Ik deed dat niet bepaald lekker ontspannen moet ik zeggen :')

Spoiler:
Afbeelding


Sowieso krijg ik hier op stal geregeld hartaanvallen door spinnen. Een aantal keer zelfs tot huilen toe :=
Afgelopen zomer toen we eens buiten pauze zaten te houden liep er ineens een over mij heen. Je had me moeten zien rennen. Dat was wel een lachwekkend filmpje geweest als dat was gefilmd _O-
Ik ben eergisteren nog geschrokken van zo'n doodgewoon trilspinnetje in de hoek van mijn woonkamer. Die zat wat lager dan ik had verwacht :')

Ik heb ook een spin in de andere hoek die ik Jonathan heb genoemd. En de hoek tegenover heeft een spin genaamd Wilbur zitten. Ik kan de vrouwtjes en de mannetjes bij trilspinnen ook uit elkaar houden dus ik weet ook zeker dat het beiden mannetjes zijn :')
Jonathan zit er al maanden. Zolang hij op het plafond blijft en niet beweegt als ik kijk vind ik het goed :D

Ik heb wel katten die ze opeten. Dus dat helpt.

Als het gaat om die dikke zwarte dingen kan ik wel een boek schrijven over de verhalen van de keren dat ik van ze schrok. Ik ben echt oprecht bang voor die dingen. In tegendeel heb ik wel eens een vogelspin in mijn hand gehad. Voor vogelspinnen ben ik dan weer niet bang. Geen idee waarom :')

pmarena

Berichten: 48453
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 11:44

Collega van mij nam een keer een vogelspin mee. Beest was groot, traag en had overal krulletjes.... dat is toch anders dan zo'n zwarte of donkerbruine spichtige engerd die ineens door de kamer rent of plotseling ergens in je huis heel duidelijk aanwezig zit te zijn :=

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:54

pmarena schreef:
Collega van mij nam een keer een vogelspin mee. Beest was groot, traag en had overal krulletjes.... dat is toch anders dan zo'n zwarte of donkerbruine spichtige engerd die ineens door de kamer rent of plotseling ergens in je huis heel duidelijk aanwezig zit te zijn :=

Dat èn bij de meeste vogelspinnen is een beet ongeveer net zo pijnlijk als een wespensteek. Dus ik ben er ook nier direct bang voor als ze bijten. Alhoewel die dikke zwarte dingen ook niet hard bijten ofzo.

Ik ben begin dit jaar eens door een spin gebeten. Geen idee wat voor een want ik dacht gewoon dat ik een takje of strootje tussen mijn vingers had. Ik wreef mijn vingers langs elkaar af om het takje weg te krijgen en toen voelde ik het dus bewegen en daarna een flinke steek in mijn vinger. De twee puntjes langs elkaar gaven weg dat het dus een spin was :=
Godsamme die deed wel flink pijn. Daar heb ik toen de rest van de dag wel echt last van gehad

black_kelpie

Berichten: 7888
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:28

LoveGlove schreef:
Dat èn bij de meeste vogelspinnen is een beet ongeveer net zo pijnlijk als een wespensteek. Dus ik ben er ook nier direct bang voor als ze bijten. Alhoewel die dikke zwarte dingen ook niet hard bijten ofzo.

Ik breek hier even in, want dit klopt niet ;)

In het geval van de soorten die veel door beginners in de hobby gehouden worden (zoals bijvoorbeeld die spin met krulletjes, Tliltocatl albopilosus) is het zo dat een beet niet gevaarlijker is dan een wespensteek, maar het doet wel degelijk flink pijn. Volwassen hebben deze spinnen kaken van meer dan een centimeter lang, dat voel je, echt :=

Er zijn echter ook veel soorten (uit Afrika, Azië) die echt wel wat potenter gif hebben, en dan heb ik het niet alleen over pijn maar het kan in sommige gevallen ook maandenlang hartklachten veroorzaken bijvoorbeeld. Beten zijn niet dodelijk, maar vergelijkbaar met een wespensteek ook zeker niet.

LoveGlove

Berichten: 7925
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:52

black_kelpie schreef:
LoveGlove schreef:
Dat èn bij de meeste vogelspinnen is een beet ongeveer net zo pijnlijk als een wespensteek. Dus ik ben er ook nier direct bang voor als ze bijten. Alhoewel die dikke zwarte dingen ook niet hard bijten ofzo.

Ik breek hier even in, want dit klopt niet ;)

In het geval van de soorten die veel door beginners in de hobby gehouden worden (zoals bijvoorbeeld die spin met krulletjes, Tliltocatl albopilosus) is het zo dat een beet niet gevaarlijker is dan een wespensteek, maar het doet wel degelijk flink pijn. Volwassen hebben deze spinnen kaken van meer dan een centimeter lang, dat voel je, echt :=

Er zijn echter ook veel soorten (uit Afrika, Azië) die echt wel wat potenter gif hebben, en dan heb ik het niet alleen over pijn maar het kan in sommige gevallen ook maandenlang hartklachten veroorzaken bijvoorbeeld. Beten zijn niet dodelijk, maar vergelijkbaar met een wespensteek ook zeker niet.

Thanks voor de verduidelijking. Ik weet ook wel dat sommige vogelspinnen echt flink gevaarlijk zijn. Ik geloof dat er in de zuid amerikaanse oerwouden ook enorm giftige zitten :=
Laten we maar niet over Australië spreken. Maar volgens mij zijn dat ook weer geen vogelspinnen _O-

Volgens mij zijn de meeste vogelspinnen ook niet heel agressief, op wat uizonderingen na natuurlijk. Dus ze zullen je ook niet gauw bijten gelukkig

black_kelpie

Berichten: 7888
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:18

Zuid/Midden Amerika valt in de regel dan juist weer erg mee, daar komen praktisch alle vogelspinnen vandaan die aangeraden worden om mee te beginnen. Het noorden van Australië heeft ook vogelspinnen :j

Ik ben in 20 jaar vogelspinnen houden nog nooit gebeten en ik voer en verplaats er tig per week, maar heb heilig respect voor bepaalde soorten :Y)

Maar weer terug naar het mooie stekje van Palmera, bij voorkeur zónder spinnen :D

Palmera

Berichten: 9497
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 23:41

Kunnen jullie geen gezelliger huisdierem voordragen? :+

Vandaag goed fris hier. Typisch noordelijke nevel met frisse wind. Mijn oudste hond is helemaal gelukkig, rent over het terrein, het gaat niet vlot, maar hij heeft duidelijk plezier <3

Exitium

Berichten: 7190
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:49

Palmera schreef:
rent over het terrein, het gaat niet vlot, maar hij heeft duidelijk plezier <3

Lijkt op het baasje :+

Palmera

Berichten: 9497
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 00:15

Exitium schreef:
Palmera schreef:
rent over het terrein, het gaat niet vlot, maar hij heeft duidelijk plezier <3

Lijkt op het baasje :+

Ik loop jou eruit, vriend! :+

Exitium

Berichten: 7190
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 00:56

Dat geloof ik gelijk, maar dat doet niets af aan wat ik zei; ik win het ook niet van je hond :+

Palmera

Berichten: 9497
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Opbouwen vanaf nul op La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 01:05

Dat is wel heel ernstig :')