Verhuis- en verbouw topic 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:32

Celiien schreef:
Ooh die tegels hierboven <3 wat gaaf! ga ik onthouden.

Verder, Ikea heeft allerlei soorten leveringsproblemen. Maar ook dingen die uit de collectie gaan. Zo wilde wij vorige week een nieuwe slaapkamerset kopen, maar nu blijkt dat de kleur die wij willen eruit gaat -O- zo jammer. Nu maar even afwachten.
Wel een mooie set bij Haco gekocht. Salontafel/tvmeubel/barkast. en daarnaast een nieuwe eettafel, boomstamlook met spinnenpoot <3

Wij hebben het plan omgegooid. Omdat stucen erg kostbaar werd voor de gehele woning (+- 11k incl verven), zijn we nu aan het kijken naar renovliesbehang. Schijnt ook een stuk minder kwetsbaar te zijn. Iemand ervaring?

Verder, over 3 weken de sleutel :)) Ben nu van alles aan het regelen, energie, telefonie, etc. Zo spannend allemaal!

Of wellicht zelf verven? Als je meubels er nog niet staan, doe je het zelf ook vrij snel met een verfspuit was mijn ervaring.

Ikea en de collectie is inderdaad een lastig dingetje.....

@Celiien! Klinkt gaaf, je nieuwe setje! Foto's? Ik doe graag interieur inspiratie op :)) (lees ook mee in het interieur topic :D Maar is toch net anders als je weer vanaf 0 begint.)

Wij zitten nog steeds in de oneindige rommel en uitpak fase waardoor foto's nog steeds een beetje lastig zijn :)) Nu aan het nadenken over de raambekleding. Vooral voor de schuifpui vinden we het moeilijk, aangezien we ook graag iets isolerends willen. Shutters vind ik prachtig <3 Maar passen voorlopig even niet in het budget :P .

Celiien

Re: Verhuis- en verbouw topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:03

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 19:07

Gaaf Celiien vooral die tafel vind ik heel mooi :j

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:49

Mars schreef:
Haha al met al toch de moeite Shiloh! Mooie besparing ookal komt het dan in delen.

Hebben jullie ook ‘last’ van het personeelstekort overal? Wij gingen voor kunststof kozijnen, mevrouw zegt een levertijd van 4 maanden. Viel me mee! ‘Tja zegt ze, maar het komen plaatsen kan op zijn vroegst in april 2023’.
De spullen kunnen wel komen maar het ontbrak ze aan handen om te installeren. Lekker dan :=

Jup hier precies hetzelfde verhaal, daarom de kozijnen besteld en de boel zelf maar geplaatst.

Eerst dacht ik waar beginnen we aan :+ maar uiteindelijk viel het alles mee :o

Inmiddels hebben we er 5 kozijnen in zitten en moeten we er nog 5 plaatsen waarvan 1 mega grote
(daar heb ik nog wel wat schrik voor... vooral hoe gaan we het glas erin krijgen :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 15:28

Doubtless schreef:
Celiien schreef:

Met zo'n poot zit je toch altijd met je benen er tegenaan? :=
Het zijn wel hele mooie meubels, keuken ook!

Oooh zo’n tafel lijkt me juist zo relaxt omdat je je stoel overal kan schuiven en niet “randen” hebt. Je benen kunnen er vast wel omheen :D

Lief, we zijn hier echt met open armen ontvangen. Er net kwam 1 van mijn overburen nog met een plantje en kaart.

Ik heb nooit een burenrelatie hoeven onderhouden := met onze vorige buren konden we niet overweg. Daarvoor had ik een hoekhuis en aan 1 kant een verwarde schizofrene man (heerlijk, sociale huur :D ) En daarvoor een expat-stel dat consequent niet open deed als we aanbelden om ons voor te stellen :') .

Ik wil graag iets doen ofzo als blijk van waardering, maar ons huis is nog niet uitnodig-proof. En dan nog vind ik het wel ingewikkeld hoe je dat aanpakt :') . Ik ben niet fantastisch sociaal haha.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:43

Ik heb 24e een groot housewarming feest hier, de hele buurt is ook uitgenodigd :D

Heb een heel fijn wijkje, iedereen helpt elkaar.
Ik mag van mijn ene buurman al zijn feestmeubels lenen. (Sta en biertafels ed)

Buurvrouw uitnodiging gehad voor likeur workshop van vers fruit uit eigen tuin. Laatst ook al avond geborreld met hun.

Mijn andere buurman is vandaag begonnen met mijn haag te snoeien.
Zijn 3 friezen lopen in mijn wei.

Afbeelding

Huis is bijna klaar maar op een lager pitje, mijn kat van 16 is 2 weken geleden overleden ;(
Dus geen zin gehad in klussen maar wel de tuin gedaan afgelopen dagen.

Het is zo stil en saai in huis... besloten om toch weer voor 2 mainecoons te gaan <3
25 september komen ze hier wonen!
Had al een mooie paal van 2 meter besteld :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:24

Wat heerlijk Linda dat je het zo enorm goed naar je zin hebt in je nieuwe huis!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:30

Dat klinkt heerlijk. Wat naar van je maatje.
Wel fijn bijna weer gezelligheid in huis.

Wij al bij drie buren op de koffie geweest, gezellig.
Zondag buurt BBQ.

Mooie meubels Celien.

Hier loopt het ruk.
Dakkapellen boer zou vorige week een gesprek met de welstandscommissie hebben ivm de afgekeurde aanvraag.
Hebben ze een afspraak met de verkeerde persoon ingepland welke niets van onze aanvraag wist

Hier veel onkruid gewied, garage opgeruimd en de elektrische deur gemaakt.
Drie kippetjes uitgezocht bij een van de buren, nu nog het hok afmaken.
Die ben ik van het hondenhok aan het maken welke hier nog stond.
Heel veel bomen gekapt en bramen verwijderd.
Als alles door gaat einde vd maand met de aanbouw starten.
Ook vd week kozijnen bestellen.
Ziek paard vergt nu even veel tijd hier.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 22:33

Wat leuk listigliesje dat je zo’n fijne buurt hebt getroffen en heerlijk dat er nieuwe huisgenootjes komen!

horsii: dat is balen zeg! Heb je wel een afspraak met de juiste persoon kunnen maken?

Hier is de bouwval nog steeds zeer kaal en in staat van ontbinding := het schuren van alle deurposten is begonnen en de verf die erop zit is zo slecht dat ze helemaal kaal moeten. Dus bezig met de verfbrander en schrapper.

Intussen zijn er overal gaten in diverse muren gemaakt voor leidingen, mechanische ventilatie etc.

Maar vandaag is er ook iets gebouwd, mijn vader had de zijplaten van de trap gehaald om te kijken hoe de binnenkant eraan toe was. Dat vond ik er zo leuk uit zien dat ik spontaan riep dat ik spijlen wilde :D Dus vader en mijn man aan de gang en zo geschiedde:

Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 05:33

Nee, de juiste personen waren er niet dus worden teruggebeld. Echt , gemeentes...

Veel beter met die spijlen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 06:56

Oef balen horsi !

Altijd prettig om goede buren te hebben dat geeft veel extra woongenot.
En super schattige kittens!

Leuk de spijlen !
Weer een stukje verder,
Vandaag komen de laatste pannen en volgende week de nokvorsten en kantpannen

Afbeelding

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 07:04

Menino schreef:
Lief, we zijn hier echt met open armen ontvangen. Er net kwam 1 van mijn overburen nog met een plantje en kaart.

Ik heb nooit een burenrelatie hoeven onderhouden := met onze vorige buren konden we niet overweg. Daarvoor had ik een hoekhuis en aan 1 kant een verwarde schizofrene man (heerlijk, sociale huur :D ) En daarvoor een expat-stel dat consequent niet open deed als we aanbelden om ons voor te stellen :') .

Ik wil graag iets doen ofzo als blijk van waardering, maar ons huis is nog niet uitnodig-proof. En dan nog vind ik het wel ingewikkeld hoe je dat aanpakt :') . Ik ben niet fantastisch sociaal haha.

Haha. Zo herkenbaar. Mijn buren waren ook verschrikkelijk. In het nieuwe huis zoveel beter. Aan 1 kant zijn het arbeiders die uit oost Europa komen. Klinkt erger dan het is, we horen (of zien) ze eigenlijk nooit. Volgens mij doen die niks anders dan werken en slapen.

De rest van de buurt heeft zich stuk voor stuk al voorgesteld. Binnenkort nodigen we de buren een avondje uit. Zoveel leuker en gezelliger!

Maar ik ben er allemaal ook niet zo goed in :D gelukkig mijn zus wel, dus dat komt wel goed.

Hoe dan ook, snapt iedereen dat je midden in een verhuizing zit en dat je nog niemand kunt ontvangen. Dat verwacht ook niemand. Ik zou me er dus ook nog niet druk om maken. Gewoon tegen de tijd dat dat wel zo is een keer een uitnodiging doen voor een kofffie of een borrel of zo. Als je dat wilt natuurlijk.

Eventueel zou je nu al een kaartje terug door de bus kunnen gooien. “Dankjewel voor het hartelijke welkom” zoiets.

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 09:38

listiglistje schreef:
Ik heb 24e een groot housewarming feest hier, de hele buurt is ook uitgenodigd :D

Heb een heel fijn wijkje, iedereen helpt elkaar.
Ik mag van mijn ene buurman al zijn feestmeubels lenen. (Sta en biertafels ed)

Buurvrouw uitnodiging gehad voor likeur workshop van vers fruit uit eigen tuin. Laatst ook al avond geborreld met hun.

Mijn andere buurman is vandaag begonnen met mijn haag te snoeien.
Zijn 3 friezen lopen in mijn wei.

[ [url=m/GMYnk0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Huis is bijna klaar maar op een lager pitje, mijn kat van 16 is 2 weken geleden overleden ;(
Dus geen zin gehad in klussen maar wel de tuin gedaan afgelopen dagen.

Het is zo stil en saai in huis... besloten om toch weer voor 2 mainecoons te gaan <3
25 september komen ze hier wonen!
Had al een mooie paal van 2 meter besteld :D

[ [url=m/mg1T9w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Map2FW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Y11fUa.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fbAtzo.webp]Afbeelding[/url] ]

Wat ontzettend vervelend van je kat. :knuffel:

Maar wow wat een onwijs schattige pluisjes komen er straks bij jou wonen!!! <3 <3 <3

(gaat op haar handen zitten om ook niet spontaan een kat te gaan kopen)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:21

Mafflinger schreef:
(gaat op haar handen zitten om ook niet spontaan een kat te gaan kopen)

:))
Leuke pluisjes inderdaad!

En fijn dat de buren zo goed bevallen bij jullie!

Trap ziet er mooier uit zo :D

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 11:25

Leuke katten! Wil ook een kat en heb dr al 1 uitgezocht maar vriendlief is nog niet om..
ik bedoel <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trap is enorm opgeknapt zo zeg!
Horsii echt onze gezamenlijke gemeente is echt drama..
Verder zag ik nog de eerste pannen op een dak
Buren, we kunnen geen betere wensen, enige nadeel is dat er zo onmundig veel gezopen wordt hier en ik niet tegen drank kan _O- afgelopen weekend nog bijna s nachts de boel onder gekost nadat de buren hier kwamen eten en we wat wijn weg getikt hebben.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:19

Katten zijn onmisbaar als je in het buitengebied woont. Zeg maar tegen hem "wil je katten of muizen?"

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:27

Boras schreef:
Katten zijn onmisbaar als je in het buitengebied woont. Zeg maar tegen hem "wil je katten of muizen?"

Al meerdere keren gedaan :') :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 15:42

MarjanB schreef:
Boras schreef:

Al meerdere keren gedaan :') :')

Mannen.... :roll:

Hij komt er vanzelf wel achter :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:16

Herkenbaar, hier komt er bij vriend ook geen kat in.

Wel een snoepje Marjan

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:26

Een kat lijkt me super leuk om te hebben maar ik ben zo gruwelijk allergisch dat dat echt nooit gaat lukken :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 18:59

Haha die eigenwijze blik marjan. Wij hebben 2 katten, een jaagt goed, maar haalt vnl alles uit sloot of wei :') de ander is gewoon lui

Mijn man weet al dat het toch geen zin heeft om ze niet toe te laten, honden doen we voorlopig niet meer aan. Zeker niet met verbouwing die eraan komt enzo.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 09:50

Ik heb behang voor de kinderkamers besteld <3
Afbeelding
Afbeelding

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 10:44

Kinderkamersss? :))

Te schattig behang!

Lees nog steeds mee met jullie verbouw avonturen hoor. Zal binnenkort even reageren en zelf een update plaatsen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 12:10

Mooi hoor doubtless!